Relatie met een borderliner (Lege OP)

02-04-2020 01:28 56 berichten
...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-04-2020 21:07
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
98.32% gewijzigd
Uit maken.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, passie en spanning!
Ik ken in mijn directe omgeving twee gediagnosticeerde borderliners. Prachtige mensen. Je moet ze alleen wat uit de wind houden, hun hele leven lang. Als dat voor jou geen probleem is/wordt, probeer het dan maar.
Waar loop je tegenaan?
Ga hardlopen en oefen op de sprint.

Vast heel lastig maar kansloos.
Vooral zorgen dat hier geen kinderen uit ontstaan, want dan hebben zowel jij als moeder (ik gok dat je man bent?) een probleem.
.......
anoniem_652ef121be48e wijzigde dit bericht op 14-02-2021 12:27
Reden: Oud
98.53% gewijzigd
Man010 schreef:
02-04-2020 01:53
Waar ik vaak tegen aan loop

Veel woorden voor kansloos.
Man010 schreef:
02-04-2020 01:53
Waar ik vaak tegenaanloop zijn de stemmingswisselingen het ene dag zitten we in de roze wolken en het andere dag is het helse tot aan slaande toe ruzies.

Zij weigert ook in therapie te gaan maar mij wilt ze ook niet loslaten een ENORME verlatingsangst. Zoals die bij vele bekend probleem is bij borderliners.

Bij ruzies smeekt ze en belooft ze alles om te veranderen en dat houd ze dan een max een week vol..

Ik ben een zelf een "macho" type geef dus ook altijd mijn grenzen aan. Maar het is soms leven met een gekke persoon in huis..
Als jij het verschil niet weet tussen iemand die gek is, en iemand die ziek is en het erg moeilijk heeft met zichzelf, ben je sowieso niet de juiste persoon voor haar, sorry. Als je zó tegen haar aankijkt, maak het dan gewoon uit. Liever te vroeg dan te laat, in dit geval. En doe het goed. Maak het netjes uit en heb geduld met haar, ze heeft hier niet om gevraagd.
Hoe bedoel je ruzies tot slaande aan toe, slaan jullie elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Ben je nog getrouwd en is dit je zoveelste affaire?
Oh haha, ik heb even geloept inderdaad. Oftewel je ex-maitraisse is boos?
En nu is zij ineens de gekke borderliner ipv jij de klootzak..? Zeg me alsjeblieft dat het niet zo'n verhaal is...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij zijn passieloze huwelijk van 14 jaar met kinderen heeft opgeblazen voor deze spannende relatie.
Be careful what you wish for.
Alle reacties Link kopieren
Een borderliner gek noemen is natuurlijk vragen om problemen. Lees je in in het ziektebeeld en probeer te begrijpen waar haar gedrag vandaan komt en waardoor het wordt uitgelokt. Als je er niet mee kunt omgaan moet je het moet uitmaken, zo simpel is het.
Alle reacties Link kopieren
Je vrouw kan het niet zijn obv je eerdere topic. Dus je neukerdje is gek. Tja das niet eens officieel aan, dus uitmaken hoeft niet eens

Of ben je van dat ze een totale Fatal Attraction doet en je konijn vermoordt
Je wilde toch een leven met meer passie? Dat heb je dan nu.
Alle reacties Link kopieren
Het is geen borderliner. Het gaat om een vrouw met de aandoening borderline. Je bent niet je aandoening. TO: jij bent ook geen kanker wanneer je kanker krijgt.

Meerdere vriendschappen...wat is je vraag?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
02-04-2020 07:49
Het is geen borderliner. Het gaat om een vrouw met de aandoening borderline. Je bent niet je aandoening. TO: jij bent ook geen kanker wanneer je kanker krijgt.
Dankjewel. :worship:
Alle reacties Link kopieren
ik had een vriendinnetje die de diagnose borderline kreeg, maar zij geloofde het niet. volgens haar zat de psycholoog fout. haar issues en gek gedrag ontstonden alleen door de acties van bepaalde mensen volgens haar. dus die mensen waren het probleem en niet zij.

ze was soms heel lief en aardig maar heel vaak ook denigrerend en gemeen, vooral waar anderen mensen bij waren deed ze plots stoer. ik heb er gauw afstand van genomen.
ik kan mij niet voorstellen dat ik ooit met zo iemand een relatie zou kunnen krijgen. ik zou er zelf gek van worden
Alle reacties Link kopieren
Belangrijkste zou voor mij zijn of diegene over zelfinzicht beschikt.
En deels ook over welke borderline-kenmerken ze heeft.

Het is een veel te complexe stoornis om daar een algemene uitspraak over te doen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
even loepen hoor, echt
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-04-2020 08:11
even loepen hoor, echt
En maar 4 posts, dus makkelijk bijlezen.
Thx.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Tja karma.....

Je had een lieve vrouw maar je wilde een wild avontuur. Sneu voor je kinderen vooral. Jij krijgt eerlijk gezegd vooral wat je verdient.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Man010 schreef:
02-04-2020 01:53
Waar ik vaak tegenaanloop zijn de stemmingswisselingen het ene dag zitten we in de roze wolken en het andere dag is het helse tot aan slaande toe ruzies.

Zij weigert ook in therapie te gaan maar mij wilt ze ook niet loslaten een ENORME verlatingsangst. Zoals die bij vele bekend probleem is bij borderliners.

Bij ruzies smeekt ze en belooft ze alles om te veranderen en dat houd ze dan een max een week vol..

Ik ben een zelf een "macho" type geef dus ook altijd mijn grenzen aan. Maar het is soms leven met een gekke persoon in huis..

Lekker genieten van je avontuur joh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven