Op zoek naar succesverhalen!

10-02-2020 15:25 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allen,


Lang verhaal kort:
Man van 33, hardwerkend lieve papa en draagt z’n vrouw op handen.
Vorig jaar te horen gekregen dat vrouw vreemd ging( mei). Eerste kerstdag vrouw en minnaar in eigen huis betrapt.

Zijn vanaf het begin in relatie therapie, bleek dat ik wat slechte eigenschappen had( waarvan ik niet eens wist dat ik iets verkeerds deed) hard aan mezelf gewerkt maar vrouw veranderde niet, achteraf blijkt dus waarom......

Blijkt dat mijn vrouw psychisch in de knel zit en een uitvlucht zocht ( fantasiewereld zegt therapeut) ik heb heb mijn vrouw zien veranderen dus ik weet dat ze ( al sinds 2 jaar) zichzelf niet is en hou nog steeds van haar,...... ik heb het vreselijk zwaar om alle ballen in de lucht te houden na afgelopen jaar door een hel te zijn gegaan. Therapeut zegt dat we een ijzersterk koppel zijn en dat ons huwelijk ontiegelijk veel potentie heeft. Ikzelf ben op en moe van wantrouwen en het eindeloze wachten op mijn vrouw ( veel onverwerkt verdriet uit haar jeugd etc etc voordat ze aan ‘ons’ kan werken)

Iedereen heeft een oordeel en veroordelen is makkelijk, dat hoeft Opzich niet 😉
als ik zelf niet in de situatie zat zou ik mezelf voor gek verklaren maar heb 2 prachtige meiden van 4 en 7 en weet ( hoop) diep van binnen dat mijn vrouw zichzelf heel snel weer terug vind en inziet wat we hebben,

Nu ben ik op zoek naar mensen die ook een hele zware relatiecrisis of soortgelijks hebben meegemaakt en succes hebben behaald.
Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij altijd af wie mensen dan wel zijn wanneer zij zichzelf niet zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
En hoe lang is ze dan al niet zichzelf? Sorry maar ik vind dit maar wazig van die therapeut. Als je een ijzersterk koppel zou zijn, had ze/je/jullie meteen hulp gezocht.
Alle reacties Link kopieren
Wat waren jouw slechte eigenschappen?

En zichzelf terugvinden? Dit is wie zij is, ze is niet opeens iemand anders geworden.

Als jullie een oké relatie hadden, hoop ik dat jullie het redden, voor de kinderen. Maar zou het niet meer goed komen, zorg er dan voor dat jullie er alles aan doen om het zo goed mogelijk te regelen voor de kinderen.
Life is short. Eat dessert first.
Waar was jij (en waar waren de kinderen) op eerste kerstdag dan?

Ik zou er geen trek in hebben. In mn eigen bed is echt een brug te ver. Zo respectloos. Nog erger dan vreemdgaan is vreemdgaan in ons bed.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
LoveLucy schreef:
10-02-2020 17:10
Waar was jij (en waar waren de kinderen) op eerste kerstdag dan?

Ik zou er geen trek in hebben. In mn eigen bed is echt een brug te ver. Zo respectloos. Nog erger dan vreemdgaan is vreemdgaan in ons bed.

Sterkte.
Dit.
Pfoe wat heftig! In je eigen bed ook en met de kerst, wtf. Wat zegt je vrouw er zelf allemaal over? Mijn jeugd was ook niet om over naar huis te schrijven en heb een zware therapie gevolgd tijdens mijn huidige relatie maar vreemdgaan, echt niet! Een onverwerkte jeugd vind ik echt geen excuus. En welke slechte eigenschappen heb je dan? Die hebben we namelijk allemaal. Nog steeds geen excuus,.
Alle reacties Link kopieren
angelica1408 schreef:
10-02-2020 17:01
En hoe lang is ze dan al niet zichzelf? Sorry maar ik vind dit maar wazig van die therapeut. Als je een ijzersterk koppel zou zijn, had ze/je/jullie meteen hulp gezocht.
Therapeuten zijn ook maar mensen hoor. Die kunnen net zoals wij niet in iemands hoofd kijken en zitten er heel vaak naast...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de succesverhalen! ;-)
ik keur het absoluut niet goed, maar wellicht hebben jullie wel eens gehoord dat een opvoeding heel veel invloed heeft op wie je wordt, zo kunnen volwassen mensen bv consequenties van daden niet inzien als ze dat niet hebben geleerd en geen empathie hebben omdat ze zelf in de knoop zitten. Dit betekend dat je op die vlakken onderontwikkeld bent en dan opzoek kan gaan op deze leegte’s in te vullen. Dit kan resulteren in verslaving ( drank/drugs. Videospelletjes social media etc) als je dan iemand treft waarvan je het idee hebt dat die de leegte opvult die je hebt dan krijg je dus zulke situaties....( mensen die dit hebben zijn dus eigenlijk niet volwassen ondanks de volwassen leeftijd) geen enkel excuses om het goed te praten en vreselijk voor de partner en verscheurend voor de familie.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn denk ik geen succes verhalen over relaties met mensen zonder normen, waarden en empathie...weet je wel wat je omschrijft?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
en draagt z’n vrouw op handen.
Dit moet je nooit doen, dan krijg je nooit respect.
B00N schreef:
11-02-2020 08:46
Bedankt voor de succesverhalen! ;-)
ik keur het absoluut niet goed, maar wellicht hebben jullie wel eens gehoord dat een opvoeding heel veel invloed heeft op wie je wordt, zo kunnen volwassen mensen bv consequenties van daden niet inzien als ze dat niet hebben geleerd en geen empathie hebben omdat ze zelf in de knoop zitten. Dit betekend dat je op die vlakken onderontwikkeld bent en dan opzoek kan gaan op deze leegte’s in te vullen. Dit kan resulteren in verslaving ( drank/drugs. Videospelletjes social media etc) als je dan iemand treft waarvan je het idee hebt dat die de leegte opvult die je hebt dan krijg je dus zulke situaties....( mensen die dit hebben zijn dus eigenlijk niet volwassen ondanks de volwassen leeftijd) geen enkel excuses om het goed te praten en vreselijk voor de partner en verscheurend voor de familie.
Mooi excuus TO voor het gedrag van je vrouw.. Je opvoeding heeft zeker invloed maar ze is er toch echt zelf bij wanneer ze ervoor kiest om met de kerst in jullie bed vreemd te gaan. Waarom praat je haar achterlijke gedrag goed? Waarom ben jij dan niet degene die voor haar de leegte opvult?
Wel lekker makkelijk, alles afschuiven op je opvoeding.
Alle reacties Link kopieren
To, ik vind herkenning in je verhaal, alleen geen succesverhaal. Ook hier heel lang ploeteren en zeker ook zien dat er veel externe factoren waren waar aan gewerkt kan worden. Maar uiteindelijk, als je geen verbetering ziet, is de koek een keer op. Bepaal voor jezelf waar de grens ligt. Bij mij zou de grens overduidelijk overschreden zijn als je partner in relatietherapie nog steeds vreemdgaat.
Alle reacties Link kopieren
Een therapeut die je zegt dat jullie een ijzersterke koppel zijn en jullie huwelijk potentie heeft? Wat voor een therapeut is dit? Niet echt een beste zo te horen. Cursusje bij de LOI gedaan zeker?

Je schuift de problemen af op ‘psychisch’. Wat nou als je vrouw blijkt te zijn uitgekeken op jou? Je niet meer boeiend en aantrekkelijk vind?

Overigens heb ik het idee dat het hier eigenlijk om een omgekeerde situatie gaat. Een vrouw die door een man is bedrogen, maar dat de schrijver wil onderzoeken of de reacties anders zijn dan wanneer het om een bedrogen man gaat.
Alle reacties Link kopieren
LoveLucy schreef:
10-02-2020 17:10
Waar was jij (en waar waren de kinderen) op eerste kerstdag dan?

Ik zou er geen trek in hebben. In mn eigen bed is echt een brug te ver. Zo respectloos. Nog erger dan vreemdgaan is vreemdgaan in ons bed.

Sterkte.
Hier ben ik het ook mee eens!

Sterkte TO!
Alle reacties Link kopieren
Oh, je wilde succesverhalen. Die bestaan niet. Mensen die beweren van wel liegen, maar zijn bang voor de gevolgen. Dus ze doen maar of alles pééérfect gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ammiedammie schreef:
11-02-2020 10:08
Oh, je wilde succesverhalen. Die bestaan niet. Mensen die beweren van wel liegen, maar zijn bang voor de gevolgen. Dus ze doen maar of alles pééérfect gaat.
:confused: Er zijn echt wel koppels die hier overheen/doorheen komen, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Emotioneel onvolwassen is: De ander steeds laten denken/voelen dat alles aan haar ligt, totaal geen ‘ sorry’ kunnen zeggen voor je gedrag, weglopen bij confrontaties, weglopen bij emoties, kiezen voor de makkelijkste weg, vreemdgaan als het even moeilijk word, geen zelf-reflectie hebben op eigen gedrag, nadat je hele omgeving al heeft gezegd dat je in de war bent/mid-lifecrisis/depressief/burn-out, dat je nog steeds vlucht en ontkend. Na gesprekken met psychologen, nog steeds vinden dat er niets aan de hand is. Het niet oppakken van leerprocessen, karma. Niets leren van je relatie-breuken, maar gewoon blijven doorgaan met je gedrag. Iemand niet kunnen troosten die emoties heeft, je niet kunnen inleven in anderen hun emoties, geen verantwoordelijkheid nemen voor je relaties, alles ligt aan ‘ de ander’, niet constructief kunnen luisteren als iemand jou verteld dat wat je hebt gedaan kwetsend is. Niet groeien door ervaringen. Niet met je eigen emoties kunnen omgaan. En geen herkenning van je eigen emoties. Verliefd kan voelen als haat, haat kan weer liefde zijn, jaloezie kan lijken op angst, de hele emotionele beleving is ‘ verstoord’


Dit dus, bekend probleem wordt helaas te weinig (her) erkenning aan gegeven.

Als je weet dat je partner walgt van de situatie maar niet lukt (e) er uit te stappen, dan kun je veroordelen of je kunt er voor kiezen er te zijn voor je partner..... en nee dat is niet wat mijn partner voor mij doet momenteel. Maar t leven is niet eerlijk, wie zonder zonde is werpe de eerste steen 😉
Alle reacties Link kopieren
Nou flink wat werk aan de winkel voor je vrouw op persoonlijk vlak. Wil ze dat?
Want ik denk dat je daarná pas aan je relatie kan gaan werken. Kun jij daarop wachten?
Lijkt mij enorm (misschien wel te) pittig.
Als jouw vrouw alles doet/heeft gedaan wat hierboven is beschreven door jou dan zou ik op zoek gaan naar een intensieve therapie voor haar. Bijvoorbeeld bij U-center(nee is niet alleen voor verslavingen) Met zo’n waslijst ben je nog wel even bezig als je eenmaal per week therapie hebt.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
10-02-2020 17:08
Wat waren jouw slechte eigenschappen?

En zichzelf terugvinden? Dit is wie zij is, ze is niet opeens iemand anders geworden.

Als jullie een oké relatie hadden, hoop ik dat jullie het redden, voor de kinderen. Maar zou het niet meer goed komen, zorg er dan voor dat jullie er alles aan doen om het zo goed mogelijk te regelen voor de kinderen.
Ik uitte mijn emotie’s altijd op een beroerde manier, ( ook emotioneel onvolwassen destijds) dit doe je niet bewust maar is wel gebeurt.
Wij zijn jong en onbezonnen, moeten nog veel leren.
Mijn vrouw heeft zichzelf altijd weggecijferd op het moment als ik aan het razen was omdat ze onbewust dacht dat het aan haar lag,,,.

omdat ze haar gevoelens in haar jeugd niet kon uitten ( geen ruimte voor). dan raak je jezelf op jonge leeftijd kwijt. Uiteindelijk komen deze dingen er een keer uit. Bij ons op de meest pijnlijke manier voor mij als partner. Maar over een paar jaar hoop ik terug te kunnen kijken op een leerproces en de pijn zal slijten. Maar t blijft vreselijk zwaar....
Alle reacties Link kopieren
Ammiedammie schreef:
11-02-2020 10:06
Een therapeut die je zegt dat jullie een ijzersterke koppel zijn en jullie huwelijk potentie heeft? Wat voor een therapeut is dit? Niet echt een beste zo te horen. Cursusje bij de LOI gedaan zeker?

Je schuift de problemen af op ‘psychisch’. Wat nou als je vrouw blijkt te zijn uitgekeken op jou? Je niet meer boeiend en aantrekkelijk vind?

Overigens heb ik het idee dat het hier eigenlijk om een omgekeerde situatie gaat. Een vrouw die door een man is bedrogen, maar dat de schrijver wil onderzoeken of de reacties anders zijn dan wanneer het om een bedrogen man gaat.
Op aannames kun je niet bouwen 😉 en nee ik beschrijf de situatie hoe het is, hou van de waarheid.
Alle reacties Link kopieren
Jojanneke12 schreef:
11-02-2020 10:16
Als jouw vrouw alles doet/heeft gedaan wat hierboven is beschreven door jou dan zou ik op zoek gaan naar een intensieve therapie voor haar. Bijvoorbeeld bij U-center(nee is niet alleen voor verslavingen) Met zo’n waslijst ben je nog wel even bezig als je eenmaal per week therapie hebt.
Dank je! Ik zou ook graag intensivere therapie gaan volgen maar ook daar zijn 2 personen voor nodig die er achter staan.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil jouw vrouw? Wil zij uit dit patroon stappen of wil zij van twee walletjes blijven eten? Kan ook hè. Als jij er vrede mee hebt hoe je wordt behandeld en je koste wat het kost bij elkaar wil blijven, kun je haar ook gewoon toestemming geven om vreemd te gaan. Dan hoeft ze dat probleem in elk geval niet "op te lossen". Zomaar een aanzetje tot nadenken. Hebben jullie het daar weleens over gehad?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven