Bericht van onbekende vrouw

13-02-2020 09:04 1112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben ziek thuis en uit verveling keek ik weer eens op Facebook. Zag dat ik een berichtverzoek had van 2 weken geleden van een onbekende vrouw. Zij beweert 'iets' met mijn vriend te hebben. Ben zo in de war nu. Weet niet wat ik moet doen, of en hoe ik moet reageren? Hoe komt zij aan mijn naam? Ben te ziek om goed helder te denken, gaat van alles door me heen nu. Heb niets gemerkt aan mijn vriend. Hij is op dit moment voor zijn werk niet thuis (???) en komt morgenavond weer thuis. Wil niet overhaast reageren naar mijn vriend. Zal ik reageren op haar bericht?

Bedankt alvast voor jullie advies ⚘
CourtneyTT schreef:
13-02-2020 10:33
Alleen heeft de dame in kwestie geen relatie, haar vriend daarentegen...
Zeker waar. Maar als je dit zo gaat spelen via FB op deze manier zodat die vriend van haar alleen word. Heel raar.

En waarom stuurt ze niet gewoon meteen bewijs mee. Zeg dat je het erg vind en wil dat de ander ook weet wat voor vriend ze heeft.
Maar nu zo'n vaag berichtje met zo'n claim en zonder bewijs.. Dame in kwestie is zeer onzuiver, wat de reden ook en of het waar is of niet.


Maar ik zou dat dus wel gaan vragen aan die dame. En dan bedenken wat ik er van vindt. En dan pas bedenken wat ik er mee moet naar mijn partner toe.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 13-02-2020 10:38
62.07% gewijzigd
Qiyara schreef:
13-02-2020 10:28
Oh bah wat een nare dame! Sterkte TO.
Of het is een dame waarmee vriendlief een verhouding mee heeft gehad en de relatie verbroken heeft of inderdaad de vrouw aan het lijntje houd.
Hoe vaak lees je hier niet dat een ex minnares of de nog minnares er over denkt om de partner van de man een berichtje te sturen.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
13-02-2020 10:17
Ik vertrouw liever iemand die later onbetrouwbaar blijkt, dan dat ik wantrouwend door het leven gaat. In een relatie, hè!

Maar zo ben ik, dan.
Hoe blijkt iemand dan onbetrouwbaar?
Als je de ultieme bedrieger voor je hebt, liegt hij ook over zijn bedrog.

Jouw methode is perfect als je partner is wie jij denkt dat hij is en hij eerlijkheid naar jou toe belangrijk vindt.
MarvelousMrsMaisel schreef:
13-02-2020 10:30
Via allerlei sneaky methodes eerst haar cyberstalken en dan eerst met haar praten en niet met je vriend?

Ik pas ervoor.
Maar wat zou jij doen? Niets? Of zou je het direct aan je vriend vragen? En wat nou als hij schrikt van dit verhaal, zonder dat er iets van waar is? Dan geloof jij die vrouw ineens? Dan is je vertrouwen weg? Ik zou andersom (als partner van) namelijk wel schrikken als mijn partner dit ineens zou zeggen. En ik zou voor altijd denken dat er misschien toch enige twijfel is die ik niet kan wegnemen.

Om die reden zou ik eerst de vrouw benaderen die dit beweert. Als ik dan ga twijfelen door wat zij aan bewijzen kan laten zien, dan zou ik mijn partner pas confronteren. In het andere geval zou ik niet meer op haar reageren.
Alle reacties Link kopieren
Die vrouw had natuurlijk gelijk bewijs mee moeten sturen. Dit is zo ontzettend vaag, iedereen kan wel vanalles beweren op FB.
Alle reacties Link kopieren
-Simone- schreef:
13-02-2020 10:40
Die vrouw had natuurlijk gelijk bewijs mee moeten sturen. Dit is zo ontzettend vaag, iedereen kan wel vanalles beweren op FB.
Als het waar is zal ze dat heus wel hebben.
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
13-02-2020 10:37
Maar wat zou jij doen? Niets? Of zou je het direct aan je vriend vragen? En wat nou als hij schrikt van dit verhaal, zonder dat er iets van waar is? Dan geloof jij die vrouw ineens? Dan is je vertrouwen weg? Ik zou andersom (als partner van) namelijk wel schrikken als mijn partner dit ineens zou zeggen. En ik zou voor altijd denken dat er misschien toch enige twijfel is die ik niet kan wegnemen.

Om die reden zou ik eerst de vrouw benaderen die dit beweert. Als ik dan ga twijfelen door wat zij aan bewijzen kan laten zien, dan zou ik mijn partner pas confronteren. In het andere geval zou ik niet meer op haar reageren.

Ja, maar ik zou als "partner van" Ook heel blij zijn dat hij mij benadert en niet één of andere "onbekende" Het feit dat mijn parnter het gesprek met mij wil aangaan toont in ieder geval nog iets van vertrouwen en respect. Achter mijn rug om met allerlei anderen gaan praten, dingetjes uitzoeken, dás pas een blijk van wantrouwen.......
jouw leven is een keuze
jazekerenof schreef:
13-02-2020 10:37
Maar wat zou jij doen? Niets? Of zou je het direct aan je vriend vragen? En wat nou als hij schrikt van dit verhaal, zonder dat er iets van waar is? Dan geloof jij die vrouw ineens? Dan is je vertrouwen weg? Ik zou andersom (als partner van) namelijk wel schrikken als mijn partner dit ineens zou zeggen. En ik zou voor altijd denken dat er misschien toch enige twijfel is die ik niet kan wegnemen.

Om die reden zou ik eerst de vrouw benaderen die dit beweert. Als ik dan ga twijfelen door wat zij aan bewijzen kan laten zien, dan zou ik mijn partner pas confronteren. In het andere geval zou ik niet meer op haar reageren.

Ik heb op de eerste pagina al gezegd wat ik zou doen. Print-screen naar vriend sturen en zeggen kijk wat ik nou voor gekkie aan m'n fiets heb hangen.

Dat is niet confronteren. Dat is gewoon delen wat je zoal meemaakt op een dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook een bericht sturen naar haar. Ik vertrouw mijn man, we denken beiden NU dat we niet vreemd zouden gaan, maar dat betekent niet dat dat nooit zal gebeuren. Beetje realistisch blijven natuurlijk.

TO, heel naar als dit waar blijkt te zijn.

Maar als het waar is en TO's vriend heeft een affaire met die vrouw, zou hij dan niet pissig worden op haar als hij ontdekt dat zij TO ingelicht heeft? Ook niet zo'n slimme actie van haar.
Life is short. Eat dessert first.
parbleumondieu schreef:
13-02-2020 10:36
Hoe blijkt iemand dan onbetrouwbaar?
Als je de ultieme bedrieger voor je hebt, liegt hij ook over zijn bedrog.

Jouw methode is perfect als je partner is wie jij denkt dat hij is en hij eerlijkheid naar jou toe belangrijk vindt.

Ja, ik ga dan ook niet voor minder.
Alle reacties Link kopieren
Rhoslynne schreef:
13-02-2020 10:23
Ik heb haar een bericht terug gestuurd met wat vragen. Hoop dat ze snel reageert. Zij beweert al een tijd 'iets' met 'naam vriend' te hebben en dat ze samen verder willen. Hij zou het me nog niet durven vertellen maar zij 'is er klaar mee om geduldig hierop te wachten..'
Ik zie de winst voor die vrouw niet echt. Als jou vriend erachter komt dat zij jou berichten stuurt, zal hij niet staan te springen om met haar verder te gaan. Haar doel lijkt meer jou van de wijs brengen hierdoor
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
13-02-2020 10:47
Ja, maar ik zou als "partner van" Ook heel blij zijn dat hij mij benadert en niet één of andere "onbekende" Het feit dat mijn parnter het gesprek met mij wil aangaan toont in ieder geval nog iets van vertrouwen en respect. Achter mijn rug om met allerlei anderen gaan praten, dingetjes uitzoeken, dás pas een blijk van wantrouwen.......
Ik zie dat anders. Ik vertrouw mijn partner en de vrouw die anders beweert niet. De vrouw moet van goede huize komen, wil mijn vertrouwen in mijn partner wankelen. Kom dus eerst maar met overtuigend bewijs voor ik mijn partner ga ondervragen en wantrouwen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
2east schreef:
13-02-2020 10:47
Ja, maar ik zou als "partner van" Ook heel blij zijn dat hij mij benadert en niet één of andere "onbekende" Het feit dat mijn parnter het gesprek met mij wil aangaan toont in ieder geval nog iets van vertrouwen en respect. Achter mijn rug om met allerlei anderen gaan praten, dingetjes uitzoeken, dás pas een blijk van wantrouwen.......

Ik denk dat wij elkaar begrijpen.

Ik zou het heel naar vinden als een partner niet gewoon even aan mij vraagt maar eerst gaat lopen cyberstalken en in gesprek gaat met diegene ipv met mij.
Gaat dit trouwens om dezelfde man van je topic eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger?
:popcorn:
Doreia* schreef:
13-02-2020 10:48
Ik zie dat anders. Ik vertrouw mijn partner en de vrouw die anders beweert niet. De vrouw moet van goede huize komen, wil mijn vertrouwen in mijn partner wankelen. Kom dus eerst maar met overtuigend bewijs voor ik mijn partner ga ondervragen en wantrouwen.
Dit!
Doreia* schreef:
13-02-2020 10:48
Ik zie dat anders. Ik vertrouw mijn partner en de vrouw die anders beweert niet. De vrouw moet van goede huize komen, wil mijn vertrouwen in mijn partner wankelen. Kom dus eerst maar met overtuigend bewijs voor ik mijn partner ga ondervragen en wantrouwen.
Precies zoals ik het ook zie inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Rhoslynne schreef:
13-02-2020 10:05

Dit klinkt al aardiger dan te beweren dat ik een persoonlijkheidsprobleem heb.
Ik zeg niet dat je een probleem hebt met je persoonlijkheid, ik zeg dat er iets mis zou kúnnen zijn met je persoonlijkheid. Onzekerheid, gebrek aan zelf vertrouwen, dat soort zaken. Het feit dat jij bij 1 berichtje, één berichtje van een wildvreemde vrouw zo uit het lood geslagen bent en zo uit je relationele evenwich bent gebracht getuigd in ieder geval niet van een heel sterke vertrouwensband of van heel veel zelfverzekerheid of een positief zelfbeeld.

laten we eerlijk zijn.....


1 nikszeggend berichtje van een volslagen onbekende die iets beweerd zonder dat te bewijzen......
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Mark40 schreef:
13-02-2020 10:48
Ik zie de winst voor die vrouw niet echt. Als jou vriend erachter komt dat zij jou berichten stuurt, zal hij niet staan te springen om met haar verder te gaan. Haar doel lijkt meer jou van de wijs brengen hierdoor
Daarom kan het ook heel iemand anders zijn, met als motief TO een rotgevoel te geven of om gegevens los te peuteren.
MarvelousMrsMaisel schreef:
13-02-2020 10:17
Ik vertrouw liever iemand die later onbetrouwbaar blijkt, dan dat ik wantrouwend door het leven gaat. In een relatie, hè!

Maar zo ben ik, dan.
maar het is geen wantrouwen als je iets wilt onderzoeken dat je ter ore komt. Het zou wantrouwen zijn als zij vanuit het niets denkt dat haar vriend haar bedriegt. Nu vertrouwt ze haar vriend en wil ze meer weten over iets dat ze heeft gehoord. Niks mis mee.
Alle reacties Link kopieren
Rhoslynne schreef:
13-02-2020 10:23
Ik heb haar een bericht terug gestuurd met wat vragen. Hoop dat ze snel reageert. Zij beweert al een tijd 'iets' met 'naam vriend' te hebben en dat ze samen verder willen. Hij zou het me nog niet durven vertellen maar zij 'is er klaar mee om geduldig hierop te wachten..'

Dat is wel heel algemeen en vaag. De naam van je vriend zal vast makkelijk aan jou te linken zijn, ook voor iemand die jullie niet kent.

Wat voor bewijs heb je gevraagd? Data en tijdstippen? Dat hoeft nog niks te zeggen, als ze bv van zijn werk is en weet dat hij voor zijn werk regelmatig weg gaat.
Ik zou iets specifieks vragen, waar een opvallende moedervlek / tattoo / litteken zit ofzo.
Of iets suggereren wat niet klopt en als ze daarop hapt, weet je dat ze liegt.
2east schreef:
13-02-2020 10:47
Ja, maar ik zou als "partner van" Ook heel blij zijn dat hij mij benadert en niet één of andere "onbekende" Het feit dat mijn parnter het gesprek met mij wil aangaan toont in ieder geval nog iets van vertrouwen en respect. Achter mijn rug om met allerlei anderen gaan praten, dingetjes uitzoeken, dás pas een blijk van wantrouwen.......
Even over het dik gedrukte stuk. Ik zie dat heel anders en absoluut niet achter de rug van mijn partner om. Er wordt een knuppel in het hoenderhok gegooid en die wil ik netjes opruimen. Liefst zonder teveel schade. Dus ik reageer in één rechte lijn terug naar de vrouw. Met minder dan echt bewijs hoeft ze niet aan te komen. Als ze alleen maar kan roepen dat ze samen zo gelukkig zijn, dan geloof ik daar geen snars van en laat ik het meteen rusten. Als ze met bewijzen komt, dan zal ik ook daar niet op reageren, maar deze bewijzen wel aan mijn partner voorleggen. Je hebt het dan over twee mailtjes! Dat vind ik niet echt 'achter je rug om allerlei dingetjes uitzoeken'.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
13-02-2020 10:48
Ik zie dat anders. Ik vertrouw mijn partner en de vrouw die anders beweert niet. De vrouw moet van goede huize komen, wil mijn vertrouwen in mijn partner wankelen. Kom dus eerst maar met overtuigend bewijs voor ik mijn partner ga ondervragen en wantrouwen.
Sorry hoor, maar er is er in het hele verhaal maar 1 die bewezen onbetrouwbaar is en dat is de feeks die met een gecreeerd facebook profiel, anoniem dubieuze berichten stuurt naar onbekenden. En die gaan we wel vertroueen, en de kerel waar je een relatie mee hebt niet???
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
13-02-2020 10:50
Gaat dit trouwens om dezelfde man van je topic eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger?
Ohw...het lag dus al gevoelig ooit.
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
13-02-2020 10:53
Ik zeg niet dat je een probleem hebt met je persoonlijkheid, ik zeg dat er iets mis zou kúnnen zijn met je persoonlijkheid. Onzekerheid, gebrek aan zelf vertrouwen, dat soort zaken. Het feit dat jij bij 1 berichtje, één berichtje van een wildvreemde vrouw zo uit het lood geslagen bent en zo uit je relationele evenwich bent gebracht getuigd in ieder geval niet van een heel sterke vertrouwensband of van heel veel zelfverzekerheid of een positief zelfbeeld.

laten we eerlijk zijn.....


1 nikszeggend berichtje van een volslagen onbekende die iets beweerd zonder dat te bewijzen......
Nou je beweerd nogal wat hoor...
Ik had zo'n relatie. 25 jaar lang, ik zou voor hem door het vuur gegaan zijn. Ik zou iedereen vierkant uitgelachen hebben om zo'n bewering. Totdat hij me zelf vertelde dat er als maanden een ander in het spel was, dat hij na 25 jaar ontdekt had dat het nooit echt goed had gezeten tussen ons. Ik heb nog nooit de grond zo onder m'n voeten weg voelen zakken. Ik heb echt nog maanden in een soort shock rondgelopen.

Dat diepe vertrouwen zal ik nooit meer in iemand hebben, en dat wil ik ook niet meer. Ik vind het dus vanaf mijn kan naïef hoe jij hierin staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven