Vriendin kwetst me

19-01-2020 20:50 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb even wat advies nodig,

Ik ben 16 jaar en zit nu in de examenklas.
Ik heb sinds klas 2 een goeie vriendin waar ik nu dus al 2 jaar mee om ga.
Maar ik begin nu toch echt aan onze vriendschap te twijfelen.

Ze weet bijvoorbeeld wat ik niet mooi vind aan mezelf, vervolgens gaat ze juist over dat soort dingen stomme grapjes maken.
Zoals: we waren bij het zwembad en we gingen douchen. Ze weet dat ik mijn benen veel te dun vind. Ik stond gewoon te douchen en uit het niets zegt ze: “jouw benen zijn echt net zo dik als m’n pink.” En lacht er zelf vervolgens om. Ik werd een beetje pissig en gaf aan het niet leuk te vinden dat ze dat tegen mij zei, maar ze deed het een dag later gewoon opnieuw. Ik word daar erg onzeker van.

Nog een voorbeeld:
Zoals ik in een ander topic al had verteld had ik een jongen ontmoet waar ik iets mee had (lees het topic, dan begrijp je dat😉) ik werd dus door hem gebeld nadat ik al heel lang geen contact meer met hem had gehad. Terwijl ik helemaal verward en huilend 😑 (echt stom achteraf maargoed) zat met m’n telefoon in m’n handen zegt ze doodleuk “ik denk niet dat hij jou leuk vind.”
Ik word dan zo ontzettend boos dat ik haar echt wel wat aan kan doen.

We gaan nu sinds een paar maanden ook met wat andere meiden om uit onze klas. En ik merk dat zij helemaal niet dat soort opmerkingen naar hun maakt, of minder ergere.

Ik heb al zo vaak tegen haar gezegd dat ze echt met dat soort opmerkingen moet stoppen, maar ze begrijpt het gewoon niet. Ik denk zelf dat zij heel onzeker is en dat ze daarom zo doet, maar wat moet ik hiermee?

Groetjes
anoniem_393924 wijzigde dit bericht op 19-01-2020 20:52
0.09% gewijzigd
Met een vriendin als haar heb je in ieder geval geen vijanden meer nodig.
Je bent nog jong begrijp ik? Dan is het voor mij zo makkelijk te zeggen dat je het contact ook kunt verbreken, maar voor jou vast niet zo simpel in de praktijk te brengen.
wat verwacht je van een vriendin?
voldoet zij aan de verwachtingen?

nee?
nieuwe vriendin zoeken.

Jij?
niet zeuren maar blij zijn met haar
Pret_bekje schreef:
19-01-2020 20:50
Ze weet bijvoorbeeld wat ik niet mooi vind aan mezelf, vervolgens gaat ze juist over dat soort dingen stomme grapjes maken.
Zoals: we waren bij het zwembad en we gingen douchen. Ze weet dat ik mijn benen veel te dun vind. Ik stond gewoon te douchen en uit het niets zegt ze: “jouw benen zijn echt net zo dik als m’n pink.” En lacht er zelf vervolgens om. Ik werd een beetje pissig en gaf aan het niet leuk te vinden dat ze dat tegen mij zei, maar ze deed het een dag later gewoon opnieuw. Ik word daar erg onzeker van.
Gemeen van haar.

Mijn advies aan jou. Als je het ook gezellig hebt samen, kan je wel met haar blijven omgaan. Samen smoothies drinken/ cupcakes maken/ nagels lakken / film kijken. (Of wat voor meiden-dingen jullie ook doen.)
Maar je moet haar geen persoonlijke dingen vertellen. Je moet je niet kwetsbaar opstellen. Daar maakt ze misbruik van.

Stelt zij zich kwetsbaar op naar jou toe? Vertelt ze persoonlijke dingen? Waarschijnlijk niet. Want ze is bang dat anderen op haar lijken.
Niet teveel mee omgaan, lult vast ook achter je rug en als ze de kans krijgt om met je vriendje aan te pappen zal ze het niet nalaten. Onzeker inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
meestal halen mensen een ander naar beneden, zodat ze het gevoel hebben dat zij beter zijn. ze projecteert haar eigen onzekerheid op jou.
Ik zou haar op afstand houden, en sowieso niets persoonlijks meer vertellen waar zij jou op kan pakken.
Alle reacties Link kopieren
Ligt het tina forum eruit?
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
19-01-2020 21:23
Ligt het tina forum eruit?
Minimum leeftijd voor Viva forum is 16 😉
Alle reacties Link kopieren
Dat van die benen zou ik niet gevoelig voor zijn maar de opmerking over de vriend snap ik niet het waarom van. Ik zou nog eens vragen hoe ze dat bedoelt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Gewoon door blijven vragen totdat je heel exact weet wat ze met de opmerking beoogde.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Pret_bekje schreef:
19-01-2020 21:26
Minimum leeftijd voor Viva forum is 16 😉
De meeste sites met seksuele inhoud zijn voor boven de 18 jaar.
Blijkbaar mogen 16 jarige hier wel alle spannende verhaaltjes lezen en ongehinderd de sekspijler doorbladeren.
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
19-01-2020 20:59
Mijn advies aan jou. Als je het ook gezellig hebt samen, kan je wel met haar blijven omgaan. Samen smoothies drinken/ cupcakes maken/ nagels lakken / film kijken. (Of wat voor meiden-dingen jullie ook doen.)
Maar je moet haar geen persoonlijke dingen vertellen. Je moet je niet kwetsbaar opstellen. Daar maakt ze misbruik van.
Dit ja! Stel jezelf niet kwetsbaar meer op, hou het luchtig/oppervlakkig. En ga er niet vanuit dat geheimen veilig zijn bij haar. Vervelend, maar hopelijk verandert ze als ze zich zekerder voelt of vind je een betere vriendin. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Het komt over alsof het haar doel is om je onzeker te laten voelen. Ze is zelf jaloers en onzeker en wil dan anderen naar beneden halen (naar haar eigen lage niveau) door vervelende opmerkingen te maken. Specifiek de mensen waar ze geïntimideerd door is, of waar ze erg jaloers op is. Want dan voelt zij zich goed als jij je slecht voelt. Dat klinkt niet als een leuk mens en erg kinderlijk. Wat lijkt jou een goede manier om hiermee om te gaan?
moonsurfer wijzigde dit bericht op 19-01-2020 23:35
39.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nog een paar jaar en dan moet je niks meer met die meiden te maken hebben, we moeten nu eenmaal door de zure appel, middelbare school genoemd, heenbijten...
Alle reacties Link kopieren
gewoon tonen dat het je niks kan schelen wat ze over u zegt, ze zegt deze opmerkingen omdat ze dan weet dat ze de reactie krijgt dat ze wilt....
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
19-01-2020 23:21
gewoon tonen dat het je niks kan schelen wat ze over u zegt, ze zegt deze opmerkingen omdat ze dan weet dat ze de reactie krijgt dat ze wilt....
Dit dus!
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-01-2020 21:37
Gewoon door blijven vragen totdat je heel exact weet wat ze met de opmerking beoogde.
Het doel van de opmerking is om te kwetsen dat is duidelijk. De opmerking klinkt als manipulatief achterbaks gedrag, want ze haalt haar eigenwaarde uit het omlaag brengen van anderen. Ze klinkt als een heel onzeker kind dat jou uit jaloezie veel negativiteit toewenst. Wat vind je hier zelf van To?
Zeg zoiets als; Nee jij hebt vooraan gestaan met hoofden uitdelen en schud nee.
Alle reacties Link kopieren
MoonSurfer schreef:
19-01-2020 23:14
Het komt over alsof het haar doel is om je onzeker te laten voelen. Ze is zelf jaloers en onzeker en wil dan anderen naar beneden halen (naar haar eigen lage niveau) door vervelende opmerkingen te maken. Specifiek de mensen waar ze geïntimideerd door is, of waar ze erg jaloers op is. Want dan voelt zij zich goed als jij je slecht voelt. Dat klinkt niet als een leuk mens en erg kinderlijk. Wat lijkt jou een goede manier om hiermee om te gaan?
Zelf persoonlijk geef ik op dit moment gewoon aan dat ik het niet leuk vind als ze dat soort opmerkingen maakt, en soms maak ik zelf ook een opmerking terug, maar dat doe ik nooit uit het niets. Dat doe ik alleen als zij ook een vervelend opmerking naar mij maakt en ik denk eerlijk gezegd niet dat dat de beste manier is, aangezien zij het dan gewoon weer net zo hard terugdoet. Maar ik ben op Dat moment dan zo kwaad dat ik me nauwelijks nog kan bedwingen om het niet te doen. En verder zegt ze vrij vaak tegen mij dat ze weinig vrienden heeft, en dan zeg ik gewoon van, nou dat vind ik niet zo gek als je zo doet.
Alle reacties Link kopieren
MoonSurfer schreef:
19-01-2020 23:53
Het doel van de opmerking is om te kwetsen dat is duidelijk. De opmerking klinkt als manipulatief achterbaks gedrag, want ze haalt haar eigenwaarde uit het omlaag brengen van anderen. Ze klinkt als een heel onzeker kind dat jou uit jaloezie veel negativiteit toewenst. Wat vind je hier zelf van To?
Ik vind het ronduit kut.
Ik heb er zelf echt best wel last van, omdat ik ook wel hele leuke gesprekken met haar kan voeren, maar als ze dan dat soort opmerkingen maakt begin ik behoorlijk te twijfelen of ik nog wel bevriend wil zijn met haar.
Ze heeft weinig vrienden. Ze gaat met je om omdat je bechikbaar bent, maar ze respecteert je niet. Ze is gewoon geen echte, fijne vriendin.

Heb je ook nog andere vriendinnen? Ik zou haar op een afstand gaan houden, dit is gewoon helemaal niet leuk zo.

Ik had ook zo'n vriendin op die leeftijd en was toen niet zelfverzekerd genoeg om haar te dumpen. Uiteindelijk wel gedaan en heb haar nooit gemist. Ze was inderdaad zelf heel onzeker en maakte vaak nare opmerkingen over mijn figuur om zichzelf beter te voelen. Weet ik nu, maar toen snapte ik dat nog niet helemaal, denk ik.

Dus neem van deze ouwe taart aan: een goede vriendin doet dit niet, nooit.
Alle reacties Link kopieren
Pret_bekje schreef:
20-01-2020 11:00
Ik vind het ronduit kut.
Ik heb er zelf echt best wel last van, omdat ik ook wel hele leuke gesprekken met haar kan voeren, maar als ze dan dat soort opmerkingen maakt begin ik behoorlijk te twijfelen of ik nog wel bevriend wil zijn met haar.
Om eerlijk te zijn, er zijn vast ook meiden waar je leuke gesprekken mee kunt voeren, zonder dat ze lelijke opmerkingen maken. Je verdient echt beter! Denk om jezelf!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Afstand nemen en andere vriendinnen zoeken die je niet afkraken om zichzelf beter te voelen.
Alle reacties Link kopieren
DeKenau schreef:
20-01-2020 11:02
Ze heeft weinig vrienden. Ze gaat met je om omdat je bechikbaar bent, maar ze respecteert je niet. Ze is gewoon geen echte, fijne vriendin.

Heb je ook nog andere vriendinnen? Ik zou haar op een afstand gaan houden, dit is gewoon helemaal niet leuk zo.

Ik had ook zo'n vriendin op die leeftijd en was toen niet zelfverzekerd genoeg om haar te dumpen. Uiteindelijk wel gedaan en heb haar nooit gemist. Ze was inderdaad zelf heel onzeker en maakte vaak nare opmerkingen over mijn figuur om zichzelf beter te voelen. Weet ik nu, maar toen snapte ik dat nog niet helemaal, denk ik.

Dus neem van deze ouwe taart aan: een goede vriendin doet dit niet, nooit.
Ik ga dus nog met 2 andere meiden in m’n klas om, maar zij ook. Verder heb ik geen meisjes in m’n klas en in de andere klas zitten ook geen vrienden van mij. Ik zit op een kleine school dus heb niet zoveel ‘keus’
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk is ze gewoon jaloers op jou.
Lozen die griet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven