vriendin niet open over haar leven

23-02-2020 21:06 212 berichten
Beste allen,

Na een hele lange pauze van het forum, weer terug....ik wou jullie iets voorleggen, waar ik nog heel verbaasd over ben.
Een vriendin van me liegt al een jaar tegen me over iets basaals (werk, wonen, vriend, dat is redelijk basaal), maar als we hier over praten doet ze alsof.

**aangepast wegens herkenning ms*
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 08:04
79.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er zitten een paar tikfouten waardoor het moeilijk leest in je verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Hangt een beetje van haar reden af en of ze echt gelogen heeft of er omheen heeft gedraaid. Maar zei ze dan dat ze een hele andere baan en functie had?

Ik weet niet of ik bevriend met zo iemand zou kunnen zijn want komt wel over als een vreemd verhaal. Wat is het nut er van om hier niet eerlijk over te zijn?
Westerpaviljoen schreef:
23-02-2020 21:08
Er zitten een paar tikfouten waardoor het moeilijk leest in je verhaal.
Ja hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ik zou reageren hangt denk ik af van welke reactie ze je nu gaat geven?
Je kan weinig anders doen dan kijken of ze nog gaat reageren.

Het lijkt mij een heel raar persoon in ieder geval.
Wat een gekke ontdekking, ik kan me voorstellen dat je daardoor in de war bent.
Ik ben het met je eens dat dit niet binnen een vriendschap hoort. Ik hoop wel dat je een antwoord krijgt op de vragen die dit oproept.
Ik kan me alleen geen reden voorstellen waardoor ik nog een vriendschap met zo iemand zou kunnen herstarten.
Maar dit soort ontdekkingen zijn niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Heel vreemd. Maar ik zou haar reactie afwachten en dan kijken hoe verder. Ik vind het in elk geval wel bijzonder, waarom zou ze dit willen verzwijgen?
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
23-02-2020 21:14
Wat een gekke ontdekking, ik kan me voorstellen dat je daardoor in de war bent.
Ik ben het met je eens dat dit niet binnen een vriendschap hoort. Ik hoop wel dat je een antwoord krijgt op de vragen die dit oproept.
Ik kan me alleen geen reden voorstellen waardoor ik nog een vriendschap met zo iemand zou kunnen herstarten.
Maar dit soort ontdekkingen zijn niet leuk.
Nee, zeker niet leuk, en heel gek inderdaad.
Zou ze je als een concurrent zien, to?
**aangepast wegens herkenning ms*
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 08:04
91.11% gewijzigd
**aangepast wegens herkenning ms*
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 08:05
91.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit is niet alleen 'niet open' (dan had ze het onderwerp niet besproken) maar ze 'liegt' dus zelfs. Tja, ik kan eigenlijk niet veel redenen bedenken waarom ze dat doet. Vond ze je 'zorgzaamheid' fijn en wilde ze dat niet kwijt of zo? (het meedenken, doorsturen van vacatures)... of ze dacht dat jullie vriendschap zou veranderen als jullie dezelfde overstap zouden maken (geen idee waarom). Ook niet handig, zoiets komt gewoon altijd uit.

Hoe verder... dat zou voor mij helemaal afhangen van of ze nu reageert en hoe.
Wat een rare manier van doen. En niet de eerste keer. Vreemd mens.

Ik zou zo iemand ook niet meer als vriendin beschouwen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een toeval dat je haar tegenkomt op een website. Heb je haar zitten Googlen?
**aangepast wegens herkenning ms*
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 08:05
92.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Enige wat ik me kan bedenken dat jullie eerst in hetzelfde schuitje zaten, ze snel een baan had gevonden in de betreffende sector en je geen slecht gevoel wilde geven? Wat vervolgens uitgegroeid is tot een grotere leugen. Maar anders kan ik me niks zinnigs bedenken en zou ik wel klaar zijn met zo’n vriendschap.
**aangepast wegens herkenning ms*
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 08:05
91.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heel raar je kent haar al meer dan 10 jaar en ziet haar bijna wekelijks. Waarom liegt ze over een baan ? Erg vreemd .Ik zou denk ik wel teleurgesteld zijn in die vriendschap. Zelfs als ze het zou verzwijgen om jou niet te kwetsen is het vreemd.het is een baan .. een vreemde vriendin vind ik dat . Je vertelde dat er al eerder iets soortgelijks was , heeft ze een stoornis oid? .Ik denk dat dat liegen en verzwijgen bij mij de vriendschap wel op het spel zet dan hoor
Je kon't altaid nog bakker worre
**aangepast wegens herkenning ms*
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 08:05
89.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
X
anoniem_394070 wijzigde dit bericht op 24-02-2020 15:32
0.00% gewijzigd
**aangepast wegens herkenning ms*
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 08:05
90.74% gewijzigd
**aangepast wegens herkenning ms*
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 08:06
94.52% gewijzigd
wij weten niet wat haar bezielt
Misschien een hang naar aandacht ofzo?

Ik vertel vrienden ook lang niet alles en ook niet over m’n werk. Maar in een heel concreet gesprek vertel ik de waarheid.

Ik ben een paar keer kort op elkaar van baan gewisseld en heb mijn omgeving daar ook niet over ingelicht tot ik zeker was dat ik een baan had die ik wilde houden. Ik had geen zin om steeds uit te leggen wat er nu weer was. Maar ik stond niet op de bedrijfswebsite en mijn LinkedIn was in die periode ook niet actueel. Is alweer een aantal jaren terug, maar mijn omgeving weet dus niet van twee werkgevers die ik in een bepaald jaar had.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 23-02-2020 21:36
1.26% gewijzigd
**aangepast wegens herkenning ms*
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 08:06
95.09% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven