Onzeker

05-04-2020 19:39 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. De laatste tijd merk ik heel erg dat ik onzeker word als er meisjes in de buurt zijn bij mijn vriend.
Bijvoorbeeld als we met vrienden zijn en er is ook een meisje die knapper is dan ik en veel humor heeft en dan kan ik wel huilen. Ik schaam me gelijk voor mezelf en wil het liefst naar huis en boos worden. Ik weet dat dit echt overdreven is maar ik voel me dan zo ontzettend lelijk en weet gewoon zeker dat mijn vriend haar knap vind en bij zichzelf denkt dat zij echt perfect is. Ik ben voor de rest helemaal niet echt onzeker over mijn uiterlijk ik vind mijzelf zelfs best knap.. Maar zodra er andere meiden bijzijn die knapper zijn dan word ik zo onzeker.
Heeft iemand tips? Ik wil me niet zo druk hoeven te maken want er zullen altijd meisjes bijzijn.
Alle reacties Link kopieren
Doet jouw vriend iets dat jou onzeker maakt? Of komt dit echt uit jezelf?
leeg
Alle reacties Link kopieren
Helena_z schreef:
05-04-2020 19:41
Doet jouw vriend iets dat jou onzeker maakt? Of komt dit echt uit jezelf?
Ik denk dat dit echt uit mezelf komt
Alle reacties Link kopieren
Mariabern1234 schreef:
05-04-2020 19:44
Ik denk dat dit echt uit mezelf komt
Hm.. De relatie zit verder goed? Voldoende intimiteit, qualitytime?
Heb je dit probleem nog in eerdere relaties gehad?

Het voelt een beetje alsof je, je niet goed genoeg voelt voor je vriend. Probeer eens te bedenken, volgende keer wanneer er nog eens een "knappe, grappige meid" langskomt, dat jij even grappig en knap bent. Als jouw vriend een goede vent is, en jullie hebben samen een leven opgebouwd of zijn dat aan het opbouwen, dan geef je dat echt niet zomaar op omdat er nog andere knappe vrouwen zijn. Dat is het leuke aan relaties, er zijn nog tal van andere kandidaten, dat is een feit en dat verander je niet, maar het is de band die jullie delen dat er wel of niet voor zorgt dat je voor elkaar kiest.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Helena_z schreef:
05-04-2020 19:48
Hm.. De relatie zit verder goed? Voldoende intimiteit, qualitytime?
Heb je dit probleem nog in eerdere relaties gehad?

Het voelt een beetje alsof je, je niet goed genoeg voelt voor je vriend. Probeer eens te bedenken, volgende keer wanneer er nog eens een "knappe, grappige meid" langskomt, dat jij even grappig en knap bent. Als jouw vriend een goede vent is, en jullie hebben samen een leven opgebouwd of zijn dat aan het opbouwen, dan geef je dat echt niet zomaar op omdat er nog andere knappe vrouwen zijn. Dat is het leuke aan relaties, er zijn nog tal van andere kandidaten, dat is een feit en dat verander je niet, maar het is de band die jullie delen dat er wel of niet voor zorgt dat je voor elkaar kiest.
Hmm vind het lastig.. ik mis zeker intimiteit? Als dat zo heet mis gewoon wat meer contact gewoon als in knuffelen .. daar houd hij niet zo van maar voor de rest zit het goed..
Ik weet ergens ook wel dat hij me nier verlaat maar het idee dat hij alleen al haar ziet en misschien iets over haar denkt maakt me algek..
Alle reacties Link kopieren
Ze moeten sowieso anderhalve meter afstand houden
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Mariabern1234 schreef:
05-04-2020 19:39
Heeft iemand tips?

Gezien dit en vele van je andere topics: tijd voor een therapietje?
Alle reacties Link kopieren
Het zal hoe dan ook nu een stuk rustiger rond je vriend zijn, sinds Corona.
Verder, je raakt jezelf ontzettend kwijt rondom andere meiden.
Ik denk dat je er goed aan doet er hulp voor te zoeken. Ik denk dat een telefonisch consult met een psycholoog je best goed zal doen (gezien je niet meer face to face kan afspreken)
Juist omdat je goed kan omschrijven wat je voelt in jezelf.

Het is inderdaad iets wat in jou zit. Die meiden triggeren iets enorms in jou.
Het is belangrijk om meer eigenwaarde in jezelf te creeeren, blij te worden met jezelf en een zeker persoon te worden in de toekomst.
Het is allemaal mogelijk maar het kost wel wat tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven