Verliefd maar geen idee wat ik moet doen

17-02-2020 19:24 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Ik zit dus in een lastige situatie verwikkeld. Een tijdje geleden heb ik stage gelopen, en de jongen die mijn werkbegeleider was, heb ik dus een gigantische crush voor ontwikkeld. Nu ben ik klaar met stage, en nu heb ik aan hem gevraagd of we binnenkort wat zouden gaan drinken. Ik heb tijdens mijn stage alles professioneel gehouden, en ben na mijn stage pas zichtbare interesse in hem gaan tonen. Hij stuurde terug dat hij het wel leuk vond, maar bond er geen concreet iets aan.

Nu hebben we tussendoor wel contact over onze opleiding, we doen namelijk beide hetzelfde. Gisteren heb ik hem echter weer gevraagd wanneer we wat konden gaan plannen, onder het mom van dat ik mijzelf altijd binnen no-time vol plan. Hij stuurde terug dat hij het nu druk heeft met zijn studie en werk, en dat we richting de zomer zouden gaan kijken. Ik kan hem niet peilen of hij mij leuk vind, of dat hij mijn signalen gewoon niet begrijpt.

Nu heb ik nog steeds geen duidelijkheid en loop ik min of meer met mijn ziel onder mijn armen :') Ik kan 3 dingen doen:
- Wachten totdat hij reageert met dat hij tijd heeft en uiteindelijk misschien toch nog afgewezen worden
- Hem volledig uit mijn hoofd zetten. Ik bedacht me dat als hij mij ook leuk vind, hij wel vaart achter dat drankje gezet zou hebben en niet afschuiven tot over een paar maanden
- Hem mijn gevoelens uitleggen en vertellen hoe ik mij voel, zodat ik zeker weet dat hij mij snapt. Dit wordt geen hele tirade en hartuitstorting, maar gewoon een "Kijk, ik vind je leuk, en ik wil graag duidelijkheid." Maar dan iets subtieler denk ik :P

Wat zouden jullie doen? Ik heb alleen maar contact via Whatsapp, omdat hij ergens anders woont en ik nu weer volop naar school ga.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Liefs, Prouesse
Optie twee. Duidelijk.
Als hij in februari zegt 'richting de zomer', dan kun je er zeker van zijn dat hij je niet op die manier ziet zitten.
Zet hem uit je hoofd. Hij heeft geen interesse in je.
Alle reacties Link kopieren
Oei. Dit wordt niks.
-
Hij is niet verliefd op jou.
Alle reacties Link kopieren
Hij lijkt me helaas niet zo enthousiast dan jij want de zomer is nog ver weg, ik zou maar proberen hem een beetje uit je hoofd te zetten
Alle reacties Link kopieren
- Hem mijn gevoelens uitleggen en vertellen hoe ik mij voel, zodat ik zeker weet dat hij mij snapt. Dit wordt geen hele tirade en hartuitstorting, maar gewoon een "Kijk, ik vind je leuk, en ik wil graag duidelijkheid." Maar dan iets subtieler denk ik :P

Je kent hem verder niet, anders dan ‘hij was je stagebegeleider’?
Hoe kun je dan een gigantische crush op hem hebben?
Zeg dit vooral niét tegen hem.

Hij wil ‘richting de zomer’ eens afspreken voor een drankje. Dat lijkt me de ultieme ‘ik heb er geen zin in maar dat vind ik zo lullig om te zeggen’.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Optie 2. Een jongen die interesse heeft weet écht wel ergens een uurtje vandaan te halen om wat te gaan drinken. Echt. Hij vindt je niet leuk, niet op die manier.
En nog even wijze raad van een oude tuttebel, als een man je leuk vindt dan merk je dat echt wel. Omdat ze jou dan net zo graag willen zien als jij hen. En dus zelf wat voorstellen of enthousiast reageren als jij initiatief neemt.
"richting de zomer" = ik wil je niet keihard afwijzen, want je bent een vriendelijke meid, dus maken van uitstel: afstel.
-jolijn- schreef:
17-02-2020 20:03
Als hij in februari zegt 'richting de zomer', dan kun je er zeker van zijn dat hij je niet op die manier ziet zitten.
Dit.


Waarom snap je dat zelf niet TO?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
17-02-2020 20:16
Dit.


Waarom snap je dat zelf niet TO?
Omdat ik nog nooit verliefd op iemand ben geweest, laat staan een relatie gehad te hebben. Ik ben een onwijs groentje op dit gebied, en ik ben het spoor even bijster
Alle reacties Link kopieren
Hij durft niet ronduit nee te zeggen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Als ik man zou zijn (en ik ben er één) en een leuke vrouw zou mij vragen om een drankje te doen (=date) zou ik ervoor zorgen dat het binnen een week gebeurd is.
Dit heeft niks met eerste verliefdheid of onervarendheid te maken maar met logisch nadenken.


Sorry TO. :hug:
Optie 2. Vind het heel spijtig voor je, maar hij vindt je niet leuk genoeg.
In plaats van wat de meeste zure hutten hier zeggen zou ik 2 niet doen, maar gewoon zelf met een voorstel komen en plezier maken en lachen!

Kun je dat niet kun je 2 altijd nog doen. Het kan ook zo zijn dat hij even in een wat hectische periode zit en alles even niet goed kan overzien!;-)
Luci_Morgenster schreef:
17-02-2020 20:22
Dit heeft niks met eerste verliefdheid of onervarendheid te maken maar met logisch nadenken.


Sorry TO. :hug:


Nou nou. Toen ik nog groen was snapte ik dat soort dingen ook niet hoor. En in andere topics zeggen mensen vaak dingen als "mannen snappen geen hints, je moet duidelijk zijn!"
Dus ik vind het niet gek dat een starter op de liefdesmarkt twijfelt over dit soort dingen. Maar helaas, als een man geen enthousiasme toont voor een afspraak zit er geen rooskleurig vervolg in.
Alle reacties Link kopieren
Dat is heel duidelijk, he is not into you.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik denk ook ‘not that into you’ anders zeg je niet ‘ we kijken vd zomer wel ff’
.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
17-02-2020 20:03
Optie twee. Duidelijk.
Daar sluit ik mij bij aan... he's not into you
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Santaaa schreef:
17-02-2020 20:26
In plaats van wat de meeste zure hutten hier zeggen zou ik 2 niet doen, maar gewoon zelf met een voorstel komen en plezier maken en lachen!

Kun je dat niet kun je 2 altijd nog doen. Het kan ook zo zijn dat hij even in een wat hectische periode zit en alles even niet goed kan overzien!;-)
ik ben niet zuur :furious: Het komt gewoon opdringerig over om er voor de tweede keer op terug te komen en we zijn juist zo aardig om TO daarvoor te behoeden
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
17-02-2020 20:20
Hij durft niet ronduit nee te zeggen.
Misschien zou hij dat wel durven, maar het is gewoon een welopgevoede aardige jongeman met manieren.
Hij laat op een aardige merken dat hij geen interesse heeft.
OK behalve Luci dan, die doet wel een beetje zuur
Alle reacties Link kopieren
isa__88 schreef:
17-02-2020 20:29
Nee ik denk ook ‘not that into you’ anders zeg je niet ‘ we kijken vd zomer wel ff’
Wat zijn wij het weer met elkaar eensch... :lol:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven