Een leugenaar als ex. Hij gaat verder en ik sta stil

06-04-2020 23:32 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai lieve mensen!

Ik heb ongeveer 2,5 jaar een ‘relatie’ achter de rug. Het was nooit echt officieel een relatie, maar toch was het meer dan alleen scharrels/voor de seks.

We hebben elkaar ontmoet op het werk. Hij was mijn leidinggevende. Hier is het dan ook altijd een beetje geheim gebleven dat we met elkaar omgingen.

Na een tijd wou hij weer terug naar waar hij vandaan kwam. Dat is 1,5 uur rijden. Hij zat flink met zichzelf in de knoop. Gebruikt veel drugs. Ook moest hij altijd vertellen dat andere vrouwen zeer geïnteresseerd in hem waren en dat ze met hem wilden daten. Hij deed dit dan ook. Maar toch kwam hij weer terug om te zeggen dat hij van mij hield.

Nu is het over. Ik ben gedumpt door een telefoongesprek. Maar ik kan het nog niet loslaten. Hij gaat verder met een andere meid en blijft hierover maar liegen, zoals hij vaker heeft gelogen over andere vrouwen. Hij heeft veel vaker dingen met andere vrouwen gedaan en als ik ernaar vroeg dan geeft hij dit nooit toe, zelfs niet als ik met tranen voor hem sta. Ik ben ook aan de kant gezet voor een ander.

Het doet echt zo ontzettend veel pijn. Ik ben heel erg onzeker geworden van de hele relatie. Ben heel erg achterdochtig en kan hem ook nog steeds niet loslaten na 3 maanden..

Hebben jullie misschien tips? Het is nu wat lastig om bijvoorbeeld een psycholoog te zoeken in deze tijd. Maar misschien dat dingen thuis juist werken.
siimonee wijzigde dit bericht op 07-04-2020 08:51
Reden: Te lange lap tekst. Verhaal korter gemaakt.
86.08% gewijzigd
siimonee schreef:
06-04-2020 23:32
Het doet zoveel pijn momenteel. Vervangen worden. Het is nu 3 maanden verder en ik moet nog steeds flink huilen. Er is inmiddels een jongen op mijn pad die zo liet is, maar ik ben gewoon heel bang dat ik daar niet klaar voor ben. Ik ben mijzelf best gaat haten. Door alle acties van mijzelf, maar ook omdat ik mij afvraag waarom hij nooit voor mij is willen gaan. Of ik gewoon niks beteken en niet leuk ben, niet knap, niet slim, zeg het maar.

Het nu even van mij aftypen (wat een verhaal, sorry! Wie dit leest is echt een held) helpt wel. Ik heb het opgeschreven, maar delen met andere mensen voelt fijn. Het is lastig om met mensen over de situatie te praten, omdat ze hem nooit hebben gemogen. Terwijl ik ook een andere kant van hem ken.

Heeft iemand misschien nog tips? Nu in deze tijd zijn sommige dingen wel lastig natuurlijk, omdat je thuis moet blijven. Maar misschien zijn juist daar ook dingen te bedenken.

Je hoeft je helemaal niet af te vragen waarom hij niet voor je is gegaan. Hij gaat na een voorbij huwelijk van de een naar de ander.
Gelukkig heb je geen liefdesbaby van hem gekregen en heb je geen financiële schulden van hem gekregen en heb je hem geen medehuurder gemaakt van je flat.

Maar... die kerel is nog steeds je leidinggevende op je werk?
Dan is het beter voor je om ander werk te zoeken.

Meid, het is heel naar allemaal. Het is voorbij. Geen hoop meer hebben. Deze relatie zou jou nooit geluk geven.
Het was je eerste liefde. Je hebt weer wat geleerd.
Jij kan je best doen, maar je kan hem nooit omvormen tot een betrouwbaar iemand.

Zit er een goede psycholoog bij jou in de buurt?
Die kan je helpen om je nare herinneringen te laten afnemen
en om je zelfvertrouwen weer op te bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Tip blij zijn dat je van die lapzwans af bent! En geen traan meer om verspillen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles gelezen. Maar wat ik continu terug lees, is dat jij je laat behandelen als een derderangs deurmat. Ga daar wat aan doen. Jij maakt jezelf onzeker, door zijn gedrag toe te laten. Hij heeft toch geen gouden staafmixer dat je zonodig bij hem wil blijven? Die optie is er niet eens, want hij is toch echt heel duidelijk geweest. Hij wil niet.

Ga alsjeblieft verder en laat hem met rust. Hij gebruikt je en gooit je weg als je niet meer nodig bent. Hij is verdergegaan, sterker nog, nooit bij jou gestopt. Altijd andere vrouwen. Ga door met je leven en vergeet deze mafklapper en werk echt aan je eigenwaarde. Waarom laat je dit toe? Waarom 2,5 jaar lang?! Vind je jezelf zo niet leuk dat je anderen je als vuil laat behandelen? Dat is toch niet oke? Waarom wil jij een partner die aan de drugs zit? Die jou niet respecteert? Die geen kinderen meer wil, terwijl jij dat wel wil? Ga je jezelf echt compleet opofferen en wegcijferen voor een kerel? Al je eigen wensen maar laten vallen? JOUW wensen én grenzen zijn heel erg belangrijk. En daar mag je best voor gaan opkomen. Je moet daarvoor gaan opkomen en van jezelf gaan houden, want er is niemand anders die dat voor je gaat kunnen doen als je dat zelf niet kan.

Ga eerst daarmee aan de slag voor je met anderen gaat daten, want anders blijf je er in iedere relatie tegenaan lopen, of die relatie dan nou goed of slecht is.

Sterkte! En je mag verdrietig zijn. Maar laat dit een keerpunt zijn voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Meid het is echt heel vervelend voor je maar hij is echt onbetrouwbaar, was of is hij eigenlijk wel officieel weg bij zijn eerste vrouw, want als hij roept dat hij nooit wil dat zijn vriendin zijn kinderen ziet... Neem de tijd, zorg voor afleiding maar laat je niet meer door hem gebruiken hoor, niet te geloven dat hij gewoon met meerdere vrouwen date en jou hier dus gewoon over verteld, heel kwetsend. Voor hem is het gewoon een afleiding, vermaak en een vlucht uit de realiteit, je bent nog jong en meer waard dan dit. Zoek uit waarom je je toch niet los kan maken van zo'n iemand, dan lukt het je sneller. Ik ben na 28 jaar met een telefoontje aan de kant gezet voor een ander, nu twee jaar verder begin ik weer van het leven te genieten hoor, dus er is hoop, al zie je dit nu nog niet. sterkte!
"Ik kon ermee dealen, maar het deed ontzettend veel pijn en ik was ontzettend boos."

Nou, volgens mij kun je er helemaal niet mee dealen.

"En zij weet niet dat hij ook gewoon bij haar vreemdgaat met mij bijvoorbeeld."

Wauw, hoe waardeloos vind je jezelf dat je zo'n positie inneemt? Je klinkt zo onvolwassen terwijl we van dezelfde leeftijd zijn.

Hup, raap jezelf op, blokkeer en verwijder hem overal, niet meer aanspreken als je hem ergens tegenkomt, even ook niet daten met anderen, en ga in Godsnaam aan je eigenwaarde werken.
Alle reacties Link kopieren
siimonee schreef:
06-04-2020 23:32

Toen dat gesprek klaar was stuurde hij later nog dat ik er mooi uitzag die dag (waarom doen mannen dit in godsnaam?)
Omdat jij je dan toch gevleid voelt en dus beschikbaar blijft voor seks mocht hij daar later nog eens zin in hebben. Wat jij dus ook gedaan hebt.

Een belangrijker vraag dan waarom doen mannen dit is waarom laat jij je als een deurmat behandelen?

Je schrijft hij is egocentrisch terwijl ik juist nooit boos wordt en altijd heel lief ben voor mensen. Je

Wat levert dat nooit boos worden en te lief zijn voor mensen je op?

Niets!

Leer dus voor je zelf op te komen en boos te zijn als het nodig is.
Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat je maar moet veranderen in een bitch
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten en heb hier een jaar over gehuild. Neem je tijd.

Werk aan je zelf waarde en weet dat je beter verdiend. Wees lief voor jezelf en neem geen contact meer op.
Pff echt veel te lange tekst hoor voor de eenvoudige conclusie dat hij een weggewaaid dakraam is.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat jullie twee maanden uit elkaar zijn gegaan, maar ik lees nergens iets over dat jullie officieel aan een relatie begonnen waren. Of althans, daar gedroeg hij zich niet naar.

Ik heb ook de hele tekst niet gelezen, maar wat een lapzwans. Die moet je echt niet willen. Om op de frustratie in je titel te reageren: het leven is geen race. Verwerk dit, leer bij over de fouten die je gemaakt hebt (zou toch echt wat werken aan jouw zelfvertrouwen) en ga door.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Halverwege gestopt met lezen. Ik denk dat je te lang blijft hangen in relatie en tekst.
Niet alles gelezen, want het was allemaal meer van hetzelfde volgens mij. Je had de vraag ook zonder al die details kunnen stellen.

Mijn oog viel wel op een zinnetje:
Toen dat gesprek klaar was stuurde hij later nog dat ik er mooi uitzag die dag (waarom doen mannen dit in godsnaam?)
Dit doen mannen alleen als ze weten dat de vrouw in kwestie daar gevoelig voor is. Mij zou dat na zo’n gesprek juist ergeren.
Dat hij al langer, voordat het überhaupt over was met een ander date en ik eigenlijk gewoon was vervangen.

Voordat wat over is? Hij klinkt als een veredeld neukertje en het drama dat ermee gepaard gaat en ging, lijk jij te verwarren met liefde. Als je al vervangen wordt, is dat in de functie als deurmat.

Hij wilde je aandacht en seks. En de aandacht van andere vrouwen. Sneu dat hij zich steeds als een gewilde casanova wil profileren. Als het al waar is, want het is niet zo geloofwaardig dat meerdere vrouwen voor hem willen scheiden. En als het waar is, getuigt het van een treurigheid waar ik verder geen woorden voor heb.

Interessanter is waarom jij je zo lang niet piepelen en nog steeds zo'n groot gewicht aan hem ophangt. Wat krijg je van hem? Je hebt het over een andere kant van hem die anderen niet zagen. Wat is er zo extreem geweldig aan hem dat het al dat drama compenseert?

Besef dat deze man en zijn hele handel en wandel van geen enkele invloed op jouw leven is. Hij voegt niks toe aan je leven. Al gaan er tien vrouwen scheiden voor hem, jij hebt er niks meer mee te schaften. Wees blij! Alle ruimte om aan jezelf te werken nu.
Alle reacties Link kopieren
Die vent is niet goed bij zijn hoofd. Alleen klaplopers gaan op 1,5 uur rijden van hun kinderen wonen.

Waarom betrek jij alles wat hij doet op jezelf? Hij is een idioot met verkeerde prioriteiten.
En jij gedraagt je als een sprookjesprinses. Alsof je met de liefste, leukste en mooiste zijn deze knobbelige pad met een vurige kus kan veranderen in een mooie prins. uiteraard inclusief ‘ze leefden nog lang en gelukkig....’.
Het is lastig om met mensen over de situatie te praten, omdat ze hem nooit hebben gemogen. Terwijl ik ook een andere kant van hem ken.
Wij mogen hem ook niet.
Herschrijft de OP eens in maximaal 5 zinnen.. Wat zou je dan schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Je blijft teveel vasthouden aan die 'andere kant' van hem. Maar die bestaat niet, want dat was gespeeld om je te paaien. Iemand die voortdurend jou moet laten weten hoe goed hij bij anderen in de markt ligt, is een manipulatieve klootzak. Dat je er nu zo in blijft hangen is omdat jij hem veel meer hebt gegeven dan de paar nepkruimels die je van hem kreeg. Les voor de volgende keer: niet meer zoveel energie steken in een lul op pootjes die geen moeite doet voor jou en het nodig heeft om voortdurend aandacht te krijgen van andere vrouwen en jou een rotgevoel te bezorgen. En voor nu nooit meer contact met deze loser! Je kan het.
Alle reacties Link kopieren
Helaas beetje herkenbaar TO. Voor mij is het gelukkig wel een keerpunt geweest. Ik had nog nooit zo’n rare foute vent ontmoet en nog nooit zulke seks gehad, en de combi met wijn, ‘diepe’ gesprekken, meer wijn en het feit dat hij een stuk ouder en succesvoller was heeft er voor gezorgd dat ik me als een dom schaap heb gedragen en uiteindelijk meer dan een jaar achter hem aan heb gelopen en gemekkerd tegen vrienden dat hij heus leuk en bijzonder was terwijl hij snoof, zoop, vage dingen prevelde en godweetwat uitspookte.

Enfin, hij kreeg een andere relatie en die nam hij ook niet echt serieus, probeerde nog van alles etc. Maar ik was er klaar mee en heb de boel gelaten.

Dit is ruim 10 jaar geleden. Soms kom ik m tegen in een bar en snap ik niet wat ik ooit in m zag. Maar eerlijk is eerlijk, heeel soms kom ik m tegen in een bar en raken we - wegens gemeenschappelijke kennissen - aan de praat en snap ik weer waarom ik viel op dat vage gedoe en foute gedrag. Het zou me alleen nu niet meer overkomen.

Succes met afstand nemen en doe je voordeel met deze ervaring.
Alle reacties Link kopieren
dansenindewind schreef:
07-04-2020 06:35
Die vent is niet goed bij zijn hoofd. Alleen klaplopers eikels gaan op 1,5 uur rijden van hun kinderen.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Lieve meid. Ken je de uitdrukking ‘alles wat je aandacht geeft, groeit’?

Dat is wat er bij jou nu gebeurt. Als je hier iets uit kunt leren is dat als er iets niet goed voelt, en je omgeving dat ook zegt, dat je dan even stopt met smachten en begint met denken en voelen. Dan stop je nl al veeeeel eerder met dit soort foute mannen.
Daarnaast heb je nu geleerd dat je het niet kunt, als neukertje dienen. Want zodra de man in kwestie onaardig wordt, ga jij alleen maar harder je best doen om toch weer lief gevonden te worden.

Dus de tip; blokkeer hem. Ook op Facebook, niet meer stiekem kijken wie hij liket op insta en zeker niet meer stiekem snachts zijn whatsapp checken. Niets meer. Schrijf deze OP nog eens een keer, maar dan met de boosheid die erbij hoort op papier. Zodat je het kunt verscheuren en desnoods in de fik steken/meewaaien met de stinkende was/onderin de kattenbak legt. Omdat je voor je gevoel de boel dan daarmee afsluit.

Dan is het tijd om voor jezelf te zorgen. Als je Facebook toch aanslingert, zoek je je vriendinnen op. Wil je naar zijn insta, ga op zoek naar sport routines om thuis te kickboxen. En, omdat je zegt dat je in de horeca werkt en dat nu toch op zijn gat ligt, stort je in de opleidingen om straks na de crisis eventueel iets anders te gaan doen.

Mocht je dan na een paar maanden nog steeds denken dat je ex een fijne liefde was - dan overweeg therapie. Want dan ben je echt niet in staat om gezonde en goede keuzes voor jezelf te maken.
Alle reacties Link kopieren
Hij verteld dat hij met iemand anders aan het daten is en je gaat daarna mee met hem voor sex in een hotel?
Waarom?
Denk je dat je nooit iemand anders zal krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Jij bent gewoon een rebound geweest voor hem. Één van de vele waarschijnlijk.
En verder, ik heb hier weleens iets gehoord over de wet van Wulles...

Hoe dan ook, gauw verder gaan met je leven en laat je niet meer als deurmat gebruiken.

Sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Zo stom doen we allemaal weleens aan het begin van ons leven. Man wil seks en vrouw wil liefde, dus beiden een verschillend belang. Man is dus wat creatief met de waarheid (anders geen seks) en vrouw neemt een loopje met haar eigen realiteitszin en intuïtie, om haar illusie van liefde maar te kunnen houden.

Kennelijk hebben we allemaal wel een dergelijke ervaring nodig voordat we slimmer worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
TO, dat hij geen relatie met jou wil heeft niets met jou, of jij die heel hard je best doet om heel leuk voor hem te zijn, te maken.

Hij is gewoon verslaafd, egoïstisch en niet in staat om zich te binden. En al die hele romantische verhalen hoe een man al zijn slechte gewoonten aan de kant zet voor de vrouw van zijn dromen zijn echt alleen maar verhalen. ( en áls het al een keer voorkomt dan nog met een hoop moeilijkheden en terugval etc.)

Hij is vast ook heel charmant, maar vooral een heel leeg vat. Zonde om daar je waardevolle tijd en energie in te stoppen.

Sluit het af, huil uit, en leer ervan.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Te lange tekst en heb dan ook niet alles gelezen.
Wat zal deze man ervan genoten hebben dat hij jou zo kon bespelen en dat hij alles voor elkaar kreeg wat hij wilde.
Ik heb helaas ervaring met een gigantische leugenaar toen we in een relatie zaten en nu hij mijn ex is blijft het liegen gewoon.
Ik zou als ik jou was hier geen energie meer in steken hij zal blijven liegen omdat hem dat het beste uitkomt.

Dit is geen man om een toekomst mee op te bouwen.
Werk aan jezelf vertrouwen want hij heeft hier mooi gebruik van gemaakt.

Ik snap ook echt niet dat hij je verteld dat hij aan het daten is maar dat je vervolgens wel mee gaat naar een hotel kamer.

Jij streelt deze man zijn ego alleen al omdat hij weer bevestiging krijgt dat je toch wel mee gaat en hem toch wel blijft willen.
Alle vrouwen willen hem en alle exen willen hem terug (heb dit 1000x gehoord ) en nu moet je laten zien dat je meer verdiend en dat hij echt niet zo geweldig is als wat hij denkt en alle contact blokkeren.

Zet hem overal op de blok en hang op als hij belt en laat zien dat jij jezelf meer waard vind.
05-2019 wijzigde dit bericht op 07-04-2020 08:02
34.57% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven