Eerlijk zijn

26-03-2020 14:17 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was vroeger erg onzeker en vond sociale contacten lastig. Ik had een muur om me heen gebouwd. Kon niet geloven dat iemand me leuk vond.

Nu gaat het een stuk beter en ben ik op een dating site omdat ik er klaar voor ben. Alleen nu vragen ze meteen naar mn vorige relaties maar het verhaal is dat ik al ouder ben maar nog nooit een relatie heb gehad.
Hier schaam ik me voor. Ik heb dat gezegd en ja je merkt toch dat het niet is wat ze verwachten.

Maja nu wil hij alles weten over vroeger enzo maar moet dat meteen? Kan je niet beter iemand eerst leren kennen voordat je verteld dat ne vroeger een loser was?
Dan heb je net een zon stempel. Ik wil dat ze me zien zoals ik nu ben?

Wat zouden jullie doen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon eerlijk zeggen dat je zulke dingen graag bespreekt als je elkaar wat beter kent.

En hou op jezelf als loser te betitelen. Als jij jezelf al een loser vindt, hoe kunnen anderen jou dan leuk vinden?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Hoi Linda,
Als eerste, je bent echt niet de enige die onzeker is (geweest) en sociale contacten lastig vindt.
Als een man meteen naar heel je verleden gaat vragen dan gaat het hem denk ik (ben ik bang) maar om 1 ding. Dan is hij toch een beetje aan het vissen wat je ervaring is en wat je allemaal hebt gedaan.

Dus daar moet je wel mee oppassen.

Het is helemaal niet erg dat je nooit een relatie hebt gehad. Via een dating site moet je ook iemand kunnen leren kennen die daar begrip voor heeft en die het misschien juist wel leuk vindt!

Mag ik vragen hoe jong je bent?
Alle reacties Link kopieren
Dat je geen relaties hebt gehad of onzeker was of sociale contacten moeilijk vond, maakt je niet tot een loser.

Ik was laat met mijn eerste relatie. Als mensen daarvoor vroegen waarom ik nog geen relatie had of vroegen waarom zo laat, dan gaf ik altijd gewoon aan dat ik er gewoon nooit mee bezig was omdat ik te druk was met andere dingen. Wat ook gewoon zo was. :-D

Maar sowieso vind ik het niet nodig om gelijk al je vorige al of niet aanwezige relaties uit de doeken te doen. In het begin zou ik gewoon aangeven dat je al een tijdje vrijgezel bent en eigenlijk wel zin hebt in een fijne relatie. Details kunnen later wel. En waarom zou iemand al die details al willen weten?
dianaf wijzigde dit bericht op 26-03-2020 14:24
2.46% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Nou, je bent al een stuk meer van jezelf gaan houden zie ik... ;)

Als jij niet happy bent met jezelf, straatl dat uit naar anderen. Ga daar dus eerst wat aan doen voordat je een relatie aan gaat, ook omdat je het moeilijk vind om eerlijk te zijn, de basispijler van een goede relatie is eerlijkheid. Iemand moet jou nemen zoals je bent, je mooie kanten en je mindere kanten. Maar jij moet jezelf ook zo nemen als je bent ;)
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
Dan zeg je, vroeger is geweest, laten we het nu liever hebben over het heden, kunnen we later nog weleens over vroeger praten.
Ik heb nu echt geen zin om over exen te praten.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Echt sommige mannen zijn gewoon veel te opdringerig per direct. Ik heb dat ook wel eens als crossdresser en zeg dan gewoon dat ze moeten ophouden met die stomme vragen.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet verplicht om inhoudelijk antwoord te geven. Je kan ook aangeven: Ik ben verlegen en ik heb daarom niet zo veel ervaring, de details bespreek ik liever een ander keer tijdens een date.

Of: ik vind exen en ex relaties geen leuk onderwerp om nu te bespreken.

I
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
weer een topic van jou??

Kun je niet beter hulp zoeken? je zit nog zo vol onzekerheid en gedoetjes
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-03-2020 14:28
Je bent niet verplicht om inhoudelijk antwoord te geven. Je kan ook aangeven: Ik ben verlegen en ik heb daarom niet zo veel ervaring, de details bespreek ik liever een ander keer tijdens een date.

Of: ik vind exen en ex relaties geen leuk onderwerp om nu te bespreken.

I
Dit vind ik zelf een erg goede.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Je kan beter eerlijk zijn en zeggen dat je nog niet eerder een relatie hebt gehad.
Als men vraagt waarom kan je iets vaags zeggen als het is er gewoon nog niet van gekomen.

Als mensen lange relaties hebben gehad dan zeggen ze dat gewoon.

Als je zegt dat je exen niet zo'n leuk onderwerp vindt dan gaan mensen invullen.

Je wil niet dat mensen gaan denken oh ze heeft blijkbaar veel korte relaties gehad. Die is niet in staat een relatie te behouden. Wat is er mis met haar karakter.

Als je nog niet eerder een relatie hebt gehad weet je waarschijnlijk ook minder goed hoe je een relatie vorm zou willen geven. Dat is wel fijn voor de ander om te weten.
Gewoon zeggen dat je nooit iets serieus leuks bent tegen gekomen. Van slet tot non vinden sommige mensen er wat van. Lekker belangrijk. Gelijk erover heen vragen en jij? Dan kunnen ze lekker zelf kletsen dat vinden de meeste mensen toch het leukst.
Alle reacties Link kopieren
Oke bedankt allemaal.
Ik heb al eerlijk antwoord gegeven dat ik geen relaties heb gehad. Dat had ik dus niet moeten doen.

Balen, naja ik kijk wel of ik er verder omheen kan praten.
Alle reacties Link kopieren
Hey LindaMerel,

Maakt niet uit. Kerels zat. Je hoeft het inderdaad niet te vertellen. Je kan er ook gewoon om heen praten. Je hoeft niet op elke vraag antwoord te geven. En je kunt nog steeds zeggen dat het er niet van is gekomen omdat je 15 katten zoveel aandacht vragen. 🤔 of nee, maak daar maar werk van xD.

Even zonder gekheid. Iedereen heeft een rugzakje, jij hebt dat, jouw dates hebben dat ook. Probeer je grenzen te bewaken en nogmaals, als je ergens geen antwoord op wil geven, begin gewoon over iets anders.

Probeer de date een beetje te laten praten. Dan kun jij lekker achterover hangen terwijl de date zich blootgeeft. Bv: “ik vind het moeilijk om zulke persoonlijke zaken al zo snel te bespreken, maar je kunt me helpen om me meer op mn gemak te voelen door wat meer over jezelf te vertellen, dus vertel me eens wat meer over ... “

Het fijne hiervan is dat niemand je onder druk kan zetten om iets te vertellen wat je niet wilt vertellen. Want dan heeft de date je gewoon nog niet genoeg op je gemak gesteld. Is het zijn schuld. 😜

Succes! En eh... laat je zelfwaardering niet te veel afhangen van die dates. De meeste zijn toch eikels 🤭
Alle reacties Link kopieren
LindaMerel323 schreef:
26-03-2020 19:48
Oke bedankt allemaal.
Ik heb al eerlijk antwoord gegeven dat ik geen relaties heb gehad. Dat had ik dus niet moeten doen.

Balen, naja ik kijk wel of ik er verder omheen kan praten.
Natuurlijk wel. Uiteindelijk wil je toch iemand bij wie jij je niet anders voor hoeft te doen dan jij daadwerkelijk bent.
Alle reacties Link kopieren
Hij reageert al niet meer dus ja maakt niet uit.

Ja, naja hij gaf aan dat ik weinig over mezelf vertel enzo maja dat is dus ook een beetje om dat te vermijden. conclusie het is te laat, ik ben 29 en nu zullen ze altijd denken er meot wel iets mis zijn anders had ze wel iemand gehad.

Ik laat hem wel gaan.
Alle reacties Link kopieren
Het maakt wél uit want je gaat hier telkens weer tegenaan lopen. Vind je zelf dat er iets "mis" is met je? Zoja, waarom? En ben je er mee bezig om iets aan deze destructieve opvatting te doen?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
LindaMerel323 schreef:
27-03-2020 20:13
Hij reageert al niet meer dus ja maakt niet uit.

Ja, naja hij gaf aan dat ik weinig over mezelf vertel enzo maja dat is dus ook een beetje om dat te vermijden. conclusie het is te laat, ik ben 29 en nu zullen ze altijd denken er moet wel iets mis zijn anders had ze wel iemand gehad.

Ik laat hem wel gaan.

Hé, houd eens op met deze 'Het is nu toch al verpest'-gedachten.
Alsof je leven over is, wanneer je op je 29ste geen lange relaties achter de rug hebt.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn inderdaad niet veel vrouwen die nog geen relatie hebben gehad op die leeftijd. Maar dat wil nog niet zeggen dat er iets "mis" is met jou. Ik zou het in het vervolg houden op "ik heb nog niet veel ervaring met relaties, want ik heb heel lang geen interesse/ruimte gehad hiervoor" en meer verantwoording ben je eigenlijk niet verschuldigd.

De juiste man neemt jou dit niet kwalijk en wil je leren kennen voor wie je bent, niet voor de "ervaring" die je al hebt.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Hij geeft aan dat hij je te gesloten vindt. Dat je te weinig over je zelf verteld.

En jij maakt er gelijk van hij vindt het raar dat ik nog geen relatie heb gehad.

Hij zegt toch echt wat anders.
Iemand waar weinig uitkomt daar zou ik ook moeite mee hebben. Niet met iemand die weinig relatie ervaring heeft.
Je bent de juiste nog niet tegengekomen. Klaar. Verklaring genoeg lijkt me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven