Wat moet ik met deze situatie?

20-01-2020 20:31 27 berichten
Hoi allemaal,

Er is iemand op werk die ik niet echt kan plaatsen, maar me wel een vreemd gevoel geeft. Ik voel dat nare gevoel in mijn buik, maar snap niet waarom diegene me niet zou mogen. Ik heb haar daar geen reden voor gegeven.

Het is heel subtiel, maar omdat ik gevoelig ben merk ik het snel op. Uit ervaring weet ik dat zulke mensen meestal poging doen om met me te "spelen" en zelfs ontwikkeld zich dat tot me buitensluiten en zo brutaal worden dat ze grovere dingen tegen me zeggen...in de tussentijd snap ik niet wat ik verkeerd heb gedaan. Ik heb een ontzettend fijne tijd bij mijn vorige werkgever gehad. Huidige collega doet me sterk denken aan een collega van 6 jaar terug, ook iemand die me op 1 of andere mankier gewoon niet zag zitten. Zal wat meer over huidige collega vertellen.

Ik ben altijd vriendelijk, warm, complimenteus en hulpvaardig en hartelijk naar haar toe. Ook betrokken als er iets in haar prive leven moeilijk is gegaan. Probeer haar overal bij te betrekken. Echter lijkt ze toch erg afstandelijk.

Zo zegt ze elke keer als we weggaan, hou een plekje voor me bezet. Wat haast onmogelijk is bij flexplekken, maar dat terzijde. Als ik haar dan bel en app om beneden af te spreken om samen een plek uit te zoeken vindt ze goed. De volgende dag negeert ze al mijn apps (doet haar telefoon uit) en zie ik haar opeens ergens anders zitten. Dan zegt ze altijd, ik zag je apps niet. Ook negeert ze soms mijn apps als ik zeg dat ik wel een plekje heb bezet gehouden, iets wat ze kwartier eerder vroeg. Vervolgens reageert ze de rest vd dag niet.

Ten tweede doet ze tegen me anders als ik alleen met haar ben dan wanneer ik met anderen ben. Er is iemand die me wel mag en ik merk dat ze me bij haar een beetje voor schut probeert te zetten. Ze maakt opmerkingen als ben je wel goed bij je hoofd, je vriend is gek enz enz. Ik voel me bij haar erg ongemakkelijk op die momenten.

Als we gaan lunchen en ik wacht op haar zegt ze op het laatst dat ze opeens werk te doen heeft en dat ik alleen moet gaan(terwijl ik dondersgoed weet dat ze gewoon wistdat ze niet zou lunchen).

Daarnaast als ik haar iets vraag, doet ze alsof ze de vraag niet weet. Terwijl ik haar met alles help.

Ten derde zoekt ze altijd toenadering als ik afstand neem. Het is niet dat ik achter haar aan zit. Zodra ik afstand neem, appt ze me volop en doet ze weer normaal. Ik had in het begin al een vreemd gevoel over haar en nam afstand. Nu stel ik me weer meer open voor haar en het is weer hetzelfde verhaal. Weet niet zo goed waar ze mee bezig is. Aan de ene kant lijkt ze wel contact te willen (zoals samen willen sporten) aan de andere kant zit ze niet op me te wachten. What to do?
Alle reacties Link kopieren
Doen waar JIJ je prettig bij voelt. Je lijkt alleen maar op haar te reageren, te doen wat zij wil. Je stelt je afhankelijk op. Waarom? Wat wil je van haar? Ga bij jezelf na wat jij aan dit contact hebt en wat jij ervan wil. Dat is de sleutel tot de oplossing.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Links laten liggen
Niet gaan ,,werken,, om haar jou leuk te laten vinden
Gewoon je eigen plan trekken. Niet op haar wachten en geen plek bezet houden.

Je nodigt haar uit om samen te lunchen, wanneer het jou schikt, en als ze zegt dat je moet wachten zeg je: "leuk dat je ook zo komt, ik ga alvast! tot zo!"

Helemaal niet samen gaan sporten als het eigenlijk niet klikt.
Bulbul schreef:
20-01-2020 20:35
Doen waar JIJ je prettig bij voelt. Je lijkt alleen maar op haar te reageren, te doen wat zij wil. Je stelt je afhankelijk op. Waarom? Wat wil je van haar? Ga bij jezelf na wat jij aan dit contact hebt en wat jij ervan wil. Dat is de sleutel tot de oplossing.
Ik vind het fijn om elkaar te steunen, te helpen waar nodig. We hoeven geen best friends te zijn.

Verder heb ik niks aan het contact met haar. Het is dat zij zich met me bemoeit en als ik haar dan weer een kans geef is ze niks veranderd. Nu ben ik erg op mijn hoede bij haar
Fransje-Noord schreef:
20-01-2020 20:36
Gewoon je eigen plan trekken. Niet op haar wachten en geen plek bezet houden.

Je nodigt haar uit om samen te lunchen, wanneer het jou schikt, en als ze zegt dat je moet wachten zeg je: "leuk dat je ook zo komt, ik ga alvast! tot zo!"

Helemaal niet samen gaan sporten als het eigenlijk niet klikt.
Dat deed ik een tijdje niet en lunchtte met anderen, had echt een supertijd op werk. Werk ging goed. Ze zocht wel constant het contact met me op. Dus ik dacht...ik geef haar voordeel van twijfel, maar nu wordt ze steeds groffer naar me toe.
die persoon geeft je geen vreemd gevoel, het zijn jouw gedachten over deze persoon die je dit vreemde gevoel geven
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je van haar?
Waarom steek je zoveel moeite en apps in iemand die dat niet op waarde schat en je gewoon laat zitten?
Je maakt het jezelf zoveel makkelijker als je niet eindeloos probeert aardig gevonden te worden.

Enne steunen? Jullie zijn er om te werken toch?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Het is me wat, al die rare collega's. En dat bij iemand die zo gevoelig is en haar zaken psychisch zo goed op de rit heeft.
Alle reacties Link kopieren
Als je er niet prettig bij voelt of denkt dat ze opzettelijk sneaky doet zou ik me niet zo afhankelijk opstellen.

Om dan op wat voorbeeldjes in te gaan:
-Vraag of ze mee gaat lunchen, zegt ze niks dan ga je alleen. Ik zou niet wachten als al vaker is gebleken dat ze toch niet gaat.
-Als ze vaak je berichtjes negeert, stoppen met appen.
-Als ze jou serieus nooit helpt dan zou ik de volgende keer ook eens zeggen dat je het niet weet/geen tijd hebt als zij weer jouw hulp vraagt. Of als ze weer bij jou komt aankloppen, zeg je iets in de trant van dat het maar goed is dat jij er bent want zij weet dingen vaak niet. (Maar dit is natuurlijk wel passief-agressief gedrag, dus niet het beste, maar zou wel interessant zin om te zien hoe ze dan zou reageren).
-En als ze iets doet wat je niet leuk vindt (zeggen dat je gek bent oid) dan mag je daar iets van zeggen.
chocolol wijzigde dit bericht op 20-01-2020 20:45
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Laat dat mens los en richt je op anderen.
Zalmrooze schreef:
20-01-2020 20:40
Dat deed ik een tijdje niet en lunchtte met anderen, had echt een supertijd op werk. Werk ging goed. Ze zocht wel constant het contact met me op. Dus ik dacht...ik geef haar voordeel van twijfel, maar nu wordt ze steeds groffer naar me toe.
De twijfel is nu weg, dus ik zou haar het voordeel niet meer geven.
Gewoon lekker met je andere collega's lunchen, ze mag er toch altijd bij komen zitten als ze wil?
Doreia* schreef:
20-01-2020 20:42
Wat wil je van haar?
Waarom steek je zoveel moeite en apps in iemand die dat niet op waarde schat en je gewoon laat zitten?
Je maakt het jezelf zoveel makkelijker als je niet eindeloos probeert aardig gevonden te worden.

Enne steunen? Jullie zijn er om te werken toch?
Moeite ga ik natuurlijk vanaf nu niet meer doen. Ik heb het geprobeerd en meer dan dat kan ik er niet van maken.
Alle reacties Link kopieren
Zalmrooze schreef:
20-01-2020 20:40
Dat deed ik een tijdje niet en lunchtte met anderen, had echt een supertijd op werk. Werk ging goed. Ze zocht wel constant het contact met me op. Dus ik dacht...ik geef haar voordeel van twijfel, maar nu wordt ze steeds groffer naar me toe.
Nou 1 + 1 = 2 toch?

Doe gewoon normaal en professioneel tegen haar en niet zo aanhankelijk en als ze onaardig wordt zeg je er iets van.
Tja, als ze toenadering zoekt moet jij daar natuurlijk wel op in gaan. Je hebt geen enkele eigen wil?
wow obsessie much
Alle reacties Link kopieren
Iets met Toxic... lekker op je werk richten en oppervlakkig blijven.

Deze collega wilt geen vrienden worden, ze wilt alleen een schoothondje die doet wat ze wilt.
Afkappen en gewoon je wat assertiever opstellen als ze je probeert neer te halen.

Nooit je mening delen met haar over andere collega’s waneer er Conflicten zich voordoen.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Goh joh het is wat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waar maak je je druk om? Zolang iemand niet concreet iets tegen je zegt is het niet jouw probleem.

Bovendien is het iemands goed recht om een ander niet te mogen. Dat jij zo extreem gevoelig bent kan een ander niets aan doen.

Ik zie het altijd zo, ik kan niet door iedereen aardig gevonden worden. Ik vind zelf toch ook niet iedereen aardig? En nee, daar is niet altijd een concrete reden voor. En qua samenwerking moet dat geen probleem zijn. Maar om dan samen te gaan lunchen vind ik niet nodig.

Oh, en trek je eigen plan. Waarom zit je zo in haar ruimte met dat appen over plekken bezet houden? Laat haar gewoon met rust als ze je niet moet. Je dwingt haar nu bijna om een keer te moeten zeggen: “Ik heb even geen zin in je”. Als je dingen zo goed aanvoelt, dan kun je toch ook wel aanvoelen wanneer je teveel bent?
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 20-01-2020 22:07
41.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zalmrooze schreef:
20-01-2020 20:37
Ik vind het fijn om elkaar te steunen, te helpen waar nodig. We hoeven geen best friends te zijn.

Verder heb ik niks aan het contact met haar. Het is dat zij zich met me bemoeit en als ik haar dan weer een kans geef is ze niks veranderd. Nu ben ik erg op mijn hoede bij haar
Dat jij dat fijn vindt, wil niet zeggen dat zij dat ook zó ervaart.
Wsch vindt zij jou opdringerig
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je zo graag aardig gevonden worden door haar?

Zeg het hoognodige en let her be.
Alle reacties Link kopieren
Een plekje voor iemand vast houden, voor je werk op haar wachten om samen naar binnen te gaan om bij elkaar te zitten....besties en frenemies...het klinkt heel erg middelbare school.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Is dit die collega die je in je andere topic als feeks bestempelde?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
20-01-2020 20:41
die persoon geeft je geen vreemd gevoel, het zijn jouw gedachten over deze persoon die je dit vreemde gevoel geven
Dit idd.

TO, hoe komt het dat jij regelmatig van die nare mensen om je heen hebt? :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt je 6de zintuig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven