Valentijnsdag ruzie

14-02-2020 21:22 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vriend en het is tussen ons allemaal een beetje ingewikkeld. Het is vandaag ook Valentijnsdag.. maar goed, we hebben dus een lange afstandsrelatie binnen Nederland (Drenthe en Limburg) en we kunnen elkaar dus ook niet heel vaak zien ivm studie, etc.. maar nu heb ik gisteravond problemen gekregen en vanmorgen de haat over die problemen op hem afgereageerd, wat super dom is natuurlijk want het is Valentijnsdag.. ik heb hem niet die liefde kunnen geven en we kunnen vandaag ook niet samen zijn. Het is geen ruzie, maar een leuk gesprek is het ook niet... iemand advies hoe ik het kan oplossen? Het is volledig mijn fout en het is een schat van een jongen..
Alle reacties Link kopieren
nu heb ik gisteravond problemen gekregen en vanmorgen de haat over die problemen op hem afgereageerd, wat super dom is natuurlijk want het is Valentijnsdag

Dat klopt, maar morgen weer een kans! Morgen is het weer een gewone dag dus dan kun je gewoon weer lekker 'je haat' op hem afreageren :thumbsup: .
Los het op met sex. Werkt bij iedere man. Excuses maken en voorstellen om in het weekend ergens heen te gaan?
pejeka schreef:
14-02-2020 22:03
Klopt helemaal. Het is inderdaad niet de bedoeling om je eigen man/vrouw/vriend/vriendin van presentjes te voorzien, maar anoniem een aardigheidje te sturen naar iemand waar je in stilte verliefd op bent. Dus ik snap inderdaad de hype niet om bloemen te moeten kopen voor je eigen partner e.d., want dat heeft niks met Valentijn te maken.
Heb mijn man na zijn werk toch naar de supermarkt gestuurd voor chocolade. Als het excuus er is moet je het niet laten liggen :-D

Maar in topic: TO, Valentijnsdag heeft er niets mee te maken. Je reageerde iets af op je vriend, dat moet je sowieso niet doen, ongeacht welke dag het is. Soms blijven zaken waar je tegenaan loopt diep zitten en laat je ze er uit bij iemand die er niets mee te maken heeft, vaak een partner. Dat doet iedereen, maar maakt het natuurlijk niet goed. Bel hem en zeg: 'Sorry, ik had een kutdag, maar dat had ik niet op jou af moeten reageren. Het spijt me'
Santaaa schreef:
15-02-2020 02:22
Los het op met sex. Werkt bij iedere man. Excuses maken en voorstellen om in het weekend ergens heen te gaan?
Inderdaad 😂
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
15-02-2020 07:24
Heb mijn man na zijn werk toch naar de supermarkt gestuurd voor chocolade. Als het excuus er is moet je het niet laten liggen :-D

Maar in topic: TO, Valentijnsdag heeft er niets mee te maken. Je reageerde iets af op je vriend, dat moet je sowieso niet doen, ongeacht welke dag het is. Soms blijven zaken waar je tegenaan loopt diep zitten en laat je ze er uit bij iemand die er niets mee te maken heeft, vaak een partner. Dat doet iedereen, maar maakt het natuurlijk niet goed. Bel hem en zeg: 'Sorry, ik had een kutdag, maar dat had ik niet op jou af moeten reageren. Het spijt me'
Bij mij zou dat echt niet werken zonder dat iemand zélf beseft dat een persoonlijke tegenslag geen reden is om mij de huid vol te schelden of anderszins onheus te bejegenen. Ik heb heus ook wel eens een minder leuke dag op het werk, maar dat ga ik niet afreageren op mijn man door tegen hem te schreeuwen, te schelden of wat dan ook. Tuurlijk vertel ik het hem wel (want dan merkt hij heus wel aan me dat ik even niet lekker in mijn vel zit), maar dan gewoon rustig en kalm zonder mijn "haat" op hem te botvieren. Mijn man op zijn beurt helpt me dan te relativeren. En omgekeerd doe ik dat ook.

Maar iemand onheus bejegenen omdat jij toevallig een rotdag hebt gehad, of een andere tegenslag, sorry hoor, dan ben je niet boven het niveau van puber uitgegroeid en wordt het hoog tijd volwassen te worden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik gok dat deze to 15 is ofzo..
pejeka schreef:
15-02-2020 08:47
Bij mij zou dat echt niet werken zonder dat iemand zélf beseft dat een persoonlijke tegenslag geen reden is om mij de huid vol te schelden of anderszins onheus te bejegenen. Ik heb heus ook wel eens een minder leuke dag op het werk, maar dat ga ik niet afreageren op mijn man door tegen hem te schreeuwen, te schelden of wat dan ook. Tuurlijk vertel ik het hem wel (want dan merkt hij heus wel aan me dat ik even niet lekker in mijn vel zit), maar dan gewoon rustig en kalm zonder mijn "haat" op hem te botvieren. Mijn man op zijn beurt helpt me dan te relativeren. En omgekeerd doe ik dat ook.

Maar iemand onheus bejegenen omdat jij toevallig een rotdag hebt gehad, of een andere tegenslag, sorry hoor, dan ben je niet boven het niveau van puber uitgegroeid en wordt het hoog tijd volwassen te worden.
Ik zeg ook al dat het niet goed is, maar in iedere relatie gebeurt het wel eens. Dan is het wel zaak dat je je fout inziet en gemeende excuses aanbiedt.
Maar zoals TO het omschrijft klinkt het inderdaad wel een beetje alsof dat alleen fout was ivm Valentijnsdag en dat het anders niet zo'n punt was geweest. Dat is natuurlijk niet waar.
Het niet afsnauwen van je vent hoort zich niet te beperken tot zon- en feestdagen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven