Bericht van onbekende vrouw

13-02-2020 09:04 1112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben ziek thuis en uit verveling keek ik weer eens op Facebook. Zag dat ik een berichtverzoek had van 2 weken geleden van een onbekende vrouw. Zij beweert 'iets' met mijn vriend te hebben. Ben zo in de war nu. Weet niet wat ik moet doen, of en hoe ik moet reageren? Hoe komt zij aan mijn naam? Ben te ziek om goed helder te denken, gaat van alles door me heen nu. Heb niets gemerkt aan mijn vriend. Hij is op dit moment voor zijn werk niet thuis (???) en komt morgenavond weer thuis. Wil niet overhaast reageren naar mijn vriend. Zal ik reageren op haar bericht?

Bedankt alvast voor jullie advies ⚘
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
13-02-2020 10:48
Kom dus eerst maar met overtuigend bewijs voor ik mijn partner ga ondervragen en wantrouwen.
Dat heb ik dus net gedaan. Stuur maar screenshots van appjes dan inderdaad.
Ik heb aan niets gemerkt dat hij bij me weg wilt gaan. We zijn bezig een vakantie te boeken en hebben er onwijs veel zin in!
-Simone- schreef:
13-02-2020 10:57
Ohw...het lag dus al gevoelig ooit.
Als het dezelfde man is wel, even geloept.
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
13-02-2020 10:53
Ik zeg niet dat je een probleem hebt met je persoonlijkheid, ik zeg dat er iets mis zou kúnnen zijn met je persoonlijkheid. Onzekerheid, gebrek aan zelf vertrouwen, dat soort zaken. Het feit dat jij bij 1 berichtje, één berichtje van een wildvreemde vrouw zo uit het lood geslagen bent en zo uit je relationele evenwich bent gebracht getuigd in ieder geval niet van een heel sterke vertrouwensband of van heel veel zelfverzekerheid of een positief zelfbeeld.

laten we eerlijk zijn.....


1 nikszeggend berichtje van een volslagen onbekende die iets beweerd zonder dat te bewijzen......
Nou dat zegt niet meteen dat TO onzeker is. Het is te begrijpen dat iemand schrikt van zo'n bericht. Dit betekent niet meteen een gebrek aan zelfvertrouwen. Dat het een bericht is zonder bewijzen, dat weet zij zelf ook wel ;) Anders had ze dit topic niet hoeven openen of had een andere titel gehad. ''Mijn man gaat vreemd.'' Zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Rhoslynne schreef:
13-02-2020 10:58
Dat heb ik dus net gedaan. Stuur maar screenshots van appjes dan inderdaad.
Ik heb aan niets gemerkt dat hij bij me weg wilt gaan. We zijn bezig een vakantie te boeken en hebben er onwijs veel zin in!
Niet teveel informatie geven uit jezelf hoor. Daar moet ze allemaal zelf mee komen. Als ze echt is, weet ze dit via je vriend en kan ze het je zelf terug geven. Kijk ook even of al je social media is afgeschermd, zodat ze niet aan dat soort informatie kan komen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Heb net je OP van je topic 'eens een vreemdganger,...' gelezen. Ik snap nu nog beter dat jij enorm schrikt van dit soort berichten. Maar omdat het is nogal dubieus dat deze persoon heel erg anoniem wil blijven. Zou het ook de ex kunnen zijn in welke relatie hij wel is vreemdgegaan? Om hem toch nog een trap na te geven?
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
13-02-2020 10:56
Even over het dik gedrukte stuk. Ik zie dat heel anders en absoluut niet achter de rug van mijn partner om. Er wordt een knuppel in het hoenderhok gegooid en die wil ik netjes opruimen. Liefst zonder teveel schade. Dus ik reageer in één rechte lijn terug naar de vrouw. Met minder dan echt bewijs hoeft ze niet aan te komen. Als ze alleen maar kan roepen dat ze samen zo gelukkig zijn, dan geloof ik daar geen snars van en laat ik het meteen rusten. Als ze met bewijzen komt, dan zal ik ook daar niet op reageren, maar deze bewijzen wel aan mijn partner voorleggen. Je hebt het dan over twee mailtjes! Dat vind ik niet echt 'achter je rug om allerlei dingetjes uitzoeken'.
Dat vind jij niet, maar dat is het natuurlijk feitelijk wel. Je probeert iets over jouw partner te weten te komen, zonder daar je partner eerlijk en open op te laten reageren. Je partner is kansloos in dit verhaal. Jij gaat er van uit dat die Facebook-feeks verder geen bewijs heeft, en dat het met 2 mailtjes klaar is, maar als die toverkol d'r huiswerk goed heeft gedaan en allerlei "bewijs" heeft gemaakt, gefotoshopt en geknutseld, wat dan? Hoe vervelend wordt het gepsrek voor jouw en je partner als je met allerlei nep-bewijs een gesprek met je partner aan moet gaan en uiteindelijk blijkt dat jij je hebt laten neppen door een relatie-Poetin van facebook?
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
13-02-2020 11:03
Dat vind jij niet, maar dat is het natuurlijk feitelijk wel. Je probeert iets over jouw partner te weten te komen, zonder daar je partner eerlijk en open op te laten reageren. Je partner is kansloos in dit verhaal. Jij gaat er van uit dat die Facebook-feeks verder geen bewijs heeft, en dat het met 2 mailtjes klaar is, maar als die toverkol d'r huiswerk goed heeft gedaan en allerlei "bewijs" heeft gemaakt, gefotoshopt en geknutseld, wat dan? Hoe vervelend wordt het gepsrek voor jouw en je partner als je met allerlei nep-bewijs een gesprek met je partner aan moet gaan en uiteindelijk blijkt dat jij je hebt laten neppen door een relatie-Poetin van facebook?
Ik probeer de betrouwbaarheid van de dame te staven die iets beweert over mijn partner. Daar ga ik mijn partner niet mee vermoeien. Zie het als dat ik onderuit gezakt in de stoel zit en de dame in kwestie mij moet overtuigen dat mijn beeld over mijn partner werkelijk niet klopt. Laat haar maar werken en bewijzen dat ik het mis heb voor wat betreft mijn partner.

En mocht ze bewijs verzamelen waarvan ik begin te denken dat het kan kloppen, dan laat ik mijn bevindingen ter plekke aan mijn partner zien, zoals ze ook doen bij Catfish. Dus beginnen vanaf het eerste berichtje en zo verder tot aan de vraag hoe het nu zit.
doreia* wijzigde dit bericht op 13-02-2020 11:07
10.48% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Even off-topic, maar ik vind de nieuw geïntroduceerde termen van facebook-eucalipta en relatie-poetin pure winst voor het vivaforum.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Echt East, je blijft maar rare dingen invullen voor anderen. Jij gaat vooral zelf erg uit van het meteen geloven van die dame trouwens, heel vreend.
Alle reacties Link kopieren
Protocol schreef:
13-02-2020 10:57
Nou je beweerd nogal wat hoor...
Ik had zo'n relatie. 25 jaar lang, ik zou voor hem door het vuur gegaan zijn. Ik zou iedereen vierkant uitgelachen hebben om zo'n bewering. Totdat hij me zelf vertelde dat er als maanden een ander in het spel was, dat hij na 25 jaar ontdekt had dat het nooit echt goed had gezeten tussen ons. Ik heb nog nooit de grond zo onder m'n voeten weg voelen zakken. Ik heb echt nog maanden in een soort shock rondgelopen.

Dat diepe vertrouwen zal ik nooit meer in iemand hebben, en dat wil ik ook niet meer. Ik vind het dus vanaf mijn kan naïef hoe jij hierin staat.
En dat is het ook en dat ben ik mij bewust. Ik begrijp jou echter ook.
Jouw ex-man heeft wel het fatsoen gehad om het gepsrek met je aan te gaan. Jij hoefde niet via een internet-hekt te ontdekken wat er speelde, dus ook bij jouw ex was er, ondanks alles, een zeker vertrouwen in jou óm dat gesprek aan t egaan. Noem me naïf, maar dat is wel winst........
jouw leven is een keuze
2east schreef:
13-02-2020 10:47
Ja, maar ik zou als "partner van" Ook heel blij zijn dat hij mij benadert en niet één of andere "onbekende" Het feit dat mijn parnter het gesprek met mij wil aangaan toont in ieder geval nog iets van vertrouwen en respect. Achter mijn rug om met allerlei anderen gaan praten, dingetjes uitzoeken, dás pas een blijk van wantrouwen.......
Als ik zo'n Facebook-berichtje zou ontvangen, zou ik dat als een persoonlijk bericht aan míj beschouwen, en dus als een zaak die vooral míj aangaat, ook al wordt er zijdelings iemand anders - mijn vriend - bij betrokken. Ik zou daarom zeker wel op dat berichtje reageren zonder het eerst met mijn vriend te overleggen, aangezien het berichtje niet naar ons gedeelde Facebook-account is gestuurd maar specifiek aan mij is gericht. Heeft niets met wantrouwen te maken, maar gewoon met een gevoel van autonomie: het is míjn Facebook-account, en een of andere idioot valt míj lastig.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
13-02-2020 10:05
Eh. Nee.

Je vertrouwt iemand, of je vertrouwt iemand niet. Je kunt iemand niet 'half vertrouwen'. Dat valt namelijk onder 'niet vertrouwen'.

Ik zou, in een goede relatie, er eerst vanuit gaan dat iemand een liegende gekkie is als ik zo'n bericht krijg.
En jij wil dan niet onderzoeken waarom dit bekkie jouw man heeft uitgekozen om zwart te maken?
Frankly my dear, I don"t give a damn
2east schreef:
13-02-2020 11:03
Dat vind jij niet, maar dat is het natuurlijk feitelijk wel. Je probeert iets over jouw partner te weten te komen, zonder daar je partner eerlijk en open op te laten reageren. Je partner is kansloos in dit verhaal. Jij gaat er van uit dat die Facebook-feeks verder geen bewijs heeft, en dat het met 2 mailtjes klaar is, maar als die toverkol d'r huiswerk goed heeft gedaan en allerlei "bewijs" heeft gemaakt, gefotoshopt en geknutseld, wat dan? Hoe vervelend wordt het gepsrek voor jouw en je partner als je met allerlei nep-bewijs een gesprek met je partner aan moet gaan en uiteindelijk blijkt dat jij je hebt laten neppen door een relatie-Poetin van facebook?
Nee, het is op dit moment zelfs feitelijk nog niet zo. In dit geval probeert zij helemaal niet iets te weten te komen over haar partner, zij wil te weten komen of die vrouw een troll is of niet. Als zij met bewijs komt, gefotoshopt of echt (dat weet je waarschijnlijk niet), dan komt het moment waarop je achter zijn rug om iets gaat doen of juist niet. Op dit moment is zij alleen nog maar aan het onderzoeken wat de motieven van de persoon in kwestie is.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me niet dat je elke week ofzo een bericht van iemand krijgt die beweerd een relatie met je partner te hebben. Zelf in elk geval nog nooit meegemaakt. Zo gek is het niet dat TO zich zorgen maakt. Maar je kunt ook je kop in het zand steken en doen alsof er niks aan de hand is en je mond dichthouden :confused: . Ook als het verhaal een zieke grap is (Wat je nog niet weet) mag je het best aan je partner voorleggen, heeft imo niks met vertrouwen te maken.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
13-02-2020 11:07
Echt East, je blijft maar rare dingen invullen voor anderen. Jij gaat vooral zelf erg uit van het meteen geloven van die dame trouwens, heel vreend.
Ik vul niks in. Ik vind het gek dat er mensen zijn die zo'n troela verder willen bevragen terwijl je al weet dat het een onbetrouwbare troela is, puur door de manier waarop ze contact zoekt.

Als iemand met een gecrereerd facebookaccount anoniem contact zoekt, weet je niet wie of wat er achter zit. Daar kan je dus niet op bouwen.

Iedereen mag mij dom en naif vinden als het om vertrouwen gaat in mijn eigen partner, ik vind het dom en naïf om zo'n feeks verder te voeden met vragen en opmerkingen.
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Ben beniewd waar ze mee terugkomt TO. Goed gedaan.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
samarinde schreef:
13-02-2020 11:07
Als ik zo'n Facebook-berichtje zou ontvangen, zou ik dat als een persoonlijk bericht aan míj beschouwen, en dus als een zaak die vooral míj aangaat, ook al wordt er zijdelings iemand anders - mijn vriend - bij betrokken. Ik zou daarom zeker wel op dat berichtje reageren zonder het eerst met mijn vriend te overleggen, aangezien het berichtje niet naar ons gedeelde Facebook-account is gestuurd maar specifiek aan mij is gericht. Heeft niets met wantrouwen te maken, maar gewoon met een gevoel van autonomie: het is míjn Facebook-account, en een of andere idioot valt míj lastig.
Precies het bericht is naar haar gestuurd. Zij mag er mee doen wat zij wil. Heeft niks te maken met haar man wel of niet vertrouwen.
Ik zou impulsief meteen vragen: Wie ben jij? Heb je bewijs? Actie reactie
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
13-02-2020 11:00
Als het dezelfde man is wel, even geloept.
Dat was in zijn vorige relatie, jaren terug.
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
13-02-2020 11:11
Ik vul niks in. Ik vind het gek dat er mensen zijn die zo'n troela verder willen bevragen terwijl je al weet dat het een onbetrouwbare troela is, puur door de manier waarop ze contact zoekt.

Als iemand met een gecrereerd facebookaccount anoniem contact zoekt, weet je niet wie of wat er achter zit. Daar kan je dus niet op bouwen.

Iedereen mag mij dom en naif vinden als het om vertrouwen gaat in mijn eigen partner, ik vind het dom en naïf om zo'n feeks verder te voeden met vragen en opmerkingen.
En nu vul je weer van alles in. Dat het een ''troela'' is en dat deze troela niet te vertrouwen is.
Het lijkt er op dat zij TO van de wijs wil maken maar dat weten we toch nog helemaal niet zeker?!
Je bent alleen maar aan het invullen. Die post weer.

Echt hoor, doe even chill.
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
13-02-2020 11:11
Ik vul niks in. Ik vind het gek dat er mensen zijn die zo'n troela verder willen bevragen terwijl je al weet dat het een onbetrouwbare troela is, puur door de manier waarop ze contact zoekt.

Als iemand met een gecrereerd facebookaccount anoniem contact zoekt, weet je niet wie of wat er achter zit. Daar kan je dus niet op bouwen.

Iedereen mag mij dom en naif vinden als het om vertrouwen gaat in mijn eigen partner, ik vind het dom en naïf om zo'n feeks verder te voeden met vragen en opmerkingen.

Ik denk dat je zowel de spelling als de betekenis van 'naïef' nog niet doorgrond hebt.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
13-02-2020 11:11
Ik vul niks in. Ik vind het gek dat er mensen zijn die zo'n troela verder willen bevragen terwijl je al weet dat het een onbetrouwbare troela is, puur door de manier waarop ze contact zoekt.

Als iemand met een gecrereerd facebookaccount anoniem contact zoekt, weet je niet wie of wat er achter zit. Daar kan je dus niet op bouwen.

Iedereen mag mij dom en naif vinden als het om vertrouwen gaat in mijn eigen partner, ik vind het dom en naïf om zo'n feeks verder te voeden met vragen en opmerkingen.
Maar je gaat er wel je partner mee aan een kruisverhoor onderwerpen. Dus heeft troela haar zin. Terwijl je haar niet eens serieus wil nemen, laat je haar wel tussen jou en je partner in komen te staan. Dat vind ik bijzonder. Ik zou dus eerst haar willen checken. Mijn partner ken ik al.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
2east schreef:
13-02-2020 11:03
Dat vind jij niet, maar dat is het natuurlijk feitelijk wel. Je probeert iets over jouw partner te weten te komen, zonder daar je partner eerlijk en open op te laten reageren. Je partner is kansloos in dit verhaal. Jij gaat er van uit dat die Facebook-feeks verder geen bewijs heeft, en dat het met 2 mailtjes klaar is, maar als die toverkol d'r huiswerk goed heeft gedaan en allerlei "bewijs" heeft gemaakt, gefotoshopt en geknutseld, wat dan? Hoe vervelend wordt het gepsrek voor jouw en je partner als je met allerlei nep-bewijs een gesprek met je partner aan moet gaan en uiteindelijk blijkt dat jij je hebt laten neppen door een relatie-Poetin van facebook?
waarom is die partner kansloos? je vraagt door op iets dat je hoort, je trekt daarbij nog geen conclusies. Dat doe je pas als je het verhaal van de vriend hebt gehoord.
Merel7 schreef:
13-02-2020 11:12
Dat was in zijn vorige relatie, jaren terug.
Ja klopt, en waarom zou hij dat niet weer doen? Toen kwam hij er ook niet eerlijk voor uit, niet naar zijn ex maar ook niet naar TO ze heeft het van anderen gehoord want daar wilde hij niet over praten (anders zou het een bom onder de relatie leggen).

Maar nu eerst bewijs zien hé ;) Als dat er is..
anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 13-02-2020 11:19
6.35% gewijzigd
Doreia* schreef:
13-02-2020 11:17
Maar je gaat er wel je partner mee aan een kruisverhoor onderwerpen. Dus heeft troela haar zin. Terwijl je haar niet eens serieus wil nemen, laat je haar wel tussen jou en je partner in komen te staan. Dat vind ik bijzonder. Ik zou dus eerst haar willen checken. Mijn partner ken ik al.
ze checkt door door te vragen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven