Welke dating apps zijn nog populair anno 2020?

07-04-2020 15:15 54 berichten
Ik vroeg me af welke dating apps jullie gebruiken in 2020. Ik lees nu en dan dat Tinder vergane glorie is. Ook dat het vooral voor hook-ups is, is dat zo, en is het dat ooit geweest eigenlijk? Of is het echt een gerucht dat verspreid is om de app populair te maken.

Ik Tinder nu en dan met vlagen, maar omdat je als man niet vaak een match krijgt vind ik dat toch demotiverend werken. Totdat je dat weer vergeten bent en toch weer de app opnieuw installeert.

Heb ook een tijdje Happn gehad, maar ook daar niet veel succes. En ik swipe echt niet iedereen naar rechts. Ben wel onder de indruk dat er veel nepprofielen op staan. Bijv. die 'één foto' profielen met geen tekst. Of van die profielen met veel 'perfecte' foto's en dan alleen een verwijzing naar een Instagram pagina.

Even Googlen is niet moeilijk maar ik met een marketing achtergrond weet dat de informatie vaak niet echt betrouwbaar is en dat veel sites verschillende apps op verschillende posities (In een top 10 bijv.) zetten afhankelijk hoeveel ze er aan kunnen verdienen.

Ik heb overigens het idee dat bijna altijd de man de portefeuille moet trekken in dating apps. De vrouwen hoeven alleen maar een paar leuke foto's te uploaden en te wachten. Dit is niet iets tegen vrouwen, maar tegen de app makers. Maar goed daar valt weinig tegen in te brengen. Het is of betalen of de app niet gebruiken. Bastards!

In het begin toen ik Tinder gebruikte had ik vaker matches of likes dan nu. Volgens mij zink je na een tijdje naar de bodem van de swipe lijst zodat je gaat betalen voor een boost.

Ik spreek wel eens vrouwen in het 'echt' aan maar vaak ben ik te verlegen om dat te doen. Dus vandaar de apps om door het ijs van aanspreken te breken. Vroeger had je Badoo, dat was populair tot een jaar of 5 terug, heb via daar wel wat dates gehad. Lijkt nu ook dood.

Hier nog een zinnetje, dat eindigt met een leuker woord, zoals 'leuk'. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Viva forum?
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Er wordt nog volop getinderd.
Als je bijna geen matches hebt dan lig je blijkbaar niet zo goed in de markt.

Dus moet je achterhalen waarom niet.
Voor jou is het te hopen dat het een oorzaak heeft waar je wat aan kan doen. Anders heb je gewoon pech en zal jij je eisen moeten bijstellen.

Het is net als met boer zoekt vrouw. De ene boer krijgt 10p brieven en heeft dus volop keus om de meest lekkere en leuke vrouw er uit te kiezen.

De ander niet het doen met 5 brieven en heeft dus niet zoveel keus.
OK, misschien betere profiel foto's. Meeste zijn selfies. Ik lees op de interwebs dat je iets moet doen waarop je je iets 'doet' zoals een hobby uitvoeren. Bijv. een surf foto. Niet dat dat mijn hobby is. Ik doe veel dingen op de computer, dat vind ik leuk. Maar dat heeft denk ik niet zo veel aantrekkingskracht :-D

Qua profiel tekst weet ik niet wat te zetten. Ik heb wel wat kernwoorden staan met emoticon plaatjes.

Overigens vroeg ik me af of Tinder voor hook ups was; dit omdat de profieltekst dan niet zo veel uitmaakt.

Ik lees wel eens van die reacties op bepaalde forums van van die 'MGTOW' personen. Die claimen dat voor mannen de 80/20 regel geldt. 80% van de vrouwen gaat voor 20% van de mannen. Maar dat lijkt me meer iets verzonnen uit frustratie.
Kulderzipken schreef:
07-04-2020 15:41
Viva forum?
Goed idee, hier komt ie;

M zkt vr nt te llk.
Wl all sks nt mr.
Grg PM b int.

Nee maar ik zoek voornamelijk iets serieus. Dus dacht misschien is Tinder niet de juiste plek.
Tinder, maar daar zit tegenwoordig zoveel trash op. Echt een verschil met 5 jaar geleden.
En anders toch Happn en Inner Circle
Wat is MGTOW?
Alle reacties Link kopieren
Ja, het Viva-forum schijnt the place to be te zijn. Maar alleen stiekem hoor. Verder geen ervaring. Ik ben mijn mannen tot nu toe altijd op de universiteit tegengekomen en daar hang ik na ca. 25 jaar nog steeds regelmatig rond (nee, niet in coronatijd). De spoeling in mijn leeftijdscategorie wordt wel steeds dunner, maar misschien ben ik al bijna oud genoeg voor jongere mannen! :idee:
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
07-04-2020 16:41
Wat is MGTOW?
Ja, wat is dat?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Ja ik zit me nu te bedenken waarom niet gewoon even wat meer apps proberen.
*Doink*

Maar toch vraag ik me nog af wat in je profieltekst te zetten en tegelijkertijd daarbij jezelf te blijven.

Inner Circle, is dat niet voor zelfingenomen pretentieuze mensen denken dat het leven om 'succes' en geld gaat? Want daar lijkt het leven wel over te gaan. :lol: In ieder geval in de landen zoals de onze waar de mensen het breder hebben. Wat natuurlijk de reden is waarom we het zo breed hebben. Ik heb niet het idee dat ik daar tussen pas, de ratracers.
Kleine hint: het is sowieso weinig charmant als je zo over andere mensen praat.
Een profieltekst is belangrijk. Daar zou ik als man wel aandacht aan besteden.

Een doe-foto is onzin als je niet zo bent. Je kan ook andere foto’s maken. In een park, museum restaurant.

Misschien kan je de gold versie nemen voor een maand. Dan zie je in ieder geval wie je heeft geliked.
Bulbul schreef:
07-04-2020 16:44
Ja, wat is dat?
Men Going Their Own Way.

Ofwel; het leven draait niet om vrouwen verkrijgen/pleasen, maar om jezelf. Dus werken aan en blij zijn met jezelf.

Maar vergis je niet, mensen die bij die groep horen zeuren heel wat af naar vrouwen. Dus dat vind ik nogal tegenstrijdig. Er is zelfs een groepje mensen die gaan alle dating review sites af om daar over vrouwen te zeuren hoe oppervlakkig ze zijn. Dat is nog licht gezegd.
Bozo schreef:
07-04-2020 16:52
Men Going Their Own Way.

Ofwel; het leven draait niet om vrouwen verkrijgen/pleasen, maar om jezelf. Dus werken aan en blij zijn met jezelf.

Maar vergis je niet, mensen die bij die groep horen zeuren heel wat af naar vrouwen. Dus dat vind ik nogal tegenstrijdig. Er is zelfs een groepje mensen die gaan alle dating review sites af om daar over vrouwen te zeuren hoe oppervlakkig ze zijn. Dat is nog licht gezegd.
Ah dat noemen we hier op t forum Incels
dating apps zijn ontzettend overrated. Relaties ontstaan uit contact. Als je moeite hebt met face to face contact help je jezelf niet door je juist terug te trekken achter een scherm. Leef een beetje, kom je vanzelf vrouwen tegen en daar zitten ook single vrouwen tussen.
stellar schreef:
07-04-2020 16:49
Kleine hint: het is sowieso weinig charmant als je zo over andere mensen praat.
Klopt, maar laten we eerlijk zijn. Of zit jij ook op die app. Van wat ik lees worden mensen 'geselecteerd' om lid te mogen worden en kom je op een wachtlijst. Ofwel door de keuringsmeter gehaald of je wel knap, aantrekkelijk en een bepaalde 'status' hebt verworven eer dat je lid mag zijn, om samen met andere zelfingenomen mensen lekker pretentieus te gaan doen. ;)

Correct me if I'm wrong.
safrat schreef:
07-04-2020 16:51
Een profieltekst is belangrijk. Daar zou ik als man wel aandacht aan besteden.

Een doe-foto is onzin als je niet zo bent. Je kan ook andere foto’s maken. In een park, museum restaurant.

Misschien kan je de gold versie nemen voor een maand. Dan zie je in ieder geval wie je heeft geliked.
Goed idee van de foto's. Het hoeft niet moeilijk te zijn inderdaad.

En ja ik heb weleens een Gold abonnement genomen voor een maand. Maar ik herinner me dat het overgrote deel ver weg woonde. Dus bijv. iets van 50+ KM verderop. Of reizen jullie wel zo ver? Voor de rest vond ik ze fysiek niet zo aantrekkelijk en/of ze hadden al kinderen. Ik had ook niet veel likes, misschien een stuk of 12.
sugarmiss schreef:
07-04-2020 15:47
Er wordt nog volop getinderd.
Als je bijna geen matches hebt dan lig je blijkbaar niet zo goed in de markt.
Precies. Je hebt mogelijk nogal onrealistische verwachtingen van de online wereld.
Bozo schreef:
07-04-2020 17:02
Klopt, maar laten we eerlijk zijn. Of zit jij ook op die app. Van wat ik lees worden mensen 'geselecteerd' om lid te mogen worden en kom je op een wachtlijst. Ofwel door de keuringsmeter gehaald of je wel knap, aantrekkelijk en een bepaalde 'status' hebt verworven eer dat je lid mag zijn, om samen met andere zelfingenomen mensen lekker pretentieus te gaan doen. ;)

Correct me if I'm wrong.
Nee ik zit op geen enkele dating app, ik heb een aantal jaar terug mijn vriend via Tinder leren kennen. Ik zat destijds ook op Inner Circle en het beeld wat jij hebt klopt gewoon niet. En dan nog blijft m’n opmerking staan; het is echt heel oncharmant om zo over anderen te praten. Komt nogal jaloers over.
Je hebt er toch geen last van dat mensen een andere “status” hebben dus waarom zo klagen.
stellar schreef:
07-04-2020 17:20
het is echt heel oncharmant om zo over anderen te praten. Komt nogal jaloers over. Je hebt er toch geen last van dat mensen een andere “status” hebben dus waarom zo klagen.
Misschien ben ik stiekem toch wel een beetje jaloers ja.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zijn Tinder profielen met weinig foto’s per definitie nep?
Ik heb er ook maar 2 foto’s op en geen bio, maar ik gebruik mijn profiel serieus.
Alle reacties Link kopieren
Haal die emoticons weg uit je profieltekst. Dan krijg je vast meer matches.

Emoticons zijn afknappers.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
07-04-2020 20:02
Haal die emoticons weg uit je profieltekst. Dan krijg je vast meer matches.

Emoticons zijn afknappers.
Of de zonnebril foto’s. Die vind ik ook vreselijk.
En de profielen waarbij mannen alleen maar op de foto’s staan met kleine kinderen, om vervolgens in de bio op te merken: niet mijn kind. ???????
Alle reacties Link kopieren
Bozo schreef:
07-04-2020 16:52
Men Going Their Own Way.

Ofwel; het leven draait niet om vrouwen verkrijgen/pleasen, maar om jezelf. Dus werken aan en blij zijn met jezelf.

Maar vergis je niet, mensen die bij die groep horen zeuren heel wat af naar vrouwen. Dus dat vind ik nogal tegenstrijdig. Er is zelfs een groepje mensen die gaan alle dating review sites af om daar over vrouwen te zeuren hoe oppervlakkig ze zijn. Dat is nog licht gezegd.
Komt die hele beweging niet juist voort uit het online-daten? Het is toch ook een vleeskeuring, naar links swipen, naar rechts swipen. Ik vind het hele principe van beoordeeld worden op je uiterlijk door een hele trits anonieme mensen zo naar dat ik me niet kan voorstellen dat ik daar ooit aan mee ga doen.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Bozo schreef:
07-04-2020 15:59
OK, misschien betere profiel foto's. Meeste zijn selfies. Ik lees op de interwebs dat je iets moet doen waarop je je iets 'doet' zoals een hobby uitvoeren. Bijv. een surf foto. Niet dat dat mijn hobby is. Ik doe veel dingen op de computer, dat vind ik leuk. Maar dat heeft denk ik niet zo veel aantrekkingskracht :-D

Qua profiel tekst weet ik niet wat te zetten. Ik heb wel wat kernwoorden staan met emoticon plaatjes.

Overigens vroeg ik me af of Tinder voor hook ups was; dit omdat de profieltekst dan niet zo veel uitmaakt.

Ik lees wel eens van die reacties op bepaalde forums van van die 'MGTOW' personen. Die claimen dat voor mannen de 80/20 regel geldt. 80% van de vrouwen gaat voor 20% van de mannen. Maar dat lijkt me meer iets verzonnen uit frustratie.
Een selfie is zelden flatterend. Actiefoto's kunnen iets toevoegen, als het gaat om het totaalbeeld. Maar als een man niet minstens 1 foto heeft waarbij ik zijn ogen kan zien, dan wordt dat niets.

En als je alleen maar wat vage keywords neerzet, zonder echt moeite te doen een leuke tekst te bedenken, wordt het ook niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven