Motor rijden met dochter 14

06-04-2020 16:53 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
"xxxxxx"xx
annet1 wijzigde dit bericht op 01-05-2020 17:47
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je volkomen! En toch... Als je man zich aan de regels houdt en niet heel hard gaat rijden ofzo, zul je toch moeten loslaten ben ik bang.

Ik zou dit ook slecht trekken hoor. Want hij kan zich wel netjes gedragen, maar dat zegt nog niets over hoe anderen dat doen...

Je hebt niets aan mij... Succes!
Ik zou het ook eng vinden, al heb ik als kind ook weleens achterop de motor gezeten bij mijn vader. Vond ik toen ook eng. ;-D
Wat hij zelf doet moet ie zelf weten.

Maar no way dat mijn kind voor haar 18 op zo'n moordtuig kruipt.
Ook niet achterop.
Hangt ervan af hoe je man rijdt.

Mijn dochter mocht als kleuter wel eens bij mijn vader achterop de motor, en mijn vader reed dan als een slak. Dat vond ik echt niet eng hoor. Dochter ook niet trouwens, die vond het prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Is je man ook vaak zwaargewond en overleden enzo?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Een motorrijder die altijd veilig rijdt is nog steeds kwetsbaar en heel erg afhankelijk van het andere verkeer. Bijna elke motorrijder die ik ken heeft persoonlijk een ongeval meegemaakt soms ernstig gebroken rug, geklapte long, ...,,dus ik snap dat je het niet fijn vindt.
Daarnaast is het leukste op een motor de grens opzoeken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat vroeger ook bij mijn vader achterop de motor en vond dat geweldig! Maar nu sta ik er net zo in als jij en vind motorrijders wel erg kwetsbaar op de weg. Daarom ben ik stiekem erg blij dat mijn man 0 interesse heeft in motorrijden :$

Zou je misschien met je man een compromis kunnen sluiten? Dat hij bijvoorbeeld alleen over rustige wegen rijdt met jullie dochter en niet over snelwegen?
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
Mensen denken van nature dat ongelukken anderen overkomen.

Hij zal vast wel weten dat een motorrijder ook buiten zijn schuld een ongeluk krijgen kan.

Wat vindt jouw dochter van de risico's?

(Misschien moet je een beetje in hun relatie gaan stoken, zeggen dat ze nu toch wel te oud is om bij pappa op schoot achterop te zitten :A: )
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
06-04-2020 17:08
Mensen denken van nature dat ongelukken anderen overkomen.

Hij zal vast wel weten dat een motorrijder ook buiten zijn schuld een ongeluk krijgen kan.

Wat vindt jouw dochter van de risico's?

(Misschien moet je een beetje in hun relatie gaan stoken, zeggen dat ze nu toch wel te oud is om bij pappa op schoot achterop te zitten :A: )


Dit meen je niet serieus toch? Juist leuk dat ze vader/dochter tijd samen hebben. Daar word je nooit te oud voor.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
Hij is de vader van je dochter? Wanneer zij het gaaf vindt, en hij zich gewoon netjes aan de verkeersregels houdt en niet gaat rijden met gladheid, harde wind etc. Dan kan je daar niet veel tegen doen.

Jij vindt motorrijden eng. Zit jij ooit bij je man achterop?

Je dochter is 14 en mag meebeslissen over wat ze wel en wat ze niet wilt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Leuk vader en dochter moment! Ik ben zelf een motorrijder en met iemand achterop let je nog beter op.

Als je gaat letten op zaken vallen ze meer op, zoals nu bij jou met motorongelukken. Een gemiddelde motorrijder let goed op en " denkt " ook voor automobilisten. Dus defensief rijden.

Wat ik wel heel belangrijk zou vinden is dat dochterlief een goed passend motorpak heeft en dito helm. Zonder is echt onverantwoord en schaafwonden kunnen dodelijk zijn als het er maar genoeg zijn omdat je huid dan niet meer ademt.

Kan me je spanning voorstellen hoor, maar als je vriend zich een beetje normaal gedraagt en je dochter vind het leuk zou ik het niet zo'n probleem vinden.
Dit zou ik ook eng vinden. Je man kan nog zo goed en voorzichtig rijden, een ongeluk kan ook veroorzaakt worden door een ander en dan ben je als motorrijder heel wat kwetsbaarder dan een automobilist.
Voor mij zou het er sterk vanaf hangen waar ze rijden en hoe man rijdt. Verbieden zou ik niet doen en me erg zorgen maken ook niet. Heb bij mijn vader wel eens achterop gezeten, en ook veel achterop de scooter van mijn toenmalige vriendje (die zwaar opgevoerd was). Ik zou me wat minder voelen bij snelweg of in donker rijden. Ik neem aan dat ze beide beschermende kleding dragen?
Alle reacties Link kopieren
Toen ik bij een vriend achterop de motor ging gaf hij instructies over hoe ik moest zitten en hoe ik moest bewegen bij bochten. Dat ging goed. Hij gaf aan iemand anders niet achterop te nemen omdat dat niet goed ging en bijna ongelukken kwamen door de bewegingen van die passagier.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard ben je kwetsbaarder op de motor dan in de auto, maar dat ben je op de fiets ook. Toch vinden de meeste Nederlanders het geen probleem om zonder helm of enige andere bescherming op de fiets te stappen en aan druk verkeer deel te nemen. Je kunt ook niet alles in het leven wat potentieel gevaarlijk is vermijden, dan zou je amper nog de deur uit kunnen. Je kunt wel bij alles wat je doet zoveel mogelijk je verstand gebruiken, maar ik neem aan dat je man dat doet als hij zijn dochter achterop heeft.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
06-04-2020 16:58
Wat hij zelf doet moet ie zelf weten.

Maar no way dat mijn kind voor haar 18 op zo'n moordtuig kruipt.
Ook niet achterop.

Moordtuig? Automobilisten zijn bijna altijd degenen die het moordtuig besturen, niet de motorrijders.

To, ik snap je zorgen, maar bedenk dat je man zich heel goed realiseert wat voor kostbaars hij achterop heeft waardoor hij extra goed zal opletten. Ik ben zelf motorrijder en met iemand achterop kijk ik nog beter uit en ben ik nog voorzichtiger.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Ligt er ook aan wat ze aan heeft.
Onze zoon mag ook wel eens met kennis meerijden, maar hij heeft een heel motorpak aan en een heel goede helm op.
Alle reacties Link kopieren
Je vind iets eng wat je zelf niet kent en zelf niet leuk vindt.
Andere mensen vinden het wel leuk.
Dit zegt meer over jouw gevoel dan over het gevaar van motorrijden.
Hoe vaak lees je in de krant dat een motorrijder veilig thuis kwam? Precies, goed nieuws is geen nieuws.
Hoe vaak lees je dat een automobilist vreselijk gewond is geraakt? Niet heel vaak, want het gebeurt zo vaak dat het niet in het nieuws komt. Maar je denkt misschien dat een auto veiliger is - bij een ongeluk krijg je een gruwelijke klap. Die airbags zijn geen zachte donskussens waar je heerlijk induikt in een wolkje van eendenveren.

Sorry maar je topic gaat vooral over jouw beeld en jouw beleving.
Als je dochter alleen maar mag doen wat jij kent en veilig vindt, krijgt ze een hééél klein wereldje.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Het zou voor mij ook nog wel uitmaken of de motor een racemonster is waar ze dan klaverbladen mee gaan racen of een gezapige chopper die leuk over de binnenwegen toert. Met dat laatste zou ik niet zo'n probleem hebben, het eerste lijkt me spannender. Veel hangt natuurlijk af van de rijstijl van je man, maar op de meeste Ducati's zit je als bijrijder minder stabiel dan op de gemiddelde Harley of Goldwing.

Ik heb zelf jaren een motor gehad, dus ik ben niet principeel tegen :-)
Ze heeft een motorpak aan, inclusief handschoenen, en een helm op neem ik aan?

Als de motor een redelijke zitpositie heeft voor de duo, gewoon lekker samen laten rijden.
viva-amber schreef:
06-04-2020 17:00
Een motorrijder die altijd veilig rijdt is nog steeds kwetsbaar en heel erg afhankelijk van het andere verkeer. Bijna elke motorrijder die ik ken heeft persoonlijk een ongeval meegemaakt soms ernstig gebroken rug, geklapte long, ...,,dus ik snap dat je het niet fijn vindt.
Daarnaast is het leukste op een motor de grens opzoeken.

Die grens zoek je natuurlijk niet op als je iemand achterop hebt.

En verder ken ik heel veel motorrijders, en nog niet de helft daarvan heeft zelf een ongeval gehad.
Marnamai schreef:
06-04-2020 16:58
Wat hij zelf doet moet ie zelf weten.

Maar no way dat mijn kind voor haar 18 op zo'n moordtuig kruipt.
Ook niet achterop.
Het is net zo goed zijn kind en hij heeft dus net zoveel te zeggen over wel of niet op de motor. Zij heeft geen vetorecht en dochter is op een leeftijd dat ze zelf mag kiezen
anoniem_395148 wijzigde dit bericht op 06-04-2020 18:26
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 15 gaat ook achterop bij mijn man. Ik vind het doodeng. Zelf zit ik ook wel eens achterop en dat vind ik ook eng, omdat ik zelf de controle niet heb.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-04-2020 17:00
Een motorrijder die altijd veilig rijdt is nog steeds kwetsbaar en heel erg afhankelijk van het andere verkeer. Bijna elke motorrijder die ik ken heeft persoonlijk een ongeval meegemaakt soms ernstig gebroken rug, geklapte long, ...,,dus ik snap dat je het niet fijn vindt.
Daarnaast is het leukste op een motor de grens opzoeken.

Uitzonderingen daar gelaten maar, juist omdat je kwetsbaarder bent ga je daarnaar ‘rijden’.

Als motorrijder let je vaak juist véél beter op wat er om je heen gebeurt vooral omdat je je kwetsbaarder voelt en ook omdat je eigenlijk 0,0 afleiding hebt van randzaken zoals een radio, navigatie (hoewel je dat steeds meer ziet), een telefoon, pratende passagier etc etc.

Ik ben op de motor in ieder geval altijd veel meer betrokken bij het verkeer en zie doorgaans iedere andere verkeersdeelnemer als iemand die mij van m’n motor wil rijden. Let maar eens op hoe vaak motorrijd(st)ers oogcontact zoeken, bevestiging voor hen dat jij ze ziet. Ongevallen met motoren worden niet zelden veroorzaakt door een automobilist die niet oplet, om welke reden dan ook.

Dat de grens opzoeken het leukste is van motorrijden is kolder.


anoniem schreef:
06-04-2020 17:13
Leuk vader en dochter moment! Ik ben zelf een motorrijder en met iemand achterop let je nog beter op.

Als je gaat letten op zaken vallen ze meer op, zoals nu bij jou met motorongelukken. Een gemiddelde motorrijder let goed op en " denkt " ook voor automobilisten. Dus defensief rijden.

Wat ik wel heel belangrijk zou vinden is dat dochterlief een goed passend motorpak heeft en dito helm. Zonder is echt onverantwoord en schaafwonden kunnen dodelijk zijn als het er maar genoeg zijn omdat je huid dan niet meer ademt.

Kan me je spanning voorstellen hoor, maar als je vriend zich een beetje normaal gedraagt en je dochter vind het leuk zou ik het niet zo'n probleem vinden.

Dit. Extreem onderschat aspect van het motorrijden en het is te bizar voor woorden dat een fatsoenlijk en vooral goed passend pak (dwz: broek-jas-laarzen-handschoenen) nog steeds niet verplicht is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven