Daten, maar geen oppas

24-01-2020 11:58 134 berichten
Ik ben op zoek naar tips voor leuke dates / momenten samen.

Wij hebben een zoon van 6 en hebben momenteel door omstandigheden even geen opties om oppas te regelen. Een betaalde oppas wordt al snel prijzig helaas en in onze omgeving hebben we ook even niemand die het kan doen.

Dus ik ben echt op zoek naar ideeën voor dingen die we samen kunnen doen thuis of eventueel ideeën voor dingen die leuk zijn om te doen als gezin, maar waarbij zoon dan ook word beziggehouden waardoor we ook even wat tijd samen hebben. Bijvoorbeeld wat we wel eens doen is even een kopje koffie bij Ikea drinken, terwijl zoon in Smaland is. :roll:

Ik hoop dat er misschien nog meer leuke dingen zijn die ik over het hoofd zie.

Edit: je kan niet in iemands portemonnee kijken, dus de tip om een oppasmeisje te krijgen is niet echt waar ik naar zoek.
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 12:05
7.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oppas is meestal betaald lijkt mij..
Is iets wat je van te voren bedenkt.

Gewoon op internet zoeken, in je netwerk of in de buurt. Vast wel een student die een bijbaantje zoekt.
Wereldrestaurant: je kind gaat drankjes en eten halen en jullie gaan aan tafel zitten.

Naar de speeltuin: jullie zitten op het bankje en kind gaat spelen.
Alle reacties Link kopieren
Een 14 jarige kost toch niet zoveel oppasgeld dat jullie er even uit zijn?

Neem alle twee een vrije dag als zoon naar school is.
Ga samen lunchen tussen de middag als zoon op school zit.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Lijkt me niet echt fijn, een date met kind erbij. Heb je geen buurmeisje die voor een paar centen wil oppassen?
Alle reacties Link kopieren
Je kind is 6. Ik hoop dat je kind wel vriendjes en vriendinnetjes heeft waar hij kan gaan spelen?
Hebben jullie helemaal geen vrienden, familie, buren, ouders van school, van zwemles, van sport? Jullie hebben helemaal geen sociale contacten?
Je kan niet in iemands portemonnee kijken he? Ik zoek echt ideeën zonder dat ik daar een betaalde oppas voor moet regelen.
Alle reacties Link kopieren
Een 6-jarige ligt toch op tijd in bed 's avonds. Dan kan je nog samen lekker kokkerellen, in bad, naar bed, tv-kijken.. Wat je maar wil...maar dan wel thuis.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
Oppas kost 4 euro per uur. 3 uurtjes inkopen en lekker uiteten
Ammiedammie schreef:
24-01-2020 12:04
Je kind is 6. Ik hoop dat je kind wel vriendjes en vriendinnetjes heeft waar hij kan gaan spelen?
Hebben jullie helemaal geen vrienden, familie, buren, ouders van school, van zwemles, van sport? Jullie hebben helemaal geen sociale contacten?

We hebben genoeg sociale contacten, alleen ik heb gewoon niet zo'n zin om elke keer mensen om een gunst te moeten vragen.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:04
Je kan niet in iemands portemonnee kijken he? Ik zoek echt ideeën zonder dat ik daar een betaalde oppas voor moet regelen.
Tijdens schooltijd dan??
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:04
Je kan niet in iemands portemonnee kijken he? Ik zoek echt ideeën zonder dat ik daar een betaalde oppas voor moet regelen.
Leur na school met je kind langs alle ouders van vriendjes om hem daar gratis uit te besteden.
Sorry hoor, ik word er een beetje cynisch van. 2 uur a 5 euro is 10 euro. Kunnen jullie gratis een lange wandeling maken en goede gesprekken hebben en heeft de avond jullie 10 euro gekost. Net zoveel als koffie in Ikea.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Eten bestellen en samen eten als zoon op bed ligt.
Avondje bios thuis met wijn en hapjes.
Ergens koffie gaan drinken of borrelen waar een speel- of tv-hoek is.
Met vrienden met kinderen afspreken, zodat de kinderen elkaar bezig houden.
Alle reacties Link kopieren
Als je kind in bed ligt kun je toch thuis borrelen? Als je nergens geld voor hebt, dan is buiten de deur afspreken dus ook geen optie neem ik aan.
Haal lekkere dingen in huis en ga thuis koken en borrelen als je kind slaapt.
lilalinda schreef:
24-01-2020 12:06
Tijdens schooltijd dan??

Ja, dat is nog wel een goed idee eigenlijk. Dat doen we te weinig, we hebben wel eens per twee weken een dag dat dit zou kunnen.
wandelen in het bos en je kind verzamelt eikeltjes of gaat op zoek naar een tak

kind vroeg naar bed en samen gezellig eten en drinken
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:06
We hebben genoeg sociale contacten, alleen ik heb gewoon niet zo'n zin om elke keer mensen om een gunst te moeten vragen.
Tja, dan houdt het op he? Kan niet en wil niet. En wij maar nadenken en jij maar afschieten.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
24-01-2020 12:06
Leur na school met je kind langs alle ouders van vriendjes om hem daar gratis uit te besteden.
Sorry hoor, ik word er een beetje cynisch van. 2 uur a 5 euro is 10 euro. Kunnen jullie gratis een lange wandeling maken en goede gesprekken hebben en heeft de avond jullie 10 euro gekost. Net zoveel als koffie in Ikea.
Is dat niet gratis, met een ikea-pas? ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ga eens samen vroeg naar bed, gelijk als zoon slaapt. In je nakie in elkaars armen liggen en kletsen. Gratis en intiem.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:06
We hebben genoeg sociale contacten, alleen ik heb gewoon niet zo'n zin om elke keer mensen om een gunst te moeten vragen.
Geen zin? Dan maak je maar zin zou ik zeggen. Je komt wat laks over vind ik. Ik snap ook niet dat je niet zelf wat mogelijkheden kunt bedenken. Hoe heb je tot nu toe geleefd? Wat doe je normaalgesproken met je vrije tijd?
Tijdens schooltijd vrij nemen. Familie die wellicht verder weg woont? Dan kan kind weekendje naar opa/oma, neefjes/nichtjes?
En anders als kind op bed ligt, lekker samen tijd maken? In bad, uitgebreid eten etc?
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
24-01-2020 12:08
Is dat niet gratis, met een ikea-pas? ;-D
Lukt het jou wel om zonder ook maar iets te kopen bij de Ikea te zijn ;-D
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
24-01-2020 12:09
Lukt het jou wel om zonder ook maar iets te kopen bij de Ikea te zijn ;-D
hahaha, ik vind Ikea niet zo leuk, dus daar koffie drinken als date zou ik echt alleen maar doen als ik maanden geen koffie had kunnen drinken ;-)
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
24-01-2020 12:06
We hebben genoeg sociale contacten, alleen ik heb gewoon niet zo'n zin om elke keer mensen om een gunst te moeten vragen.

Het is geen gunst als je met ouders van betreffend vriendje kunt regelen dit een keer terug te doen. Ik weet dat ouders die ik kende dit wel deden. Dus ene weekend slaapt vriendje bij jullie, volgend weekend jouw kind bij vriendje. Allebei de ouders een date met elkaar.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Een kind van 6 ligt naar mijn idee redelijk op tijd in bed en dan heb je de hele avond samen.

Dus genoeg mogelijkheden om een avondje uit te gaan in eigen huis:
- zet een leuke film op met drankje en hapje (bioscoop idee)
- laat de tv uit en praat eens uitgebreid bij met elkaar
- kook uitgebreid, samen of de een voor de ander. En dan niet op de bank gaan zitten eten, maar maak je van huis echt restaurant met chique gedekte tafel.
- doe samen een spel (al dan niet erotisch ;-) )
- maak nu eindelijk eens dat fotoalbum en haal tijdens het plakken samen herinneringen op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven