Willen scheiden maar timing is killing [Lege OP]

26-02-2020 08:54 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-02-2020 18:46
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
0.00% gewijzigd
Waarom toch stoppen met werken en nu niet weg kunnen al zou je willen?
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet meteen te scheiden. Je kan ook je man even buitenschoppen totdat hij weer normaal gaat doen. En dan later alsnog scheiden. Of niet.

Maar maak alsjeblieft NU duidelijk dat je dit gedrag niet pikt. Dit is heel schadelijk voor je kind(eren).
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
En zoek steun bij je vrienden. Die weten toch al wat er aan de hand is. :hug:
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Nou, wat bulbul zegt. Echt. Hij scheldt je zoon uit (dat alleen al is al genoeg om hem al dan niet tijdelijk eruit te zetten), hij drinkt regelmatig te veel, misdraagt zich tegen vrienden, scheldt jou uit, is agressief... Allemachtig, wat een onveilige omgeving voor je kinderen.

Die financiële zaken lossen zich wel op. Kom op voor je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Scheiden door een paar klotedagen? Dat is wel heel rigoreus. Maar dat jullie.moeten praten is duidelijk. En dat jouw man over grenzen gaat ook

Maar eerst praten, en hen de kans geven het aan te pakken. Meteen scheiden hoeft niet
Man de deur uit, tijdelijke woning permanent maken, en even wachten tot de nieuwbouwwoning verkocht kan worden.

Maar begin met voorlopige voorzieningen aanvragen, waaronder alimentatie, zodat het allemaal geborgd is voor de oorlog compleet uitbreekt.

En dan dus weer een baan zoeken, uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Bovenstaande redenen mogen niet meegeteld worden om dan maar bij hem te blijven. Het feit dat hij jouw kind zo de grond in heeft getrapt door op hem uit te schelden, moet de doorslag geven.

Heb je diploma's of ervaringen in een bepaalde branche? Een baan zoeken is nu van belang. Zorg dat je je eigen broek weer omhoog kunt houden.

Het huis is net gekocht, maar kan ook weer te koop. Zijn jullie in gemeenschap van goederen getrouwd? Ofwel, zoek uit waar je recht op hebt.

Hoe zit het met je sociaal netwerk? Is er iemand waar je kunt verblijven indien de situatie onhoudbaar word?

Het zou voor mij al heel duidelijk zijn. Een man die zo tegen mijn 8- jarige zoon zou schreeuwen, had ik per direct verlaten.

Succes.
Hoe en waarom wil je überhaupt samenblijven met iemand die jouw zoontje een “mongolenkind” noemt en een schurfthekel zegt te hebben aan hem?
De rest van z’n gedrag is ook walgelijk maar hoe hij jouw zoontje ziet en behandeld is schadelijk voor hem. Ik vind dat je je zoontje daar tegen moet beschermen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed begrijp is dit gedrag van je man iets van de laatste tijd?
Lijkt alsof hij ook niet tevreden is met hoe jullie leven loopt en hij dat op een lullige manier laat zien.
Want ik neem aan dat je al die stappen niet had genomen mocht hij altijd al zo geweest zijn.
Nogal wat druk ook, in de laatste jaren nog 2 kinderen gekregen, een eigen zaak begonnen, verhuisd en een nieuwbouw woning gekocht en hij enige kostwinner.
Denk dat jullie heel dringend eens moeten praten.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je een belangrijke beslissing zoals scheiden wil nemen zijn er altijd wel dingen in het leven waardoor het 'niet uitkomt'. Straks zit je in je nieuwe huis, ligt de kat op sterven (ik noem maar iets). Feit is dat je getrouwd blijft met een man die geen goede vader is voor zijn kinderen. Dat is de constante factor in je leven die je nu net niet moet hebben. Succes en een knuffel, het is niet makkelijk.
lilalinda schreef:
26-02-2020 10:20
Scheiden door een paar klotedagen? Dat is wel heel rigoreus. Maar dat jullie.moeten praten is duidelijk. En dat jouw man over grenzen gaat ook

Maar eerst praten, en hen de kans geven het aan te pakken. Meteen scheiden hoeft niet
Serieus?

Heb je de OP wel gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Hij doet in jouw ogen nogal veel fout.
Je zult hem wel kennen na een aantal jaren relatie. Ik begrijp werkelijk niet dat je een 3 jarig kind mee laat gaan met zijn vader terwijl deze gaat carnavallen.
In mijn beleving is carnavallen, zuipen, lol maken, hossen en vooral serieus zijn. Niet echt een setting waar je een klein kind “meegeeft ‘. Hier heb je echt een verantwoordelijkheid in.
Vergeet niet dat jij zelf ook een verantwoordelijkheid hebt.hoe kan het dat je stopt met werken, in een klein huurhuis even gaat zitten en dan in een paar maanden uit elkaar groeit?
Als je je zo afhankelijk opstelt, dat doe je als hij kostwinner is, dan is dat vragen om problemen. Zeker als je hem zo op pad laat gaan met een 3 jarig kind (ik vind dat kinderen niet betrokken mogen worden bij zuipende ouders). In mijn ogen heb je deze situatie mede veroorzaakt

Als je wil gaan scheiden, dan moet je nu direct werk gaan zoeken en zorgen dat je zelfstandig bent. Niet janken over hoe hij is, maar hoe je zelf verder gaat. Hij doet toch niks goed in jouw ogen. Beetje raar dat je dat zo snel wil terwijl je jezelf en je kinderen totaal afhankelijk hebt gemaakt van hem.
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel wel voor de reacties, ik ben nieuw op dit forum dus weet niet precies hoe ik het best appart op berichtjes kan reageren.

mijn man is opzich een goede hardwerkende vader, maar hij kan als er drank in het spel is een nogal vervelende dronk krijgen. Maar dat komt gelukkig bijna nooit voor ( behalve afgelopen carnaval) toen is het wel zo gruwelijk uit de hand gelopen.. en is hij echt gemeen geworden naar mijn zoon. Dat in combinatie met de spanningen tussen ons van de laatste maanden heeft mij erg veel aan een scheiding doen laten nadenken.

De tijdelijke woning waar we nu zitten kan ik helaas niet met de kids blijven we moeten hier over 2 maanden uit. En we zijn wel in gemeenschap v goederen getrouwd. Ik ga zeker zsm weer aan het werk!
anoniem_396020 wijzigde dit bericht op 26-02-2020 10:44
0.52% gewijzigd
Ik zou hem niet meer binnenlaten komen. Is ie wel goed bij zijn hoofd. Je zoon zo uitschelden, belachelijk. Ongeacht de slechte timing of consequenties. Hij is alleen maar agressief als hij drinkt hoor. Tikkende tijdbom dus
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 26-02-2020 10:37
19.15% gewijzigd
Ik snap niet waarom je zo uitgebreid beschrijft wat jij vindt dat er mis is aan jouw man. Ofwel je bent klaar met hem, ofwel er is nog iets van te maken.

Kennelijk ben je klaar, prima. Dat hebben jullie ook samen voor elkaar gekregen.

En dat zou ik dan maar gewoon tegen jouw man zeggen. En zelf een baan gaan zoeken, huis, enz.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt 2 kinderen met een man en dan ga je meteen denken aan scheiden omdat het ‘de laatste maanden’ verkeerd loopt ipv met je man rond de tafel te gaan zitten en uit te zoeken waarom het misloopt en daar iets aan te doen?
Vooral geen kinderen meer krijgen hoor want telkens je kinderen krijgt wil je snel daarna gaan scheiden.
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
26-02-2020 10:25
Als ik het goed begrijp is dit gedrag van je man iets van de laatste tijd?
Lijkt alsof hij ook niet tevreden is met hoe jullie leven loopt en hij dat op een lullige manier laat zien.
Want ik neem aan dat je al die stappen niet had genomen mocht hij altijd al zo geweest zijn.
Nogal wat druk ook, in de laatste jaren nog 2 kinderen gekregen, een eigen zaak begonnen, verhuisd en een nieuwbouw woning gekocht en hij enige kostwinner.
Denk dat jullie heel dringend eens moeten praten.
Ik snap wat je zegt, zou goed kunnen. Maar zo tekeer gaan waar god en de hele wereld bij is (bovendien staat er in de op dat ie zich vaker heeft misdragen in het bijzijn van vrienden), mijn kind mongolenkind noemen en beweren een schurfthekel te hebben, zou voor mij een goede reden zijn om er toch een eind aan te breien.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
26-02-2020 10:20
Scheiden door een paar klotedagen? Dat is wel heel rigoreus. Maar dat jullie.moeten praten is duidelijk. En dat jouw man over grenzen gaat ook

Maar eerst praten, en hen de kans geven het aan te pakken. Meteen scheiden hoeft niet
Nou de eerste de beste kerel die mijn kind uitscheldt komt er bij mij letterlijk en figuurlijk niet meer in.
Honey, you should see me in a crown
Eurus schreef:
26-02-2020 10:40
Nou de eerste de beste kerel die mijn kind uitscheldt komt er bij mij letterlijk en figuurlijk niet meer in.
Eens.
3 kinderen is een groot gezin?!

Efin, waarom meteen scheiden en niet praten en er samen proberen uit te komen? Waarom meteen weglopen van problemen ipv eraan werken en COMMUNICEREN!

Ga een serieus gesprek aan met je man, dat ben je je kinderen toch ook verplicht om niet meteen de handdoek in de ring te gooien...
Grobbekuiken_ schreef:
26-02-2020 10:39
Ik snap wat je zegt, zou goed kunnen. Maar zo tekeer gaan waar god en de hele wereld bij is (bovendien staat er in de op dat ie zich vaker heeft misdragen in het bijzijn van vrienden), mijn kind mongolenkind noemen en beweren een schurfthekel te hebben, zou voor mij een goede reden zijn om er toch een eind aan te breien.
En wel per direct
lilalinda schreef:
26-02-2020 10:20
Scheiden door een paar klotedagen? Dat is wel heel rigoreus. Maar dat jullie.moeten praten is duidelijk. En dat jouw man over grenzen gaat ook

Maar eerst praten, en hen de kans geven het aan te pakken. Meteen scheiden hoeft niet

Inderdaad. Maar wel een goed gesprek en zeggen wat je wil dat er verandert en wat er aangepakt moet worden.
In elke scheiding moet je een oplossing zoeken voor het splitsen van de huisvesting. In dit geval heb je in elk geval even twee woningen tot je beschikking dus dat is eigenlijk een voordeel. Kan je misschien de tijdelijke huurwoning nog een paar maandjes verlengen? (wat is het voor soort huurwoning dat je er persé uit moet)?

Eén van beide kan dan (met de kinderen) in het nieuwe huis wonen en de ander blijft in het huidige huurhuis en moet een ander onderkomen zoeken.

Daarnaast heb je het voordeel dat een nieuw gebouwd huis doorgaans meer waard is dan het gekost heeft, dus de kans dat je het nieuwe huis tegen een acceptabele prijs kan verkopen is ook groot.
Grobbekuiken_ schreef:
26-02-2020 10:39
Ik snap wat je zegt, zou goed kunnen. Maar zo tekeer gaan waar god en de hele wereld bij is (bovendien staat er in de op dat ie zich vaker heeft misdragen in het bijzijn van vrienden), mijn kind mongolenkind noemen en beweren een schurfthekel te hebben, zou voor mij een goede reden zijn om er toch een eind aan te breien.

Maar ze is er wel mee getrouwd en heeft er 2 kinderen mee gekregen. Zou hij dit aso-gedrag niet de laatste 3-4 jaar hebben vertoont maar nu "opeens" hebben ontwikkelt?
Nu is het opeens een probleem na dit weekend en voorheen niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven