Ex wil daten met iemand anders, maar [...] - OP verwijderd

02-02-2020 17:09 375 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-02-2020 16:32
Reden: OP verwijderd - maatregelen zijn getroffen. Mvg Moderator Viva forum
99.92% gewijzigd
Als ik iets heb geleerd is dat dat een ex vaak niet zomaar een ex is.. het werkte kennelijk niet en waarom zou dat nu ineens anders zijn?
Oftewel, hij wil je nog even als optie houden voor het geval het met die ander niets wordt. Ik zou voor de eer bedanken. Het is niet voor niets een ex.
anoniem_375366 wijzigde dit bericht op 02-02-2020 17:13
18.49% gewijzigd
Waarom is het uitgegaan?
Kap ermee. Hier leen je jezelf toch niet voor? Onbegrijpelijk.
Alle reacties Link kopieren
hoii schreef:
02-02-2020 17:12
Als ik iets heb geleerd is dat dat een ex vaak niet zomaar een ex is.. het werkte kennelijk niet en waarom zou dat nu ineens anders zijn?
Aangezien ik aan mezelf ben gaan werken. Hij had veel vrouwelijke vriendinnen waar ik erg jaloers van werd.
Nu heb ik een halfjaar bij een psycholoog rond gelopen en ben nu minder jaloers.
Hij is wel eens iets te ver gegaan met apjes naar een vriendin toe, maar daardoor had hij mijn vertrouwen een beetje gebroken en toen zijn we zo in een neerwaartse spiraal gekomen. Dat zou nu anders zijn, aangezien ik dus minder jaloers ben. Ik zie nu in dat dat gewoon grapjes waren.
Alle reacties Link kopieren
Alsjeblieft zeg, raap je eigenwaarde bij elkaar.
Als je geen prioriteit bent, wees dan geen optie!!!
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
02-02-2020 17:13
Waarom is het uitgegaan?
Omdat de relatie niet in balans was. Ik deed teveel moeite voor hem, waardoor hij denk ik het idee had dat hij geen vrijheid meer had.
Terwijl ik juist gewoon mijn liefde aan hem wilde zien.

En hij deed juist minder moeite-> wat mij af en toe gek maakte, want ik wilde ook iets terug.
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
02-02-2020 17:14
Kap ermee. Hier leen je jezelf toch niet voor? Onbegrijpelijk.
Ik heb willen vechten voor onze relatie. Ben naar een psycholoog toegegaan een halfjaar lang om aan de dingen te werken waar hij bij mij tegen aan liep.
Alle reacties Link kopieren
Na je 2e post vind ik dit alleen nog maar meer: RUN!!! Jeetje zeg. Wat een asshole
parasol2000 schreef:
02-02-2020 17:15
Aangezien ik aan mezelf ben gaan werken. Hij had veel vrouwelijke vriendinnen waar ik erg jaloers van werd.
Nu heb ik een halfjaar bij een psycholoog rond gelopen en ben nu minder jaloers.
Hij is wel eens iets te ver gegaan met apjes naar een vriendin toe, maar daardoor had hij mijn vertrouwen een beetje gebroken en toen zijn we zo in een neerwaartse spiraal gekomen. Dat zou nu anders zijn, aangezien ik dus minder jaloers ben. Ik zie nu in dat dat gewoon grapjes waren.
jij bent wel minder jaloers maar hij is er niet ineens meer betrouwbaar door geworden.
parasol2000 schreef:
02-02-2020 17:17
Ik heb willen vechten voor onze relatie. Ben naar een psycholoog toegegaan een halfjaar lang om aan de dingen te werken waar hij bij mij tegen aan liep.
En dat is oprecht super goed van je, maar dat is geen reden om je als voetveeg te laten behandelen. Je verdient iemand die 100% voor jou wil gaan en je op handen wil dragen. Waarbij geen twijfel is tussen jou en een ander. Bedank je ex voor de fijne weken en ga verder met je leven.
Alle reacties Link kopieren
parasol2000 schreef:
02-02-2020 17:15
Aangezien ik aan mezelf ben gaan werken. Hij had veel vrouwelijke vriendinnen waar ik erg jaloers van werd.
Nu heb ik een halfjaar bij een psycholoog rond gelopen en ben nu minder jaloers.
Hij is wel eens iets te ver gegaan met apjes naar een vriendin toe, maar daardoor had hij mijn vertrouwen een beetje gebroken en toen zijn we zo in een neerwaartse spiraal gekomen. Dat zou nu anders zijn, aangezien ik dus minder jaloers ben. Ik zie nu in dat dat gewoon grapjes waren.
Nog niet hard genoeg aan jezelf gewerkt dan, dit moet je niet accepteren.
Hou hiermee op, hij is duidelijk en jij geen 2e keus toch?!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je opnieuw gedumpt bent door je ex

Als jij naar een psycholoog ging voor het probleem dat jij had binnen de relatie, waarom bleef hij niet bij je en steunde hij je niet? Waarom wil je een jongen terug die je niet steunt? Als hij al eens te ver is gegaan is hij dan wel de juiste jongen voor je?

Maar ook: hoe weet je dat je minder jaloers bent? Je hebt dit nog niet kunnen uit proberen in een relatie. Ik zou dan zeker geen extra optie zijn als je hier last van hebt. Begon je pas met de psycholoog nadat het uit ging? Want dan kan je best eens te laat zijn.
Alle reacties Link kopieren
chaoticinternetnerd schreef:
02-02-2020 17:19
En dat is oprecht super goed van je, maar dat is geen reden om je als voetveeg te laten behandelen. Je verdient iemand die 100% voor jou wil gaan en je op handen wil dragen. Waarbij geen twijfel is tussen jou en een ander. Bedank je ex voor de fijne weken en ga verder met je leven.
Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
parasol2000 schreef:
02-02-2020 17:17
Ik heb willen vechten voor onze relatie. Ben naar een psycholoog toegegaan een halfjaar lang om aan de dingen te werken waar hij bij mij tegen aan liep.
Nou en?
Dan ben je minder jaloers, fijn voor je.
En nu zou je dus moeten accepteren, dat hij er twee scharrels op na houdt en pas na "proberen" een keus voor een van jullie maakt?
Je snapt toch hopelijk wel, dat dit veel te ver gaat?
justagirly schreef:
02-02-2020 17:19
Nog niet hard genoeg aan jezelf gewerkt dan, dit moet je niet accepteren.
Hou hiermee op, hij is duidelijk en jij geen 2e keus toch?!
Dit dus.. die wil van twee walletjes eten
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
02-02-2020 17:18
Na je 2e post vind ik dit alleen nog maar meer: RUN!!! Jeetje zeg. Wat een asshole
Wat precies vind je er zo assholerig aan? Toen ik aan hem vertelde dat ik in shock was, aangezien ik dacht dat het nu beter ging tussen ons zei hij: Ja ik begrijp eigenlijk niet waarom je in shock bent, want het is toch uit tussen ons.
Alle reacties Link kopieren
O
M
G

Wat is dat toch met vrouwen die er alles voor willen doen om een relatie aan te gaan/te behouden met zo'n exemplaar?
Life is short. Eat dessert first.
parasol2000 schreef:
02-02-2020 17:15
Aangezien ik aan mezelf ben gaan werken. Hij had veel vrouwelijke vriendinnen waar ik erg jaloers van werd.
Nu heb ik een halfjaar bij een psycholoog rond gelopen en ben nu minder jaloers.
Hij is wel eens iets te ver gegaan met apjes naar een vriendin toe, maar daardoor had hij mijn vertrouwen een beetje gebroken en toen zijn we zo in een neerwaartse spiraal gekomen. Dat zou nu anders zijn, aangezien ik dus minder jaloers ben. Ik zie nu in dat dat gewoon grapjes waren.
Hij is dus geen spat verandert. Kun jij jarenlange therapie gaan volgen, hij blijft gewoon de bloemetjes buiten zetten met andere vrouwen. Blijkbaar vind je jezelf zo weinig waard dat je denkt dat dit het enige is wat je kunt krijgen? Nogmaals, kap ermee. Deze man is niet te vertrouwen.
en een normale reactie zou zijn dat je hem nooit meer wil zien, dat je je klein en machteloos voelt is ook heel normaal als je zo gebruikt wordt. Dat jij vindt dat je moet werken aan je “jaloezie” is helemaal niet normaal. Hij zal waarschijnlijk tegen je gezegd hebben dat je jaloers bent en dat hij het daarom uit wil maken. Maar dat is niet wat er echt aan de hand is: hij is gewoon onbetrouwbaar en wil al zijn opties met vrouwen open houden. Dat hij jou naar een psycholoog laat gaan om te gaan werken aan je jaloezie is echt ziekelijk.
Misschien moet je je gesprekken bij de psycholoog weer hervatten want het is duidelijk dat je er nog lang niet bent.

En je ex is ook niet fout in deze want hij weer dondersgoed dat jij het toelaat. Hij dwingt je nergens toe. Dus natuurlijk vindt hij t wel best, jou achter de hand houden voor t geval dat het met die andere vrouw niks wordt.

Ik ken je nog uit het liefdesverdriet topic en ik vind het jammer om te zien dat je in al die tijd geen enkele vooruitgang hebt gemaakt.
parasol2000 schreef:
02-02-2020 17:21
Wat precies vind je er zo assholerig aan? Toen ik aan hem vertelde dat ik in shock was, aangezien ik dacht dat het nu beter ging tussen ons zei hij: Ja ik begrijp eigenlijk niet waarom je in shock bent, want het is toch uit tussen ons.
Daar heeft hij inderdaad gelijk in, maar het feit dat het uit is en dat hij alles mag doen wat hij wil betekent niet dat hij geen asshole is. Hij houdt je aan het lijntje, je bent een back-up voor als het andere meisje niet beschikbaar is.
Alle reacties Link kopieren
realhwmakfsd schreef:
02-02-2020 17:20
Ik denk dat je opnieuw gedumpt bent door je ex

Als jij naar een psycholoog ging voor het probleem dat jij had binnen de relatie, waarom bleef hij niet bij je en steunde hij je niet? Waarom wil je een jongen terug die je niet steunt? Als hij al eens te ver is gegaan is hij dan wel de juiste jongen voor je?

Maar ook: hoe weet je dat je minder jaloers bent? Je hebt dit nog niet kunnen uit proberen in een relatie. Ik zou dan zeker geen extra optie zijn als je hier last van hebt. Begon je pas met de psycholoog nadat het uit ging? Want dan kan je best eens te laat zijn.
Je hebt inderdaad gelijk, ik begon pas met de psycholoog na onze relatie. Aangezien ik er toen helemaal door heen zat en ik had echt hulp nodig. Eerder dacht ik het niet te kunnen betalen (tijdens de relatie). Nu schijnt dus achteraf dat dat gewoon vergoed wordt. Ik zit bij een praktijkondersteuner van de huisarts... zo naar.
En trouwens, je gaat in 1e instantie naar een psycholoog voor jezelf en niet voor een ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven