Hoe omgaan met vriend die ruimte nodig heeft? [Geen OP]

17-01-2020 16:33 480 berichten
--
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-04-2020 09:12
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik denk vooral: blijf met deze man voorlopig maar lekker latten.
Alle reacties Link kopieren
Als je hem niet de ruimte geeft die hij nodig heeft, ben je hem sowieso kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ga lekker je eigen plek zoeken. Samenwonen kan altijd nog.
Alle reacties Link kopieren
Je vouwt zijn sokken verkeerd op? Ik neem aan dat jij 'm toen keihard hebt uitgelachen? Waarom vouw je überhaupt zijn sokken op?
Life is short. Eat dessert first.
Sta je ingeschreven? Je hoeft niet bij je ouders te zitten, dat is een keus. Ga op jezelf wonen.
Eens met guppekop
Ga lekker iets voor jezelf zoeken. Je zit nu bij je ouders te “wachten“ totdat je bij hem “mag” wonen. Neem het heft in eigen hand, word zelfstandig!
Ik zou me gaan focussen op sparen en tzt een eigen plek. Jullie kunnen allebei niet jezelf zijn. Sokken verkeerd opvouwen? WTF bitch please. Je trekt ze toch daarna aan en dan boeit het toch geen mallemoer meer hoe ze opgevouwen waren ? Vervolgens zitten die sokken in een schoen en zie je ze de rest van de dag niet. Bovendien zou ik dan zoiets hebben van Joh vouw je sokken lekker zelf op.
Dankjulliewel voor de reacties :) ik heb daar ook over na zitten te denken, iets voor mezelf zoeken, maar het punt is dat je dan meteen weer voor minimaal een jaar vast zit en de huur is torenhoog. Dus dat vind ik wel echt een nadeel.

@doornroosje9, haha ja ik moest wel even lachen ja ;) omdat ik de was altijd doe. Maar ik heb gezegd dat hij zijn sokken lekker zelf mag doen, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
17-01-2020 16:42
Ga lekker iets voor jezelf zoeken. Je zit nu bij je ouders te “wachten“ totdat je bij hem “mag” wonen. Neem het heft in eigen hand, word zelfstandig!
ja dat ja
stel je eens niet zo afhankelijk op zeg
Alle reacties Link kopieren
purake schreef:
17-01-2020 16:44
Dankjulliewel voor de reacties :) ik heb daar ook over na zitten te denken, iets voor mezelf zoeken, maar het punt is dat je dan meteen weer voor minimaal een jaar vast zit en de huur is torenhoog. Dus dat vind ik wel echt een nadeel.

zoek een rijke vent, als je geld zo belangrijk vindt
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft aangegeven ook ruimte te willen. Ik denk wel op een andere manier; hij is vooral heel moe. Volgende week zien we elkaar weer en hebben al een aantal leuke dingen samen geplanned.
lilalinda schreef:
17-01-2020 16:45
zoek een rijke vent, als je geld zo belangrijk vindt
Dat vind ik helemaal niet belangrijk, maar als het plan toch was om te gaan samenwonen heb ik liever dat ik wat extra spaargeld op de bank heb zodat we er samen wat leuks mee kunnen doen.

Daarbij begrijp ik niet helemaal waarom er meteen op zo'n toontje gereageerd moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Ga alsjeblieft op jezelf wonen en laat hem zijn was mooi zelf doen.
Life is short. Eat dessert first.
'Hoe omgaan met vriend die ruimte nodig heeft'

- doneren aan Elon Musk zodat die m in een raket kan stoppen en de ruimte in kan knallen
- Alle seizoenen van Star Trek op DVD voor zijn verjaardag kopen
- Hem dumpen in een open veld en keihard wegrijden
- Hem kaalscheren, in een André Kuipers pak hijsen en m afleveren bij ESA in de hoop dat ze er in trappen....
Hoe lang hebben jullie in totaal een relatie?

Ik zou nu afstand nemen, geef hem zijn vrijheid maar belangrijker: jij pakt ook de regie over jouw leven!

En verder vouwt ie maar lekker zn eigen sokken op.

Ik ben zelf ooit binnen een maand of 4 gaan samenwonen toen ik 21/22 was. Wilden we beide. Maar na een tijdje kreeg ik t verwijt dat ik teveel aandacht van hem vroeg :huh: Ik was verhuisd naar de stad waar hij woonde en kende niemand..
Ik wilde perse met hem blijven samenwonen dus confirmeerde mij naar zijn eisen/wensen.
Lang verhaal kort; na 8/9jr gingen we uit elkaar. En achteraf wilde ik dat ik voor mezelf had gekozen toen ik dat commentaar kreeg. Ik was mijzelf in die jaren daarna compleet uit het oog verloren en dat wens ik jou zeker niet toe!
Alle reacties Link kopieren
purake schreef:
17-01-2020 16:46
Dat vind ik helemaal niet belangrijk, maar als het plan toch was om te gaan samenwonen heb ik liever dat ik wat extra spaargeld op de bank heb zodat we er samen wat leuks mee kunnen doen.

Daarbij begrijp ik niet helemaal waarom er meteen op zo'n toontje gereageerd moet worden.
jouw reden voor samenwonen is financieel, je zegt het zelf
je kunt ook kiezen voor je vrijheid en klein en betaalbaar gaan wonen
Still-i-Rise schreef:
17-01-2020 16:47
Hoe lang hebben jullie in totaal een relatie?

Ik zou nu afstand nemen, geef hem zijn vrijheid maar belangrijker: jij pakt ook de regie over jouw leven!

En verder vouwt ie maar lekker zn eigen sokken op.

Ik ben zelf ooit binnen een maand of 4 gaan samenwonen toen ik 21/22 was. Wilden we beide. Maar na een tijdje kreeg ik t verwijt dat ik teveel aandacht van hem vroeg :huh: Ik was verhuisd naar de stad waar hij woonde en kende niemand..
Ik wilde perse met hem blijven samenwonen dus confirmeerde mij naar zijn eisen/wensen.
Lang verhaal kort; na 8/9jr gingen we uit elkaar. En achteraf wilde ik dat ik voor mezelf had gekozen toen ik dat commentaar kreeg. Ik was mijzelf in die jaren daarna compleet uit het oog verloren en dat wens ik jou zeker niet toe!
Dankjewel voor jouw ervaring! We zijn nu ongeveer 9/10 maanden samen. Er zit niet echt een datum aan vast, maar toen werd het echt serieus.
Ik snap jou ook volledig. Ik wil mezelf ook zeker niet verliezen, maar hem ook niet, haha. Ik ben er wel over na aan het denken inderdaad, maar ergens hoop ik gewoon dat hij snel bijdraait en de ruimte niet meer nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt pb
Alle reacties Link kopieren
Eggo schreef:
17-01-2020 16:47
'Hoe omgaan met vriend die ruimte nodig heeft'

- doneren aan Elon Musk zodat die m in een raket kan stoppen en de ruimte in kan knallen
- Alle seizoenen van Star Trek op DVD voor zijn verjaardag kopen
- Hem dumpen in een open veld en keihard wegrijden
- Hem kaalscheren, in een André Kuipers pak hijsen en m afleveren bij ESA in de hoop dat ze er in trappen....
:HA:
Voor iedereen een groene tuin
lilalinda schreef:
17-01-2020 16:47
jouw reden voor samenwonen is financieel, je zegt het zelf
je kunt ook kiezen voor je vrijheid en klein en betaalbaar gaan wonen
Nee, ik wil samenwonen omdat ik bij hem wil zijn. En als ik ga huren, zit ik daar minimaal een jaar aan vast. Dat betekent dat ik het komende jaar in ieder geval niet bij hem kan intrekken, wat ik dus wel wil. Plus we hebben samen besproken dat ik nu bij mijn ouders blijf, om wat extra geld te sparen en vervolgens bij hem kan intrekken.
Zoek een eigen woning. Je zit die man veel te veel op de lip, dus samenwonen gaat 'm niet worden. Voor je het weet zit je weer terug bij je ouders, want het is zijn huis, dus hij kan jou buiten zetten zodra hij het niet meer trekt. En hij trekt je nu al niet fulltime. Ga gewoon latten en doe het wat rustiger aan.
redbulletje schreef:
17-01-2020 16:50
Zoek een eigen woning. Je zit die man veel te veel op de lip, dus samenwonen gaat 'm niet worden. Voor je het weet zit je weer terug bij je ouders, want het is zijn huis, dus hij kan jou buiten zetten zodra hij het niet meer trekt. En hij trekt je nu al niet fulltime. Ga gewoon latten en doe het wat rustiger aan.

Ik snap je reactie, maar juist omdat hij er altijd de vaart in had en ik op de rem moest trappen, begrijp ik het niet helemaal, snap je? Hij is degene die altijd het hardst riep samen te willen wonen, die al een kamer heeft leeggemaakt zodat mijn kledingkast er kan komen te staan etc. En ik wil inderdaad niet dat hij mij buiten kan zetten zodra het meneer niet uitkomt.
purake schreef:
17-01-2020 16:50
Nee, ik wil samenwonen omdat ik bij hem wil zijn. En als ik ga huren, zit ik daar minimaal een jaar aan vast. Dat betekent dat ik het komende jaar in ieder geval niet bij hem kan intrekken, wat ik dus wel wil. Plus we hebben samen besproken dat ik nu bij mijn ouders blijf, om wat extra geld te sparen en vervolgens bij hem kan intrekken.
Hij voelt natuurlijk ook dondersgoed aan dat jij in een afhankelijke, wachtende positie zit. Echt, het is zoveel relaxter om allebei vanuit zelfstandigheid te gaan samenwonen, en die stap dan te zetten als je er allebei zin in hebt, ipv omdat de een “zit te wachten” op de ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven