Ga ik te snel? Nieuwe vriendin met kind

24-03-2020 11:20 156 berichten
Goedemorgen!

Een maand geleden leerde ik (41) op een verjaardag van een oud-studiegenoot een dame kennen. Zij heeft toen via de jarige mijn nummer gevraagd en we begonnen meteen te appen en later ook videobellen. Vrij snel ben ik naar haar toe gegaan. Zij woont samen met haar dochter en diens vader is nooit in beeld geweest. Omdat ze dus 100% zorg heeft over haar kind, was de date bij haar thuis. Dochter van 5 ontmoet en heb me voorgesteld als een vriend. Blijven slapen en volgende dag vanuit daar naar werk gegaan. Haar dochter was superenthousiast en vroeg wanneer ik weer kwam. Niks aan de hand dus.

Die week een paar keer daar geweest, dingen met haar en dochter ondernomen. Steeds blijven slapen en met onderbrekingen daar geweest. Het voelt goed, contact met dochter gaat ook goed. Nou ben ik er al een week bijna onafgebroken omdat ik niet kan werken. In pendelen geen zin in verband met corona.

De reacties zijn heel wisselend.Gek genoeg lijken mijn mannelijke vrienden vooral blij voor me (ik was 8 jaar vrijgezel) maar enkele vrouwen in mijn vriendenkring vinden het te snel gaan voor het kind. WE houden een vinger aan de pols maar de dochter lijkt het juist erg leuk vinden en de moeder vindt het prima.

Wat vinden jullie?
Bizar.
Ik vind het ook te snel. De kans dat de relatie toch niet werkt is groot en dan moet het kind weer afscheid van je nemen. En juist als het goed klikt, is dat extra pijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat er niet zozeer om wat wij vinden. Het gaat erom wat zij vindt en wat je zelf vindt.
Wilhetnietweten schreef:
24-03-2020 11:37
Het gaat er niet zozeer om wat wij vinden. Het gaat erom wat zij vindt en wat je zelf vindt.
Wij vinden het prima. We schikken alleen erg van sommige reacties.
Wilhetnietweten schreef:
24-03-2020 11:37
Het gaat er niet zozeer om wat wij vinden. Het gaat erom wat zij vindt en wat je zelf vindt.
Ja, dat kind heeft niets te vertellen inderdaad. Is wel degene die er strakjes het meest last van heeft.
nerdopviva schreef:
24-03-2020 11:36
Ik vind het ook te snel. De kans dat de relatie toch niet werkt is groot en dan moet het kind weer afscheid van je nemen. En juist als het goed klikt, is dat extra pijnlijk.
Maar voor nu voelt het erg goed en ze vraagt zelf steeds om dingen te doen, wil me meenemen naar buiten (wat niet kan) etc
Alle reacties Link kopieren
Gie1978 schreef:
24-03-2020 11:38
Wij vinden het prima. We schikken alleen erg van sommige reacties.
If you want to make everyone happy, you have to sell icecreams

Als jullie gelukkig zijn, laat de rest dan maar kletsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik (als alleenstaande moeder) vind het ook te snel.

Door schade en schande wijzer geworden hoor. Maar nooit meer. Dochter (zeker een meisje!) is veel belangrijker.
Ja, maar daar heb je nu niks meer aan.
Wilhetnietweten schreef:
24-03-2020 11:37
Het gaat er niet zozeer om wat wij vinden. Het gaat erom wat zij vindt en wat je zelf vindt.
De belangrijkste in het verhaal kan helaas niet voor zichzelf spreken. In ieder geval niet als een volwassene.
Alle reacties Link kopieren
Het leed is toch al geschied nu. Als de relatie uitgaat, is kind toch al betrokken. Ik zou zelf nooit een eerste date aan mijn kinderen willen voorstellen, maar goed.

Overigens kun je nog wel beslissen om niet nu al bij haar in te trekken. Ik vind dat nogal veel plotselinge verandering voor een kind
apestaartje30 schreef:
24-03-2020 11:40
Ik (als alleenstaande moeder) vind het ook te snel.

Door schade en schande wijzer geworden hoor. Maar nooit meer. Dochter (zeker een meisje!) is veel belangrijker.
Ja is daar verschil tussen? Omdat meisjes wat gevoeliger zijn en zich sneller hechten ofzo? Oprechte vraag.
Je kent haar pas een maand. Kans is super groot dat jullie straks alsnog niet voldoende blijken te matchen voor een langdurige relatie. Dan heb je een meisje van 5 die zich heeft gehecht en jou en weer iemand moet gaan missen.

Natuurlijk is dochter enthousiast die denkt ooh leuk nu heb ik ook een papa net als mijn vriendjes en vriendinnetjes.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
24-03-2020 11:39
Ja, dat kind heeft niets te vertellen inderdaad. Is wel degene die er strakjes het meest last van heeft.
Dat hoeft toch helemaal niet? Misschien zijn ze wel elkaars grote liefde! Natuurlijk heb je gelijk, dat het kind uiteindelijk teleurgesteld kan gaan worden. Maar dat ze nu bij elkaar zitten, is eigenlijk vanwege Corona, dus een beetje overmacht. Nu maar hopen dat het goed blijft gaan.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst ben je bezig met het leren kennen van een vrouw voor wie je oprechte gevoelens hebt. Met die vrouw wil je mogelijk de rest van je leven verder.
Dat jullie elkaar op deze manier goed gaan leren kennen is lastig als er een 5 jarige steeds bij is. Bovendien bouw je met haar ook een relatie op, terwijl het nog volstrekt onduidelijk is of mammie en jij samen een relatie op kunnen bouwen.

Je gaat echt veel te hard. Het zou beter zijn afstand te houden en lekker met haar te FaceTimen als haar dochter slaapt.
Nu overheerst passie en dat is altijd kwalijk als een kleine meid daarmee geconfronteerd wordt. Haar moeder is geen voorbeeld functie nu. Zij laat zien dat je je aan de eerste beste overlevert en je volledige leven aan hem overgeeft. Niks ten nadele van jou hoor. Maar je bent al 8 jaar vrijgezel. Zo makkelijk is het niet om de ware tegen te komen. En met een ware is het zeer zeker mogelijk om een goede relatie op te bouwen via FaceTime in deze rare tijden.
belachelijk
Wilhetnietweten schreef:
24-03-2020 11:45
Dat hoeft toch helemaal niet? Misschien zijn ze wel elkaars grote liefde! Natuurlijk heb je gelijk, dat het kind uiteindelijk teleurgesteld kan gaan worden. Maar dat ze nu bij elkaar zitten, is eigenlijk vanwege Corona, dus een beetje overmacht. Nu maar hopen dat het goed blijft gaan.
Want hij is zijn huis kwijt?
Luci_Morgenster schreef:
24-03-2020 11:39
Ja, dat kind heeft niets te vertellen inderdaad. Is wel degene die er strakjes het meest last van heeft.

Dit!
Zo sneu voor kind die zich hecht en straks afscheid mag nemen.
Ga naar je eigen huis terug en leer elkaar eerst normaal kennen.
Hoe lang kennen jullie elkaar nu en wonen al praktisch samen
Gie1978 schreef:
24-03-2020 11:38
Wij vinden het prima. We schikken alleen erg van sommige reacties.
nu na een paar weken is het nog leuk maar als het na een half jaar uit gaat is het kind de klos.
Ik snap ook niet dat je zo’n onverantwoordelijke vrouw aantrekkelijk kan vinden
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk gaat het na een maand (1! maand!) nog goed.

En ik vind het ook niet verbazingwekkend dat vooral de mannen in je omgeving het vooral lijken toe te juichen en de vrouwen daar wat twijfelachtiger in staan.
Ja, jullie gaan nogal snel. Of het te snel is hangt af van hoe het verder loopt, en dat kan je alleen achteraf beoordelen.

Als jullie samen blijven, en kind is en blijft er blij mee, dan is er niets aan de hand.

Problemen krijg je als het niet blijkt te werken, en dat meisje weer afscheid moet nemen van jou. Als er in huis een onhoudbare situatie ontstaat, etc.

Binnen nog geen maand kan je nog niet zeker weten of je samen verder gaat. Je loopt dus een risico om dat meisje te beschadigen. Wellicht had je dat voorkomen als je even had gewacht. Maar ja, daar is het nu toch te laat voor.

Ik hoop dus dat het goed blijft gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen ervaring.

In oktober een relatie verbroken.

Mijn dochter (5) heeft het nog steeds over haar.

Ik gun dit geen enkel kind. Natuurlijk kan niemand in een glazen bol kijken, maar probeer er echt zeker van te zijn dat het gaat werken tussen jullie.
Alle reacties Link kopieren
zimi schreef:
24-03-2020 11:47
Want hij is zijn huis kwijt?
Nee, als hij nu weg gaat, kan hij voorlopig niet meer terug.
Wat ontzettend bizar.

En waarom kan een alleenstaande moeder nooit een oppas regelen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven