Ik ben verliefd maar is ze te jong?

28-02-2020 04:12 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag,

Ik ben een jonge van 17 jaar. De afgelopen tijd ben ik steeds meer gaan praten en appen met een meisje. Ik heb me langzaam gerealiseerd dat ik serieuze gevoelens voor haar heb, iets waar ik zelf erg van geschrokken ben. Zij is namelijk 14, en een verschil van 3 jaar is niet perse veel, maar wel op de leeftijd van 14 naar 17.

Ik heb absoluut geen seksuele intenties met haar maar ik kan verder niet helpen dat ik echt verliefd op haar geworden ben. En ik sta nu voor een groot dilemma.

1. Vertel ik het haar wel, hoe dan verder? Afgewezen worden vind ik niet eens z’n probleem maar ik wil haar niet afschrikken. En hoe verantwoord je zoiets bij de ouders van beide partijen, of überhaupt in het algemeen?

2. Ik vertel het haar niet, met het risico dat ze met iemand ander zal gaan in de toekomst (ze is namelijk een erg mooi en aantrekkelijk meisje) waardoor ik ondanks dat ik weet dat het niet hoort, toch wel een beetje jaloers zal worden. Dit is misschien de juiste optie, ook voor haar eigen hapiness, maar dit valt me erg zwaar.

Ik snap dat het logische antwoord is om af te wachten, maar ik heb het idee, en veel andere zeggen het ook, dat zij ook wel iets voor mij voelt. Ik wil niet dat deze gevoelens vervliegen omdat ik afwacht. Ook zit ik in mijn eindexamen jaar, dus ik zal haar als Ik slaag dit jaar niet meer tegenkomen tenzij ik dit jaar nog handel.

Dus mijn uiteindelijke vraag is:
Kan/mag een 17 jarige jonge een 14 jarig meisje daten? Of is dit not done?

Nogmaals, ik ben een keurige jonge, die echt absoluut geen kwade intenties heeft of handelt uit perverse lustgevoelens. Ik ben oprecht verliefd. En ondanks dat ik daar niet blij mee ben, durf ik de hoop die ik momenteel koester nog niet te laten vervliegen. Niet voordat ik uit meerdere perspectieven gekeken kan hebben.

Alvast bedankt voor uw/jullie raad en mening.

Groet,
Sasha.
En dan ben je 15 en 18 ( meerderjarig )
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve post.

17 en 14 kan toch prima? Ik zou haar gewoon een keer vragen om iets te gaan drinken oid. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leeftijdsverschil niet supergroot.

Maar ik was zelf 13 en mijn vriend 18 toen we elkaar leerden kennen. Wij hebben overigens 3 jaar gewacht voordat we gingen daten, omdat mijn ouders het nooit goedgekeurd zouden hebben anders. Dus we hebben 3 jaar lang via msn en sms gepraat. <3
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Als zij je liefde beantwoordt kan dit prima.
Alle reacties Link kopieren
Het is op die leeftijd best een groot verschil. Maar ook weer niet schokkend. Ik zou het haar gewoon vertellen! Je schrijft erg lief over haar.
Dat kan prima joh. Je kunt gerust vragen om een keer iets leuks te doen samen. Succes!
Ik vind het geen schokkend leeftijdssverschil hoor. Mijn zus en haar eerste vriendje hadden ook die leeftijd en zijn nog steeds samen ;) en ze zijn nu rond de dertig. No biggie!
Als je het rustig aanpakt, haar niets opdringt kan het best.
Kan prima, mocht het wat worden gewoon netjes voorstellen bij haar ouders zodat zij ook een vertrouwd gevoel krijgen.
Ik was 16 en mijn ex was 21 toen we een relatie kregen. We zijn 6 jaar samengeweest.
Alle reacties Link kopieren
Het kan nooit kwaad om iemand te leren kennen, maar als je verliefd bent wil je iemand juist niet leren kennen maar liever dromen. Je hebt hele fantasieën over die persoon.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
cranberryjuice schreef:
28-02-2020 09:39
En dan ben je 15 en 18 ( meerderjarig )
En dan is er nog niks aan de hand. Je mag als 18 jarige gewoon een relatie en seks hebben met een 15 jarige als dat gelijkwaardig en vrijwillig is. Niks strafbaars aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het best kunnen. Je klinkt als iemand die het rustig aan wil doen en dat is goed.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook gewoon eerlijk zijn en als het wat wordt ook voorstellen haar ouders te ontmoeten. Zodat zij er ook vertrouwen in hebben. Wanneer wordt ze 15?
Wat schattig! Ik was 15 en mijn eerste vriend 22. 4 jaar samen geweest. Daar zullen veel mensen over vallen qua leeftijd. Maar 17 en 14 is gewoon erg leuk. En je post klinkt veel respect voor haar door. Geniet er van!
Alle reacties Link kopieren
17 en 14 kan prima. Dat is 3 jaar verschil.

Alleen als ze net een maand 14 is dus bijna nog 13 en jij over een maand 18
Dan vind ik het ineens wel klinken als een groot verschil. Dan scheelt het bijna 5 jaar. Dat vind ik wel te veel op die leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Daten mag, seks mag officieel pas met 16 jaar.

Er is een regel dat het vanaf 14 jaar mag, en de partner niet meer dan 5 jaar ouder is. Maar wanneer het uit gaat en de ouders vervelend willen doen kan er aangifte gedaan worden. Je zal de eerste niet zijn die in de problemen komt.

Dus, ga gewoon daten en respecteer elkaar en geniet van elkaar.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
retrostar schreef:
28-02-2020 10:14
Het kan nooit kwaad om iemand te leren kennen, maar als je verliefd bent wil je iemand juist niet leren kennen maar liever dromen.
Soms typ jij iets wat zo haaks staat op hoe het echt is dat ik me afvraag of het een strategie is
Alle reacties Link kopieren
ik was 15, en mijn eerste vriendje was toen 17 en werd een maand nadat wij elkaar leerden kennen 18. we zijn 7 jaar samen geweest.
nu ik zelf dochters heb snap ik wel dat mijn ouders er in eerste instantie niet zo blij mee waren. Besef je (en volgens mij doe je dat) dat je rustig aan moet doen en dat je eerst ook het vertrouwen moet winnen van de ouders. Als zij zien dat je serieus bent en te vertrouwen dan gaat het vast goed. ik zou er dan als ouder zijnde geen probleem mee hebben. Dus wees niet “bang” voor het contact met de ouders.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel kunnen hoor! Zoals je schrijft klink je als een rustig persoon die het goed aanpakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 16 en mijn vriendin 13 en we hadden seks als konijnen.
Kan mij ook niet voorstellen als je verlieft bent, je geen seksuele intenties hebt met haar.

Maar goed, vertel het haar. :loveys:
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
28-02-2020 11:33
Soms typ jij iets wat zo haaks staat op hoe het echt is dat ik me afvraag of het een strategie is
Nou inderdaad.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het prima kunnen. Als ik me herinner hoe dat in 'mijn' tijd ging, was dat geen raar leeftijdsverschil.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Jongen schrijf je met een N.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik was 14 toen ik mijn eerste echte vriendje kreeg. Hij was 17. Niks aan't handje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven