vrienden blijven met ex van dochter

27-02-2020 12:21 224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,
Ik lees al een tijdje mee, maar dit is de eerste keer dat ik een account heb gemaakt, dit komt omdat ik een probleem heb.

Mijn dochter heeft na 3 jaar lang haar relatie beëindigd met een hele leuke knul. Dit kwam voor mij als donderslag bij heldere hemel. Mijn dochter is begin 30 dus ik had verwacht dat dit haar toekomstige man zal worden en de toekomstige vader van mijn kleinkinderen. Ik zag deze jongen dan ook al als een zoon. Het was een erg aardige jonge man en wij deelde ook een aantal hobby's met elkaar. Ik heb echt een band met hem opgebouwd. Nu mijn dochter het zo abrupt geëindigd heeft, voel ik mij erg verdrietig. Mijn dochter gaf als reden dat ze zich verveelde in de relatie.
Daarnaast zei mijn dochter tegen mij dat ik ook niet met hem om mocht gaan, omdat ze dat niet vond kunnen. Hierdoor raak een maatje kwijt en ik weet niet wat te doen. Ik stel het contact met deze jongen zeer op prijs, maar ik wil ook mijn dochter niet voor het hoofd stoten. Wat is wijsheid? Ik wil het liefst dat mijn dochter de verkering weer aanmaakt. Het is een goede jongen en ik denk echt dat het een lot uit de loterij is. Wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
Niet mee bemoeien en haar wens respecteren.

Ik weet nog dat mijn moeder ooit een ex-vriendje van mij op de koffie had gevraagd nadat ze hem bij het boodschappen doen tegen was gekomen. Dat was echt niet leuk.

Situatie was wel anders, ik was een jaar of 17 en had maar een half jaartje ofzo iets met hem gehad, maar ik vond het zoooo gênant!!
Alle reacties Link kopieren
je kan niet verwachten dat je dochter het weer "aanmaakt" omdat jij hem zo leuk vind!. Blijkbaar vindt zij het geen lot uit de loterij?
Ik begrijp wel dat je erg verdrietig bent maar het is haar beslissing. Daar leg je je het best bij neer....

Ik heb contact met mijn ex-schoonzoon. Maar dat heeft mijn dochter ook. Ik zou het NIET doen als zij het er moeilijk mee zou hebben.
not all who wander are lost
Doen wat je dochter vraagt. Dit klinkt wat sneu allemaal, je maatje.
Respecteer de keuze van je dochter om haar relatie te verbreken.
Indien jouw interesse in hem echt alleen vanwege de gezamenlijke hobby's is zou je dit (afhankelijk van de reden van de breuk) na een tijdje weer kunnen oppakken mits hij dit ook wil. Maar gun beiden nu even (een aantal maanden) rust en tijd.
anoniem_642433f9e7e2c wijzigde dit bericht op 27-02-2020 13:22
1.13% gewijzigd
Het is haar leven en haar keuze, en jij hebt dat te aanvaarden.
Staat het hek ergens open? O ja, iets met vakanties.
Wat te doen?

Accepteren!
Hij kende jou en jij kende hem via je dochter.

Natuurlijk mag je zelf kiezen, maar door in contact met hem te blijven zet je de relatie met je dochter op scherp.

Wacht eerst eens af tot de gemoederen en beetje bedaard zijn en praat er dan nog eens over met je dochter.
Mijn vriendin heeft zo'n stel ouders dat niet met haar op vakantie gaat, maar wel met haar ex. Je wil niet weten hoeveel pijn en verdriet dat haar doet.
Alle reacties Link kopieren
Haar wens respecteren natuurlijk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
klinkt alsof jij meer raakvlakken hebt met vriend dan je dochter. Zoals dezelfde hobby. Daar kun je volgens mij best contact over houden, maar hem niet uitnodigen op familiefeestjes of verjaardagen. Neem aan dat je dochter al lang op zichzelf woont, dus zolang jij zorgt dat ze elkaar bij jou niet tegenkomen, en hem niet blijft ophemelen bij je dochter (O zo jammer dat je het uitgemaakt hebt, het is zo'n goede man) zou het gewoon moeten kunnen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Doe waar jij je goed bij voelt.

Mijn moeder heeft ook nog steeds heel leuk contact met mijn ex.
Alleen niet meer met mij en haar kleinkind...
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je het jammer vindt wanneer je zo goed klikte met je schoonzoon, maar het is niet anders. In zo'n situatie ben je altijd afhankelijk van je dochter. Bedenk je dat je in een rare spagaat komt te zitten wanneer je dochter met een nieuwe vriend thuiskomt. En dat geldt nog meer voor je dochter en de nieuwe vriend zelf, hoe moeten die zich verhouden in de vriendschap tussen jullie? Voor die jongen (dochter's ex) is de situatie ook ongemakkelijk, lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hadden een hobby gemeen als in; we konden er samen over praten of doen jullie ook echt dingen samen. Kijk dat je elkaar bijvoorbeeld nog volgt op Strava als je hardloopt ed vind ik niet gek. Ook niet als je bijvoorbeeld samen nog zou gaan hardlopen.

Maar verder...
Daarnaast je weet gewoon niet hoe de relatie/chemie tussen hem en jouw dochter was. Objectief kan iemand best een lot uit de loterij zijn, maar dan hoeft hij nog niet bij haar te passen. En zeker niet hinten dat het zo jammer is dat het uit is of (nog erger) dat ze nooit beter gaat krijgen of zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Nu raak je 'je maatje' kwijt, en anders loop je risico je dochter kwijt te raken. You pick!

Ik had een vriendin waarvan de ouders nog de ex uitnodigenden, want ze konden hem niet zomaar laten vallen. Dat vond ik toen ook echt zoooo raar.
.
Doen, hebben mijn ouders en zusjes ook gedaan. De man heeft me een PTSS-je opgeleverd 18 jaar geleden en ik heb dus geen enkel contact meer met mijn eigen familie hierdoor. Hooguit in noodgevallen met mijn ouders. Hij eet er gezellig twee keer per week. Gaat met ze mee op vakanties en naar de sauna etc. etc. Ik heb me nog nooit zo 'vervangen' gevoeld.
Alle reacties Link kopieren
Peponi schreef:
27-02-2020 13:55
Doen, hebben mijn ouders en zusjes ook gedaan. De man heeft me een PTSS-je opgeleverd 18 jaar geleden en ik heb dus geen enkel contact meer met mijn eigen familie hierdoor. Hooguit in noodgevallen met mijn ouders. Hij eet er gezellig twee keer per week. Gaat met ze mee op vakanties en naar de sauna etc. etc. Ik heb me nog nooit zo 'vervangen' gevoeld.
Echt waarom toch? :wtf:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Oefff dit klinkt een beetje alsof jij geen eigen vrienden hebt.
Hij behoord nu tot het verleden van je dochter. En daar zal jij hem ook moeten laten.
Als ik je dochter was geweest had ik je nu nodig gehad omdat ik een relatie had beëindigd. Steun, samen leuke dingen doen.
Neemt niet weg dat het voor jou vervelend is, maar het werkt nou eenmaal zo met relaties dat ze uit kunnen gaan.
Voor haar was hij dus nu geen lot uit de loterij. Zit de man in kwestie eigenlijk wel te wachten om met je te blijven optrekken?
Alle reacties Link kopieren
Waar ligt je loyaliteit?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het raar dat je dochter dit contact verbiedt, ik kan met het voorstellen dat ze dit in het begin een raar en ongemakkelijk idee vindt, maar als het op hobbyvlak is kun je toch gewoon contact houden? Wel gelet natuurlijk niet met de opzet om te proberen ze weer bij elkaar te krijgen , daar kun je je uiteraard niet mee bemoeien. Mijn man is twee jaar geleden plots vertrokken voor een ander en ik ben heel blij dat ik nog gewoon contact heb met de schoonfamilie. Het zijn twee dingen die je na het ergste verdriet van je dochter misschien gewoon kan scheiden?
Alle reacties Link kopieren
Neem zelf verkering met hem! Cougar zijn hot
Alle reacties Link kopieren
Je weet niet wat er is voorgevallen, daarnaast zou ik vrienden zoeken onafhankelijk van je kind.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, dat je er alleen al over nadenkt, dat is echt hoogverraad.
Zoek je eigen vrienden, je zal je dochter er zo'n pijn mee doen, de vrouw die haar gebaart heeft die haar dan zoiets flikt, wie kun je dan nog wel vertrouwen in de wereld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven