In de war door avond met date/prille relatie

24-01-2020 11:55 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen,

Een tijdje date ik nu met een man die ik helemaal geweldig vind. We kennen elkaar al langer en hij heeft zo’n klein jaar achter me aan gezeten.
Inmiddels is het wel een relatie te noemen. We zijn exclusief, ik heb zijn ouders en zusjes ontmoet, vrienden van hem. Hij is gek op me, doet superlief en zegt dat hij het echt een succes wil maken en toekomst ziet.
Laatst alleen, hadden we een vrij aparte avond samen waarin hij ineens afstandelijk deed voor pakweg een uur.
Hij zei dat hij mij superleuk vond, dat hij nog niet eerder zo’n connectie met een meid had gehad. Dat hij wil dat dit een succes wordt en daarom soms bang wordt dat hij het gaat verpesten. Dat hij een soort faalangst heeft en heel soms zo raar doet dat hij hoopt dat ik hem ‘afwijs’ zodat hij van die druk die hij zichzelf oplegt, af is. Hij heeft het gevoel dat hij een loser is, dat nu een meisje van ver buiten zijn ‘league’ heeft gescoord en soms dan zo bang is dat hij het weer verpest dat dat hem als het ware lam maakt. Dat hij superverliefd is en niet wil dat het eindigt, maar dat hij soms ook bang is voor het ‘onbekende’. En dat hij dus even zo afstandelijk deed om mij ‘te testen’ ; zou ik hem af gaan wijzen of juist aan hem trekken en hoe ‘diep’ zit mijn liefde voor hem? VOor hem is dit wat er tussen ons gebeurd allemaal ‘echt en diep’ en zijn gevoelens voor mij ook, zei hij. Was dat het voor mij ook? Dat wou hij er dan uit afleiden. Hij bazelde best verward verder. Uiteindelijk kwam het er op neer zei hij, dat hij supergraag met me verder wil. Hij appt me vaak, belt ook gezellig op en plant nieuwe dates. Dus aan enthousiasme geen gebrek, maar toch zit er ik er even minder ontspannen in nu.. ik begrijp het allemaal niet zo goed. Kunnen jullie me wellicht helpen, wat is er aan de hand?
suzykjoew wijzigde dit bericht op 24-01-2020 11:57
4.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Djeez wat een moeilijk gedoe. Ik zou zeggen, of je doet normaal anders ga ik idd weg.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik houd niet zo van die spelletjes, dat iemand je uittest.

Ik vind mannen die zo ontzettend onzeker zijn, dat het er vanaf druipt, niet sexy.
Alle reacties Link kopieren
Hij lijkt mij nogal geobsedeerd. Klinkt allemaal niet erg gezond, eerlijk gezegd.
Lutser.


En dat testen word vast alleen maar erger.
Zeg dat hij normaal moet doen, en niet jou moet ' testen'

Maar beter zoek je een normale man, met meer zelfvertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt hem meteen en direct, om hier korte metten mee te maken: Ik hou er niet van dat ik getest word. Als jij het nodig hebt om mij te testen, dan stopt het hier en nu wel en heb je precies wat je wilt. Hou je onzekerheid voor je en bij je, leg het niet bij mij neer. Zolang het leuk en goed is samen, zijn we samen. Mocht het anders lopen, dan spreken we bij deze af dat we het voor die tijd netjes uitmaken en ons eigen pad kiezen.

Ga hier NIET in mee. Want je gaat je aanpassen aan zijn onzekerheid. En je probeert hem gerust te stellen. En dan gaat hij langzaam meer dingen van je vragen uit 'onzekerheid'. Of je liever niet meer met mannen praat omdat hij dan bang is je kwijt te raken. Pas daarvoor ontzettend op! Kijk echt goed uit je doppen en laat dit stukje manipuleren heel snel achter jullie. Het is een ontzettende glijdende schaal als je het langzaam maar zeker toelaat.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat hij 16 is?
Volwassen mannen doen dit niet.
Even op terugkomen en vriendelijk vertellen dat je dit ongepast vindt
Alle reacties Link kopieren
Dit heb ik wel eens gedaan, op mijn vijftiende, eerste vriendje, superonzeker. Als jullie de puberteit voorbij zijn, zou ik dit niet accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Als hij vindt (en zegt!) dat jij out of his league bent, dan is dat zo. Waarom zou jij downdaten? Zoek een man met zelfvertrouwen, dat is een stuk gezelliger in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Is dit meneer a of meneer b?

Als ik je voorgaande topics lees denk ik dat je beter eens het heft in eigen hand kan nemen.

Ga gewoon eens voor een echt leuke man. Niet van die probleemgevallen. En wees ook de vrouw waar leuke mannen op vallen ipv de probleemgevallen.

Ik zou met dit exemplaar snel stoppen.
trien30 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 12:26
43.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
We zijn de puberteit ver voorbij haha.
Het verwarrende vond ik dat het gesprek begon alsof hij allerlei mitsen-en-maren op tafel legde: ‘ik vind het soms zo spannend dat ik de knuppel in het hoenderhok wil gooien’ en ‘als je straalt en verliefd bent vinden andere vrouwen je ook boeiender, dat merk ik wel’ en ‘ik ben soms bang voor het onbekende’. Dus ik dacht: Ah, nu gaat hij vertellen dat hij commitmentfoob is ofzo.
Maar hij zei daarnaast dus dat hij dit absoluut niet kwijt wil, dat hij veel aan me denkt, dat iedereen in het niets valt in vergelijking met mij, dat hij toekomst met me ziet etc. En dat hij dus faalangst heeft en mij ver buiten zijn league vindt. Hij zei dat ‘Meisjes zoals ik hem vroeger nooit zagen staan’. Wat ik apart vind, want het is een prima man.
Ik heb hem maar wat laten praten want kon er niet echt een touw aan vastknopen. Toen ik later nogmaals vroeg wat hij nou hiermee wilde zei hij dat dit voor hem allemaal “ongelooflijk en heel echt” voelt en dus wilde testen hoe ik zou reageren als hij mij een beetje afstoot. DAt hij dat ook vreselijk vind, maar dat dat wel was wat er gaande was. Ik zei meteen dat ik daar niet van gediend ben en dat het zeker niet zal werken om mij dichter naar hem toe te laten komen
suzykjoew wijzigde dit bericht op 24-01-2020 12:26
10.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
24-01-2020 12:22
Als hij vindt (en zegt!) dat jij out of his league bent, dan is dat zo. Waarom zou jij downdaten? Zoek een man met zelfvertrouwen, dat is een stuk gezelliger in de toekomst.
ken je dat gevoel niet?
Hopeloos verliefd en hij op jou, en dat je je niet voor kan stellen, dat zo'n geweldige man ook op jou is??
(ik wel, ben nu al jaren gelukkig met hem getrouwd)
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
24-01-2020 12:24
Is dit meneer a of meneer b?

Als ik je voorgaande topics lees denk ik dat je beter eens het heft in eigen hand kan nemen.

Ga gewoon eens voor een echt leuke man. Niet van die probleemgevallen. En wees ook de vrouw waar leuke mannen op vallen ipv de probleemgevallen.

Ik zou met dit exemplaar snel stoppen.
Meneer b. Hij komt overigens verder echt totaal niet onzeker over. Eerder een tikkeltje oppervlakkig, maar wel lief. DAarom overviel me dit ook. Hij heeft een verleden met veel vrouwen, een beetje een player in zijn vrijgezellentijd. Daarom overviel me dit ook een beetje en dacht ik eerst “ok, nu komt het. Hij wil nog geen vaste relatie”.
suzykjoew wijzigde dit bericht op 24-01-2020 12:29
30.00% gewijzigd
Jou testen, hij is je leraar toch niet? Schei uit hoor. Ik zou het bericht van Doreia even een aantal keer goed doorlezen want volgens mij heb je een mafklapper gescoord.
Suzykjoew schreef:
24-01-2020 12:25
We zijn de puberteit ver voorbij haha.
Het verwarrende vond ik dat het gesprek begon alsof hij allerlei mitsen-en-maren op tafel legde: ‘ik vind het soms zo spannend dat ik de knuppel in het hoenderhok wil gooien’ en ‘als je straalt en verliefd bent vinden andere vrouwen je ook boeiender, dat merk ik wel’ en ‘ik ben soms bang voor het onbekende’. Dus ik dacht: Ah, nu gaat hij vertellen dat hij commitmentfoob is ofzo.
Maar hij zei daarnaast dus dat hij dit absoluut niet kwijt wil, dat hij veel aan me denkt, dat iedereen in het niets valt in vergelijking met mij, dat hij toekomst met me ziet etc. En dat hij dus faalangst heeft en mij ver buiten zijn league vindt. Hij zei dat ‘Meisjes zoals ik hem vroeger nooit zagen staan’. Wat ik apart vind, want het is een prima man.
Ik heb hem maar wat laten praten want kon er niet echt een touw aan vastknopen. Toen ik later nogmaals vroeg wat hij nou hiermee wilde zei hij dat dit voor hem allemaal “ongelooflijk en heel echt” voelt en dus wilde testen hoe ik zou reageren als hij mij een beetje afstoot. DAt hij dat ook vreselijk vind, maar dat dat wel was wat er gaande was. Ik zei meteen dat ik daar niet van gediend ben en dat het zeker niet zal werken om mij dichter naar hem toe te laten komen
Wat een dom gezwam van die man. Als dat nu al begint voorspelt het niet veel goeds. Je kan het nog even aankijken, en je bent verliefd dus dat ga je heus wel doen, maar pas goed op jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Nou nou at zijn jullie weer lekker banaal zeg. Is er eindelijk een keer een man die eerlijk is over zijn gevoel, is het weer niet goed.
Ok, dat het verwarrend is, dat is et allersinds. Maar toch, hij is in ieder geval open over zijn gevoel, hiep hoi!
To, ik zou eens overleggen of hij iets kan ondernemen om zijn zelfvertrouwen op te krikken. Want hij legt het nu bij jou neer maar dat is niet zo eerlijk. Kijk ik ken het, je eigen relatie die echt perfect is te willen saboteren omdat je denkt dat je het eigenlijk niet verdient. Maar dat is zijn pakkie-an. Hij moet daar iets mee als hij jou wil behouden. Je kunt nu alleen goed blijven communiceren en zeggen 'hey, ik vind het fijn dat je open bent over je eerlijkheid, en ik wil jou ook niet kwijt, maar ik denk dat er wel iets moet gebeuren van jouw kant om dit te laten slagen.'
Zonder het al te zwaar te maken.

En over downdaten, wtf maakt dat uit, als jij een gelukkige relatie hebt dan voel jij soms denk ik zo over je partner, dat je je zo gelukkig prijst dat je niet snapt waarom diegene bij je is.
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
Hij legt heel duidelijk uit wat er gebeurt en waarom. Aan jou wat je daar mee wilt.

Ik zou er geen zin in hebben, dit soort spelletjes. Een onzekere man hoeft niet per definitie een afknapper te zijn maar dan moet het feit dat ik hem leuk vind wel iets doen met zijn zelfbeeld. Als dat niet gebeurt, hij ‘zielig’ gaat doen en ik hem steeds moet blijven bevestigen ben ik er snel klaar mee.
Suzykjoew schreef:
24-01-2020 12:27
Meneer b. Hij komt overigens verder echt totaal niet onzeker over. Eerder een tikkeltje oppervlakkig, maar wel lief. DAarom overviel me dit ook. Hij heeft een verleden met veel vrouwen, een beetje een player in zijn vrijgezellentijd. Daarom overviel me dit ook een beetje en dacht ik eerst “ok, nu komt het. Hij wil nog geen vaste relatie”.
Als hij een player was, dan heeft hij aan vrouwelijke aandacht geen gebrek gehad. Dan is het nog met manipulatief gezwam.
Alle reacties Link kopieren
Kijk het even aan. Misschien was het gewoon één keertje een rare frats. De liefde is soms ook rete ingewikkeld en spannend. Doet ie het vaker, zou je je kunnen afvragen of je zin hebt in dit soort gedoe. Beetje je hoofd erbij houden, maar ook weer niet gaan panieken als blijkt dat dit een eenmalige gekkigheid was.
Alle reacties Link kopieren
Nou, mocht je dan in een echte relatie gaan belanden met hem, dan hoop ik dat hij niet zo ingewikkeld en onzeker blijft doen.
Jou als proefpersoon behandelen klinkt niet heel gezond...
Hij heeft jou en moet het vertrouwen krijgen dat jij blijft, want anders zou ik rennen als ik jou was.
Maandje aankijken...
Of je wil niet per se een relatie en wacht tot je iemand treft die wel normaal kan doen en echt leuk is.

Of ben ik dan gek?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef ook niet perse een relatie. Deze meneer is tot op heden gewoon erg leuk en het ging allemaal heel fijn tussen ons. Hij deed normaal, stabiel. Lief maar niet claimerig, gaf me volop ruimte. Laatste tijd veranderde dat wel ietsje met meer appen en af en toe bellen, maar op natuurlijke manier. Daarom ook zo'n grote verbazing. Zelf zei hij dat hij er spijt van had en dat ik er niet teveel van moest denken. Dat hij supergraag met me verder wil. Ik weet ook niet goed hoe ik het op moet vatten: is hij nou bang voor een echte relatie en moet ik het 'rustiger aandoen' en hem ruimte geven, of is hij juist een beetje te onzeker en 'obsessed'?
Ik zou hem testen door er nog wat extra druk op te zetten

Maar sowieso, als je hem meneer noemt, dan is het al gedoemd te mislukken
Ik zei meteen dat ik daar niet van gediend ben en dat het zeker niet zal werken om mij dichter naar hem toe te laten komen

Goed gedaan.
Als hij nog zoiets doet zou ik hem uitzwaaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven