door middel van een brief [Lege OP]

24-01-2020 10:04 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gesloten.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-10-2020 06:47
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.16% gewijzigd
Hij pakt je spullen af? Een brief lijkt me goed genoeg en als hij er geen genoegen mee neemt schakel je de politie in
Jij hebt het recht om ermee te stoppen. En je hoeft hem niet binnen te laten in je huis. Ik zou het hem mededelen en dat is het.
Alle reacties Link kopieren
Zeker die brief sturen dan. Hij heeft er zelf voor gezorgd, dat je het niet op een normale manier kan stoppen.

Zorg dat hij niets meer van jou heeft en jij niet meer van hem, ook eventuele sleutels. Je mag een relatie eenzijdig stoppen hoor, je hebt zijn toestemming niet nodig.

Als je echt nog een keer face tot face wil praten, doe dat dan in een openbare gelegenheid, zodat je niet weer klemgezet kan worden.

Succes.
Ja hoor, gewoon je sloten vervangen, die brief sturen en de politie alvast informeren voor het geval dat je een spoedtelefoontje moet plegen.
Alle reacties Link kopieren
Je denkt dat je hem mopet overtuigen, en dat hij moet inzien dat het over is (zoals veel vrouwen), maar je hoeft alleen jezelf te overtuigen om andere sloten op je deur te zetten en de sleutels voor jezelf te houden.

Echt, zo veel vrouwenproblemen in slechte relaties zijn terug te voeren op de onbegrijpelijke behoefte om de ander te overtuigen dat hij fout zit en dat uit zijn eigen mond terug te willen horen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem er niet meer bij betrekken maar ervoor zorgen dat je vrienden en familie om je heen hebt die je helpen hierbij. Uiteraard laat je het hem weten, maar pas nadat je je spullen hebt opgehaald en alles veilig heb gesteld.
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
Brieven zijn meestal geen goed idee, maar nu zeker wel. Ik zou het wel kort houden, niet allerlei argumenten aanvoeren waarop hij weer wil gaan reageren. Die heb je al eerder duidelijk gemaakt toch? Dus alkeen dat je er echt mee op wil houden en het zo doet omdat je al ervaren hebt dat hij je anders niet laat gaan.
.
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken is een brief misschien niet de manier, maar aangezien hij het je compleet onmogelijk maakt om de relatie op een normale manier te verbreken, zou ik het in dit geval ook zo doen. Per mail, per brief, per app, als het maar duidelijk is.

Ik zou daarnaast ook wat maatregelen nemen, zoals andere sloten, een ander nummer, eventueel mensen uit je omgeving inlichten. Hij klinkt namelijk vrij eng.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Geen brief, maar spullen verzamelen uit zijn huis en sloten vervangen van het jouwe.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
lieveheersbeestje- schreef:
24-01-2020 10:04

Ik heb al 1 á 2 keer geprobeerd om achter mijn huidige relatie een punt te zetten, maar mijn vriend pakt dan mijn spullen af dat ik niet weg kan en als we in mijn huis zijn, weigert hij om zelf weg te gaan. Daarna sust het wel weer, maar het lost niet op.

Dit is verkeerd en dat zie je zelf gelukkig ook. Hij is niet goed voor jullie.

Een brief sturen is prima bij zo'n man en als je weet dat het face-to-face niet gaat lukken. Ik denk niet dat hij veel kan met je gevoelens, ik zou het kort houden dat je niet meer met hem verder wil.

En vervang je sloten inderdaad.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
24-01-2020 10:47
Brieven zijn meestal geen goed idee, maar nu zeker wel. Ik zou het wel kort houden, niet allerlei argumenten aanvoeren waarop hij weer wil gaan reageren. Die heb je al eerder duidelijk gemaakt toch? Dus alkeen dat je er echt mee op wil houden en het zo doet omdat je al ervaren hebt dat hij je anders niet laat gaan.
Eens. Ik zou het heel kort houden, eigenlijk alleen de mededeling dat het over is en dat je geen contact meer wil en klaar. Geen hele uitleg. Eerlijk gezegd zou ik in dit geval zelfs een appje overwegen, dan weet je wanneer hij het ontvangen heeft en dan zie je tenminste ook dat hij het heeft gelezen. Anders blijf je je toch onrustig voelen, denk ik, omdat je niet weet wanneer hij het leest.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Een brief wordt zelden opgevat zoals jij wilt dat ie opgevat wordt. Stuur een zakelijke brief, je bent hem geen uitgebreide toelichting verschuldigd. Zorg dat je veilig bent als hij de brief ontvangt. Wellicht beter om een appje te sturen? Dan blijf je zeker korter van stof. Vervang de sloten van je woning, zorg dat er mensen bij je zijn. Zet zijn eventueel aanwezige spullen bij iemand anders neer. Blokkeer hem op social media e.d..
Alle reacties Link kopieren
App lijkt mij ook voldoende. Dwingt je ook om het kort te houden. Elk argument dat je aanvoert zet de deur open naar discussie.
.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor gevoelens en ideeën wil je in een brief gaan zetten dan? Ik mag toch hopen dat je het gewoon uit gaat maken met deze dweil. Dat zou ik in een app of brief zetten, verder niks.
En inderdaad je sloten veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Je ex was jaloers en claimerig.

Deze ex (want dat wordt het) gijzelt je spullen om je bij hem te houden.

Gooi hem eruit, vervang je sloten en ga jaren met je zoontje samenwonen. Zonder vent. Want je bent niet heel goed op dit moment in het kiezen van leuke mannen voor jezelf.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Die brief kan je wel schrijven als het jou oplucht, maar dan niet versturen.
Alle reacties Link kopieren
Via de app, blokkeren en sloten veranderen. Mafklapper.
ik geef mn bek ook maar een douw
Waarom vind je dat je van hem afhankelijk bent om de relatie te verbreken?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook zo snel mogelijk de sloten vervangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat je niet altijd bij hem bent? Ene weekend bij hem andere bij jou ofzo? Ik zou gewoon nog 1 weekend gaan en alles meenemen en de maandags zeggen dat het uit is. Zijn het teveel spullen, dan sta je maandagavond met je vader en broer (of een neef, buurman) op de stoep en zegt dat je je spullen komt halen. Licht de politie wel in, dat je moeilijkheden verwacht. Neem die avond gelijk zijn spullen mee naar hem die nog in jouw huis liggen en zorg dat voor het weekend alvast de sloten vervangen zijn. Vraag voorlopig even of er iemand in jouw huis komt slapen, een mannelijk familielid. Of als het heel eng word, ga je zelf bij je ouders of een vriendin slapen en laat een paar mannelijke familieleden in jouw huis slapen.
Dat dus. Je spullen daar weg, App dat het over is en als je brieven wil schrijven, schrijf dan in je dagboek of in een proces verbaal bij de politie.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het al een aantal keer op een nette volwassen manier uit willen maken. Dat hij een lul is en dat niet accepteert, is zijn probleem. Doe wat de rest hier ook al zegt, haal je spullen daar weg, vervang je sloten, en stuur hem een bericht dat het over is.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
24-01-2020 10:58
Via de app, blokkeren en sloten veranderen. Mafklapper.
Andere volgorde. Eérst de sloten vervangen, dan de spullen en de app. Of een hele dikke grendel op de deur.
.
Er staan veel goede adviezen hierboven. Doe er alsjeblieft wat mee, deze vent wil je echt niet in je leven.

En zorg ervoor dat je niet zwanger wordt van hem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven