Agressieve man

14-01-2020 21:14 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_394713 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 13:42
99.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 15-01-2020 00:13
99.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
14-01-2020 23:50
Nee.
Het gaat niet over
Internet staat vol met vrouwen die het wél kunnen, met zo'n man.

Er zijn echt leukere mannen.
Ik zou de prijs voor goede sex te hoog vinden.
Dan liever een gigolo, die is duidelijk over zijn prijs.

Jouw eerste stap voor jou is naar de huisarts. Hoe maak je jezelf sterker. Want dit gedrag geeft jou teveel littekens. Iedereen is te mooi voor dit soort littekens. Iedereen.
Ook op plekken die je niet kunt zien.
Super fijn je reactie, dankjewel. Je hebt gelijk. Ik heb een roze bril op en wilde graag de meningen van andere horen, hoe hard die ook kunnen zijn. En ik ga hier denk ik wel proffesionele hulp voor zoeken,want waarom laat ik dit zelf zo ver komen?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat jij je laat slaan. En hem dan ook nog eens helemaal de hemel inprijzen. Waar is je zelfrespect. Er zijn echt wel betere mannen op deze aardbol
loveyourlife101 schreef:
14-01-2020 23:52
Klopt ik denk dat ik er toch aan moet geloven om het te verbreken, maar ook ik vind dat heel moeilijk hoe raar dat ook klinkt. Ik had nooit verwacht hier in te komen te zitten. Ik dacht de opgeleide, afhankelijke, sterke vrouw te zijn, maar nu ik in deze positie sta...... het is lastig.
je kan nog zo opgeleid zijn maar als je emotioneel instabiel bent ben je prooi voor dit soort kerels
Alle reacties Link kopieren
loveyourlife101 schreef:
14-01-2020 23:50
Waar uit het verhaal haal jij eruit dat ik hem sla? Ik raak hem met geen vinger aan... lerenlezen.nl
Misschien niet letterlijk slaan, maar
loveyourlife101 schreef:
14-01-2020 21:14
Zelfs als ik een grote mond heb of terug vecht heeft hij juist de neiging me harder te slaan en om nog gewelddadiger te doen.
Vanaf regel 8 in je OP (of 5 als je op quote klikt).

Het extra lastige voor je is dat hij fysiek sterker is, wat een man meestal is dan een vrouw. En dat hij niet terugdeinst als je je verweert dan wel een grens aangeeft. Dat zou niet nodig moeten zijn met zo'n aanleiding maar als het dan nodig is zou het je tenminste moeten helpen.
loveyourlife101 schreef:
14-01-2020 23:54
Super fijn je reactie, dankjewel. Je hebt gelijk. Ik heb een roze bril op en wilde graag de meningen van andere horen, hoe hard die ook kunnen zijn. En ik ga hier denk ik wel proffesionele hulp voor zoeken,want waarom laat ik dit zelf zo ver komen?
google eens op stockholm syndroom
Alle reacties Link kopieren
Je bent op de goede weg, want je laat hem ook nog niet toe in jouw omgeving.

Hou dat zo, laat mensen in jouw omgeving weten dat je geen contact met hem wilt (zelfs al weet je het zelf niet zeker: dan kun je lekker rustig nadenken).

En zoek afleiding, ga naar een film of een concert of borduren of wat maar jouw hobby is.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
loveyourlife101 schreef:
14-01-2020 23:50
Waar uit het verhaal haal jij eruit dat ik hem sla? Ik raak hem met geen vinger aan... lerenlezen.nl
Je schrijft dat je terugvecht...
Alle reacties Link kopieren
lenova schreef:
14-01-2020 23:22
Ik zou je aanraden om op YouTube te typen: 'Abusive husband 60 minutes', dan de eerste video te kijken die is dan als het goed is 'Inside the abusive mind of a wive basher (2015)'.

Daarna zou ik wat meer filmpjes bekijken. Typ in 'Abusive husband' kijk wat je zoal tegenkomt, waar veel vrouwen te maken mee gekregen hebben (andersom mannen vast ook natuurlijk als zij mishandeld zijn).

Verder: kijk wat filmpjes van 'Inner Integration' op YouTube over Narcistische misbruik.

Typ in YouTube bijv. 'Narcissistic abuse'. Kijk wat je vind, zoek iemand die je prettig vind praten.

Kan je niet zo goed Engels? Typ dan op YouTube 'Vrouw mishandeld door man', kijk wat je vindt.

Kijk dit bijvoorbeeld allemaal en ga dan even bij jezelf nadenken hoe 'verliefd' je bent op een man die tot dit soort dingen in staat is.

Denk erover na, lees artikelen op het internet van ervaringen van vrouwen in zulke situaties, kijk filmpjes op YouTube hierover.

Laat het allemaal even bezinken. Als je zover was, zoek dan hulp. Kijk of je een instantie kan vinden die jou kan helpen om de realiteit onder ogen te zien. Praat met je huisarts erover. Dat soort dingen.

Hoop dat het je enigszins op een pad kan sturen, waarbij je later een gelukkig leven zult krijgen waar je blij mee bent en tevredenheid voelt. Succes in ieder geval.
Ik wil je bedanken voor je reactie, ik waardeer dit heel erg <3 alle reacties zijn welkom natuurlijk, maar de reacties die niet bekritiserend zijn en mij juist verder helpen waardeer ik nog veel meer, want hier kan ik echt iets mee. Ik zal hier naar gaan kijken! Het is lastig omdat ik weet dat het dieper gaat dan alleen "ik wil bij hem blijven hij is zo leuk", de problemen liggen dieper geworteld bij mezelf waardoor ik uberhaupt wil blijven.
Alle reacties Link kopieren
Een man die vrouwen slaat, is het minste van het minste soort. Als die op de grond liggen, stap ik erover heen en spuug er nog een keer op.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
14-01-2020 23:56
Je schrijft dat je terugvecht...
zelfverdediging... dus ik moet me laten slaan en niet proberen mezelf te beschermen. misschien even om duidelijkheid vragen voordat je onwaarheden uitkraamt. Tip van de dag!
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
14-01-2020 23:55
Ik snap niet dat jij je laat slaan. En hem dan ook nog eens helemaal de hemel inprijzen. Waar is je zelfrespect. Er zijn echt wel betere mannen op deze aardbol
klopt ik snap het ook niet als ik je het had kunnen vertellen dan deed ik dat, ik had zelf nooit verwacht om in zo'n situatie terecht te komen. Ik zei altijd met volle zekerheid: "mij overkomt dat nooooit en als een man mij 1x slaat ben ik weg".....
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
14-01-2020 23:56
Je bent op de goede weg, want je laat hem ook nog niet toe in jouw omgeving.

Hou dat zo, laat mensen in jouw omgeving weten dat je geen contact met hem wilt (zelfs al weet je het zelf niet zeker: dan kun je lekker rustig nadenken).

En zoek afleiding, ga naar een film of een concert of borduren of wat maar jouw hobby is.
Klopt dat is een hele goeie!! neem ik zeker mee dankjewel <3
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
14-01-2020 23:56
google eens op stockholm syndroom
Dat is toch van toepassing bij mensen die gegijzeld worden en sympathie kweken voor hun dader?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
14-01-2020 23:55
je kan nog zo opgeleid zijn maar als je emotioneel instabiel bent ben je prooi voor dit soort kerels
klopt en het voelt verschrikkelijk...
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
14-01-2020 23:55
Misschien niet letterlijk slaan, maar
Vanaf regel 8 in je OP (of 5 als je op quote klikt).

Het extra lastige voor je is dat hij fysiek sterker is, wat een man meestal is dan een vrouw. En dat hij niet terugdeinst als je je verweert dan wel een grens aangeeft. Dat zou niet nodig moeten zijn met zo'n aanleiding maar als het dan nodig is zou het je tenminste moeten helpen.
klopt en het hielp niet, dus ik bleef maar WEER stil en probeerde niet mijn stem te verheffen of een grote mond te geven, maar zelfs dat hielp niet.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
14-01-2020 23:24
Je hebt de eerste stap al gezet door aan te geven dat je hem niet toe laat in je omgeving, heel goed, hou dit ook zo.
Zet de tweede stap en kap al het contact af en meld hem dit eenmalig.
Weten je familie en vrienden af van zijn agressie? Zo nee, ligt ze direct in en benoem ook dat je hem hebt afgekapt. Vraag desnoods of iemand de komende tijd kan komen logeren als je hem niet vertrouwd of ga zelf elders een tijdje heen.

Wacht niet op de vruchten van zijn behandeling dat mag een andere arme vrouw doen die deze ervaring hopelijk niet met hem had of gaat krijgen.
Ja en het hele contact afkappen. hij belde me laatst en zei dat hij me binnenkort wel wilde zien en MOEST zien. hij zei "ik ga je gewoon zien hoor" net alsof ik geen keus had... en mijn vrienden en familie weten van deze situatie af. Ze weten dat hij niet meer bij me in de omgeving komt en dit willen ze allemaal ook niet. Iedereen is vooral heel boos op hem en heel bezorgd om me. ik ben gewoon erg onstabiel in deze situatie en dat weten ze.....
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
14-01-2020 23:28
stel dat jullie kinderen zouden krijgen en hij doet zo telkens een baby krijst op een moment dat hem niet goed uitkomt! wow really husbandmaterial! not!
true moet er niet aan denken.....
Alle reacties Link kopieren
loveyourlife101 schreef:
15-01-2020 00:02
Ik wil je bedanken voor je reactie, ik waardeer dit heel erg <3 alle reacties zijn welkom natuurlijk, maar de reacties die niet bekritiserend zijn en mij juist verder helpen waardeer ik nog veel meer, want hier kan ik echt iets mee. Ik zal hier naar gaan kijken! Het is lastig omdat ik weet dat het dieper gaat dan alleen "ik wil bij hem blijven hij is zo leuk", de problemen liggen dieper geworteld bij mezelf waardoor ik uberhaupt wil blijven.
Ik begrijp het hoor. Dat je conflicterende gevoelens hebt, enerzijds zie je de signalen wel dat het niet klopt, anderzijds heb je dit enorme gevoel van 'liefde' naar hem toe.

Heel begrijpelijk. Niet alleen voor mij, maar echt voor miljoenen mensen over de hele wereld! De reden dat het zo verwarrend is en lastig, komt voornamelijk doordat er meer gaande is dan alleen het 'fysieke geweld'. Er komt vaak enorm veel 'psychologische' manipulatie te pas, om vrouwen (en/of mannen, kinderen, ouderen; kan iedereen overkomen), zo ver te krijgen dat ze dit soort 'fysieke geweld' gaan rationaliseren of deels goedkeuren.

Dat is niet iets waar je zomaar uitkomt, mede ook dus de reden waarom het voor vrouwen zo lastig is vaak om uit zulke situaties te komen.

Die filmpjes kunnen je helpen, omdat je het dan ziet gebeuren bij anderen. Zo zie je denk ik de realiteit wat beter onder ogen. Ook zie je hoe ver zulke dingen gaan, wanneer je jaren van je leven blijft bij zulke mensen, de psychologische kant waardoor jij ondanks zijn gedrag alsnog twijfelt, dat versterkt met de jaren enkel maar en voor je het weet ben je zo'n vrouw als in een van die filmpjes die een heel leven zowat bij zo iemand blijft.

Het is heel lastig. Misschien kan je vandaag niet de knoop doorhakken, geen probleem. Misschien blijf je enorm over hem twijfelen en over deze situatie, geen probleem. Misschien dat hulp zoeken niet lukt of een stap te ver voor jou is, geen enkel probleem.

Wat wel zeker binnen jou bereik is, is dat je jezelf kan gaan informeren over dit onderwerp. Boeken lezen, Video's kijken, Adviezen zoeken, Ervaringen lezen. Dat kan je vast allemaal wel en dat kan je denk ik enorm gaan helpen om alles wat beter te plaatsen. Dus ik zou je aanraden om dat zeker te doen en ook te blijven doen, want zelfs al kan je jezelf los wurgen uit deze relatie. Dan nog moet je heel voorzichtig zijn voor een tijdje met nieuwe relaties en mannen, dat je niet dezelfde fouten gaat herhalen en zo met je laat omgaan. Dus informeer jezelf. Leer signalen herkennen. Bekijk wat er allemaal gebeuren kan als je jezelf niet uit deze situatie haalt. Lees de reacties op dit topic meerdere keren na.

Het gaat echt wel goed komen! Je bent niet alleen. Weet je hoeveel mensen in zulke situaties komen te zitten? Allemaal mensen die enorm veel liefde hadden en enorm verliefd waren en het héél en héél lastig vonden om eruit te komen of hem los te laten. Dus neem het jezelf niet kwalijk. Ik weet zeker dat je er vast uit gaat komen. Wens je nogmaals enorm veel goeds toe en hoop dat je goed voor jezelf zult zorgen : )
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
14-01-2020 23:32
Hij is niet eens de laatste man op aarde!
Heeft zijn zus wel hulp voor je ingeschakeld?
nee heeft ze niet gedaan. Toen hij me een blauw oog had geslagen, kwam ze alleen even later naar de kamer om te kijken wat hij had gedaan ( hij had zelf aangegeven dat ik niet mee naar zijn moeder kon omdat mijn oog dik en blauw was toen is ze vervolgens gaan kijken wat hij had gedaan) toen ze dat zag moest ze een traantje laten, maar verder heeft ze niet veel gedaan. Kon ze ook niet, denk dat zij zelf ook bang voor hem is.
Jij bent verlieft op iemand die jou half doodslaat ?

Onbegrijpelijk voor mij .

Toen ik jong was , dreigde een vent , na twee weken om mij te slaan .

En WEG was ik ! Ribedebie , tot nooit meer weerziens !
Alle reacties Link kopieren
loveyourlife101 schreef:
15-01-2020 00:03
zelfverdediging... dus ik moet me laten slaan en niet proberen mezelf te beschermen. misschien even om duidelijkheid vragen voordat je onwaarheden uitkraamt. Tip van de dag!
Als je jezelf wilt beschermen dan zorg je ervoor dat je niet meer in de situatie komt waarin hij jou kan slaan of uitschelden.

Een grens trek je door weg te gaan. Weggaan uit de situatie.

Weg.

Je gaat op je tenen lopen om zijn uitbarstingen te voorkomen maar dat gaat niet helpen.

Je gaat de schuld op je nemen want “je bent zelf ook wel pittig” maar dat gaat niet helpen.

Ben je dood van binnen dat dit ruwe gedrag jouw liefde wekt? Het maakt jouw innerlijke moeder Theresa wakker, die hem gaat helpen want bij jou zal hij wél geweldig kunnen zijn op dat ene ding na. Dat ene ding is zijn agressie en het is niet jouw taak om daar iets aan te doen. Dat kun je niet eens, al zou je het willen maar je moet het niet willen.

Ik kan je het advies van mijn sensei geven: De beste zelfverdediging is de 100 meter sprint. Ga weg uit de situatie, vecht niet terug en wacht niet op meer klappen. Mijn sensei heeft een hoge graad in een zelfverdedigingssport en dit is zijn advies. Neem het aan.
Alle reacties Link kopieren
Het is maar wat je lekker vindt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-01-2020 00:51
Het is maar wat je lekker vindt.
oh echt? oke! top. nou jij hebt de prijs gewonnen: De reactie van de dag! topperrrrrrrrr
Alle reacties Link kopieren
TO, volhouden hoor. Hij gaat smeken, dreigen en ongelooflijk 'lief' doen. Trap er niet in en laat je niet slaan.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven