Jaloers

14-02-2020 08:52 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er in mijn vorige lange relatie nooit last gehad van jaloezie maar in deze relatie ben ik een ramp.
De liefde zit diep, hij is veel jonger en we lijken in het eerste opzicht niet echt bij elkaar te passen. Misschien maakt dat alles me onzeker. Maar mijn jaloezie is dramatisch.
Nu heb ik geprobeerd met hem er over te praten in de hoop dat het verminderd. Dat werkt niet. Ik word echt een bitch.
Nu ben ik aan het proberen het gevoel te negeren in het kader van 'wat je geen aandacht geeft verdwijnt". En dat lukte redelijk. Ik ben er dus hard mee aan de slag.

Maar nu kom ik er al meerdere malen achter dat hij dingen voor me verzwijgt. Ik zag laatst toen ik langs hem liep dat hij een Whatsapp gesprek verwijderde. En blijkt dat hij een ex sprak. Op zich geen punt maar wel dat hij het verwijdert.
Nu lag ik gisteren op de bank tegen hem aan en hij kreeg berichten binnen maar keek er niet naar. Ik voelde dat er iets niet klopte omdat hij altijd checkt.
Blijkt dus dat hij appt met een vriendin van mij (eentje die hem ook masseert en vrijgezel is) maar hij wil mij niet jaloers maken dus verzwijgt hij het.

Ik ben hard aan het werken aan mijn jaloezie. Het ging best goed. Maar dat hij dingen verbergt voor me maakt het weer veel erger.
Ik snap best dat hij dingen verbergt om me te ontzien. Maar blijkbaar doet hij dingen die ik niet leuk vind. En stelt waarschijnlijk niets voor. Hij is echt een trouwe hond. Maar toch zit het me niet lekker.
Iemand advies wat ik kan doen om mijn angst en jaloezie te verminderen?
Alle reacties Link kopieren
Je onderbuik schreeuwt dat hij niet deugt

Luister er naar!
Zelfdiscipline? Je kunt jezelf lekker laten gaan maar dat is ie snel zat en ben je hem inderdaad kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het lijkt of hij fout zit maar dat geloof ik echt niet. Ze zitten wel een beetje te flirten maar dat is onschuldig. Beetje geinen.
Ik heb in mijn hele leven, met meerdere lange relaties, drie keer serieus last van jaloezie gehad. In mijn eerste lange relatie was dat op de vriendin die mijn ex had, en waar hij drie jaar nadat het uit was met mij trouwde (nooit wat gebeurd tijdens onze relatie hoor, maar ik had de 'vibes' dus echt wel gevoeld).

Twee keer in een andere relatie die sowieso niet zo heel leuk was omdat de man in kwestie eigenlijk altijd de deur op een kier had staan. Voor deze twee vrouwen gooide hij de deur wagenwijd open en dat voelde ik aankomen zeg maar.

Dus. Als je nooit jaloers bent geweest en nu wel, en als je vriend dan OOK NOG dingen stiekem doet, dan moet je volgens mij je conclusies trekken.
Alle reacties Link kopieren
tja, hij weet dat je jaloers bent. dus gaat hij het zeggen dan vind jij dit ook weer niet fijn. maar nu kom je er achter, en dan is het ook niet goed. Je komt zo in een vicieuze cirkel.

Wat wil je met deze relatie?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Waarom praten jullie er niet over met elkaar? Je hoeft niet uit alle macht je jaloerse gevoelens te gaan verbergen, gedraag je niet als een bitch wanneer je het met hem bespreekt. Dat kan toch ook op een volwassen manier?
Ik snap trouwens niet goed waarom je hier niet normaal met hem over kunt praten, dat bevordert de openheid in je relatie natuurlijk niet. Tegelijkertijd snap ik niet waarom hij het ok vindt te flirten met een vriendin van jou (waar hij dus ook ngo eens behoorlijk intieme dingen mee doet als massage) terwijl hij weet dat je jaloers bent. Een klein beetje aanpassingsvermogen lijkt me toch niet te veel gevraagd.
Kastanjez schreef:
14-02-2020 09:01
Ik snap trouwens niet goed waarom je hier niet normaal met hem over kunt praten, dat bevordert de openheid in je relatie natuurlijk niet. Tegelijkertijd snap ik niet waarom hij het ok vindt te flirten met een vriendin van jou (waar hij dus ook ngo eens behoorlijk intieme dingen mee doet als massage) terwijl hij weet dat je jaloers bent. Een klein beetje aanpassingsvermogen lijkt me toch niet te veel gevraagd.
Idd en is hij niet erg de kat op het spek aan het binden door deze massages? Kan een andere sportmasseur of fysiotherapeut dit niet doen?
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar haalt deze relatie niet het beste uit jou. Waarom wil je dit dan?

Ik geloof persoonlijk erg in relaties die je het gevoel geven dat je een leuk mens bent. Ik kan me niet voorstellen dat dwangmatig jaloers iets is wat je graag wil zijn.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik zou zo geen zin hebben in een relatie waarin ik me zo zou voelen.
TO ik vraag me af of het jaloezie is waar je last van hebt, is het niet meer onzekerheid?
Om over mijzelf te spreken, ik weet inmiddels uit ervaring dat wanneer ik daar in een relatie behoorlijk last van heb, de relatie niet erg goed voor mij is.
Maar goed ik weet natuurlijk niet of dat bij jou ook zo is, wellicht kan je daar overna denken.
Wees vooral eerlijk tegen jezelf.
Dit is geen leuke man, dit is geen leuke relatie. Je bent wanhopig en deze man gebruikt jou vooral voor woonruimte als ik het me goed herinner.
En er is al tijden gedoe. Jullie hebben je leven niet op orde. En je relatie ook niet.
Dat was allemaal topics geleden al duidelijk maar jij blijft aanmodderen
anoniem_395148 wijzigde dit bericht op 14-02-2020 09:12
16.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je geeft aan dat hij veel jonger is. Wat zijn dan jullie leeftijden?
Lillybit schreef:
14-02-2020 09:05
Ik zou zo geen zin hebben in een relatie waarin ik me zo zou voelen.
Ik heb dit een paar keer gehad, (na mijn lange relatie heb ik toch ook het menselijk verlangen om een leuke relatie te hebben, ondanks dat ik tegenwoordig ook blij met mezelf ben) dat ik mede door zijn gedrag erg last kreeg van onzekerheid en ik heb daar geen zin meer in want ik vind dat geen liefde.
Natuurlijk zit onzekerheid ook wel in jezelf maar ik persoonlijk dacht tot voor kort altijd dat dat helemaal aan mij lag wanneer ik mij zo ging voelen in een relatie en dat is niet zo begin ik achter te komen.
Van liefde/een relatie hoor je je beter te gaan voelen, niet slechter.
Ook jij TO...
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 14-02-2020 09:11
0.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dus hij wordt gemasseerd door een vrouw waar hij ook mee flirt, en hij verwijderd de gesprekken met haar zodat jij ze niet kan lezen... Ik snap dat je het probleem liever bij jezelf zoekt maar ik vrees dat je onderbuik wel eens gelijk zou kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
14-02-2020 09:04
Blijkbaar haalt deze relatie niet het beste uit jou. Waarom wil je dit dan?

Ik geloof persoonlijk erg in relaties die je het gevoel geven dat je een leuk mens bent. Ik kan me niet voorstellen dat dwangmatig jaloers iets is wat je graag wil zijn.
Je haalt me de woorden uit mijn mond.
Ok. Ik loep niet vaak maar deze keer ben ik blij dat ik het gedaan heb. Volgens mij moet je aan je zelfverzekerdheid gaan werken en wat sterker in je schoenen komen te staan, op alle fronten. En dat gaat je niet lukken met deze kerel.

Wat is het voorbeeld dat je aan je kinderen wilt geven?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vaak besproken. Maar ik snap ook wel dat hij het zat is.
Het gaat met vlagen. Hij draagt me op handen maar dat maakt me juist zo onzeker. Geen idee wat ik ermee moet. Ik werd door andere partners veel harder aangepakt maar dan voelde ik me sterker. Ik snap mezelf niet zo goed.
lolapaloeza schreef:
14-02-2020 09:04
Blijkbaar haalt deze relatie niet het beste uit jou. Waarom wil je dit dan?

Ik geloof persoonlijk erg in relaties die je het gevoel geven dat je een leuk mens bent.
Dit dus, dat probeerde ik in Phoebs-taal (ingewikkeld ;)) ook te zeggen....
Ik zou me in elk geval niet zo willen voelen in een relatie. Hoe zou hij het vinden als jij gemasseerd werd door een vriend van hem waar je ook nog mee flirt en wiens gesprekken je verwijderd op je telefoon zodat hij het niet kan lezen.
lise1985 schreef:
14-02-2020 09:21
Ik zou me in elk geval niet zo willen voelen in een relatie. Hoe zou hij het vinden als jij gemasseerd werd door een vriend van hem waar je ook nog mee flirt en wiens gesprekken je verwijderd op je telefoon zodat hij het niet kan lezen.
Dit. Volkomen logisch dat je je onzeker voelt TO.
Ik zou hetzelfde hebben...
Toch even geloept en jouw vorige topic over je relatie herinner ik me nog.

De indruk die ik van jou krijg is van iemand die haar zelfbeeld en eigenwaarde voor een te groot deel ophangt aan haar relatie. En daarin deels onzeker is, en deels veeleisend.
Wat hierboven ook al werd geschreven: deze relatie is niet leuk en hij haalt zeker niet het beste in je naar boven.

Heb je al eens langere tijd alleen geleefd, zonder relatie? Dat zou denk ik goed voor je zijn. Zodat je wat steviger in je eigen schoenen zou komen te staan.

Je sterker voelen als je door je partner "harder wordt aangepakt" klinkt niet gezond. Je haalt bij mannen iets wat je in jezelf zou moeten vinden.
lise1985 schreef:
14-02-2020 09:21
Ik zou me in elk geval niet zo willen voelen in een relatie. Hoe zou hij het vinden als jij gemasseerd werd door een vriend van hem waar je ook nog mee flirt en wiens gesprekken je verwijderd op je telefoon zodat hij het niet kan lezen.
Dit en hoezo die berichten wissen als het niks voorstelt. ook apart van die "vriendin" trouwens.
ja joh, er toetert een keihard alarm in je oren. het zou raar zijn als je daar niet onzeker van werd. waarom luister je daar niet naar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven