Vrienden met mijn ex(Geen OP)

13-02-2020 10:12 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-02-2020 13:19
Reden: OP verwijderd
99.81% gewijzigd
Overal waar je “we” schrijft moet je er “ik” van maken
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt vaak genoeg geprobeerd om hem los te laten.

Hij heeft dat niet gedaan. Hij wil jou helemaal niet loslaten. Hij wil jou gewoon gebruiken 's hij zin heeft om seks. Jij laat je gebruiken.

Jij zegt dat jullie een fantastische connectie hebben die jij met geen enkele andere man kan hebben.

Die connectie bestaat alleen in jouw fantasie. En er zijn wel meer mannen due jou willen gebruiken voor seks.
Dus dat kun je met heel veel mannen delen.

Stop met je zelf pijn doen.
De tijd gaat sneller dan je denkt.

Of wil jij op een dag wakker worden en beseffen dat het te laat is om een gezin te stichten omdat jij al je goeie jaren hebt besteed aan het verlangen naar een relatie met een man die never nooit niet weer een relkatie met je aan zal gaan.
MooMoo4 schreef:
13-02-2020 10:12
Hij heeft al vaker aangegeven altijd alleen te willen blijven, maar dit zegt hij denk ik vooral omdat hij moeite heeft met loyaal zijn in een relatie en graag van meerdere walletjes eet naar mijn idee.

<>
Nu hebben we de besproken vrienden te blijven omdat ik merk dat ik moeilijk afstand kan nemen en toch graag bij hem ben. Ook hebben we nog steeds seks. Nu ging dat een periode best goed, maar door gebeurtenissen uit het verleden merk ik dat ik toch best moeite heb met het feit dat hij wel veel contact heeft met andere vrouwen. Hij geeft ook aan dat ik hier niet moeilijk om moet doen omdat we vrienden zijn en hij zich niet wil binden. Ik heb aangegeven nog steeds gevoelens voor hem te hebben en dat ik eraan probeer te werken dit opzij te zetten omdat ik onze vriendschap niet wil verpesten en hem graag wil blijven zien.

<>
Ik heb moeite met mij openstellen naar andere mannen toe, dat is misschien ook de reden waarom ik hem zo moeilijk kan loslaten. We hebben het al vaak genoeg geprobeerd maar komen steeds weer terug op elkaars pad terecht. Al met al is dit voor mij best een lastige situatie, en ik hoor graag jullie meningen en advies hierover.

Hij is toch duidelijk? Hij wil geen relatie met je, hij wil niet exclusief zijn met jou.
Hij wil vrijgezel blijven, met jou als FWB,
en met nog andere vrouwen als FWB/ONS.
Alle reacties Link kopieren
Ok, hij is dus een fuckbuddy, een Friends With Benefits.
En doordat jij jouw gevoelens aan hem hebt gekoppeld, zal je het heel moeilijk krijgen om een ander, geschikt iemand te vinden.

Als iemand al echt op jou valt, zal die dus echt alles uit de kast moeten halen om jou te veroveren en jouw koppeling met die onbeschikbare los te breken. En dat is in de huidige maatschappij heel moeilijk.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Hij is gewoon van niet vaste relatie en monogamie. Je weet dat al uit het verleden.. en hij zegt dat. En jullie hebben seks.

Hou je van drama?

Blijkbaar ben je niet tevreden met wat hij je wil geven. Maar meer zit er niet in. Dus kies voor wat anders of kies voor drama.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
13-02-2020 11:01
Ok, hij is dus een fuckbuddy, een Friends With Benefits.
En doordat jij jouw gevoelens aan hem hebt gekoppeld, zal je het heel moeilijk krijgen om een ander, geschikt iemand te vinden.

Als iemand al echt op jou valt, zal die dus echt alles uit de kast moeten halen om jou te veroveren en jouw koppeling met die onbeschikbare los te breken. En dat is in de huidige maatschappij heel moeilijk.
Het ligt niet aan de maatschappij, het ligt aan MooMoo4
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
13-02-2020 11:02
Hij is gewoon van niet vaste relatie en monogamie. Je weet dat al uit het verleden.. en hij zegt dat. En jullie hebben seks.

Hou je van drama?

Blijkbaar ben je niet tevreden met wat hij je wil geven. Maar meer zit er niet in. Dus kies voor wat anders of kies voor drama.
Als MooMoo4 nou maar voor genoeg drama zorgt, krijgt haar ex misschien vanzelf genoeg van haar.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Jij wil een relatie (en gedraagt je ook zo), hij niet. Daar is hij heel duidelijk in. Kap ermee. Je zet je hele leven on holt voor iemand die geen relatie met je wil. Hij doet met iedereen wat hij wil en jij kruipt achter hem aan om de kruimeltjes op te vangen. Terwijl het nooit iets gaat worden tussen jullie.

Wees sterk, stop met contact hebben en ga je eigen weg.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_395668 wijzigde dit bericht op 17-02-2020 09:50
99.81% gewijzigd
MooMoo4 schreef:
13-02-2020 11:18
Ik heb niet het gevoel dat hij me gebruikt voor de seks, want we doen genoeg andere dingen samen. Hij wil juist leuke dingen doen of gewoon gezellig een filmpje kijken zonder dat er gelijk iets hoeft er gebeuren.
hij wil niet over gevoelens praten en wil je geen valse hoop geven. Hij wil geen relatie met je.
Wil jij ook geen relatie dan is dat prima. Maar jij wilt een relatie met hem. Het is alsof je je blind staart op een huis van 3 ton terwijl je geen hypotheek kan krijgen. Dan kan je blijven smachten in de voortuin in een tentje of je huurt gewoon een leuk appartement.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_395668 wijzigde dit bericht op 17-02-2020 09:50
99.68% gewijzigd
MooMoo4 schreef:
13-02-2020 11:26
Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Ik wil geen relatie met hem, ik weet dat dit nooit meer zou werken ook omdat er al te veel gebeurt is, en hij ook duidelijk geen relatie wil.
waarom voel je je er dan onprettig bij? waarom wilde je met hem praten over je gevoel?
waarom zeg je dan dat je je niet kan openstellen voor anderen?
waarom heb je dan seks met hem?
waarom kan je hem dan niet loslaten?
wat is dan het doel van dit topic?
Alle reacties Link kopieren
Waarom open je dan een topic met ik kan hem zo moeilijk loslaten?
Deze tekst vind ik erg: “Ik heb aangegeven nog steeds gevoelens voor hem te hebben en dat ik eraan probeer te werken dit opzij te zetten”

Je neemt maar genoegen met dit omdat je bang bent niks anders te kunnen krijgen? Ben je niet bang dat hij je een beetje wanhopig vindt?
Alle reacties Link kopieren
MooMoo4 schreef:
13-02-2020 11:26
Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Ik wil geen relatie met hem, ik weet dat dit nooit meer zou werken ook omdat er al te veel gebeurt is, en hij ook duidelijk geen relatie wil.
Waarom wil je dan wel exclusiviteit? Dat is vrijwel hetzelfde toch? Je hebt er moeite mee dat hij met andere vrouwen zou kunnen gaan.. Nou geef het beestje vooral een andere naam, maar jij wilt een relatie met hem.

Je moet jezelf echt met de neus op de feiten drukken, want hier valt niks voor jezelf te halen. Doet pijn, weet ik. Bijt even door de zure appel door en ga door met je leven.

Ook moet je er niet gek van opkijken dat je met andere mannen geen 'connectie' hebt, dat is puur omdat je hem die hele ruimte in je leven laat opnemen.
Alle reacties Link kopieren
Je legt veel en veel te veel de verantwoordelijkheid bij hem neer. Jij kiest ervoor om met hem om te blijven gaan en blijkbaar zelfs met hem naar bed te gaan terwijl je gevoelens voor hem hebt en weet dat hij geen relatie wil, maar je vindt eigenlijk zelfs dat hij rekening met je moet houden door geen contact te hebben met andere vrouwen, wat natuurlijk niet heel reëel is, want hij is vrij duidelijk in zijn bedoelingen.

Het komt op mij heel erg over alsof je dit alsnog in een relatie hoopt te kunnen veranderen, maar dat gaat gewoon niet gebeuren, dus dit gaat geheid uitlopen op een gebroken hart en heel veel teleurstelling en dat kun je dan alleen jezelf maar verwijten. Want als je even rationeel nadenkt, weet je waar je je instort.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_395668 wijzigde dit bericht op 17-02-2020 09:50
99.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je best vrienden kunt zijn met je ex, als je op één lijn zit, geen gevoelens meer voor elkaar hebt en niet meer wil dan die vriendschap.

In jouw geval lijkt het me geen aanrader.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
MooMoo4 schreef:
13-02-2020 11:43
Mijn vraag was dus eigenlijk, kan je vrienden zijn met je ex; zoja, hoe kan je dit het beste volhouden, en zorgen dat dit voor beide partijen werkt?

Of je vrienden kan blijven met je ex, wil je weten.
Daarover zijn al zoooo veel topics geweest op het VIVA-forum.
Kan wel. Kan niet. Etcetera. Ad infinitum.

Jij bent geen vrienden met je ex. Je bent zijn FWB/fuckbuddy.

Als je vrienden wil blijven met je ex, spreek dan niet thuis met hem af.
Ook niet samen dronken worden in de kroeg.
Maar wel samen naar Artis toe en goede gesprekken voeren in de vlindertuin.
Zoiets.
MooMoo4 schreef:
13-02-2020 11:43
Ik ben alles behalve bang, ik weet dat ik veel meer verdien dan dit, iemand die 100% voor me gaat. Dus misschien heb ik inderdaad valse hoop gekregen, en hoop ik ergens stiekem van binnen dat het nog goed zou komen. Maar ik weet dat ik er niet meer aan moet beginnen. Mijn vraag was dus eigenlijk, kan je vrienden zijn met je ex; zoja, hoe kan je dit het beste volhouden, en zorgen dat dit voor beide partijen werkt?
Vrienden hebben doorgaans geen sex met elkaar. Dus stop daar eerst maar eens mee. Ik denk dat je hem dan ook heel snel kwijt bent als 'vriend'.
lolly-pop schreef:
13-02-2020 11:49
Vrienden hebben doorgaans geen sex met elkaar. Dus stop daar eerst maar eens mee. Ik denk dat je hem dan ook heel snel kwijt bent als 'vriend'.
vrienden hebben ook interesse in elkaars gevoelens. vrienden maken ook geen misbruik van de gevoelens van anderen om seks te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wat jij van hem verwacht is geen vriendschap, met vrienden heb je geen sex. Je bent niet eerlijk naar jezelf dus blijf je hierin hangen. Je zal eerst moeten accepteren dat een relatie er niet in zit. Daarna kun je pas kijken of een vriendschap mogelijk is, maar ik gok zomaar dat je dan helemaal niet meer geïnteresseerd bent in een vriendschap met hem, hij wil namelijk wel de lusten en niet de lasten. Een vriend flikt je dat niet. Mijn mening dan he.
MooMoo4 schreef:
13-02-2020 11:43
Ik ben alles behalve bang, ik weet dat ik veel meer verdien dan dit, iemand die 100% voor me gaat. Dus misschien heb ik inderdaad valse hoop gekregen, en hoop ik ergens stiekem van binnen dat het nog goed zou komen. Maar ik weet dat ik er niet meer aan moet beginnen. Mijn vraag was dus eigenlijk, kan je vrienden zijn met je ex; zoja, hoe kan je dit het beste volhouden, en zorgen dat dit voor beide partijen werkt?
ik denk wel dat je bang bent gezien deze tekst en dat jij hem niet los kan laten: Hij was mijn eerste liefde en de enige man waar ik echt van gehouden heb.

Je kan alleen vrienden zijn als je geen gevoelens meer hebt voor elkaar en niet meer met elkaar neukt. Je neukt doorgaans niet met je vrienden.
Alle reacties Link kopieren
MooMoo4 schreef:
13-02-2020 11:43
Ik ben alles behalve bang, ik weet dat ik veel meer verdien dan dit, iemand die 100% voor me gaat. Dus misschien heb ik inderdaad valse hoop gekregen, en hoop ik ergens stiekem van binnen dat het nog goed zou komen. Maar ik weet dat ik er niet meer aan moet beginnen. Mijn vraag was dus eigenlijk, kan je vrienden zijn met je ex; zoja, hoe kan je dit het beste volhouden, en zorgen dat dit voor beide partijen werkt?
klinkt als een leuke vriendschap, volhouden. Ik kan je precies vertellen hoe dat werkt, jij stelt je beschikbaar voor sex en zeikt niet, punt. Dit is geen leuke man. Maar goed, hij is duidelijk, jij bent degene die zichzelf voor de gek houdt. Ik zou mijzelf eens afvragen waarom jij dit doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven