Relatie maar toch alleen [Geen OP]

26-03-2020 08:31 25 berichten
Opgelost
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-05-2020 14:09
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
97.75% gewijzigd
Het is heel normaal dat je partner niet al jou behoeften in kan vullen en dat er naast je relatie behoefte bestaat aan 1 of meerdere vriendschappen.
Het klinkt alsof je nu geen enkele vriendschap hebt en dat je op zoek wil gaan naar nieuwe vriendschappelijke contacten, klopt dat ?
Zo ja, had je ooit wel vrienden/vriendinnen en hoe komt het dat je die contacten niet meer hebt ?
Of heb je wel mannelijke vrienden maar geen vrouwelijke vrienden ?
Wat is precies je doel en waarom ben je bang dat je vriendin jou plannen niet leuk gaat vinden ?
anoniem_396000 wijzigde dit bericht op 26-03-2020 09:57
17.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bespreek dit eens met je partner, dat je behoefte hebt om ook met andere mensen af te spreken en dingen te gaan doen. Het is heel gezond in een relatie om ook buiten de relaties dingen te doen.

Stel dat je dol bent op wandelen en je partner niet, dan word je lid van een wandelclub. En daar zijn vaak meer vrouwen dan mannen lid. Of je wilt leren truien breien of schilderen, ook activiteiten waar meer vrouwen dan mannen zijn. Niet elke partner vindt het een probleem dat je vriendschappelijk omgaat met iemand van het ander geslacht.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Maar wat heeft het feit dat je een relatie hebt, met je gebrek aan vrienden te maken
Verbiedt zij je het huis uit te gaan?
Charlotte2020 schreef:
26-03-2020 09:55
Het is heel normaal dat je partner niet al jou behoeften in kan vullen en dat er naast je relatie behoefte bestaat aan 1 of meerdere vriendschappen.
Het klinkt alsof je nu geen enkele vriendschap hebt en dat je op zoek wil gaan naar nieuwe vriendschappelijke contacten, klopt dat ?
Zo ja, had je ooit wel vrienden/vriendinnen en hoe komt het dat je die contacten niet meer hebt ?
Of heb je wel mannelijke vrienden maar geen vrouwelijke vrienden ?
Wat is precies je doel en waarom ben je bang dat je vriendin jou plannen niet leuk gaat vinden ?
Ik heb altijd redelijk weinig echt goede vrienden gehad. Ik had meer sociale contacten via sport en werk maar dat is in de loop der jaren steeds minder geworden. Eigenlijk heb ik zowel geen mannelijke als vrouwelijke vrienden.
Mijn doel, ik zou graag een goede vriendschap met iemand opbouwen. Maar dat lukt mij over het algemeen beter met vrouwen en ik ben bang dat zij dat niet heel leuk gaat vinden. Dat ze bang is dat er meer achter zit.
lilalinda schreef:
26-03-2020 10:00
Maar wat heeft het feit dat je een relatie hebt, met je gebrek aan vrienden te maken
Verbiedt zij je het huis uit te gaan?
Nee, ze zou het nooit verbieden. Maar ik ga nu voornamelijk alleen het huis uit (als ik bv ga fietsen). Ik ken niemand waar ik mee zou kunnen afspreken en daar actief naar op zoek gaan dat klinkt zo vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Man_87_7 schreef:
26-03-2020 10:17
Nee, ze zou het nooit verbieden. Maar ik ga nu voornamelijk alleen het huis uit (als ik bv ga fietsen). Ik ken niemand waar ik mee zou kunnen afspreken en daar actief naar op zoek gaan dat klinkt zo vreemd.
Op zich begrijp ik jouw vriendin wel. Ik heb mannelijke vrienden, maar deze ken ik van school/studie/werk/sport. Daar ben ik niet actief op zoek naar gegaan, dat is zo gegroeid en ik ken ze vaak al jaren. In het begin vond mijn vriend dat ook wel spannend, maar ondertussen ook niet meer.

Maar zou ik nu actief op zoek gaan naar een man om bevriend mee te raken, nee dat zou hij niet grappig vinden. En hoewel ik echt wel geloof in vriendschappen tussen mannen en vrouwen, zou ik het best raar vinden als ik hier op viva een contactje zou zetten en ik zou een reactie van een man krijgen. Daar zou ik al wantrouwend tegenoverstaan, dus ik begrijp mijn vriend wel als hij dit niet oké zou vinden.

Zit je nog op een vereniging/club? Doe mee aan activiteiten! Dat is echt de beste manier om andere mensen te leren kennen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Man_87_7 schreef:
26-03-2020 10:17
Nee, ze zou het nooit verbieden. Maar ik ga nu voornamelijk alleen het huis uit (als ik bv ga fietsen). Ik ken niemand waar ik mee zou kunnen afspreken en daar actief naar op zoek gaan dat klinkt zo vreemd.
ach nee, lijkt me heel gezond
het is nu even wat lastig, maar na Corona zou ik me aanmelden bij:
sportclubs / hobbyclubs / vrijwilligerswerk / de PV van je werk etc.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
26-03-2020 10:35
ach nee, lijkt me heel gezond
het is nu even wat lastig, maar na Corona zou ik me aanmelden bij:
sportclubs / hobbyclubs / vrijwilligerswerk / de PV van je werk etc.
Eens. Je beste manier om nieuwe mensen te leren kijken, is actief dingen gaan doen met anderen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Goede tips! Dat moet ik ook wel gaan doen.
Ben alleen niet zo super sterk/sociaal in een groep. Het is altijd wel gezellig, maar dat blijft meestal ook heel oppervlakkig.
Alle reacties Link kopieren
Man_87_7 schreef:
26-03-2020 10:16

Mijn doel, ik zou graag een goede vriendschap met iemand opbouwen. Maar dat lukt mij over het algemeen beter met vrouwen en ik ben bang dat zij dat niet heel leuk gaat vinden. Dat ze bang is dat er meer achter zit.
Als jij je niet gelijkwaardig voelt aan de ander en bang bent dat mensen voor je op de loop gaan, dan krijg je inderdaad geen vrienden. Als jij jezelf niet de moeite waard vind, dan gaan anderen dat ook niet vinden. Waar komt die onzekerheid vandaan?
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt daar ook coaching van bijvoorbeeld een psycholoog bij vragen om je daarin te ondersteunen. Wel even een vrijgevestigde nemen, zodat je niet direct een stempeltje krijgt. Kan zijn dat het dan niet onder de zorgverzekering valt overigens.

Maar vaak hebben zij wel goede en praktische tips en om je hiermee op weg te helpen.
totallyfree schreef:
26-03-2020 10:54
Waar komt die onzekerheid vandaan?
Veel afwijzingen in het verleden denk ik.

Ik heb iets teveel bevestiging nodig.

Ik vroeg me ook af of er niet meer mensen in dezelfde situatie zitten als ik. Of dat iedereen iedereen zo happy is als het altijd op social media enzo lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Man_87_7 schreef:
26-03-2020 10:59
Veel afwijzingen in het verleden denk ik.

Ik heb iets teveel bevestiging nodig.

Ik vroeg me ook af of er niet meer mensen in dezelfde situatie zitten als ik. Of dat iedereen iedereen zo happy is als het altijd op social media enzo lijkt.
Wel goed dat je die vraag kunt beantwoorden. Het bevestiging zoeken is herkenbaar. Blijkbaar is je zelfvertrouwen behoorlijk afgebrokkeld, en probeer je dat weer op te bouwen van de aandacht van anderen. Maar dat gaat zo niet werken, want dat zul je toch echt bij jezelf moeten zoeken.
En nee, het is niet allemaal rozengeur en manenschijn, laat je niet verleiden door wat je op social media ziet. Blijkbaar creert dat een groot verlangen bij jou, maar ga dat bij jezelf zoeken en niet bij de ander :)
Ik denk dat het zeker geen kwaad kan om hulp te zoeken bij deze ontwikkeling van jezelf.
'Happiness is only real when shared'.
Tja, het is natuurlijk wel een beetje apart om specifiek op zoek te gaan naar een vrouwelijk vriend. Dat lijkt me ook weinig kans van slagen hebben. Bovendien, je raakt toch bevriend met een mens ? Een mens waar je je goed bij voelt en met wie je overeenkomsten hebt. Dat deze mens van een specifiek geslacht moet zijn in jou ogen is contraproductief. Het geslacht zou niet relevant moeten zijn bij een vriendschap. Daarnaast, wat hierboven al is genoemd : vriendschappen ontstaan organisch. Het lukt het makkelijkst als je je aansluit bij een groep mensen die dezelfde interesses hebben.
Vergeet ook niet de tijd erin te investeren. Je hebt niet van de ene op de andere dag een goede vriendschap. Reken op een jaar. Dat is ook nog afhankelijk van je leeftijd. Hoe ouder je bent hoe lastiger het is en hoe langer het duurt om goede vriendschappen aan te knopen, dus je moet geduld hebben. Durf jezelf na verloop van tijd ook te laten zien zoals je echt bent, anders blijft het oppervlakkig en haken mensen af.

Tot slot even eerlijk ; hoe zou jij het vinden als jou vriendin opeens op zoek wil gaan naar mannelijke contacten voor een vriendschap ?

En gooi je social media van je apparaten als je er ongelukkig van wordt. Niets anders dan schone schijn.
Alle reacties Link kopieren
Man_87_7 schreef:
26-03-2020 10:59
Veel afwijzingen in het verleden denk ik.

Ik heb iets teveel bevestiging nodig.

Ik vroeg me ook af of er niet meer mensen in dezelfde situatie zitten als ik. Of dat iedereen iedereen zo happy is als het altijd op social media enzo lijkt.
Sleutelwoord is lijkt. :facepalm: Je gaat je vuile was toch niet op social media gooien, tenzij je graag veel aandacht wilt.

Veel mensen zitten in eenzelfde situatie, maar de enige manier om het te veranderen, is door er actief mee aan de slag te gaan. In groepen blijft het contact inderdaad vaak wat oppervlakkiger, maar als je vaak dezelfde mensen spreek, wordt het contact sowieso minder oppervlakkig, ook als je in een groep bent. Dan komt 1-op-1-contact daarna. En een goed contact leggen, lukt echt niet in een week. Dat kost tijd en moeite.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Vind nogal een generalisering van lik me reet.
Alle reacties Link kopieren
Nog even een toevoeging. Ik had nooit geleerd hoe ik vriendschappen moest opbouwen. Ik had ontzettend veel contacten, mede doordat ik ergens plaatselijk bekend door was. Als ik ergens was, had ik altijd wel aanspraak en was het heel gezellig. Dus van buitenaf leek het alsof ik echt een super leuk sociaal leven had, maar ik had eigenlijk bijna geen echte vrienden, doordat ik knetteronzeker was en bang was dat mensen gingen lopen. Ik zocht heel erg bevestiging, dat kreeg ik wel, maar het gaf me niet wat ik nodig had.

Nu ik inmiddels er veel therapie tegenaan heb gegooid, en mezelf ben geworden, heb ik de beste vriendschappen die je maar kunt wensen. Onvoorwaardelijk, echt, en ze nemen me zoals ik ben. Ik ben niet meer bang ze kwijt te raken, en doordat ik zo dicht bij mezelf sta, willen mensen dat ook. :D
'Happiness is only real when shared'.
Wat ga je nu doen TO ?
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je jong en gezond bent, op dit moment is er erg veel vraag naar hulp. Praatje maken met mensen, boodschappen doen, bellen, facetimen met kwetsbare mensen, tuin maaien van de buurman, etc etc.

Een mooie tijd om aan je sociaal vaardigheden te werken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Man_87_7 schreef:
26-03-2020 10:50
Goede tips! Dat moet ik ook wel gaan doen.
Ben alleen niet zo super sterk/sociaal in een groep. Het is altijd wel gezellig, maar dat blijft meestal ook heel oppervlakkig.
Dat lijkt me normaal. Je doet daar kennissen op en dat kan na een tijd uitgroeien tot een vriendschao. Maar vriendschappen ontstaan niet na 3 maanden al.
Wat ik ga doen? Jullie adviezen ter harte nemen. Geduld hebben en vertouwen hebben in jezelf dus.
En hopen dat ik op een gegeven leuke mensen tegen ga komen die wellicht in dezelfde situatie zitten.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is NMLK wel iets voor jou?
https://www.nieuwemensenlerenkennen.nl/portal.php

Ik heb er zelf overigens geen ervaring mee, maar ik ken wel mensen die er wél (goede) ervaring mee hebben.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar!

Bij mij is het ook heb een prima relatie en heb wel wat mensen die we samen kennen maar bij mijzelf heb ik niet echt iemand waarbij ik een echte klik heb met ja that's my bitch 4 life.. in de zin ma homie till i die! Ik mis dat ook enorm om ook je eigen vrienden te hebben die jou dagelijks leven kunnen aanvullen. Tuurlijk vult mijn vriend mijn leven goed aan maar het is die behoeftes ernaast wat ik mis 'vriendschap'. Ik heb momenteel meer mannen als vrienden dan vrouwen, ik mis het wel die typische vrouwen dingen. Zeker nu met deze lockdown van Corona lijkt het dubbel te triggeren hoe eenzaam het wel niet kan zijn..
Dankjewel allemaal voor jullie reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven