Beloftes niet nakomen partner

24-01-2020 02:17 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik zou graag advies willen, al verwacht ik wel veelal ‘je moet goed nadenken wat jij wilt’. Ik ben gewoon benieuwd hoe een buitenstaander kijkt naar dit probleem en wat het advies dan is van een neutraal persoon.

Mijn partner is een lief persoon. Helaas accepteert zijn familie mij niet en hebben ze van alles gezegd over mij wat niet waar is. Nu is het aan hem hoe hij ermee omgaat want hij kent mij natuurlijk het beste. Desondanks moet ik zeggen dat het volgende mij wel teleurstelt en doet nadenken over of ik dit nog wel langer wil volhouden of ben ik ongeduldig? En of hij nu toch hun gelooft ipv conclusies trekt op basis van hoe ik ben en hij me dus kent.
Ik weet dat relaties tijd nodig hebben om naar elkaar toe te groeien, maar het raakt me wel heel erg.

Mijn vriend maakt soms beloftes uit zichzelf, van financiën tot huishoudelijke taken. Een voorbeeld is dat hij zelf oppert dat wanneer hij zijn salaris krijgt hij een deel op de huishoudelijke rekening wilt zetten met name als hij wat extra krijgt. Nu puntje bij paaltje, komt hij erop terug en geeft aan dat wanneer hij dat doet ik dit bedrag ook hoor over te maken. Ik vond het erg lief en was er trots op dat hij zo denkt en wilt investeren in onze toekomst.
Hij heeft me erg teleurgesteld met zijn actie, dit is al de zoveelste. Ik denk: Zijn geld is zijn geld en hij hoort zelf te bepalen wat hij met zijn geld wilt doen. Ik voel me er niet comfortabel bij om dat voor hem te beslissen. Maar het terugkomen stelde me wel erg teleur en zijn reactie (argument) maakte het erger voor mij. Ik heb sterk het gevoel dat hij mij niet vertrouwt, maar ook dat hij mij en ons in de relatie dus bepaalde dingen niet gunt. Ik merk veel ik ik ik en vergelijken met mij situatie.

Ik investeer in mijn relatie omdat ik van hem hou en graag van alles wil delen. Ik koop graag wat in de zoveel tijd. Denk vaak aan hem. En dit gedrag, veel beloven en ineens terugnemen is allemaal heel principieel en zakelijk. Ik twijfel hierdoor of ik dit wel wil omdat ik zo niet kan bouwen op hem. En ik zelf niet zo ben. Ik doe dingen graag, uit liefde en denk dan niet na of hij hetzelfde ook bij mij doet.

Wat vinden jullie hiervan? Any advies?
Alle reacties Link kopieren
Heel normaal toch dat jullie samen een huishoudelijke rekening hebben?
Misschien juist eens zakelijk in de tafel gaan zitten. Afspraken maken.
Dan kun je elkaar dat ook op aanspreken als het anders loopt.
Alle reacties Link kopieren
Wonen jullie samen? Verdienen jullie evenveel? Wat voor een afspraken hebben jullie gemaakt?

Los van het geld zou ik terugkomen op afspraken niet willen en dus erg gaan twijfelen of ik verder zou willen met betreffende persoon.
Dus hij geeft alleen wat als je hem hetzelfde geeft. Leuk... Trots dat hij wat geeft is ook wel maf. Zet alles eens eerlijk op papier en spreek hem gewoon aan als hij zich niet aan afspraken van het huishouden houdt. Het is ook zijn huishouden. 50/50 is mijn norm. Wat is de jouwe?
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang zijn jullie samen?
En hoe wonen jullie? (Samen/hij is veel bij jou/enz)
Wat is je grootste probleem? Gaat het om dat geld, zijn familie of zijn dat moeilijkheden en is het echte probleem dat je bang bent dat hij niet de toekomst samen ziet die jij wel voor ogen hebt? Heb je die voor ogen? Of zie je dat eigenlijk ook niet zitten onder deze omstandigheden?

Als je weet wat je zo dwars zit, is het tijd om om de tafel te gaan zitten en dat eens uit te spreken. Als dat geen optie is, is je relatie sowieso geen lang leven beschoren.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch gewoon afspraken maken?
Jullie wonen samen neem ik aan

Dan bespreek je beiden wat je beiden inlegt. En hoe jullie omgaan met extra's
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat jij graag aan hem geeft (en dat ziet als uiting van liefde?) en dat hij dat ook wel eens belooft te doen, maar dan toch niet doet. Is van voor jou een uiting van gebrek aan liefde? Heb je het gevoel dat jij meer geeft om hem dan andersom?
Maar.. laat hij ook op andere manieren zien dat hij van je houdt?

Verder vind ik het een warrig verhaal. Je hebt het over je schoonfamilie en hun invloed op je vriend. EN je hebt het over geld geven en dan weer niet. Staat dat niet los van elkaar?

Praat met hem over wat zijn acties met jou doen. Dat hij dingen belooft en dan toch niet doet. En wat jouw angst is betreffende de invloed van zijn familie.

En houdt het betreft geld gewoon zakelijk, maak financiële afspraken en houd je hier beide aan. Hij geeft niets extra's, jij ook niet. En als je dat wel doet, want liefde, verwacht er dan niet zoiets voor terug en zie dat niet als gebrek aan liefde.

Als je vindt dat er teveel door jou gegeven wordt en te weinig door hem, zou je ook nog kunnen bekijken of deze relatie wel bij jou past.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Aangezien een gezamenlijke huishouding iets is waar jullie beiden belang bij hebben zou hij gráág bij moeten dragen. Als hij hier moeilijk over doet dan meent hij het niet om samen iets duurzaams op te bouwen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
En houdt het betreft geld gewoon zakelijk, maak financiële afspraken en houd je hier beide aan. Hij geeft niets extra's, jij ook niet. En als je dat wel doet, want liefde, verwacht er dan niet zoiets voor terug en zie dat niet als gebrek aan liefde.
Dit.
Praat erover met elkaar.
Voor beide geldt (in dit geval vooral voor hem), beloofd = beloofd.
Daarin blijkt de betrouwbaarheid en groeit het vertrouwen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Hij zou blij moeten zijn dat jij met hem samen wil wonen en daar veel voor over moeten willen hebben maar hij wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

Dit is niet alleen gierigheid maar hij wil jou ook afzetten en zoiets doe je niet als je je partner koste wat kost bij jou wil houden.

Kennelijk denkt hij dat je toch wel bij hem blijft en probeert hij de minimumprijs uit te vogelen waarvoor je het nog wil doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat is precies het probleem?

Dat hij zijn beloftes niet nakomt?
of
Dat hij jou niet steunt ten opzichte van zijn families die allemaal aannames over jou doen?

Beide lijken mij trouwens een dooddoener.
Hoe hebben jullie het nu geregeld dan? Ik begrijp wel dat hij wil dat je beide bijdraagt aan de huishoudelijke rekening. Of doe jij dat nu alleen?
Alle reacties Link kopieren
wat zijn jullie afspraken?

Wanneer jullie geen afspraken hebben, dan wordt het tijd om eens om de tafel te gaan zitten voor een goed gesprek. Wat wordt er betaald van de gezamenlijke rekening en hoeveel stort je iedere maand op de rekening (vast bedrag of percentage van inkomen) en wat doen jullie met extra kosten?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hoe lang zijn jullie samen dan? Waaruit maak jij op dat hij de onware verhalen van zijn familie gelooft? Heb je nog meer voorbeelden van beloftes die hij doet en waar hij zich niet aan houdt, of gaat het alleen om beloftes mbt geld dat hij bij nader inzien toch liever voor zichzelf houdt?
Hebben jullie ongeveer gelijke inkomens, en dragen jullie ongeveer gelijk bij aan jullie huishouden (zowel financieel als qua taken)?
Ik vind onduidelijk verhaal.

Als hij beloftes doet en die niet nakomt.. dat is stom. Echt.
Maar ik snap bijvoorbeeld niks van dat geld verhaal.
TO, ik ben het niet met je eens: ik vind een belofte terugtrekken helemaal niet principieel!

Principieel zou zijn: ik wil het eigenlijk niet meer doen, maar ik heb het beloofd aan cheripie, dus ik doe het toch, mijn extra geld op de huishoudrekening zetten.
Alle reacties Link kopieren
Beloftes doe je vaak als je je heel erg toegewijd voelt aan iemand (of een wit voetje wil halen) maar als je het geld plotseling dan toch in je handen krijgt dan denk je 2500 euro? Daar zou ik dan toch die felbegeerde MacBook voor kunnen kopen of misschien een aanbetaling aan mijn nieuwe motor. En dan lijkt iets vaags als een gezamenlijk huishouden van minder belang, tenminste als je erg jong bent. Je wordt dan zenuwachtig van je eerder gedane belofte en zit je misschien zelfs een beetje kwaad te maken op die ander, om jezelf te rechtvaardigen en vooral die ander van je nek te schudden.

Zelf zou ik vrij veel moeite hebben om geld aan iemand te geven die er dan spullen voor ons beiden van koopt die ik nieteens zo leuk vind. Dus misschien speelt dat bij jou een rol. Misschien heeft hij dat "samen"-gevoel niet omdat jij van overbodige frutsels houdt die hij het liefste weg zou willen hebben; ik noem maar wat.

Geld is dacht ik een reden in de Top Drie om relatieproblemen te krijgen en de relatie te beëindigen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als ik toch afwil van een belofte dan praat ik met de die ander op een heel vriendelijke manier: "ik weet dat ik dat toen beloofd heb maar, ik zou zo graag.." enz. En dan hoop ik dat hij ermee instemt, wat natuurlijk altijd gebeurt. ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.
Aanvulling:
Huishoudelijke rekening hebben wij afspraken over. Wij doen dit 50/50, echter tijdelijk hij iets meer omdat hij meer verdient dan ik omdat ik op een gegeven moment het toch moeilijk kreeg financieel. Een tijd terug had hij zelf voorgesteld dat hij meer wilde betalen tot ik weer hersteld was en kon werken. Mijn gezondheid vond hij belangrijker. Ik wilde dat niet. Na een tijd dat dan toch te willen, vond hij het ineens oneerlijk en dat ik gewoon moest werken... hij kwam er dus weer op terug.

Zo ook met bijv huishoudelijke taken. We maken er afspraken over maar dan vindt hij bijv stofzuigen veel werk en doe ik de rest in ons huis. Terwijl ik alles eigenlijk al alleen deed. En hij dan 1 ding daaruit kiest en dat voldoende vindt. En dan komt weer het oneerlijke bij hem als argument. Terwijl ik wel constant bezig ben en hij dan tv kijkt. Ondanks afspraken. En zoveel is het eigenlijk niet. Maar voor mij uiteindelijk wel omdat het samenwerken er niet is.

Betreft zijn familie.. die geven aan dat ik op zijn geld uit ben... terwijl ik meer verdiende dan hij en een zelfstandig persoon ben die tot nu toe eigenlijk alles heeft geregeld waar het ‘wij’ in voorkomt en hij had moeten bijdragen bij alles wat komt kijken in samenwonen. Ze geven ook aan dat ik eigenlijk wil dat hij alles doet en ik lekker kan genieten ervan... Ik heb er lang mee gezeten maar heb het kunnen loslaten. Ik ben erg empatisch en zoek dan vaak het probleem bij mij ook al zeggen mensen de meest delusional dingen.

Op de vraag of ik het gevoel heb dat ik meer bijdraag... ja. Dat is ook zo. Zijn excuus is dat hij werkt. Ik heb vaker de vraag gesteld hoe we dit gaan doen als ik weer werk.. hij komt uit een enorm verwend huishouden waar alles werd gedaan voor hem. Hij doet wel meer zijn best. Maar soms ook niet, zoals vaat 3 dagen in de wasbak laten, dat ik het maar doe terwijl ik hoor te rusten met mijn klachten. Want geen zin in discussies die eindigen in ruzies.

Mijn zorg is ,los van afspraken, de beloftes. Erop terugkomen. Het zakelijke en principiële ineens. Wat is de reden dat je zoiets roept (lijkt mij dat je je steentje wilt bijdragen en investeren in ons, ons waar jij voor kiest, ons als in ons in de toekomst uit liefde en gunnen). En dan ineens terugkrabbelen omdat jij vindt dat ik dan dat bedrag ook moet overmaken... wat is dan de reden? Waarom vind hij het dan ineens oneerlijk waar hij zelf mee kwam?? Vertrouwt hij me niet? Dooft het ‘uit liefde iets doen’ of uit liefde iets gunnen?

Als ik vandaag uit zijn leven stap, dan zal hij zeker merken wat voor een bijdrage en invloed ik heb gehad en heb in zijn leven. Maar als ik dat doe is het ook echt voorbij.
Mijn vriend is geen slecht persoon. Hij is lief, we houden van elkaar. Alleen deze fase... het doet veel met mij omdat ik wel veel geef en doe vanuit liefde. En daar niet iets zakelijks van maak. Vandaar de vraag... ben ik te ongeduldig. Is het een kwestie van dat we dichter bij elkaar moeten komen. We wonen bijna een jaar samen inmiddels. Van vrienden hoor ik dat er in het begin veel ruzies zijn omdat je elkaar beter leert kennen in 1 huis. En t kwestie is van tijd en aanpassen.

Hoop dat de extra info helpt.
Alle reacties Link kopieren
Moeten jullie niet gewoon de afspraken herzien, nu jij niet meer werkt?
Als hij gewerkt heeft en jij thuis bent, snap ik ook niet waarom hij dan moet stofzuigen
En als jij wel kunt werken (dat denkt je vriend blijkbaar), waarom doe jet het dan niet? Kunnen jullie ook geld&huishouden beter verdelen. Of zelfs een werkster nemen

Ik snap zijn familie wel een beetje, als buitenstaander lijk jij NU vooral van hem te profiteren. Waar je vroeger het wel zelf kon
Je bent langdurig ziek? Was je dat al toen jullie gingen samenwonen?
Jeetje. Stofzuigen na een fulltime baan. Ja vreselijk. Helemaal als de ander minder/niet werkt ivm ziekte.

Zo'n man valt natuurlijk om van 1x de week het huis zuigen naast zijn baan.
Hij komt beloftes niet na, jullie hebben gedoe over het huishouden en hij is verwend.

Woon je samen met mijn ex?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vraag gaat over beloftes maken en dat terugnemen. Ik wil weten hoe een buitenstaander hier tegenaan kijkt. En of het idd een vertrouwenskwestie is als je dit zo hoort.
Kan iemand mij daar iets over zeggen? Hoe jullie daar zelf mee omgaan? Wat van denken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven