Condooms in tas

26-03-2020 08:49 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ruim een jaar een relatie met een man met adhd.
We komen allebei uit een langdurige ongelukkige relatie waarin we aan het einde allebei het laatste jaar zijn vreemdgegaan. We vertelden elkaar dat dat kwam omdat we jaren geen goede sex hadden gehad en eenzaam in de relatie waren.
We hebben elkaar op een datingapp ontmoet. Hij heeft daar nog tot een half jaar geleden op gezeten wat ons bijna de relatie heeft gekost omdat ik dat not done vond. Hij heeft toen een zeer emotioneel betoog gehouden dat hij niemand heeft gehad nadat hij mij heeft ontmoet, ik alles voor hem ben, dat hij van me houdt en dat kwam uit z’n tenen.
We hebben altijd ontzettend veel lol met elkaar, sinds kort ook af en toe ruzie (gezond) en zeker veel sex: 3-6x p week en we gebruiken condooms. We kijken met veel affectie naar elkaar.
Sinds 2 maanden zoent hij veel minder. Ik heb aangegeven dat ik dat jammer vind omdat dat voor mij erg belangrijk is. Hij gaf aan dat het z’n adhd overprikkelt en dan niet fijn voelt.
Ik kan dat moeilijk plaatsen want waarom had hij dat eerst niet?
Ik heb geen adhd maar het houdt me wel bezig want ik zoen graag en mis nu iets.
Gisteravond waren we lekker aan t knuffelen en hij liep naar de vaste plek om een condoom te pakken. Die waren op. Daarna liep hij naar z’n rugzak (werk maar ook fietstripjes) en pakte er eentje uit z’n tas met een gemak of ze er altijd in dat vakje zitten.
Dat laat me nu niet los. Waarom heeft hij condooms in die rugzak? Hij is of bij mij (ik heb ze hier thuis) of ik bij hem (hij heeft ze thuis).
Omdat ik zelf ooit ben vreemdgegaan en hij ook, was dat het eerste wat in me opkwam. Maar omdat we zo’n fijn sexleven hebben en we elkaar zo vaak zien, bijna dagelijks zien, kan ik me niet voorstellen dat hij dat nodig heeft.
Andere kant is dat hij ooit eens vertelde dat adhd’ers kicken op risico’s nemen.
Nu komt het punt: hoe maak ik dit bespreekbaar zonder verwijten?
Welke vragen kan ik stellen (zonder dat het overkomt als de staatspolitie)?
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
26-03-2020 10:58
@ Viva Amber, je mag toch helemaal niet quoten uit de OP?
Je mag alleen de hele op niet quoten. Wanneer je helemaal niet uit de OP mocht quoten dan had men je die optie niet gegeven.

m. Onnodig quoten.
Quoten van tekst moet een functie hebben: je maakt met een quote duidelijk op welk bericht je reageert. Het quoten van een hele openingspost is niet toegestaan: het is immers logisch dat je reageert op de openingspost. Een bericht van een andere gebruiker kopiëren naar een ander topic is niet toegestaan. Het verwijzen naar een bericht in een ander topic door het plaatsen van een link is wel toegestaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Misschien wist hij dat ze bijna op waren bij jou of heeft hij misschien altijd een pakje mee om teleurstellingen te voorkomen. Lijkt me logischer dan dat hij ze meeneemt naar iemand anders, die kan tenslotte ook gewoon condooms in huis halen en hij heeft ze ook al.

Dat hij misschien wat minder zin heeft in zoenen en wel gewoon in sex lijkt me niet heel vreemd. Gewoon duidelijk maken dat jij dat wel wilt. Kan zijn dat hij je eerdere opmerkingen of hints gemist heeft.

Door deze twee zaken, condooms in zijn tas en niet zoenen met elkaar in verband te brengen komt eigenlijk jouw ware aard boven. Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Goede reminder om niet meer te liegen tegen een partner.

Door dit op het forum te plaatsen creëer je ook niet echt rust voor jezelf. Sowieso, hoe kan iemand die je niet kent je goed raad geven?

Daar hoor ik uiteraard ook bij.
Alle reacties Link kopieren
🤔 als hij zo makkelijk naar zijn tas loopt om de condooms eruit te pakken, lijkt het alsof hij niets te verbergen heeft. Hoewel de beste leugenaars hier natuurlijk geen moeite mee hebben. Maar goed, ik weer niet hoe goed jouw partner kan liegen natuurlijk.

Dat minder zoenen en het overprikkelen van zijn ADHD... wat een bullshit. Lijkt erop dat hij zijn stempeltje gebruikt om de ware reden niet te hoeven vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Maar van seks raakt hij niet overprikkeld?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
26-03-2020 10:14
Ja en keer op keer de onbedwingbare behoefte te hebben om los te gaan op de TO, inclusief alle dramatiseringen, aannames en vervolgens veroordelingen..
In tegenstelling tot jouw vreselijk zinvolle reacties hier.....
Ja, dat van dat ADHD vind ik ook een beetje overdreven. Bij de eerste zin van het topic dacht ik meteen al; wat heeft dat er mee te maken? Iedereen heeft zo zijn karaktertrekken en bagage, dat is geen excuus voor allerlei gedrag en ook geen vrijbrief waardoor een ander alles maar moet accepteren.

Ik zie het juist zo, als je wéét dat je ADHD hebt, dan weet je ook dat je soms meer je best moet doen om met anderen rekening te houden. Of in ieder geval weet je dat je af en toe moet checken of de ander zich nog prettig voelt.

Net zoals dat je als je van nature vrij dominant bent weet dat je af en toe moet opletten of je de ander een kans geeft en dat als je heel verlegen bent weet dat het jou meer moeite kost om nieuwe mensen te ontmoeten.
Alle reacties Link kopieren
What goes around comes around ofzo?
Alle reacties Link kopieren
ik heb adhd maar die link met zoenen en overprikkeld raken die vat ik echt niet.

condooms in zijn rugzak vind ik niet zo raak maar hij klinkt wel als iemand die erg van het thrill seeken is. eerste half naar nog steeds op datingsite, vreemdgaan aan het einde van de relatie etc.

ik zou eens met hem bespreken of hij spanning zoekt en of jullie die samen kunnen zoeken. evt een parenclub of iets zodat julloe samen kunnen thrill seeken (na de corona crisis natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
Dat is misschien ook wel het probleem:
Ik ken meerdere vrienden met adhd en allemaal uit het zich anders. De ene wil totaal geen sex, de andere wil wel knuffelen, de volgende wil heel veel sex (denk de thrill waar jij het over hebt).
Maar dat het invloed heeft is een feit.
Een overprikkeld persoon kan zich niet makkelijk overgeven tijdens sex of relatie. Dat hoofd maakt overuren.
En zit hij op de high van de ADHD dan kan hij wel losgaan.
En ja vreemdgaan was niet netjes. Maar na jaren relatie zonder sex is het knap lastig als er ineens iemand voorbij komt die wel de juiste aandacht geeft. Dat is geen goedprater maar meer het trieste gevolg. We zijn er allebei niet trots op en hebben daar spijt van.
Ik weet door dat vreemdgaan wel de signalen te herkennen.
Dat ik ben vreemdgegaan is niet iets wat ik wil herhalen in een volgende relatie.
Ik vraag me af hoe we elkaar’s zelfvertrouwen hierin kunnen versterken. Het zit ons allebei nog hoog dat we onze vorige relatie zo hebben beëindigd.
Alle reacties Link kopieren
Maar heb je hem nou nog iets gevraagd of wat?
Such fun!1
Misschien zaten ze nog in zijn rugzak vanaf dat hij ze bij het kruidvat gekocht had?
Alle reacties Link kopieren
Is dit weer zo'n topic van 25+ pagina's vol met aannames terwijl de TO het dan uiteindelijk niet gaat vragen want 'ik vertrouw hem toch eigenlijk wel' ?
Tsja, ik heb ook altijd condooms bij mij, zelfs nu ik alweer samenwoon. Die zitten in mijn organizer en ik haal ze daar gewoon niet uit.

En ik ben iemand die eigenlijk nooit condooms gebruik, dus ook niet als ik geen relatie heb.

Zou daar dus niet zoveel achter zoeken.
Alle reacties Link kopieren
dollygoodtime schreef:
23-04-2020 08:49
Dat is misschien ook wel het probleem:
Ik ken meerdere vrienden met adhd en allemaal uit het zich anders. De ene wil totaal geen sex, de andere wil wel knuffelen, de volgende wil heel veel sex (denk de thrill waar jij het over hebt).
Maar dat het invloed heeft is een feit.
Een overprikkeld persoon kan zich niet makkelijk overgeven tijdens sex of relatie. Dat hoofd maakt overuren.
En zit hij op de high van de ADHD dan kan hij wel losgaan.
En ja vreemdgaan was niet netjes. Maar na jaren relatie zonder sex is het knap lastig als er ineens iemand voorbij komt die wel de juiste aandacht geeft. Dat is geen goedprater maar meer het trieste gevolg. We zijn er allebei niet trots op en hebben daar spijt van.
Ik weet door dat vreemdgaan wel de signalen te herkennen.
Dat ik ben vreemdgegaan is niet iets wat ik wil herhalen in een volgende relatie.
Ik vraag me af hoe we elkaar’s zelfvertrouwen hierin kunnen versterken. Het zit ons allebei nog hoog dat we onze vorige relatie zo hebben beëindigd.
Het is inderdaad erg moeilijk om een ander te vertrouwen als je zelf ook niet te vertrouwen bent geweest. Iedereen kan fouten maken, maar ik krijg nou niet echt het gevoel dat jij echt vindt dat je fout zat voor wat betreft je eigen vreemdgaan. Het klinkt eerder als iets wat niet te vermijden voor jou was door de omstandigheden. Je neemt mi geen verantwoordelijkheid. Je weet dus al dat jij onder bepaalde omstandigheden vreemd gaat, het is een tikje vervelender dat dit blijkbaar ook voor jouw vriend geldt. Er is weinig basis que vertrouwen, misschien wel terecht.
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die zegt: vraag het hem gewoon...hoe zien jullie dat voor je? Als hij vreemdgaat zegt hij toch vast niet: 'oh ja nu ben ik betrapt....ja ik ga dus vreemd.'

Gaat hij niet vreemd en zegt hij dat hij gewoon met die tas nieuwe condooms heeft gekocht en ze nog niet in het nachtkastje had gelegd...dan gelooft ze hem waarschijnlijk toch nog niet.

Je schiet er niks mee op.
Desayuno schreef:
23-04-2020 20:50
Voor iedereen die zegt: vraag het hem gewoon...hoe zien jullie dat voor je? Als hij vreemdgaat zegt hij toch vast niet: 'oh ja nu ben ik betrapt....ja ik ga dus vreemd.'

Gaat hij niet vreemd en zegt hij dat hij gewoon met die tas nieuwe condooms heeft gekocht en ze nog niet in het nachtkastje had gelegd...dan gelooft ze hem waarschijnlijk toch nog niet.

Je schiet er niks mee op.
Dan vraag je t niet, slotje maar dan
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
23-04-2020 20:57
Dan vraag je t niet, slotje maar dan
Ooh verkeerd gelezen, TO wil het zelf gaan vragen...nou TO, zie mijn eerdere post.
Alle reacties Link kopieren
De vraag is niet 'ga je vreemd', maar 'waarom heb je condooms in je tas'.

Over een maand krijgen we misschien weer antwoord van de TO.
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven