Stomme uitspraak vriend

05-04-2020 01:23 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zei gisteren, toen we via via op dit onderwerp kwamen, dat als je de meeste nederlandse mannen de keuze zou geven tussen foto's van een blonde vrouw, een brunette en een donkere meid, ze de blonde het aantrekkelijkste zouden vinden en daar voor zouden kiezen.
En dat terwijl ik dus getint ben (halfbloedje). Ik vind het nogal een opmerkelijke en vervelende opmerking die volgens mij ook niet klopt. Hij zegt dat er empirisch bewijs voor is. Dat kleur hem totaal niet uitmaakt, maar dat veel mannen nou eenmaal gaan voor blond. Hij zei al eerder zoiets van 'ik weet zeker dat als veel mannen jou zien ze denken van he, hoe kan dat nou, normaal val ik op blond maar deze dame heeft iets bijzonders'.
Ik voel me er niet zo prettig bij, stel ik me aan?
Wat een hork zeg.
Is dat nog altijd die kerel "met een hoek af"?

Ik zou hem melden dat ie maar een blondine met blauwe ogen zoekt en vertrekken.
Alle reacties Link kopieren
Alweer een topic over je vriend. Je zei eerder toch al dat zijn communicatieskills nogal lomp waren oid, ik denk dat je dit daar ook wel onder kan scharen. Hij bedoelt het vast niet persoonlijk.

Ook hier geldt hetzelfde advies, het maakt niet uit wat wij ervan vinden, het gaat er om wat jij er van vindt.

Ik denk wel dat in zo'n korte relatie al meerdere topics over dingen die niet fijn zijn, geen goed teken zijn. Niemand is perfect, maar je moet wel met elkaars minpunten kunnen dealen. En ik weet niet of jij dat kan bij deze gast.
Als je mooie borsten hebt zit het wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Next.
Laat hem lekker een blondine zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Hij zei er wel bij 'mij maakt het niet uit en ik ben niet zo, maar ik denk de meeste Nederlandse mannen wel'. Hij heeft ooit eerder ook wel iets gehad met brunettes en een getint meisje, maar het is alsnog een domme uitspraak
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft wel gelijk trouwens, er is redelijk wat onderzoek naar gedaan en mannen vinden blonde vrouwen over het algemeen aantrekkelijker.


https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... -op-blond/
Antoon69 schreef:
05-04-2020 01:28
Wat een hork zeg.

Ja dit, je hoeft niet alles te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
05-04-2020 01:38
Hij heeft wel gelijk trouwens, er is redelijk wat onderzoek naar gedaan en mannen vinden blonde vrouwen over het algemeen aantrekkelijker.


https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... -op-blond/
Ja dat zal vast zo zijn, alleen om dat dan zo specifiek tegen mij te zeggen vind ik weinig tactisch eigenlijk. Het kwam overigens niet zomaar uit de lucht vallen hoor, we hadden het juist over een vriendin van mij die alleen op donkere jongens viel. Toen zij hij van 'o wat grappig, bij Nederlandse mannen zie je vaak'
Alle reacties Link kopieren
lindasnelle schreef:
05-04-2020 01:40
Ja dat zal vast zo zijn, alleen om dat dan zo specifiek tegen mij te zeggen vind ik weinig tactisch eigenlijk. Het kwam overigens niet zomaar uit de lucht vallen hoor, we hadden het juist over een vriendin van mij die alleen op donkere jongens viel. Toen zij hij van 'o wat grappig, bij Nederlandse mannen zie je vaak'
Eigenlijk vind ik het dan niet eens zo gek dat hij dat zegt.
Alle reacties Link kopieren
Al dit het LARP Groep geval is ... vraag ik me af waarom je zoveel aantrekt wat hij Van je vind of in het algemeen.

Het lijkt een beetje over te komen vanuit hem “ als ik je niet ontmoet had dan hadden ze je laten lopen, want elke man valt nou eenmaal voor Blond”

Dus wees mij maar dankbaar, rare vriend heb je.

Dit is echt dikke onzin.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
lindasnelle schreef:
05-04-2020 01:40
Ja dat zal vast zo zijn, alleen om dat dan zo specifiek tegen mij te zeggen vind ik weinig tactisch eigenlijk. Het kwam overigens niet zomaar uit de lucht vallen hoor, we hadden het juist over een vriendin van mij die alleen op donkere jongens viel. Toen zij hij van 'o wat grappig, bij Nederlandse mannen zie je vaak'
Je vroeg er om en hij haalde een onderzoek aan. Dus ja je zeurt
Alle reacties Link kopieren
Meprim schreef:
05-04-2020 01:47
Je vroeg er om en hij haalde een onderzoek aan. Dus ja je zeurt
Nou ik vroeg er niet zelf om. Ik zei dus dat ik het zo raar vond dat die vriendin alleen op donkere jongens valt en toen zei hij dus 'wat grappig want Nederlandse jongens vallen juist vaak op blond blabla..'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je andere topics niet gelezen maar als ik dit zo zie vind ik het niet per se een rare opmerking in de context waarin deze gemaakt is. Maar goed, jij moet je zelf oké voelen bij je vriend.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
lindasnelle schreef:
05-04-2020 01:40
Ja dat zal vast zo zijn, alleen om dat dan zo specifiek tegen mij te zeggen vind ik weinig tactisch eigenlijk. Het kwam overigens niet zomaar uit de lucht vallen hoor, we hadden het juist over een vriendin van mij die alleen op donkere jongens viel. Toen zij hij van 'o wat grappig, bij Nederlandse mannen zie je vaak'
Ik vind dat je je vreselijk aanstelt. Ben je serieus zo onzeker dat je wat hij zei zo op jezelf betrekt?
Ik denk dat (Nederlandse) mannen inderdaad eerder op blond vallen dan op donker harige omdat dat eerder iets van 'herkenning' geeft; een 'typisch Nederlands meisje' (even plat gezegd) is nu eenmaal vaak blond, als je tenminste naar 50 jaar geleden kijkt. Of ze daar tegenwoordig ook eerder voor zouden kiezen weet ik niet, aangezien er tegenwoordig zoveel vrouwen juist niet blond zijn.
Ik snap niet helemaal wat je zo vervelend vindt aan zijn opmerking; dit heeft toch niks met je huiskleur te maken? Ik ben ook niet blond, wel blank, maar mannen zullen dus waarschijnlijk ook minder snel op mij vallen. Is dat erg? Nee; misschien dat Fransen of Italianen, wel eerder voor mij zouden kiezen,
Ik weet ook zeker dat veel mannen juist wel op jou zullen vallen, misschien dan niet in noord-Europa, maar wel in het zuiden of in de Caraïben of de Verenigde-Staten.

En misschien lees ik dan totaal verkeerd; maar is je een-a-laatste zin niet een compliment? Ik lees daarin dat je een mooie verschijning bent, dat is toch een aardig iets van je vriend om te zeggen?
lindasnelle schreef:
05-04-2020 01:51
Nou ik vroeg er niet zelf om. Ik zei dus dat ik het zo raar vond dat die vriendin alleen op donkere jongens valt en toen zei hij dus 'wat grappig want Nederlandse jongens vallen juist vaak op blond blabla..'
Nou als dat alles is vind ik dat je zeikt. Hij is niet voor niks met jou samen. Zal niet zo zijn dat hij tegen zijn wil in met jou samen is.
En waarom is het raar dat die vriendin alleen op donkere jongens valt?
Over smaak valt niet te twisten.
Alle reacties Link kopieren
lindasnelle schreef:
05-04-2020 01:40
Ja dat zal vast zo zijn, alleen om dat dan zo specifiek tegen mij te zeggen vind ik weinig tactisch eigenlijk. Het kwam overigens niet zomaar uit de lucht vallen hoor, we hadden het juist over een vriendin van mij die alleen op donkere jongens viel. Toen zij hij van 'o wat grappig, bij Nederlandse mannen zie je vaak'
Zo even snel grasduinend door een dwarsdoorsnede van jouw berichten op dit forum snap ik wel waarom jouw liefdesleven zo r*k is.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Neem het niet zo persoonlijk :rose:
Alle reacties Link kopieren
Wie noemt zichzelf nou een halfbloedje? Verder heb ik nogal een dejavu. Dezelfde man als 3 weken geleden...dan heb je je antwoorden toch?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-04-2020 12:06
Reden: nickhinten
80.25% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
lindasnelle schreef:
05-04-2020 01:40
Ja dat zal vast zo zijn, alleen om dat dan zo specifiek tegen mij te zeggen vind ik weinig tactisch eigenlijk. Het kwam overigens niet zomaar uit de lucht vallen hoor, we hadden het juist over een vriendin van mij die alleen op donkere jongens viel. Toen zij hij van 'o wat grappig, bij Nederlandse mannen zie je vaak'
Wat is er weinig tactisch aan? Hij haalt gewoon een onderzoek aan, een feit. Zegt toch niks over hem, dat zegt hij er zelfs nog bij.
Alle reacties Link kopieren
Dat is net zo'n onzinnig "onderzoek" als dat uit "onderzoek" blijkt dat mannen meestal van vrouwen met grote (siliconen) borsten houden. Flauwekul dus, van die typische Facebook/Instagram onderzoekjes. Niet zo serieus nemen, TO. Focus je op belangrijkere dingen. Bovendien, als ik zo de manier lees waarop hij dat zei, heb ik niet de indruk dat hij dat zei om je te kwetsen of zo.
Ik vind niet dat hij iets raars heeft gezegd. Ik denk eigenlijk ook dat de meeste Nederlandse mannen op een blonde vrouw vallen. Ik ben zelf niet blond, maar zie dat ook helemaal niet als een belediging. Mannen kennen dit gewoon en dat is in Nederland misschien het standaard schoonheidsideaal. Als brunette zoals ik kun je er jaloers op zijn, maar je het ook zien dat het leuk is dat je juist anders bent. Ik zelf vind sommige blonde dames in Nederland weer zo 13 in een dozijn, terwijl ik in Spanje dat weer zou zijn.
Daarnaast zegt hij dat veel mannen bij jou van gedachten zouden veranderen, zo denkt hij. Dus dat ze normaal op blond zouden vallen, maar bij jou ineens denken 'wauw'. Dat is toch een compliment of ben ik nu gek? Als dat inderdaad zo is zou je met je schoonheid dus mensen overtuigen van een ander standpunt. Nou, dat vind ik heel wat.

Misschien heeft hij het op een lompe manier gezegd, maar over de boodschap zelf zou ik niet vallen. Volgens mij heeft hij totaal geen kwaad in de zin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven