Bericht van onbekende vrouw

13-02-2020 09:04 1112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben ziek thuis en uit verveling keek ik weer eens op Facebook. Zag dat ik een berichtverzoek had van 2 weken geleden van een onbekende vrouw. Zij beweert 'iets' met mijn vriend te hebben. Ben zo in de war nu. Weet niet wat ik moet doen, of en hoe ik moet reageren? Hoe komt zij aan mijn naam? Ben te ziek om goed helder te denken, gaat van alles door me heen nu. Heb niets gemerkt aan mijn vriend. Hij is op dit moment voor zijn werk niet thuis (???) en komt morgenavond weer thuis. Wil niet overhaast reageren naar mijn vriend. Zal ik reageren op haar bericht?

Bedankt alvast voor jullie advies ⚘
Alle reacties Link kopieren
Weet niet 2east, lijkt me best logisch dat je gaat twijfelen. Op dit moment heb ik geen enkele reden om te denken dat mijn man zou vreemdgaan. Vind dat niks voor hem en heb geen enkele aanleiding te denken dat hij dat doet.
Maar als ik zo'n berichtje zou krijgen zou ik niet alleen denken: onzin.
Bedoel, het kan toch? Vele mensen gaan vreemd. Ik zou dus zeker wel willen weten wat die vrouw te vertellen heeft.
Maar er zit idd ook wel iets in om het eerst met je vriend te delen. Kijken hoe zijn reactie is.
Maar ik zie er ook geen kwaad in haar een bericht terug te sturen met de vraag haar verhaal te delen. Dan kan je daar toch ook wel uit opmaken of ze onzin vertelt of dat er een kern van waarheid in zit?
tulpje21 wijzigde dit bericht op 13-02-2020 09:47
26.71% gewijzigd
Rhoslynne schreef:
13-02-2020 09:39
Hij is al de hele week voor het werk van huis, dat klopt wel. Hij mailt me ook altijd de details (adres hotel etc.). Maar wie weet is zij daarbij. Ik word gek.
Je kan natuurlijk een berichtje terugsturen
Qiyara schreef:
13-02-2020 09:13
Nee niet doen! Als het wel echt is geef je hem nu de kans om een smoes te bedenken.

Oh ja, ik ging er zomaar vanuit dat je je vriend vertrouwt en een leuke relatie met hem hebt.

Silly me!
MarvelousMrsMaisel schreef:
13-02-2020 09:49
Oh ja, ik ging er zomaar vanuit dat je je vriend vertrouwt en een leuke relatie met hem hebt.

Silly me!
Tuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Rhoslynne schreef:
13-02-2020 09:39
Hij is al de hele week voor het werk van huis, dat klopt wel. Hij mailt me ook altijd de details (adres hotel etc.). Maar wie weet is zij daarbij. Ik word gek.
Kan best dat hij haar de hele week al aan het afwerken is.
We used to be friends...
MarvelousMrsMaisel schreef:
13-02-2020 09:49
Oh ja, ik ging er zomaar vanuit dat je je vriend vertrouwt en een leuke relatie met hem hebt.

Silly me!
Vertrouwen is goed maar blindelings vertrouwen is niet zo verstandig
Ik zou een berichtje sturen en vragen wie zij is, waarom zij denkt dat dit nodig is. Waarom zijn blijkbaar iemand neukt die al een relatie heeft, waarom zij die ander gaat benaderen, met welk doel? En of ze bewijs heeft.

En dan zou ik daarna dus wel meteen aan mijn partner vragen waarom er iemand op FB dit soort dingen beweert.
Alle reacties Link kopieren
tulpje21 schreef:
13-02-2020 09:44
Weet niet 2east, lijkt me best logisch dat je gaat twijfelen. Op dit moment heb ik geen enkele reden om te denken dat mijn man zou vreemdgaan. Vind dat niks voor hem en heb geen enkele aanleiding te denken dat hij dat doet.
Maar als ik zo'n berichtje zou krijgen zou ik niet alleen denken: onzin.
Bedoel, het kan toch? Vele mensen gaan vreemd. Ik zou dus zeker wel willen weten wat die vrouw te vertellen heeft.
Maar er zit idd ook wel iets in om het eerst met je vriend te delen. Kijken hoe zijn reactie is.
Maar ik zie er ook geen kwaad in haar een bericht terug te sturen met de vraag haar verhaal te delen. Dan kan je daar toch ook wel uit opmaken of ze onzin vertelt of dat er een kern van waarheid in zit?

Je moet altijd van je eigen kracht uit gaan. Dus als een wildvreemde van buitenaf tegen je relatie aan gaa schoppen, vooral daar niet op reageren, maar zoek het bij jezelf en samen. Praat niet met zo'n vrouw, reageer niet op die invloed van buitenaf maar doe iets waar je zelf controle op/over hebt. En dat is in dit geval praten met jhe partner en vertrouwen op jezef.

Als je er voor kiest mee te gaan in het verhaal van zo'n externe partij, geef je de comtrole volledig uit handen en is het hopen en bidden op een goede afloop.

Het kan ook zomaar een internetfraudeur zijn, of een oude jeugdvriendin die jou een hak wil zetten.
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
13-02-2020 09:53
Vertrouwen is goed maar blindelings vertrouwen is niet zo verstandig
als ik mijn partner niet blindelings kan vertrouwen...... wat moet ik dan doen....?
jouw leven is een keuze
2east schreef:
13-02-2020 09:55
Je moet altijd van je eigen kracht uit gaan. Dus als een wildvreemde van buitenaf tegen je relatie aan gaa schoppen, vooral daar niet op reageren, maar zoek het bij jezelf en samen. Praat niet met zo'n vrouw, reageer niet op die invloed van buitenaf maar doe iets waar je zelf controle op/over hebt. En dat is in dit geval praten met jhe partner en vertrouwen op jezef.

Als je er voor kiest mee te gaan in het verhaal van zo'n externe partij, geef je de comtrole volledig uit handen en is het hopen en bidden op een goede afloop.

Het kan ook zomaar een internetfraudeur zijn, of een oude jeugdvriendin die jou een hak wil zetten.
Of iemand die je partner neukt.

Ik zou zeker kijken wat die persoon te vertellen heeft. En dan beslissen in hoeverre je er iets van gelooft.

En dit is gewoon beetje drama maken. TO is er zelf toch?
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 13-02-2020 09:58
4.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
13-02-2020 09:53
Ik zou een berichtje sturen en vragen wie zij is, waarom zij denkt dat dit nodig is. Waarom zijn blijkbaar iemand neukt die al een relatie heeft, waarom zij die ander gaat benaderen, met welk doel? En of ze bewijs heeft.

En dan zou ik daarna dus wel meteen aan mijn partner vragen waarom er iemand op FB dit soort dingen beweert.
Want de eerste de beste internetfeeks is betrouwbaarder dan je eiegen partner waar je (al jaren) een relatie mee hebt, En alles op Facebook is waar.....?
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
13-02-2020 09:57
Of iemand die je partner neukt.

Ik zou zeker kijken wat die persoon te vertellen heeft. En dan beslissen in hoeverre je er iets van gelooft.

En dit is gewoon beetje drama maken. TO is er zelf toch?
Want het staat op facebook, dus is het waar......???
jouw leven is een keuze
2east schreef:
13-02-2020 09:58
Want de eerste de beste internetfeeks is betrouwbaarder dan je eiegen partner waar je (al jaren) een relatie mee hebt, En alles op Facebook is waar.....?

Jij doet erg veel aannames he?

Iemand iets vragen betekend niet dat je iemand gelooft.
2east schreef:
13-02-2020 09:56
als ik mijn partner niet blindelings kan vertrouwen...... wat moet ik dan doen....?
Niks. Vertrouwen is geen alles of niets. Er zijn allerlei gradaties.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zeg! Snap dat je hiervan schrikt. Persoonlijk zou ik ook meteen je man bellen anders blijf je er de hele dag vreselijk mee in je maag zitten. Ik hoop dat het niet waar is, sterkte!
Do you want to be right? Or happy?
2east schreef:
13-02-2020 09:59
Want het staat op facebook, dus is het waar......???
En nogmaals. Niet meteen dingen zelf gaan invullen.

Ik geloof helemaal niemand zomaar. Maar ik zou zeker vragen gaan stellen.

En dan met partner bespreken, kijken wat die te zeggen heeft.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 13-02-2020 10:01
0.16% gewijzigd
Ik zou haar om bewijzen vragen, laat maar zien dan.. En als je vriend weer thuis is dit wel met hem bespreken en op zijn reactie letten.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
13-02-2020 09:59
Jij doet erg veel aannames he?

Iemand iets vragen betekend niet dat je iemand gelooft.
????

Jij gaat er toch op voorhand vanuit dat het wel eens waar zou kunnen zijn? Wie doet er dan aannames?

Ik ga uit van vertrouwen en mijn eigen kracht, en dús dat mijn partner niet vreemd gaat en te vertrouwen is. Ik zou dús zo'n gepsrek aan gaan met hem en niet met de eerste de beste toetsenbord-eucalipta die denkt te kunnen komen stoken tussen mij en m'n partner. Zo'n digitale heks zal er alles aan doen om mij iets wijs t emaken. Mijn partner krijgt van mij op voorhand vertrouwen.
jouw leven is een keuze
2east schreef:
13-02-2020 10:03
????

Jij gaat er toch op voorhand vanuit dat het wel eens waar zou kunnen zijn? Wie doet er dan aannames?

Ik ga uit van vertrouwen en mijn eigen kracht, en dús dat mijn partner niet vreemd gaat en te vertrouwen is. Ik zou dús zo'n gepsrek aan gaan met hem en niet met de eerste de beste toetsenbord-eucalipta die denkt te kunnen komen stoken tussen mij en m'n partner. Zo'n digitale heks zal er alles aan doen om mij iets wijs t emaken. Mijn partner krijgt van mij op voorhand vertrouwen.
Maar je weet het niet. Eucalypta kan je ook waarschuwen voor iets akeligs. Vertrouwen is mooi maar soms is het beter om eerst even zelf onderzoek te doen
S-Meds schreef:
13-02-2020 10:00
Niks. Vertrouwen is geen alles of niets. Er zijn allerlei gradaties.

Eh. Nee.

Je vertrouwt iemand, of je vertrouwt iemand niet. Je kunt iemand niet 'half vertrouwen'. Dat valt namelijk onder 'niet vertrouwen'.

Ik zou, in een goede relatie, er eerst vanuit gaan dat iemand een liegende gekkie is als ik zo'n bericht krijg.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker ingaan op zo'n bericht, al is het maar omdat het een anoniem profiel is en ik zou willen weten wie erachter zit. Ondertussen zou ik wel uitkijken, TO, dat je je niet laat meeslepen in verhalen als deze persoon anoniem blijft. Kan net zo goed een Keniaanse oplichter zijn.
En trouwens, blijkbaar zit deze persoon niet fijn bij je man nu, dan had hij / zij geen tijd of zin om profielen te maken en berichten te sturen.
Alle reacties Link kopieren
[quote=2east post_id=30971644 time=1581584106 user_id=197828]
Je moet altijd van je eigen kracht uit gaan. Dus als een wildvreemde van buitenaf tegen je relatie aan gaa schoppen, vooral daar niet op reageren, maar zoek het bij jezelf en samen. Praat niet met zo'n vrouw, reageer niet op die invloed van buitenaf maar doe iets waar je zelf controle op/over hebt. En dat is in dit geval praten met jhe partner en vertrouwen op jezef.

Dit klinkt al aardiger dan te beweren dat ik een persoonlijkheidsprobleem heb.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
13-02-2020 10:00
Niks. Vertrouwen is geen alles of niets. Er zijn allerlei gradaties.
dit gaat ontzettend off-topic, maar vind dat wel lastig. Een relatie begint toch met vertrouwen? Je moet toch kunnen vertrouwen op de waarheid die over de lippen van je partner komt? Als iemand zegt "Ik hou van jou" Dan moet je dat toch vertoruween? Dat is toch niet te controleren?

Noem me dom, noem me naïf, maar je kan toch niet twijfelen aan vertrouwen in je partner, zonder dat dit (ingrijpende) gevolgen heeft voor je realtie?
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Ja kan toch inderdaad kijken wat die vrouw te melden heeft? Je kent je vriend door en door. Als die vrouw onzin vertelt prik je daar zo doorheen en kan je het laten rusten. Als het echt waar is zal ze je details moeten kunnen vertellen. Dan weet jij vast snel genoeg of dat zou kunnen kloppen of dat je zegt: dat kan helemaal niet, man gaat nooit sporten/is s avonds nooit weg, etc.
Dat wil niet zeggen dat je je vriend niet vertrouwt, ik zou gewoon nieuwsgierig zijn wat zij te zeggen heeft.

Wat ga je doen TO?
Luci_Morgenster schreef:
13-02-2020 09:51
Tuurlijk.

Jij zit blijkbaar in een nare relatie. Sterkte ermee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven