Vrijgezellenfeest: gaan of niet?

12-02-2020 12:31 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hay dames (en een enkele heer),
Mijn partner heeft al sinds zijn middelbare schooltijd een vaste vriendengroep. Inmiddels hebben deze vrienden ook allemaal vriendinnen en doen wij als vrouwen een paar keer per jaar wat gezelligs met elkaar, zoals sint vieren, etentje of naar een feestje. Ik zie deze "groep" niet echt als mijn vriendinnen maar gewoon wat kennisen om het af en toe gezellig mee te hebben.

Nu gaat er dus een stel trouwen en zijn wij de hele dag uitgenodigd op de bruiloft. Van de week een uitnodiging voor het vrijgezellenfeest van de dame in kwestie. Dit zal van 12.00 - 03.00 uur zijn en €150,- kosten (vind ik best lang en duur). Ik twijfel zo of ik moet gaan.. Ik spreek haar nooit buiten de "groep" en heb ook niet echt veel met haar. Stel dat ik ooit zou gaan trouwen dan zal ik haar ook niet op mijn vrijgezellenfeest willen..

Maarja.. We zijn wel de hele dag uitgenodigd op hun dag.. De genodigden zijn ook alleen die vrouwen uit de "groep", verder heeft zij geen vriendinnen.

Het voelt lullig om niet te gaan maar ook niet fijn om wel te gaan..

Wat zijn jullie gedachten hierover?

Liefs, Drakestina
Alle reacties Link kopieren
Neem contact op met degene die het organiseert. Als het alleen die vriendengroep is, is er dan geen onderling overleg geweest? Kun je ook een gedeelte van het programma volgen?
Als je het geld kan missen, gaan.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook deels gaan, mee savonds eten en op stap ofzo?
Scheelt in de kosten en ben je er toch voor haar bij geweest.
Hier een beetje dezelfde situatie. Ik ben bij allen slechts deels gegaan vanwege dubbele afspraken (die héél goed uitkwamen ;-D ). Zo koste het ook niet de volle mep.
Oh wat herkenbaar. Ik heb dat ook ooit precies zo meegemaakt.
Ik ben gegaan en heb me redelijk vermaakt maar wat vond ik het zonde van het geld en mijn dag/avond.
Ik wilde dat ik het lef had gehad om een smoes te verzinnen toen.

Ik durfde geen nee te zeggen. (Inmiddels ex-)vriend is goede vriend van de bruidegom en die hadden dezelfde dag ook vrijgezellenfeest.

Ik vond de dames best aardig maar zeker geen beste vriendinnen en zou ze zelf ook niet voor mijn vrijgezellenfeest bedacht hebben (als ik ooit al zou trouwen dan, fictief)

Leuk dat iemand gaat trouwen hoor maar in dit geval waren wij samen zo'n €1000 armer aan het hele gedoe

Ruim €300 kosten aan het vrijgezellenfeest.
Nog een fors bedrag aan nieuwe kleding want daggast en sjiek de friemel (wat ik daarna nooit meer heb aangehad)
én een dikke envelop want daggast én overnachting/ontbijt erbij.
Alle reacties Link kopieren
150 euro vind ik echt een waanzinnig bedrag. Wat mensen al niet durven te vragen!

Ik vind vrijgezellenfeesten sowieso stom, onzinnig en alleen maar bedoeld om het ego van het aanstaande bruidspaar te strelen. Je gaat al naar de bruiloft met een cadeau, waarom zou dat niet genoeg zijn?
Alle reacties Link kopieren
Als je het geld kan missen, zou ik gaan. Of in ieder geval een gedeelte van de dag.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het waanzin wat die vrijgezellendagen moeten kosten en hoe lang het duurt. Wat is er ooit gebeurd met tapas eten en drankjes doen?

Ikzelf die nagenoeg altijd maar een dagdeel mee als ik de bruid liefheb. Scheelt in kosten en tijd. Moet je het wel kunnen missen overigens.
Alle reacties Link kopieren
Als je er geen zin in hebt zou ik niet gaan.

Ik heb zelf ook een aantal vriendinnen van vrienden van mijn vriend op de lijst voor het vrijgezellenfeest gezet. Ik spreek ze zelf ook amper buiten de groep. Ik heb ze erop gezet omdat ik ze niet wil buitensluiten als ze graag mee willen en het ook heel gezellig vind als ze mee zouden gaan. Mochten ze er geen zin in hebben, dan hoeven ze van mij niet mee, dan is het voor beide kanten namelijk niet gezellig.

Ik heb dit trouwens ook zo doorgegeven aan de organisatie, dus misschien is dit bij jou ook wel zo doorgegeven aan de organisatie. Ik zou gewoon even overleggen.
Alle reacties Link kopieren
Er is toch geen verplichting om tot 3 uur in de nacht te blijven?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben de moeilijkste niet maar ik vind van 12 tot 3:00 ook wel heel erg lang. Zou dus zelf een dagdeel gaan. Kost het je ook wat minder waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan of alleen in de avond.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Zou inderdaad een deel gaan, eten en 1 of 2 drankjes en hoppa naar huis.
Ik vind de bedragen van dit soort dingen tegenwoordig echt niet normaal, lijkt wel of iedereen tegen elkaar aan het opbieden is. Heb zelf ooit wat gezegd van het bedrag (150e ook) en kreeg toen te horen dat dit heel normaal was ik niet zo moest miepen en het bijna niet goedkoper kan tegenwoordig. Toen ben ik thuisgebleven ;)
Alle reacties Link kopieren
Dank tot nu toe voor jullie reacties!
Helaas kan ik niet eerder naar huis want er wordt een bus geregeld die ons van a naar b rijdt en weer terug. Vandaar waarschijnlijk ook die prijs. Daar zit alles in: vervoer, activiteit, eten en stappen.

Zelf zou ik gewoon met een handjevol vriendinnen uit eten gaan en lekker wat drinken :) maar ik zou ook zeker geen grote bruiloft willen.. Zij dus wel.
Eigenlijk best sneu. Ze denkt waarschijnlijk dat je een goede vriendin bent en daarom hebben ze jullie ook als daggasten uitgenodigd.
Wat gaat hun dat kosten?

Misschien open en eerlijk zijn, dat je haar leuk vindt als kennis voor erbij, maar dat je je niet zo dichtbij voelt staan om een complete dag mee te gaan feesten. Niet op het vrijgezellenfeest en ook niet op de bruiloft.
En dan aan jouw vriend laten of hij wel heel die dag wil gaan.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
12-02-2020 13:00
Eigenlijk best sneu. Ze denkt waarschijnlijk dat je een goede vriendin bent en daarom hebben ze jullie ook als daggasten uitgenodigd.
Wat gaat hun dat kosten?

Misschien open en eerlijk zijn, dat je haar leuk vindt als kennis voor erbij, maar dat je je niet zo dichtbij voelt staan om een complete dag mee te gaan feesten. Niet op het vrijgezellenfeest en ook niet op de bruiloft.
En dan aan jouw vriend laten of hij wel heel die dag wil gaan.
Ja, of zijn partner is sowieso daggast, want zijn beste vriend trouwt, en zij is uitgenodigd als zijn partner. Dat is toch vrij normaal, zelfs al zouden zij helemaal niet met die partner omgaan?

Ik vind ook niet dat TO nu opeens verantwoordelijk is voor hun uitnodigingsbeleid.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Van 12 tot 03:00. Mij niet gezien en zeker niet voor €150. Ik ging mss wel een gedeelte mee, maar zeker niet al die tijd.
Alle reacties Link kopieren
Drakestina schreef:
12-02-2020 13:00
Dank tot nu toe voor jullie reacties!
Helaas kan ik niet eerder naar huis want er wordt een bus geregeld die ons van a naar b rijdt en weer terug. Vandaar waarschijnlijk ook die prijs. Daar zit alles in: vervoer, activiteit, eten en stappen.

Zelf zou ik gewoon met een handjevol vriendinnen uit eten gaan en lekker wat drinken :) maar ik zou ook zeker geen grote bruiloft willen.. Zij dus wel.
Maar je kan niet op eigen gelegenheid naar de plek waar ze uiteindelijk gaan stappen (of eten en stappen)? Dat zal toch niet in the middle of nowhere zijn?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Drakestina schreef:
12-02-2020 13:00
Dank tot nu toe voor jullie reacties!
Helaas kan ik niet eerder naar huis want er wordt een bus geregeld die ons van a naar b rijdt en weer terug. Vandaar waarschijnlijk ook die prijs. Daar zit alles in: vervoer, activiteit, eten en stappen.

Zelf zou ik gewoon met een handjevol vriendinnen uit eten gaan en lekker wat drinken :) maar ik zou ook zeker geen grote bruiloft willen.. Zij dus wel.
Maar dat sluit toch niet uit dat jij met eigen vervoer komt en deels aanhaakt?
Ik zou ook een deel van de dag gaan.
Susan schreef:
12-02-2020 13:02
Ja, of zijn partner is sowieso daggast, want zijn beste vriend trouwt, en zij is uitgenodigd als zijn partner. Dat is toch vrij normaal, zelfs al zouden zij helemaal niet met die partner omgaan?

Ik vind ook niet dat TO nu opeens verantwoordelijk is voor hun uitnodigingsbeleid.
Ja maar als zij dan niet meegaat scheelt het bruidspaar ook weer in kosten.
Ik zou het lastig vinden om maar een deel te gaan. Want geen idee hoeveel ik zou betalen voor hoeveel uur aanwezigheid. Zou het ook raar vinden om te zeggen dat ik 75 euro betaal en precies de helft kom, of bijv. 30 euro voor 1/5 aanwezigheid.
. Dus ik zou dan kiezen voor helemaal niet of helemaal wel.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
12-02-2020 13:05
Ja maar als zij dan niet meegaat scheelt het bruidspaar ook weer in kosten.
Ja, maar ik vind dus niet dat zij nu opeens hoeft te gaan melden dat zij de bruid als kennis ziet zodat zij die uitnodiging kunnen heroverwegen. En ook niet dat ze nu dus per definitie niet meer als daggast mee zou moeten gaan als ze dat vrijgezellenfeest overslaat. Dat staat er gewoon los van.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Parallella schreef:
12-02-2020 13:06
Ik zou het lastig vinden om maar een deel te gaan. Want geen idee hoeveel ik zou betalen voor hoeveel uur aanwezigheid. Zou het ook raar vinden om te zeggen dat ik 75 euro betaal en precies de helft kom, of bijv. 30 euro voor 1/5 aanwezigheid.
. Dus ik zou dan kiezen voor helemaal niet of helemaal wel.
Ja zo zou ik het ook doen.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
12-02-2020 13:02
Ja, of zijn partner is sowieso daggast, want zijn beste vriend trouwt, en zij is uitgenodigd als zijn partner. Dat is toch vrij normaal, zelfs al zouden zij helemaal niet met die partner omgaan?

Ik vind ook niet dat TO nu opeens verantwoordelijk is voor hun uitnodigingsbeleid.
Precies, zo is het ook. Stel nou dat ik werd uitgenodigd voor zijn vrijgezellenfeest zou ik overigens zo gaan. Ik heb meer met hem als met haar.. En ik vind het wel een beetje gek om mijn partner dan alleen naar hun dag te laten gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven