gescheiden met een baby van 4 maanden tips/advies?

19-01-2020 16:54 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo ik ben nieuw hier.. en ik zou heel graag tips kunnen gebruiken over het volgende.
ik ben sinds een paar maanden een alleenstaande moeder van 26 jaar en mijn kindje is nu bijna 8 maanden oud.
de reden van de breuk is dat ik erachter gekomen ben dat mijn partner mij sinds het begin van onze relatie in de maling neemt
met verschillende vrouwen. jullie kunnen vast begrijpen dat onze verstandshouding niet is zoals ie moet zijn
en ik vraag mijzelf af of het mij ooit gaat lukken dit wel voor elkaar te krijgen. ook moet ik er niet aan denken dat ik de kleine straks dagen moet missen ivm dat hij bij zijn vader zal zijn. dubbel stress want ik moet ook op zoek naar een andere woning, omdat het mij niet lukt hem uit te kopen en hij wilt dit huis zsm verkocht hebben.
ik was nog maar net gewend aan het moeder zijn, zat nog in mijn zwangerschapsverlof en toen gebeurde dit. mijn hele droom op een gezin is verwoest en ik weet echt niet hoe ik hiermee om moet gaan. hoe gingen jullie hiermee om?
Alle reacties Link kopieren
Ach meid, wat vreselijk naar voor je!
Geen advies voor je, wens je wel heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje to.. heftig! Ik heb zo snel geen tips voor je, maar wil je wel sterkte wensen.. probeer toch te genieten van je kleine, die groeit nu zo hard! En het zal ook welkome afleiding zijn van alle ellende. Ik neem aan dat je al wel ingeschreven bent bij een woningbouwvereniging? Heb je wel een eigen inkomen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je helaas geen advies geven, want ik ken deze situatie niet. Desalniettemin, wens ik je heel veel sterkte toe!

Wat een ongelofelijke lullo dat die zijn vrouw belazerd terwijl ze zwanger is (lees ik ook zo uit jouw verhaal)!!
Alle reacties Link kopieren
Wat erg.
Ik hoop voor je dat het huis met winst wordt verkocht en je moet sowieso ingeschreven staan, en sterk zijn voor de kleine, het is wel naar zeg, had je echt niks door aan hem? Hij leek gewoon lief en respectvol en trouw?
Alle reacties Link kopieren
Is je baby nu 4 of 8 maanden oud?
Alle reacties Link kopieren
:hug: jeetje meis... Wat ontzettend rot voor je!
Prioriteit nummer 1 is toch denk ik eigen woonruimte vinden.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar dit en eigelijk toch ook maar beter dat je van hem af bent jullie verdienen beter dan die viezehond Bah!!
Wens je sterkte.... en succes. :hug:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
19-01-2020 17:03
Is je baby nu 4 of 8 maanden oud?
Ik denk dat ze uit elkaar gingen toen de baby 4 maanden was en de baby nu 8 maanden is
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Alle reacties Link kopieren
VergeetachtigeJan schreef:
19-01-2020 17:15
Ik denk dat ze uit elkaar gingen toen de baby 4 maanden was en de baby nu 8 maanden is
Oh, bedankt voor je uitleg.
Je principes mogen wat kosten, nu sta je binnenkort met baby op straat (geen verwijt, maar een constatering). Bij een vreemdgaande partner zijn vooral jouw hart en trots in het geding, maar juist met zo’n piepjonge baby gaat zijn belang toch voor alles? Natuurlijk is een vreemdgaande partner niet waar je van droomde toen je zwanger werd, maar als je minder impulsief had gehandeld had je op een betere manier uit elkaar kunnen gaan in het belang van jullie kind.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
19-01-2020 17:17
Je principes mogen wat kosten, nu sta je binnenkort met baby op straat (geen verwijt, maar een constatering). Bij een vreemdgaande partner zijn vooral jouw hart en trots in het geding, maar juist met zo’n piepjonge baby gaat zijn belang toch voor alles? Natuurlijk is een vreemdgaande partner niet waar je van droomde toen je zwanger werd, maar als je minder impulsief had gehandeld had je op een betere manier uit elkaar kunnen gaan in het belang van jullie kind.
Als ZIJ minder impulsief had gehandeld? Dit is echt de omgekeerde wereld. HIJ had minder impulsief moeten zijn door zijn leuter niet in andermans k*t te steken terwijl er een kind op komst is!
Alle reacties Link kopieren
Precies ja.

Kan hij niet lekker even ergens anders naartoe?! Wat een idioot.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
19-01-2020 17:17
Je principes mogen wat kosten, nu sta je binnenkort met baby op straat (geen verwijt, maar een constatering). Bij een vreemdgaande partner zijn vooral jouw hart en trots in het geding, maar juist met zo’n piepjonge baby gaat zijn belang toch voor alles? Natuurlijk is een vreemdgaande partner niet waar je van droomde toen je zwanger werd, maar als je minder impulsief had gehandeld had je op een betere manier uit elkaar kunnen gaan in het belang van jullie kind.
Meen je dit? Je bent niet goed wijs! HIJ is degene die minder impulsief had moeten handelen, niet TO.

@TO: laat je niet gek maken door deze opmerking.
Ik kan je weinig tips geven want geen ervaring in deze situatie, maar heb je een eigen inkomen? Sta je ingeschreven bij de woningbouw?
Alle reacties Link kopieren
O wauw heb echt met je te doen. Wat zit je hier niet op te wachten als je net moeder bent, zoveel zorgen.

Heb je familie die je wilt en kan steunen? Werk je? Zo ja gesprek aan gaan met werk wat er allemaal speelt. Je zal verbaasd kunnen zijn wat voor steun je kan krijgen van een werkgever en hoe ze met je willen meedenken mbt vrije dagen opnemen etc tijdens dit proces.

Woon je in een dorp of stad? In een dorp kom je meestal sneller aan een huis. Kan je iets kopen? In welke omgeving woon je?

De omgangsregeling zorgen zou ik even parkeren. Dit komt wel en met zn jong kind wordt dit rustig opgebouwd. Ik heb zelf co ouderschap en in het begin was dat heel moeilijk, nu met vlagen. Vind het belangrijk dat mijn kind een goede kans heeft om te binden met haar vader. Mijn ex pakt dat mijn inziens niet altijd goed aan, maar ik slaap wel beter met het gevoel dat ik daar wel alles aan doe, voor haar.

Maak een lijstje met wat je moet doen en breek dit tzt in kleine stukken/taken. En vraag hulp aan je omgeving.

Heel veel sterkte, zal buffelen zijn de komende tijd. Maar de tijd gaat voorbij en over een jaar zal je terug kijken en denken wauw, wat een heftige tijd..en wat mag je dan trots zijn op alles wat je hebt bereikt.

Je kan dit echt! En praat soms wat zorgen van je af. Dit zal lucht geven is mijn ervaring. Relativeren met zoveel op je bordje is lastig!
Alle reacties Link kopieren
Wat naar voor je TO.

Er zijn cursussen om na scheiding te leren hoe je samen ouders bent en blijft ook als je onderlinge verstandhouding slechter is geworden.

Hij heeft jou pijn gedaan en gekwetst. Dat is niet goed te praten maar probeer zijn vaderrol los daarvan te zien en zelf van je woede af te komen als je in rustiger vaarwater bent omdat het voor je kind echt helpend is als jullie respectvol met elkaar omgaan
where ever you go, go with your heart
puntillita schreef:
19-01-2020 17:17
Je principes mogen wat kosten, nu sta je binnenkort met baby op straat (geen verwijt, maar een constatering). Bij een vreemdgaande partner zijn vooral jouw hart en trots in het geding, maar juist met zo’n piepjonge baby gaat zijn belang toch voor alles? Natuurlijk is een vreemdgaande partner niet waar je van droomde toen je zwanger werd, maar als je minder impulsief had gehandeld had je op een betere manier uit elkaar kunnen gaan in het belang van jullie kind.
Nou ja zeg, wat een misselijkmakende opmerking.

Ik ken deze situatie heel goed, en de moeder zei: wat er ook gebeurt, ik blijf niet in een huis met een zak die vrouwen niet respecteert.

Bravo!
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
19-01-2020 17:17
Je principes mogen wat kosten, nu sta je binnenkort met baby op straat (geen verwijt, maar een constatering). Bij een vreemdgaande partner zijn vooral jouw hart en trots in het geding, maar juist met zo’n piepjonge baby gaat zijn belang toch voor alles? Natuurlijk is een vreemdgaande partner niet waar je van droomde toen je zwanger werd, maar als je minder impulsief had gehandeld had je op een betere manier uit elkaar kunnen gaan in het belang van jullie kind.
Waarover heb je het dat ze impulsief handelt? Dat ze uit elkaar wil? Dat is juist een correcte reactie. Een juiste beslissing om die meteen te nemen.
Ook bij veel mensen die in dezelfde situatie zaten als TO en deden wat jij zei, ging de vreemdganger meer van de situatie profiteren en hen verder manipuleren.

Het is al erg genoeg voor TO, ze heeft nu steun nodig voor deze moeilijke maar juiste stap. Geen verwijt dat dit een slechte manier is voor het kind. Dat is het niet.

@TO, ik heb helaas ook geen tips of advies, maar omring je met familie en vrienden die je hierin kunnen helpen. Zonder steun wordt het moeilijk. Ga bij verschillende instanties langs die je hulp kunnen voorzien. Laat je doen door hem!
Alle reacties Link kopieren
@hannaa45 dank je wel. de kleine is nu bijna 8 maanden, was 4 maanden toen wij uit elkaar gingen..
Alle reacties Link kopieren
@lotje0207 bedankt.. ja ik sta wel ingeschreven, maar ivm weinig woonjaren kom ik niet zo snel in aanmerking voor een woning...
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
19-01-2020 17:04
:hug: jeetje meis... Wat ontzettend rot voor je!
Prioriteit nummer 1 is toch denk ik eigen woonruimte vinden.
daar ben ik idd ook mee bezig.. maar is zo lastig ivm geen woonjaren..
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
19-01-2020 17:02
Wat erg.
Ik hoop voor je dat het huis met winst wordt verkocht en je moet sowieso ingeschreven staan, en sterk zijn voor de kleine, het is wel naar zeg, had je echt niks door aan hem? Hij leek gewoon lief en respectvol en trouw?
ja dat wordt het ook wel, dus dat maakt het gelukkig iets makkelijker..

nee zeker niet, mijn omgeving ook niet. het leek de ''perfecte schoonzoon'' rustig, vriendelijk, normale baan, in principe vaak thuis, maar het bedrog ging ook via de telefoon en op verschillende datingsites.. zelfs de dag van mijn bevalling was hij volop actief.
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
19-01-2020 17:08
Wat naar dit en eigelijk toch ook maar beter dat je van hem af bent jullie verdienen beter dan die viezehond Bah!!
Wens je sterkte.... en succes. :hug:
bedankt... ik ben alleen soms zo bang dat de kleine mij dit later zal verwijten...het feit dat hij nu al op moet groeien in een gebroken gezin :(
Alle reacties Link kopieren
VergeetachtigeJan schreef:
19-01-2020 17:15
Ik denk dat ze uit elkaar gingen toen de baby 4 maanden was en de baby nu 8 maanden is
klopt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven