Ex of partner?

13-02-2020 19:58 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb momenteel een relatie van 8 maanden, maar ik denk nog heel vaak aan de jongen waar ik voor mijn relatie verliefd op was. Ik had geen relatie met hem, maar het is een beetje een raar en lang verhaal. Ik was helemaal verliefd op hem terwijl hij mij alleen leuk vond als vrienden (al fleurte hij wel veel). Toen ik een relatie kreeg was ik helemaal gek op mijn huidige partner voor een paar maanden na dat ik weer een terugval had en weer aan m’n ‘ex geliefde’ dacht. Hij had me namelijk in mijn relatie mij een bericht gestuurd en we hebben toen gepraat. Mijn huidige partner weet hier over. Ik heb hem verteld dat ik het gesprek met hem aan moest gaan voor mijzelf om alles voor mezelf recht te zetten, omdat het op een slechte manier is geëindigd. Mijn ‘ex geliefde’ vertelde mij dat hij stopte met onze contact, omdat hij gevoelens voor mij kreeg en niet wist wat hij moest doen en vandaar dat hij onze contact stop zette. Dit begrijp ik, omdat het moeilijk zou zijn om een relatie te hebben, omdat hij in het buitenland woont en daarom was de laatste keer dat ik hem zag vorig jaar. Hij is de eerste jongen waar ik echt verliefd op was, maar mijn hart was gebroken door hem, zo erg dat ik op het punt stond om mezelf kwijt te raken (letterlijk en figuurlijk), maar als nog heb ik hem vergeven voor alles al ben ik een persoon die zeker niet makkelijk vergeeft. Nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik vind het heel raar dat ik nog gevoelens voor hem kan hebben nadat hij me eigenlijk slecht heeft behandeld, maar ik kan mijn hart niet tegenhouden.
Met slecht behandelen bedoel ik niet dat hij me mishandelde of sloeg of aanraakte op een slechte manier, maar het was meer dat ik alles voor hem over had en hij daar misbruik van maakte.

Ik zit in een relatie, maar ik heb nog gevoelens voor mijn ex geliefde, maar ik vind dit oneerlijk tegenover mijn huidige partner. Mijn hart houdt van mijn ex geliefde maar mijn brein weet dat mijn huidige partner beter is voor mij. Hij woont dichtbij, hij houdt echt veel van me, en hij is echt een schat en de aardigste persoon ooit. Maar ik kan niks aan mijn gevoelens doen.

Ik heb er lang over nagedacht want ik wil wat ik nu heb niet verpesten, maar ik weet ook niet wat mijn gevoel aan moet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe raak je jezelf letterlijk kwijt? :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen: schrijf een Bouquet-roman. Je hebt talent. En je houdt er nog wat geld aan over ook.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Nooit iets beginnen met jongens die er op los fleuren!
Alle reacties Link kopieren
Het is je ex niet, jullie hadden geen relatie.

Maar ik zou zeggen: blijf bij de huidige, en die buitenlander voor de leuk erbij.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
13-02-2020 22:13
Nooit iets beginnen met jongens die er op los fleuren!
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk moeilijk moeilijk...
Wat is fleurte?
hannaa45 schreef:
13-02-2020 22:13
Nooit iets beginnen met jongens die er op los fleuren!
fleur op
Saivash schreef:
13-02-2020 22:28
Moeilijk moeilijk moeilijk...
Wat is fleurte?
dat wat je vindt als je jezelf letterlijk kwijt bent
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
13-02-2020 22:29
dat wat je vindt als je jezelf letterlijk kwijt bent
:lol:
Chocolademelk58 schreef:
13-02-2020 19:58
Nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik vind het heel raar dat ik nog gevoelens voor hem kan hebben nadat hij me eigenlijk slecht heeft behandeld, maar ik kan mijn hart niet tegenhouden.
Met slecht behandelen bedoel ik niet dat hij me mishandelde of sloeg of aanraakte op een slechte manier, maar het was meer dat ik alles voor hem over had en hij daar misbruik van maakte.

Hij vroeg je geld?
En jij gaf hem dat?

Niet meer doen, meiske.
Ik fleur
Jij fleurt
We hebben gefleurt
Alle reacties Link kopieren
if you love two people at the same time, choose the second. Because if you really loved the first one, you wouldn't have fallen for the second.

Johnny Depp
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
13-02-2020 22:54
if you love two people at the same time, choose the second. Because if you really loved the first one, you wouldn't have fallen for the second.

Johnny Depp
Ha, wijze woorden van een wijs man
Alle reacties Link kopieren
Die eerste jongen moet je uit je hoofd zetten. Het is je ex niet, hij wilde je niet, hij speelde alleen met je gevoelens.
En wees vervolgens eerlijk naar je huidige vriend. Maar wat je voor hem voelt, weet je pas als je in je hoofd afscheid neemt van die jongen in het buitenland.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
13-02-2020 22:45
Hij vroeg je geld?
En jij gaf hem dat?

Niet meer doen, meiske.
Misbruik maken kan alleen als je zélf de deur open zet voor dat misbruik. Dus doe niet alsof je zielig bent, maar bedenk jezelf dat je zélf de ander de gelegenheid hebt gegeven. Als je je voordeur open laat staan en op vakantie gaat, moet je niet klagen dat er dieven binnen zijn geweest, maar jezelf ernstig afvragen waarom je die deur open hebt laten staan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ben je jezelf niet letterlijk kwijtgeraakt, dat kan toch behoorlijk lastige situaties opleveren...🙄

Maar even serieus, let it go. Hij is geen ex. En hij heeft je hart niet gebroken, hij had simpelweg niet dezelfde gevoelens. Nu hij ze wel heeft komt hij daar eerlijk voor uit en wil afstand houden, wat zijn goed recht is. Dus wat heeft hij gedaan wat zo dramatisch is?
Ik vind dat je of je relatie moet verbreken en voor je “ex” geliefde moet gaan, met de grote kans dat dat op niks uitloopt omdat hij al heeft aangegeven niks te willen.
Of je blijft bij je vriend, maar als je echt wat voor die ander voelt zou ik daar wel eerlijk over zijn, hij heeft het recht om te weten waar hij aan toe is, gezien hij nu eigenlijk 2e keus is
pejeka schreef:
13-02-2020 23:02
Misbruik maken kan alleen als je zélf de deur open zet voor dat misbruik. Dus doe niet alsof je zielig bent, maar bedenk jezelf dat je zélf de ander de gelegenheid hebt gegeven. Als je je voordeur open laat staan en op vakantie gaat, moet je niet klagen dat er dieven binnen zijn geweest, maar jezelf ernstig afvragen waarom je die deur open hebt laten staan.

Ik snap je metafoor, maar er is nooit een excuus om aan andermens’ spullen te zitten. En ja, dan kun je nog steeds nagaan wat je zelf had kunnen doen om dat te voorkomen.

Hier is geen sprake van misbruik. Hier is iemand die gewoon behoefte heeft aan heftigheid (en drama of dat iig op de koop toe neemt).

To, blijf niet hangen. Blik vooruit. Als je het mij vraagt heb je beiden niet nodig en is het vooral gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
13-02-2020 22:54
if you love two people at the same time, choose the second. Because if you really loved the first one, you wouldn't have fallen for the second.

Johnny Depp
Ik vind deze echt prachtig

Van Johnny Depp?
Goh...
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
De taalpuristen zijn weer wakker, maar hebben kennelijk een onvoldoende voor begrijpend lezen, ookal is de tekst wat lastiger.
TO, je was blijkbaar erg gek op die jongen. Destijds heeft hij wel degelijk misbruik daarvan gemaakt en nu troeft hij dat af met 'dat hij het afkapt omdat hij gevoelens voor je kreeg' en in het buitenland zit.
Dat is wel makkelijk gezegd.
Nu denk jij, terwijl je hem vergeven hebt, dat het toch wel een goeierd was/is en zit ergens in jouw hoofd 'stel nu dat'.
Er is geen 'stel nu dat.' Als de diepgaande gevoelens en het daarbij horende respect wederzijds zouden zijn, was het anders gelopen.
Gebruik dat je hem vergeven hebt om voor jezelf afscheid van hem te nemen op een goede manier.
(Nog steeds) diepe gevoelens voor iemand hebben kan en mag en kun je inderdaad niet tegenhouden, maar dat wil niet zeggen dat het altijd verstandig is er wat mee te doen. Stop die vent in een mooi doosje en gooi de sleutel weg.
Bedenk vervolgens wat je met je huidige relatie wilt. Voel je inderdaad genoeg of is het slechts een veilige keuze omdat deze wel OK en lief is en zekerheid geeft? Wil je dat de rest van je leven of werk je eerst verder aan jezelf om later misschien iemand te vinden waar brein én hart van houden?
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Ik denk dat het tijd is om volwassen te worden.
Het leven overkomt je niet, je kunt een groot deel sturen. Dit is toevallig een onderdeel dat je kunt sturen. Jij bepaalt namelijk met wie je wel of geen contact hebt, en of je je wel of niet laat beïnvloeden.

Dus doe maar gewoon normaal. Dan doe je gek genoeg. En wordt alles vanzelf duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Doe je vriend een lol en maak het uit. Hij is namelijk tweede keus en dat verdient hij vast niet.
Daarna kom je vanzelf ooit iemand anders tegen op wie je helemaal verliefd wordt, je zogenaamde ex (wat hij niet is natuurlijk) is het denk ik ook niet voor je. Hij wil je namelijk niet en heeft misbruik van je gemaakt. Dat zegt genoeg lijkt me.
Die eerste kerel is alleen maar leuk omdat je geen relatie met hem hebt gehad. Je had een ‘relatie’ met de fantasieversie. En die is perfect, daar zorgt jouw fantasie wel voor.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft toch niet perse tussen die twee te kiezen? Kies voor jezelf en breek met beiden.
Die ex wilde je niet, maar vond je wel makkelijk voor geld en seks. Nu je een relatie hebt krijgt hij 'ineens' gevoelens. Tuurlijk...
Wat er gaat gebeuren als je hem kiest boven je vriend?

Ex is toch niet klaar voor relatie en wil elkaar eerst ontdekken. Oftewel, je komt weer in precies dezelfde situatie als voorheen en ex heeft geen enkele intentie dat te veranderen, want zo is het wel lekker makkelijk voor hem.

Tot hij een vrouw tegen komt die niet met zich laat sollen en jij buiten staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven