Welke vorm qua relatie?

23-01-2020 16:14 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke keuze zouden jullie en jullie partner maken als jullie (evt. tijdelijk) een baan zouden willen/aangeboden krijgen die ver van jullie huidige woonplek is en een van jullie niet daar naartoe zou willen verhuizen?

Lange afstand relatie? Relatie verbreken?
Jezelf 'opofferen' en mee verhuizen? Jouw partner vragen om mee te verhuizen?
Alle reacties Link kopieren
In het midden gaan wonen?
hoe ver? buitenland?
Alle reacties Link kopieren
dan maar geen droombaan
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan latten. Bekijk eerst maar eens hoe de baan en de nieuwe omgeving bevalt. In de weekenden of vakanties kan je elkaar dan zien en daarna bekijken hoe verder.
Alle reacties Link kopieren
hoe lang & hecht is die relatie al?
kinderen?
Hangt er ook een beetje vanaf voor hoelang het is, en waar...
Als het bijv. om 2 maanden gaat, dan blijf ik thuis, en/of ik pendel heen en weer, of blijf een tijdje daar.
Is het veel langer, dan Ik zou mee gaan, of de plek me nu aanstaat of niet, maar wij zijn ook al wat jaren bij elkaar, ik zou man niet te lang willen missen.
Voor een prille partner zou ik het niet doen, tenzij de omstandigheden gunstig genoeg zijn, en ik kan pendelen, maar ik zou niet m'n hele leven er voor overhoop gooien.
Alle reacties Link kopieren
Voor jaren? Dan niet die baan.
Voor een paar maanden tot een half jaar en het is supergaaf en supergoeie inkomsten? Misschien dan daar tijdelijk iets huren, maar dan wel max. 3 nachten van huis.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
werk-studie/goede-doelen-gevestigd-in-h ... ges/456445

Ga je alles aan ons vragen?
Alle reacties Link kopieren
Ik lat al jaren. Hij in London, ik in Amsterdam. Zo nu en dan ben ik een paar weken daar, ik heb ook klanten daar. Maar teveel klanten en teveel leven hier om echt daarheen te verhuizen. Bevalt ons prima, maar is niet voor iedereen weggelegd.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ik kon een goede baan in een zorghotel in Spanje krijgen maar heb besloten om hetvnietvte doen om dat mijn partner niet direct een baan daar kon krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt toch aan de situatie?
Ik kan werken vanaf elke plek ter wereld mits ik 1x per maand op kantoor kom.
Dus zou ik gewoon met partner meegaan mits de 2e woning daar of betaald wordt door werkgever of het loon zo hoog ligt dat het interessant is.
Had ik een andere baan gehad zou het een heel ander verhaal zijn.
Alle reacties Link kopieren
hangt van zoveel factoren af; je geeft te weinig info.

Hoe lang is men al samen? Woont men nu al samen? Hoe lang duurt die baan? Wat si precies de afstand( kan je in het weekend op en neer? ) etc etc
TO, wil je eigenlijk helemaal niet mee naar Groningen verhuizen?
Alle reacties Link kopieren
Haha baan afslaan! We hebben twee kids ( nou ja elk moment de tweede) een koophuis en gaan trouwen dan ga je niet ineens latten
where ever you go, go with your heart
Niet gaan. Ik zou niet gaan.
Ik zou niks te zoeken hebben elders.

Als de ander op een baan solliciteert waarvoor verhuisd moet worden.. Zonder dat te bespreken mag hij gaan. Zeker als geen tijdelijke functie is.
Wij gaan niet mee.

Zonder kinderen/gezin en na overleg kan je zeker wel gaan latten ofzo. Misschien gaat het uit na verloop van tijd en misschien niet.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 17:02
63.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoe ver en hoe lang het is. Ik heb veel tijdelijke banen gehad, maar heb nooit voor iets gekozen wat ver weg was, ook niet als het mij geweldig leek. Dat was gewoon geen optie voor mij, ik keek niet eens naar vacatures verder dan 20 km van huis.
Alle reacties Link kopieren
Dat hangt van heel veel factoren af. Maar waarom niet beginnen met latten. Kijken hoe de nieuwe baan en nieuwe omgeving is. En over een half jaar of jaar de situatie evalueren.

Waarom is verhuizen naar een andere plaats, andere deel van het land, ander land of ander continent zo vreselijk? Geweldig mooie ervaring toch?

Niet gaan, betekent ook een opoffering voor 1 van de partners.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Er is hier ook een poster, die heeft ook zo'n baan. Maar die verdient dus zo'n 3 ton netto. En die doet dan ook iets groots en meeslepends.
Als mijn partner of ikzelf zo'n soort baan zou kunnen krijgen, dan zou er natuurlijk een mouw aan te passen zijn.
Rond
Ik zou met hem meegaan. Maar dat verschilt per situatie.
Latten om na een half jaar vast te stellen dat we uit elkaar gegroeid zijn.

Als het echt langdurig zou zijn, wordt het dus sowieso een breuk.

We hebben het er ooit over gehad en het is voor allebei heel duidelijk dat op 't moment dat 1 van ons 2 solliciteert voor zo'n baan het wel duidelijk is wat er met ons huwelijk gebeurt.
(Waarbij ik niet zeg dat man nooit tijdelijk voor 3 maanden weg mag binnen zijn huidige job als dat écht een vereiste is.)
Als er kinderen zijn dan past zo'n baan niet, tenzij het hele gezin er enthousiast over is en op een goede manier mee kunnen.
Als dat niet kan dan is de baan niet geschikt voor je droomgezin. Het welzijn van het gezin gaat voor alles, ook boven hartswensen van de ouders.
Als er geen kinderen zijn dat zou ik met partner meegaan, lekker samen de wereld verkennen.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan. Zijn er ook kinderen?

Voor een tijdelijke job zou ik latten.

Wanneer het langer gaat duren, dan ligt het eraan. Is het een droombaan? Kan de ander daar ook een baan vinden? Hoe ver weg is het? Waarom wil de ander niet verhuizen?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Niet de baan aannemen en blijven waar we zijn, maar wij hebben kinderen dit soort dingen gaan alleen in goed overleg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven