Geen relatie aangaan met man die kinderen heeft.

27-02-2020 03:18 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een leuke man ontmoet, alleen heeft hij al kinderen uit een vorige relatie. Ik heb zelf nog geen kinderen. Qua dates is het heel gezellig en wij hebben raakvlakken qua interesses. Alleen botst ik tegen iets aan ,namelijk dat hij al kinderen heeft. Persoonlijk vind ik best een onoverkomelijke last als je steeds ook met zijn ex te maken krijgt in verband met de kinderen. Veel mensen zeggen dat ze geen moeite hiermee hebben of op een bepaalde leeftijd ontkomt je niet aan dat mannen al kinderen hebben. Toch zit je in een andere levensfase dan diegene. Ik vind zelf dat het je eigen keuze is of je hier in mee gaat of niet. Wat vinden jullie? Zouden jullie zo,n man wel een kans geven?
Alle reacties Link kopieren
Wisselt per persoon en situatie. Afhankelijk van mijn verwachte rol in opvoeding, een eventuele omgangsregeling met andere ouder en hoe de kind(eren) zijn zou ik 'kunnen leven' met de kind(eren) van een partner.

Tja, voor jou.. Zie je je een relatie hebben met hem, of hij kinderen heeft of niet? Wil je zelf nog kinderen maken? Als het voor jou onoverkomelijk is dan zou ik hem laten gaan. Er zijn vast ook mannen zonder kinderen die je leuk zou kunnen vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het voor jou best een dingetje is.
Je botst er tegen aan. Dan zal dat ook echt wel zo blijven. Ook al hoor je twintig keer van anderen dat het ze niet uitmaakt. Als het jou uitmaakt dan moet je hier goed naar luisteren.
Zoek een geschikte man die ook graag een gezin wil starten.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik midden dertig op zoek ging naar een relatie heb ik ook bewust alle mannen met kinderen gemeden.
Ja hoor, ik vind het prima. Ik heb er twee, mijn lief heeft er drie.

Is het nu geen probleem meer voor jou?

Wat maakt het nou uit wat wij vinden? Jij vindt het wel een probleem, niet aan beginnen dus dan. Of je waagt het er op. Wat jij wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg gelukkig met mijn man-met-kind en wij hebben er nu samen eentje en eentje onderweg.
Ik heb het wel onderschat hoe zwaar het soms kan zijn, al is alles ook afhankelijk van de leeftijd van de kinderen en hoe vaak ze bij je partner zijn denk ik.
Nee. Ik wil geen kinderen en al helemaal niet van een ander.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal nooit daten met een man met kinderen. Ik vind wil zelf al geen moeder worden en als ik dit forum lees lijkt "stiefmoeder" me nog erger.
Dat staat voor mij los van die ex, want ik heb geen moeite met exen die nog met elkaar omgaan.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Voor mezelf ligt het eraan. Hoe is de verhouding met ex, hoe zijn de kinderen, hoe is het geregeld, hoe is hij als vader, wat is mijn gevoel erbij? Dus niet per definitie een ja of nee.

Voor jou: luister naar je eigen gevoel. Alleen jij kan bepalen of je dit wil of niet. Daarin is er geen goed of fout.
malibu82 wijzigde dit bericht op 27-02-2020 07:06
4.45% gewijzigd
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Toen ik jonger was koos ik ook voor man zonder kinderen. Die ruimte was er ook. Ik was zelf jonger en kindloos.
Stel dat ik nu opnieuw alleen zou zijn was het een ander geval.. nu heb ik zelf kinderen en zou ik ook andere behoeftes hebben.
Alle reacties Link kopieren
Die verplichte omgang met ex zou mij niet uitmaken. Of..,eigenkijk wel, voor mij zou het bij een man met kinderen een vereiste zijn dat hij (goed) omgaat met zijn ex en een prettige omgangsregeling hebben. Voor mij zou een fulltime vader (dus weduwnaar of op andere manier alleenstaand) een no-go zijn. Prima als hij kinderen heeft maar liever wel ook regelmatig tijd zonder.
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
Ligt ook een beetje aan jouw leeftijd
Als je (ongeveer) onder de 30 bent, zou ik echt kiezen voor kindloos.
Maar boven de 30 wordt de spoeling leuke-mannen-zonder-kinderen heel erg dun
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam een kinderloos iemand tegen toen ik één kind had, samen nog 1 gekregen en nu 1 onderweg.
Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben als ik verliefd was geworden op iemand die al een kind had.
Beter geen man dan een man met kinderen.
Hun vrije tijd en geld gaat daar aan op. Bovendien moet je als je samen wil wonen die kinderen verdragen als regelmatige logees.
Voor mij een hele grote no go!
lilalinda schreef:
27-02-2020 07:11
Ligt ook een beetje aan jouw leeftijd
Als je (ongeveer) onder de 30 bent, zou ik echt kiezen voor kindloos.
Maar boven de 30 wordt de spoeling leuke-mannen-zonder-kinderen heel erg dun
Nee hoor, geen last van. Ik date absoluut niet met mannen met kinderen en ben achterin de 30.

Jouw keuze TO, blijf dichtbij jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Dat is een vraag die je alleen zelf kan beantwoorden.
Ik heb voor een man met kinderen gekozen. Dat is soms best pittig. Maar tegelijkertijd had ik het ook niet anders gewild dan ik nu heb, ik had hem er zeker niet voor willen laten lopen. Maar ja, dat is mijn situatie.
Alle reacties Link kopieren
Qiyara schreef:
27-02-2020 07:38
Nee hoor, geen last van. Ik date absoluut niet met mannen met kinderen en ben achterin de 30.

Dat jij het anders doet, is Prima
Maar Mijn opmerking dat de spoeling dun wordt, klopt natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn jullie?

Ik denk dat het ook gewoon ligt aan wat je zelf wil uiteindelijk en hoe bijvoorbeeld de regeling is. Wil je zelf kinderen, is er co-ouderschap of omgangsregeling, was het vechtscheiding of niet?
Denk niet dat het met 'n weekendregeling wel meevalt voor je. Voor het zelfde geld komen ze op 'n gegeven moment fulltime naar pa. Of moet pa ze mee op vakantie nemen in het dure hoogseizoen zodat er geen geld/vrije tijd meer overblijft voor jullie romantische tripjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er 20 jaar geleden aan begonnen, nog steeds gelukkig met mijn man, maar als ik opnieuw voor de keuze zou staan zou ik er nooit meer voor gekozen hebben. Wat een gedoe en gezeik het allemaal niet met zich mee heeft gebracht... Gelukkig zijn ze nu volwassen en is het alleen maar gezellig, maar dat heeft dus 15 à 20 jaar geduurd. Ik zou ervoor passen als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Nu heb ik zelf kinderen, maar zou niet snel kiezen voor iemand met kinderen.
En gun mijn kinderen geen stiefgezin

En een leuke man doet hetzelfde voor zijn kinderen, die gunt ze rust

(Maar goed, ik ben met de man van mijn kinderen, dus praat vanuit de theorie)
Alle reacties Link kopieren
Wat ik/wij zouden doen dat maakt niet zo veel uit. Voor jouw is het dus een issue.

Geen idee hoe flexibel je bent of dat het een harde "geen-kinderen-eis" is.

Maar jullie zijn nu aan het daten, een periode om elkaar beter te leren kennen. Het betekent niet dat het automatisch tot huisje boompje kinderen wordt.

Je weet dat de ideale prins op het witte paard niet bestaat? De kans dat je iemand vindt die aan al je eisen en verlanglijstjes voldoet bestaat niet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik wil geen kinderen van een ander om me heen. Überhaupt geen kinderen van anderen.
lilalinda schreef:
27-02-2020 07:52
Dat jij het anders doet, is Prima
Maar Mijn opmerking dat de spoeling dun wordt, klopt natuurlijk
Daar ben ik het dus niet mee eens. Er zijn zoveel mannen zonder kinderen. Kom meer mannen tegen zonder, dan met.
Alle reacties Link kopieren
ah, even geloept. Je bent eind 30 en je wil heel graag een relatie. Er zijn waarschijnlijk meer mannen in die leeftijd met dan zonder kinderen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven