Nieuwe vriend beetje afstandelijk na superfijne tijd

21-02-2020 16:55 47 berichten
Hoi allemaal!

Help me even, want misschien denk ik teveel na. Ik heb een nieuwe vriend met wie het geweldig is. Hij is echt heel lief. Zegt dat ik ontzettend veel voor hem beteken, dat ik in zijn hart zit. Dat hij me niet kwijt wil, dat het magie tussen ons is. We hebben echt een hele fijne connectie. Kletsen superveel, seks is geweldig. Echt een soort hele fijne verbintenis. Elkaars vrienden en familie net ontmoet en dat past ook fijn. Maar nu het volgende:
We zien elkaar zo'n 2 a 3 avonden per week en dan een dag. Het is dan superfijn en leuk. Hij doet lief, kletst veel, we lachen veel. Veel knuffelen etc. Maar altijd daarna, als hij weer thuis is, lijkt het of hij weer een beetje lauwtjes is. Hij appt niet heel veel, maar als hij appt wel lieve dingen. Kortere appjes, niet veel vragen, reageert wel maar niet zo uitgebreid. Na 1 a 2 dagen lijkt hij weer warmer te worden en is hij weer superlief en enthousiast.
Ook ben ik degene die 8 van de 10 keer een nieuwe afspraak regelt (ik heb ook de drukkere agenda, hij studeert nog en heeft het vrij rustig.). Vaak net als ik me een beetje 'zorgen' begin te maken appt hij iets liefs maar soms appt hij ook pas savonds laat iets leuks of een 'slaap lekker'.
Is dit 'des man' of kan het iets betekenen (misschien ook dat ik gewoon moet ontspannen).
anoniem_63f329ae53446 wijzigde dit bericht op 21-02-2020 16:57
5.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jij bent onzeker, hij is gewoon geen apper.
Ik lees het afstandelijke niet? Help me even, wat bedoel je precies met afstandelijk en waar heb je dan nu last van?
Alle reacties Link kopieren
Ik houd ook niet van appen...ik vind het nogal infantiel al dat gehallo, love you, goede morgen, wat doe?, hoe gaat het? .....Je lult je relatie nog eens kapot met die onzin.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Qiyara schreef:
21-02-2020 16:58
Ik lees het afstandelijke niet? Help me even, wat bedoel je precies met afstandelijk en waar heb je dan nu last van?
Ja, het is denk ik heel subtiel. Net even korter reageren dan anders. Minder vaak appen. Tot laat savonds wachten om iets te appen ipv 'smorgens of smiddags.
Alle reacties Link kopieren
Kijk, in het begin van een relatie dan bestaat de hele wereld niet. Dan zit je in een heerlijke bubbel waarin alles draait om de liefde.
Maar die bubbel kan niet eeuwig blijven bestaan. Na een poosje klopt de gewone wereld weer op je deur en gaat het gewone leven weer verder. En moet je je relatie inplannen in je gewone dagelijkse dingen.
En volgens mij is dit hier nu bij jullie aan de hand.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Miertjebel schreef:
21-02-2020 17:00
Ja, het is denk ik heel subtiel. Net even korter reageren dan anders. Minder vaak appen. Tot laat savonds wachten om iets te appen ipv 'smorgens of smiddags.
App contact zegt niks, kijk naar de rest en laat los!
Als hij je gezien heeft, heeft hij weer even eigen tijd nodig. Google eens op: mannen zijn elastiekjes.

Hele theorie over blijkbaar. Misschien stelt dat je gerust.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik wonen niet samen maar ik hoor vaak pas s avonds van hem hoor. Wat voor nut hebben al die nutteloze appjes? En wat moet je in godsnaam de hele tijd vertellen.
Ik denk dat je je onnodig druk.maakt.
Doreia* schreef:
21-02-2020 17:01
Kijk, in het begin van een relatie dan bestaat de hele wereld niet. Dan zit je in een heerlijke bubbel waarin alles draait om de liefde.
Maar die bubbel kan niet eeuwig blijven bestaan. Na een poosje klopt de gewone wereld weer op je deur en gaat het gewone leven weer verder. En moet je je relatie inplannen in je gewone dagelijkse dingen.
En volgens mij is dit hier nu bij jullie aan de hand.
Dat zou kunnen, maar dit patroon is er eigenlijk al vanaf het begin. Superfijn als we samen zijn - 1 a 2 dagen lauwtjes daarna - dan weer wat enthousiaster - en dan weer superfijn als we samen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou t uitmaken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Miertjebel schreef:
21-02-2020 17:04
Dat zou kunnen, maar dit patroon is er eigenlijk al vanaf het begin. Superfijn als we samen zijn - 1 a 2 dagen lauwtjes daarna - dan weer wat enthousiaster - en dan weer superfijn als we samen zijn.
Waar maak je je dan druk om... Zo is hij dus blijkbaar.
Vrouwen :bonk: Ik word soms zo moe van ons :lol:
Hij heeft duidelijk nog een vriendin en die ziet hij op de dagen dat hij minder appt.
Alle reacties Link kopieren
Miertjebel schreef:
21-02-2020 17:00
Ja, het is denk ik heel subtiel. Net even korter reageren dan anders. Minder vaak appen. Tot laat savonds wachten om iets te appen ipv 'smorgens of smiddags.
Hij is een gamer.
Alle reacties Link kopieren
Miertjebel schreef:
21-02-2020 17:04
Dat zou kunnen, maar dit patroon is er eigenlijk al vanaf het begin. Superfijn als we samen zijn - 1 a 2 dagen lauwtjes daarna - dan weer wat enthousiaster - en dan weer superfijn als we samen zijn.
En dat moet dus anders van jou? Hij moet Veranderen?
Je ziet hem toch heel veel? Maar zijn gewone leven heeft hij ook nog. En ik hoop dat jij ook gewoon door blijft gaan met jouw gewone leven. En dat je ondertussen ook tijd voor elkaar vrij maakt.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Misschien is hij gewoon niet zo van het constant appen, zeker niet als hij je net gezien heeft. Het lijkt me zonde van een leuke relatie om daar nou allerlei zwartgallige analyses op los te laten. Je hoeft toch niet constant contact te hebben?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit een vriend en die had ik gebeld. Was voor app tijdperk, ja we hadden ooit géén Whatt's app ;)

Krijg ik een SMS met daarin: sup?

Heb er 10 minuten mijn hoofd over gebroken tot ik begreep wat er moest staan: what is up?

Dus ik sms terug: hoe laat ben je thuis?
Sms terug: ETA 17:45 .

Ik weer 10 minuten nadenken over ETA. Uiteindelijk dus estimated time of arrival. Oftewel: ik ben 17:45 uur thuis.

Het was even wennen, laten we maar zeggen :)
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Miertjebel schreef:
21-02-2020 17:00
Ja, het is denk ik heel subtiel. Net even korter reageren dan anders. Minder vaak appen. Tot laat savonds wachten om iets te appen ipv 'smorgens of smiddags.
Alleen omdat hij wat korter reageert, en niet om de haverklap, maak jij daar nu een probleem van?
Ik mag aannemen dat ie naast jou nog zoiets als een eigen leven met familie en vrienden heeft waar hij tijd aan besteedt.

Echt hoor, ik lees echt helemaal niks raars. Maar goed, ik ben dan ook al heel oud en snap dat geneuzel over appjes, hoeveel, met welke inhoud en wanneer dan precies ook gewoon niet.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het op zich ook wel bijzonder dat je 5x per jaar de man van je leven ontmoet maar dat er altijd iets aan te merken valt op zijn manier van aandacht geven aan jou.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Sommige mensen moeten even bijtrekken van sociale interactie. Ik ben daar een van. Hoe leuk de ander ook is, ik ben kapot na een paar dagen samen met wie dan ook. Dat ge-ap is dan al te veel. En gezeur erover al helemaal.

En als hij met jou is kan hij misschien bepaalde dingen niet doen, die hij dan doet als je er niet ben, dus wat ook nog drukker.

Je maakt problemen die er waarschijnlijk niet anders niet zouden zijn.
viva-amber schreef:
21-02-2020 17:13
Ik vind het op zich ook wel bijzonder dat je 5x per jaar de man van je leven ontmoet maar dat er altijd iets aan te merken valt op zijn manier van aandacht geven aan jou.
Ow, loepen dus?
Alle reacties Link kopieren
Geef hem een beetje de tijd om je te missen.
viva-amber schreef:
21-02-2020 17:13
Ik vind het op zich ook wel bijzonder dat je 5x per jaar de man van je leven ontmoet maar dat er altijd iets aan te merken valt op zijn manier van aandacht geven aan jou.
Oh god is het weer zo eentje
Alle reacties Link kopieren
Vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
21-02-2020 17:13
Ik vind het op zich ook wel bijzonder dat je 5x per jaar de man van je leven ontmoet maar dat er altijd iets aan te merken valt op zijn manier van aandacht geven aan jou.
Oh.
Duidelijk dan.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Tip: dump hem en ga een jaar lang niet daten of om de maand een relatie beginnen. Schrijf op hoeveel uur je het afgelopen jaar in mannen en het denken over mannen en het praten aan mannen hebt gestoken en wijd die tijd een jaar lang aan iets wat je altijd al hebt willen doen; wedden dat je na een jaar kan paardrijden of Chinees kan spreken of een instrument hebt leren spelen? En je wordt er ook een interessanter mens van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven