Condooms in tas

26-03-2020 08:49 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ruim een jaar een relatie met een man met adhd.
We komen allebei uit een langdurige ongelukkige relatie waarin we aan het einde allebei het laatste jaar zijn vreemdgegaan. We vertelden elkaar dat dat kwam omdat we jaren geen goede sex hadden gehad en eenzaam in de relatie waren.
We hebben elkaar op een datingapp ontmoet. Hij heeft daar nog tot een half jaar geleden op gezeten wat ons bijna de relatie heeft gekost omdat ik dat not done vond. Hij heeft toen een zeer emotioneel betoog gehouden dat hij niemand heeft gehad nadat hij mij heeft ontmoet, ik alles voor hem ben, dat hij van me houdt en dat kwam uit z’n tenen.
We hebben altijd ontzettend veel lol met elkaar, sinds kort ook af en toe ruzie (gezond) en zeker veel sex: 3-6x p week en we gebruiken condooms. We kijken met veel affectie naar elkaar.
Sinds 2 maanden zoent hij veel minder. Ik heb aangegeven dat ik dat jammer vind omdat dat voor mij erg belangrijk is. Hij gaf aan dat het z’n adhd overprikkelt en dan niet fijn voelt.
Ik kan dat moeilijk plaatsen want waarom had hij dat eerst niet?
Ik heb geen adhd maar het houdt me wel bezig want ik zoen graag en mis nu iets.
Gisteravond waren we lekker aan t knuffelen en hij liep naar de vaste plek om een condoom te pakken. Die waren op. Daarna liep hij naar z’n rugzak (werk maar ook fietstripjes) en pakte er eentje uit z’n tas met een gemak of ze er altijd in dat vakje zitten.
Dat laat me nu niet los. Waarom heeft hij condooms in die rugzak? Hij is of bij mij (ik heb ze hier thuis) of ik bij hem (hij heeft ze thuis).
Omdat ik zelf ooit ben vreemdgegaan en hij ook, was dat het eerste wat in me opkwam. Maar omdat we zo’n fijn sexleven hebben en we elkaar zo vaak zien, bijna dagelijks zien, kan ik me niet voorstellen dat hij dat nodig heeft.
Andere kant is dat hij ooit eens vertelde dat adhd’ers kicken op risico’s nemen.
Nu komt het punt: hoe maak ik dit bespreekbaar zonder verwijten?
Welke vragen kan ik stellen (zonder dat het overkomt als de staatspolitie)?
Vraag hem of jullie exclusief zijn of dat hij ook nog anderen ziet.

Jij hebt daar je twijfels over door het minder zoenen en het condoom in de rugzak. Als je dit na zoveel maanden samen niet kan bespreken, wat is dan de basis van jullie relatie?
Er is nog een andere optie he. Gewoon geen vragen stellen. Waarom kan het jou wat schelen waar hij zijn condooms bewaart.

Zit het goed dan maakt het niet uit waar hij zijn condooms bewaart. Zit het niet goed, dan maakt het ook niet uit waar hij zijn condooms bewaart. Als hij vreemd wil gaan, dan doet hij dat heus ook wel als zijn condooms in het nachtkastje liggen.
Alle reacties Link kopieren
Als die condooms al in dat vakje van zijn rugtas zaten toen hij nog geen relatie had, waarom zou hij ze er dan ineens uit moeten halen zodra er sprake is van een nieuwe relatie?
Je kunt jezelf best ongelukkig maken door overal iets achter te zoeken.

dollygoodtime schreef:
26-03-2020 08:49
Andere kant is dat hij ooit eens vertelde dat adhd’ers kicken op risico’s nemen.

Dan zou hij juist geen condooms gebruiken als hij vreemd gaat...
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Alle reacties Link kopieren
Eens met ramy72. Niet mee blijven rondlopen, gewoon vragen. Niks "bespreekbaar maken". Je hebt een relatie! Op basis van vertrouwen! Dan moet je mekaar toch alles kunnen vragen.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Dit is een recept voor ellende. Je weet al dat jullie allebei niet vertrouwen zijn en dat jullie de reden daarvoor buiten jezelf leggen i.p.v. dat je er iets van hebt geleerd. Relatieproblemen los je binnen je relatie op en niet daar buiten. Maar dat laatste is aan jullie beide niet besteed.

Hij is niet eerlijk, jij bent niet eerlijk en jullie hebben beide een slechte copingstijl als het op problemen aankomt. Het is accepteren of stoppen, want beheersen en controleren zal het niet veranderen. Er is een reden waarom jullie voor elkaar hebben gekozen, jullie herkennen zaken in elkaar alleen die zaken zijn niet positief. Indien je een partner wil die je kan vertrouwen dan zou ik aanraden om eerst aan jezelf te werken en daarna pas weer een relatie aan gaan. Wanneer jij goed in je vel zou zitten, het verleden zou zijn verwerkt, dan had je nooit voor deze man gekozen.

Mocht je wel bij hem blijven doe het dan veilig want hij hangt hem niet alleen in jou.
viva-amber wijzigde dit bericht op 26-03-2020 09:21
5.23% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
ramy72 schreef:
26-03-2020 08:56
Vraag hem of jullie exclusief zijn of dat hij ook nog anderen ziet.

Jij hebt daar je twijfels over door het minder zoenen en het condoom in de rugzak. Als je dit na zoveel maanden samen niet kan bespreken, wat is dan de basis van jullie relatie?
Ruim een jaar een relatie en dan vragen of je exclusief bent? Dat komt op hetzelfde neer als vragen of hij vreemdgaat. Kun je dat net zo goed gewoon direct vragen.
Alle reacties Link kopieren
Hij zat toen ze al exclusief waren nog steeds actief op datingsites dus zijn antwoorden hebben niet zo veel waarde. Hoeveel vragen ga je nog stellen voordat je het snapt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jullie hebben na een jaar af en toe ruzie, al vind je dat gezond.
Je weet toch al wat voor vlees je in de kuip hebt? Iemand die bij moeilijkheden in de relatie vreemd kan gaan, net als jij trouwens. Iets met hem beginnen staat dus gelijk aan een aannemelijk risico nemen dat hij vreemdgaat (en vice versa). Ik zou dan zelf bij elke hobbel denken dat het misgaat, maar goed jij kiest ervoor.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft hij ze in zijn rugtas omdat jullie misschien wel eens wen wilde inval in het bos kunnen krijgen? Zo lullig als je dan eerst nog even langs de Kruidvat moet.

Of hij is voorbereid op survivallen en wil ze gebruiken als waterzak.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
viva-amber schreef:
26-03-2020 09:12
Dit is een recept voor ellende. Je weet al dat jullie allebei niet vertrouwen zijn en dat jullie de reden daarvoor buiten jezelf leggen i.p.v. dat je er iets van hebt geleerd. Relatieproblemen los je binnen je relatie op en niet daar buiten. Maar dat laatste is aan jullie beide niet besteed.

Hij is niet eerlijk, jij bent niet eerlijk en jullie hebben beide een slechte copingstijl als het op problemen aankomt. Het is accepteren of stoppen, want beheersen en controleren zal het niet veranderen. Er is een reden waarom jullie voor elkaar hebben gekozen, jullie herkennen zaken in elkaar alleen die zaken zijn niet positief. Indien je een partner wil die je kan vertrouwen dan zou ik aanraden om eerst aan jezelf te werken en daarna pas weer een relatie aan gaan. Wanneer jij goed in je vel zou zitten, het verleden zou zijn verwerkt, dan had je nooit voor deze man gekozen.

Mocht je wel bij hem blijven doe het dan veilig want hij hangt hem niet alleen in jou.

Wat een zinloze forum-retoriek weer.. Moet je jezelf weer eens laten gelden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een langere poos een goede relatie, wij gebruiken geen voorbehoedsmiddelen maar toch heb ik ook nog wel condooms liggen op verschillende plekken en tassen. Gewoon, nooit weggehaald en het laten liggen. Maar ik kan me voorstellen dat door zijn vreemdgaan, jouw vreemdgaan, je vertrouwen in de liefde toch wat aangetast is. Je kan jezelf niet beschermen tegen pijn. Je moet echt een keuze maken, durf ik lief te hebben met alle mogelijke risico’s van dien? Want als je dat niet durft, dan kan je ook niet lief hebben.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
26-03-2020 10:00
Wat een zinloze forum-retoriek weer.. Moet je jezelf weer eens laten gelden?
Ik heb ruim een jaar een relatie met een man met adhd.
We komen allebei uit een langdurige ongelukkige relatie waarin we aan het einde allebei het laatste jaar zijn vreemdgegaan. We vertelden elkaar dat dat kwam omdat we jaren geen goede sex hadden gehad en eenzaam in de relatie waren.
We hebben elkaar op een datingapp ontmoet. Hij heeft daar nog tot een half jaar geleden op gezeten wat ons bijna de relatie heeft gekost omdat ik dat not done vond. Hij heeft toen een zeer emotioneel betoog gehouden dat hij niemand heeft gehad nadat hij mij heeft ontmoet, ik alles voor hem ben, dat hij van me houdt en dat kwam uit z’n tenen.

Ik weet niet hoor maar gedrag uit het verleden is al doorgeslopen naar het heden. Het enige wat iemand leert van al dat aanspreken is om het nog beter te verbergen. En om er weer een emo reactie uit te persen compleet met tranen. Ik geloof er echt geen klap van.

TO wat ik mij ook afvraag, ben je aan het zoeken naar dingen? Hoe heb je hem op die datingapp gevonden? Snuffel je door zijn spullen?
viva-amber wijzigde dit bericht op 26-03-2020 10:10
10.79% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-03-2020 10:05
Ik weet niet hoor [...]

Ik geloof er echt geen klap van.

Niet weten, maar wel geloven: helder joh!
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel wat de feiten zijn en dat is dat hij tijdens de relatie al opzoek was naar de aandacht van anderen op een datingsite. TO snuffelt zijn digitale gang na en in zijn tas omdat zij hem niet vertrouwt en hij heeft al laten zien dat hij niet vertrouwen is. Die condooms kunnen om elke reden in zijn tas zitten maar het gaat om wat er daarvoor al is gebeurd. To zou ook kunnen accepeteren dat dit nu eenmaal iemand is die ook aandacht nodig heeft van vrouwen buiten de relatie. Niet iedereen is gemaakt voor trouw.
viva-amber wijzigde dit bericht op 26-03-2020 10:17
64.76% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Volgende keer kijken of ‘ie zijn tasvoorraad weer heeft aangevuld.

Nee, vraag het hem gewoon.
ragatanga schreef:
26-03-2020 10:10
Niet weten, maar wel geloven: helder joh!
Ja en keer op keer de onbedwingbare behoefte te hebben om los te gaan op de TO, inclusief alle dramatiseringen, aannames en vervolgens veroordelingen..
Antoon69 schreef:
26-03-2020 10:14
Ja en keer op keer de onbedwingbare behoefte te hebben om los te gaan op de TO, inclusief alle dramatiseringen, aannames en vervolgens veroordelingen..
Ja, en een hoop projectie lees ik altijd bij deze persoon.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
26-03-2020 10:00
Wat een zinloze forum-retoriek weer.. Moet je jezelf weer eens laten gelden?
jij blijkbaar wel iig
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Zal best maar er zijn hier zoveel topics van vrouwen die hun vriend vinden op een datingapp om hem vervolgens meermaals te vergeven tot ze er achter komen wat er echt aan de hand is. Ik hoop voor TO dat zij de uitzondering op de regel is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat ie er ook aan gedacht heeft condooms in zijn tas te bewaren. Jullie hebben zo vaak seks, dan kan het vast ook wel eens voorkomen dat jullie in het bos overvallen worden door lust.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Heb je liever dat hij geen condooms gebruikt als hij vreemdgaat?
Hoe oud zijn jullie eigenlijk allebei, hoe serieus is het al?
@ Viva Amber, je mag toch helemaal niet quoten uit de OP?
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
26-03-2020 10:58
@ Viva Amber, je mag toch helemaal niet quoten uit de OP?
niet een hele OP, wel een klein deel ervan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven