Vriend net iets meer mentaal dan fysiek aangetrokken

07-04-2020 14:52 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Graag wil ik iets met jullie delen. Ik ben al een lange meelezer dus ik weet dat dit soort topics hier eerder geweest zijn. Ik besef dat het op elkaar kan lijken maar ik hoop wel dat jullie echt mijn verhaal als uniek verhaal willen lezen en hopelijk meedenken.

Ik ben nu een paar maanden met mijn vriend samen. Wat begon als iets waarin ik echt hevig verliefd was, is het overgegaan in iets fijns maar ik voel niet meer echt die vonk van het begin. Ook in bed niet. Het is zeker wel fijn, vergis je niet, maar ik mis het absolute vuurwerk wat je soms met bepaalde mannen kan hebben. Ik weet niet aan wie het ligt. Aan mij, of aan hem. Ik besloot er daarom een gesprekje over te voeren met mijn vriend.
Hij zei dat hij nog nooit zo van iemand gehouden had als van mij. Dat hij het heerlijk vind met mij. En dat hij me super aantrekkelijk vindt. Toen noemde hij een aantal dingen van me die hij supermooi vindt, hij noemt me zelfs bloedmooi.
Maar, zo zei hij, doordat hij zo enorm van mijn karakter houdt en daar “op kickt” krijgt het fysieke voor hem minder prioriteit. Terwijl het er wel degelijk is. Hij zei dat als hij de 100% aantrekkingskracht die hij voor me voelt moet verdelen, dit 51% mentaal en 49%fysiek zou zijn.
Sowieso zegt hij dat zijn libido wat lager ligt dan 10 jaar geleden. Dat het hem al een paar jaar verbaast hij weinig hij nog door sex gedreven wordt. Dat hij een wilde tijd achter de rug heeft, maar dat ook maar oppervlakkig vindt en nu op zoek is naar meer stabiliteit en dus die mentale klik. Dat hij gewoon ook minder potent is en eerder moe wordt, maar er alsnog wel enorm van geniet. Hij zegt dat hij onze dynamiek nu eenmaal ‘volwassen’ en respectvol is en daardoor niet meer zo puberaal fysiek als vroeger bij andere vriendinnen of scharrels die hij had. Dat ik uitstraal dat ik “meer dan een lichaam alleen” ben (?) waardoor hij respect heeft, maar dat daardoor tegelijkertijd ook die lust een kleinere positie inneemt en het meer gelijkwaardig is. Dat sommige vrouwen een beetje uitdagend maar ook dommig zijn, waardoor die alleen voor de seks gebruikt worden en dat een man bijvoorbeeld nooit van ze houdt en dat ik juist assertief ben en respect verwacht, waardoor het dus niet die pure lust is, maar veel meer. Hij ziet sex in een (lange) relatie sowieso meer als het liefdevol ‘luizen’ van elkaar zoals apen kunnen dan, dan een stomende aangelegenheid. Omdat je elkaar zo vaak ziet en zo vaak sex hebt is dat volgens hem niet (altijd) haalbaar.
Hij zei ook dat hij niet goed begrijpt waarom ik dit moeilijk vind. Dat hij denkt dat legio vrouwen jaloers zouden zijn als ze een man treffen die ze waardeert om wie ze zijn en niet alleen met het fysieke bezig zijn. Dat is (volgens hem) toch beter dan alleen een stoeipoes zijn waar niet van gehouden wordt?

Ik heb dit nu al een paar keer gelezen van verschillende TO’s, wat is dat toch met mannen? Is dit geloofwaardig voor jullie of klinkt het alsof hij gewoon niet genoeg fysieke aantrekkingskracht ervaart?
anoniem_396771 wijzigde dit bericht op 07-04-2020 14:55
4.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je moet nadenken wat voor relatie je wilt, heftig met hoge pieken, diepe dalen en lekker veel drama of een stabiele rustige relatie waar het fijn thuis komen is.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
07-04-2020 14:55
Ik denk dat je moet nadenken wat voor relatie je wilt, heftig met hoge pieken, diepe dalen en lekker veel drama of een stabiele rustige relatie waar het fijn thuis komen is.
Dat is een goede, want hij zei ook dat hij stabiliteit wil. Hij kan en wil me geen hoge pieken en diepe dalen geven.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
07-04-2020 14:55
Ik denk dat je moet nadenken wat voor relatie je wilt, heftig met hoge pieken, diepe dalen en lekker veel drama of een stabiele rustige relatie waar het fijn thuis komen is.
Dit!
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als het Madonnacomplex. Ik val vooral over de uitspraak: “Dat sommige vrouwen een beetje uitdagend maar ook dommig zijn, waardoor die alleen voor de seks gebruikt worden en dat een man bijvoorbeeld nooit van ze houdt en dat ik juist assertief ben en respect verwacht, waardoor het dus niet die pure lust is, maar veel meer”

Wie zegt er nou dat mannen niet van “dommige” uitdagende vrouwen houden? Zo zwart-wit is het toch niet?
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
Thelmalouiz85 schreef:
07-04-2020 14:56
Dat is een goede, want hij zei ook dat hij stabiliteit wil. Hij kan en wil me geen hoge pieken en diepe dalen geven.
Wil jij dat wel? Een relatie met hoge hoogten, maar ook diepe, ellendige dalen vol verdriet en onzekerheid?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
07-04-2020 14:55
Ik denk dat je moet nadenken wat voor relatie je wilt, heftig met hoge pieken, diepe dalen en lekker veel drama of een stabiele rustige relatie waar het fijn thuis komen is.
In een stabiele relatie is er geen vuurwerk meer mogelijk? Passie is toch niet altijd alleen het resultaat van hoge pieken en diepe dalen?

Wat betreft dat jouw vriend zich meer mentaal tot jou aangetrokken voelt dan fysiek, zou ik wel heel gelukkig mee zijn TO. Die man is oprecht geïnteresseerd in je, niet alleen voor je lichaam, dat vind je inderdaad niet altijd snel.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
07-04-2020 14:55
Ik denk dat je moet nadenken wat voor relatie je wilt, heftig met hoge pieken, diepe dalen en lekker veel drama of een stabiele rustige relatie waar het fijn thuis komen is.
Inderdaad ook dit.
Al vind ik het wel bijzonder wat hij allemaal uitkraamt. Dommige vrouwen waar niemand ooit van zal houden??? Om er maar één te noemen. En dat hele 51%/49% gelul, wat eigenlijk gewoon neerkomt op ' ik heb niet meer zo'n hoog libido'.
Maar goed, ieder zijn ding. Ik vind het geen sympathieke argumenten, en ik begrijp niet waar hij überhaupt argumenten voor nodig heeft. Hij heeft geen torenhoog libido blijkbaar. Oké. Maar hij houdt wel van je. Is dat genoeg?
Ik val ook meer op karakter en een beetje fijn persoon die zelf kan nadenken en dezelfde normen en waarden heeft, dan op uiterlijk. Veel geiler dan iemand die er alleen leuk uitziet en dus alleen pure lichamelijke lust bij voel.
Die looks vergaan vanzelf.

Hoezo is dat een probleem? Je hebt liever iemand die alleen op je lichaam geilt?
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 07-04-2020 15:08
22.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nu de mening van je vriend gehoord. Wat vind je zelf belangrijk?

Ik geloof namelijk zelf maar beperkt in de of-of theorie. Of wilde seks of een goede relatie...waarom die twee zaken niet samen gaan is mij niet zo duidelijk.

Blijkbaar ziet jouw vriend het wel zo en indien hij 40+ is dan is het mogelijk inderdaad allemaal wat minder. Aan jou of dat genoeg is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk gaat die verliefdheid over naar houden van. Altijd die vonk najagen werkt imo niet en mensen die dat doen zijn niet in staat een langere relatie te onderhouden.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet, ik zou vooral afknappen op de manier waarop hij over vrouwen praat geloof ik. Nogal stigmatiserend/generaliserend. Ik zou dat niet zo aantrekkelijk vinden.
Timetraveler schreef:
07-04-2020 15:07
Ik weet niet, ik zou vooral afknappen op de manier waarop hij over vrouwen praat geloof ik. Nogal stigmatiserend/generaliserend. Ik zou dat niet zo aantrekkelijk vinden.
Ja, er zit wel een rare uitleg bij ja.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt als een hele hoop bullshit waarvan hij denkt dat jij het wil horen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
07-04-2020 15:07
Je hebt nu de mening van je vriend gehoord. Wat vind je zelf belangrijk?

Ik geloof namelijk zelf maar beperkt in de of-of theorie. Of wilde seks of een goede relatie...waarom die twee zaken niet samen gaan is mij niet zo duidelijk.

Blijkbaar ziet jouw vriend het wel zo en indien hij 40+ is dan is het mogelijk inderdaad allemaal wat minder. Aan jou of dat genoeg is.
Dat idee had ik ook. Waarom zou er geen wilde seks meer mogelijk zijn in een relatie die goed en stabiel is? Me dunkt dat ik daar juist nog wilder van zou worden als het zo fantastisch gaat samen.

Denk dat de reden van de "afgenomen vonk" ergens anders ligt. Veel herhaling? Doen jullie samen nog nieuwe dingen (ook op dates)? Lager libido? Die "spark" zwakt uiteraard af ivgm aan het begin van de relatie, maar ze hoeft niet volledig voor dood opgeschreven te zijn..
leeg
Alle reacties Link kopieren
wat ik wat vreemd vind, is dat hij fysiek en mentaal zou tuielkaar trekt. Alsof je moet kiezen:
Stoeipoes OF houden van. Dom&geil OF ware liefde
Ik geloof meer in evenwicht.

En hevige verliefdheid slijt en verandert in houden-van, maar dat duurt wel een jaar of 2. Niet al binnen een paar maanden hoor, als het dan minder wordt, ben je "gewoon" uitgekeken
lilalinda wijzigde dit bericht op 07-04-2020 15:23
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook een beetje geirriteerd raken van zijn argumentatie; alsof hij niet EN heel erg op je karakter kan vallen en daarnaast stomende seks met je kan willen hebben. Je kan EN zijn stoeipoes zijn, EN hij kan heel veel van je houden. Alsof je alleen relatiemateriaal bent als je genoegen neemt met weinig en niet heel geile seks.

Ik denk dat zijn hele verhaal/argumentatie er op gericht is om goed te praten dat hij niet zon hoog libido heeft. Wat kan. Vraag is alleen of jij een man met een laag libido wil. Nu, maar ook zeker in de toekomst. Over het algemeen wordt het niet beter, maar juist minder naar gelang de tijd vordert.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
07-04-2020 15:07
Ik weet niet, ik zou vooral afknappen op de manier waarop hij over vrouwen praat geloof ik. Nogal stigmatiserend/generaliserend. Ik zou dat niet zo aantrekkelijk vinden.

Dit idd... En dan het brengen op een manier dat hij zoveel respect heeft voor (moeder) de vrouw
Pigwidgeon_ schreef:
07-04-2020 15:07
Uiteindelijk gaat die verliefdheid over naar houden van. Altijd die vonk najagen werkt imo niet en mensen die dat doen zijn niet in staat een langere relatie te onderhouden.

Dat hele verhaal met een keuze om als domme snol gezien te worden of iemand waarvan gehouden kan worden is natuurlijk onzin.
Hoef je bij mij niet mee aan te komen.
Nee, die zou aan mij geen goeie hebben, ik kan niks met deze achterhaalde praatjes.
En ik heb al 20 jaar een relatie en we zien er beiden nogal anders uit dan toen we de relatie begonnen dus het hele verhaal van: de aantrekkingskracht verdwijnt toch vind ik ook onzin.
Je kunt een stabiele relatie hebben en fijne sex en als je dat wenst is het een beetje raar dat je dit soort praat naar je hoofd geslingerd krijgt.
Alsof je een man zo zou toespreken: nee ik hoef niet zo vaak sex met je maar vat dat op als een compliment. Je wordt gezien voor wie je bent (behalve je piemel, die hoef ik niet zo vaak te zien) en wat wil je dan, een leven vol drama? Want dat is de keuze. Of passie in bed, of ik behandel je als een idioot. Iets anders is er niet, dus nu je weer netjes gedragen, viespeuk.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
07-04-2020 15:06
Inderdaad ook dit.
Al vind ik het wel bijzonder wat hij allemaal uitkraamt. Dommige vrouwen waar niemand ooit van zal houden??? Om er maar één te noemen. En dat hele 51%/49% gelul, wat eigenlijk gewoon neerkomt op ' ik heb niet meer zo'n hoog libido'.
Maar goed, ieder zijn ding. Ik vind het geen sympathieke argumenten, en ik begrijp niet waar hij überhaupt argumenten voor nodig heeft. Hij heeft geen torenhoog libido blijkbaar. Oké. Maar hij houdt wel van je. Is dat genoeg?
Ik vermoed dat hij argumenten nodig heeft omdat TO er zo lang om aan zijn kop heeft zitten zeuren, dat hij geen idee meer had hoe hij zich er anders ooit uit zou moeten redden.

TO, je hebt een leuke vent die van je houdt en je hebt t leuk samen. Laat het los en geniet er gewoon van. Hij heeft gewoon een wat lager libido, dat is alles. Niks persoonlijks voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
07-04-2020 15:15
Ik zou ook een beetje geirriteerd raken van zijn argumentatie; alsof hij niet EN heel erg op je karakter kan vallen en daarnaast stomende seks met je kan willen hebben. Je kan EN zijn stoeipoes zijn, EN hij kan heel veel van je houden. Alsof je alleen relatiemateriaal bent als je genoegen neemt met weinig en niet heel geile seks.

Ik denk dat zijn hele verhaal/argumentatie er op gericht is om goed te praten dat hij niet zon hoog libido heeft. Wat kan. Vraag is alleen of jij een man met een laag libido wil. Nu, maar ook zeker in de toekomst. Over het algemeen wordt het niet beter, maar juist minder naar gelang de tijd vordert.
Scheelt mij typen.
Ik zou echt niet voor minder gaan dan een man die mijn karakter/innerlijk aantrekkelijk vindt én vindt dat ik een lekker ding ben. Ik bedoel, dat is toch normaal als je gek op iemand bent, dan vind je toch ook het hele plaatje woest aantrekkelijk?

En mbt kiezen voor pieken/dalen/drama of niet, dat is meer genoegen nemen met iemand met wie het eigenlijk niet helemaal klikt. Want als het wel klikt, heb je gewone momenten, hele leuke momenten en af en toe klote momenten. Maar géén drama!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
oh wacht, je vorige topic is echt duidelijk
Het ligt niet aan hem. Jij bent gewoon klaar met hem en jullie verkering

Maak het gewoon uit, verlos die man en jezelf!
Ik vind dat je vriend een hoop onzin verkoopt met als doel z’n lage libido, slecht uithoudingsvermogen en matige bedprestaties goed te praten.
Ik zou enorm op hem afknappen door hoe hij denkt over vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
07-04-2020 15:23
Ik vermoed dat hij argumenten nodig heeft omdat TO er zo lang om aan zijn kop heeft zitten zeuren, dat hij geen idee meer had hoe hij zich er anders ooit uit zou moeten redden.

TO, je hebt een leuke vent die van je houdt en je hebt t leuk samen. Laat het los en geniet er gewoon van. Hij heeft gewoon een wat lager libido, dat is alles. Niks persoonlijks voor jou.
Dat TO liever de woorden van haar vriend wil laten uitpluizen door het forum dan hem vragen wat ie nou echt bedoelt, zegt voor mij ook al genoeg over drama opzoeken.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
loepen dames, loepen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven