Vriendin gekwetst, nu wil ze als vrienden verder

25-03-2020 20:04 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste jaar op het MBO en sinds het begin van dit jaar heb ik een oogje op een leuk meisje bij mij op school. Nu zijn wij in januari met elkaar in contact gekomen en twee dates gehad.

Nu is het zo dat ik aan het einde van onze twee date een opmerking tegen haar gemaakt had. Dezelfde dag was alles nog goed, maar een dag later stuurde ze me een snapje met daarin het bericht dat ze heel erg onzeker was over datgene waar ik een opmerking over maakte en ik haar daarmee gekwetst had. Ook hoorde ik van haar dat ze het een allemaal even niet meer wist. Ze vond me nog wel leuk, zei ze, alleen zoals ik al zei wist ze het allemaal even niet meer en had ze tijd nodig om na te denken. Die tijd heb ik haar ook gegeven. Maar afgelopen vrijdag vertelde ze me, via app i.v.m. dat corona gedoe van tegenwoordig, dat ze nagedacht heeft en het misschien beter is dat we als hele goeie vrienden verder gaan. Maar ze vertelde er wel bij dat ze me nog steeds leuk vindt en dat het altijd nog wat KAN worden tussen ons. Dat zegt mij dus eigenlijk dat ze nog wel wat wil, alleen op dit moment (nog) niet.

Nu hadden wij nog geen relatie, maar we kwamen wel vrij dicht in de buurt. En ik wil haar heel graag weer 'terug' en met haar verder. Dus ik dacht zo van, nu tijdens deze corona periode hoeven wij niet naar school en ik kan ook niet naar haar toe omdat ze te ver weg woont. Dan geef ik het nu even de tijd om te rusten en zodra we weer naar school moeten, dan probeer ik haar weer rustig aan terug te krijgen. Alleen ik weet niet of dit wel de juiste manier is aangezien het nu al wel 5,5 week geleden is dat onze 2e date was en het mis is gegaan.

Heeft iemand van jullie tips over hoe ik het aan moet gaan pakken of denken jullie dat mijn idee misschien wel goed kan gaan uitpakken?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Nouzijn we natuurlijk vooral benieuwd naar wat je dan tegen haar hebt gezegd wat haar gekwetst heeft......
Alle reacties Link kopieren
Joh, je hebt twee dates gehad, hoezo in de buurt van een relatie? En hoezo kun je dan verder als 'heel goede vrienden' .
Wat heb je gezegd dan? Ik denk dat dat wel veel uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren
En trouwens, als iemand jou zo vreselijk kwetst (haar woorden blijkbaar) na twee dates, dan wil je toch überhaupt geen goede vrienden worden?
Alle reacties Link kopieren
We gaan die opmerking moeten weten om goed advies te kunnen geven.
Ook zonder dat wij de opmerking kennen is er maar een ding mogelijk toch?
Ze wil je (niet) meer. Respecteer dat.

Soms kunnen mensen om iets heel belangrijks afknappen en soms op iets heel onbenulligs. Maakt niets uit. Als ze afgeknapt zijn is dat zo. Daar hoeft geen ' valide reden' voor de ander voor te zijn.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 21:18
1.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou het zit dus zo, zij is dus best wel slank van vorm. Dus ik zei zo tegen haar "Wat heb je dunne beentjes". Waarop zei reageerde: "Jah het zijn net stokjes". En daar reageerde ik dus op "Ja het zijn net spaghetti slierten.". En dat kwetste haar dus. Ik heb het er ook met een goeie vriend van mij over gehad en hij vond de opmerking aardig meevallen. En ikzelf op zich ook wel, maar wetende dat ik haar daar mee gekwetst heb zit mij gewoon nog steeds niet fijn. En ik weet ook niet of zij daar vroeger mee is gepest dus daarom kan het ook gevoelig liggen.
Het geeft aan dat je EQ een beetje beperkt is. Ook voor meisjes die niet onzeker zijn kan dat een flinke afknapper zijn.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
25-03-2020 21:17
Ook zonder dat wij de opmerking kennen is er maar een ding mogelijk toch?
Ze wil je (niet) meer. Respecteer dat.

Soms kunnen mensen om iets heel belangrijks afknappen en soms op iets heel onbenulligs. Maakt niets uit. Als ze afgeknapt zijn is dat zo. Daar hoeft geen ' valide reden' voor de ander voor te zijn.
Zeker respecteer ik dat als dat zo is. Maar zij geeft mij soort van de indruk, door te zeggen dat ze me nog steeds leuk vindt en aan te geven dat het altijd nog wat KAN worden, dat ze misschien wel verder wil alleen niet op dit moment. Dus vandaar. En ik wil ook graag met haar verder.
Pff.
Alle reacties Link kopieren
sukerbole schreef:
25-03-2020 21:18
Nou het zit dus zo, zij is dus best wel slank van vorm. Dus ik zei zo tegen haar "Wat heb je dunne beentjes". Waarop zei reageerde: "Jah het zijn net stokjes". En daar reageerde ik dus op "Ja het zijn net spaghetti slierten.". En dat kwetste haar dus. Ik heb het er ook met een goeie vriend van mij over gehad en hij vond de opmerking aardig meevallen. En ikzelf op zich ook wel, maar wetende dat ik haar daar mee gekwetst heb zit mij gewoon nog steeds niet fijn. En ik weet ook niet of zij daar vroeger mee is gepest dus daarom kan het ook gevoelig liggen.
Nou als jij en je vriend de opmerking mee vinden vallen dan is het ok.🙄 Nee, het zal idd een gevoelig onderwerp zijn. Het heeft een toon gezet. In het vroege date gebeuren kan er gewoon gauw iets mis gaan. Afwachten maar en doorgaan met je eigen leven.
sjulia wijzigde dit bericht op 25-03-2020 21:24
0.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sukerbole schreef:
25-03-2020 21:18
Nou het zit dus zo, zij is dus best wel slank van vorm. Dus ik zei zo tegen haar "Wat heb je dunne beentjes". Waarop zei reageerde: "Jah het zijn net stokjes". En daar reageerde ik dus op "Ja het zijn net spaghetti slierten.". En dat kwetste haar dus. Ik heb het er ook met een goeie vriend van mij over gehad en hij vond de opmerking aardig meevallen. En ikzelf op zich ook wel, maar wetende dat ik haar daar mee gekwetst heb zit mij gewoon nog steeds niet fijn. En ik weet ook niet of zij daar vroeger mee is gepest dus daarom kan het ook gevoelig liggen.
Niet handig gezegd.
Maar ik vind het erg raar, stel dat ze er op afgeknapt zou zijn, om dan wel opeens goede vrienden te willen worden. Met iemand waar je dan blijkbaar net enorm door gekwetst en op afgeknapt bent. Na twee dates!

Maar los daarvan, je hebt nu toch geen keuze. Je kunt af en toe een berichtje sturen om te kijken hoe ze daar op reageert.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
25-03-2020 21:24
Niet handig gezegd.
Maar ik vind het erg raar, stel dat ze er op afgeknapt zou zijn, om dan wel opeens goede vrienden te willen worden. Met iemand waar je dan blijkbaar net enorm door gekwetst en op afgeknapt bent. Na twee dates!
Zachte landing aanbieden. Ik heb ook weleens gezegd dat we maar vrienden moeten blijven, al had ik die intentie totaal niet.
Gewoon vrienden blijven. Dat is synoniem voor go fuck yourself toch?
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
25-03-2020 21:25
Zachte landing aanbieden. Ik heb ook weleens gezegd dat we maar vrienden moeten blijven, al had ik die intentie totaal niet.
Dat vermoed ik ook, Sjulia.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zou inderdaad ook kunnen. Maar dan zeg je, lijkt mij dan, niet dat je iemand nog steeds leuk vindt. En ook niet dat je nog wel van die gene houd...
Alle reacties Link kopieren
Nu zal ze voor altijd weten dat jij haar benen spaghetti slierten vind. Voor eeuwig. En daarmee heb je het verpest.

Gratis tip; zeg NOOIT iets negatiefs over het uiterlijk van je date. Gewoon, niet.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
sukerbole schreef:
25-03-2020 21:53
Ja dat zou inderdaad ook kunnen. Maar dan zeg je, lijkt mij dan, niet dat je iemand nog steeds leuk vindt. En ook niet dat je nog wel van die gene houd...
Ze houdt van je?! Na twee dates, maar die ietwat onbehouwen opmerking was zo verschrikkelijk dat het geen relatie kan worden....of toch?...of ja,nee, beter blijven we vrienden. Voorlopig dan. Misschien.

Kijk, ik weet ook niet waarom ze dit doet, maar dit lijkt verdomd veel op het spelletje "aantrekken, afstoten".
Dat is geen leuk spelletje, kan ik je vertellen. Als je slim bent, speel je niet meer mee.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt maar één ding doen. Zeggen dat je haar echt niet had willen kwetsen en dat ook niet zo had bedoeld. En verder gewoon met haar omgaan en zien of er alsnog wat groeit. En inderdaad een beetje oppassen dat zij er geen spelletje van maakt of prinsesjesgedrag vertoont.
Gewoon rustig aan en afwachten hoe het zich verder ontwikkelt.
Beter een half motto....
Stuur haar dat je geil wordt van spaghettislierten
Terugkrijgen? Je hebt 2 dates gehad! Dat is de fase dat je kijkt of het überhaupt wel klikt. En kennelijk heeft zij haar conclusies getrokken. Misschien waren die slierten de druppel voor haar.
Alle reacties Link kopieren
sukerbole schreef:
25-03-2020 20:04
Maar ze vertelde er wel bij dat ze me nog steeds leuk vindt en dat het altijd nog wat KAN worden tussen ons. Dat zegt mij dus eigenlijk dat ze nog wel wat wil, alleen op dit moment (nog) niet.
Wanneer een meisje zoiets zegt; het kan nog wat worden, komt het er meestal op neer dat het dus niks meer word.

Hetzelfde geldt voor hele goeie vrienden blijven. Nope
anoniem_390468 wijzigde dit bericht op 26-03-2020 01:25
Reden: Overheen gelezen
12.01% gewijzigd
Tja ik had ook ooit een date met iemand die mijn uiterlijk beledigde.
Het is niks geworden. Er volgden nog meer lompe opmerkingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven