Relatie en Geloof [Geen OP]

07-04-2020 19:25 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vraag is beantwoord :)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-04-2020 10:51
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
95.37% gewijzigd
DS1971 schreef:
08-04-2020 07:01
[...]


Belachelijke reactie. In jouw definitie mankeert iedere praktiserende gelovige geestelijk iets?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-04-2020 08:54
Reden: quote verwijderd
41.12% gewijzigd
DS1971 schreef:
08-04-2020 07:01
[...]
[...]

Handig zo copy past op zo een post.
Eens met Marana dus
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-04-2020 08:54
Reden: quote verwijderd
53.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_396914 wijzigde dit bericht op 08-04-2020 08:59
99.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En hoe zouden anderen daar last van hebben? Dat jij "strenger" wordt heeft (hopelijk) alleen betrekking op jezelf. Hoe sta je tegenover anderen in hun waarde laten, ook als zij iets anders geloven dan jij?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_396914 wijzigde dit bericht op 08-04-2020 08:59
99.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat zou dan inderdaad voor problemen kunnen zorgen, tenzij je man wél zo tolerant blijft als hij nu is. Wat best kan hoor, er zijn genoeg moslims die niet ineens strenger worden als ze kinderen krijgen. Maar je moet wel van tevoren een paar scenario's doorspreken met elkaar.

Verder vraag ik me nog steeds een beetje af waarom je het niet goed zou vinden als jouw vriend jullie kinderen de islam "meegeeft", terwijl jij wel jouw geloof mag meegeven. Ik snap dat je niet wil dat je kinderen besneden worden, dat is iets waar je het op tijd over eens moet zijn. Maar voor de rest... Je weet dat moslims in dezelfde god geloven als christenen en joden toch?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Jij wilt ze sowieso jouw geloof meegeven, maar je man mag niet zijn geloof meegeven. Ik zou daar als partner toch wel grote moeite mee hebben, je respecteert dan mijn geloof dus niet. Hoe zou jij het vinden als jouw partner vindt dat jouw geloof niet ok is, dat jij jouw geloof niet aan jouw kinderen mag meegeven?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_396914 wijzigde dit bericht op 08-04-2020 08:59
99.53% gewijzigd
Sarza schreef:
08-04-2020 07:49
Ik wil niet dat mijn kinderen islamitisch worden opgevoed omdat ik, als we dieper op het geloof in gaan, er weinig vertrouwen in heb dat het ook voor mijn eventuele dochter een leuk bestaan zal zijn. Maar goed daarin ben ik misschien wat kortzichtig.

Mijn vriend heeft aangegeven mijn geloof erg mooi te vinden en een goed voorbeeld om je leven na te lijden. Hij geeft dus toestemming om ons leven hier naar in te richten.


:proud:


Het is mooi dat je vriend daar nu zo in staat. Ik snap je bedenkingen wat betreft je dochter, maar wat gebeurt er met jouw positie tov hem als hij wat meer belijdend wordt in zijn geloof? Ben je daar niet bang voor?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_396914 wijzigde dit bericht op 08-04-2020 08:59
99.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sarza schreef:
08-04-2020 07:49
Ik wil niet dat mijn kinderen islamitisch worden opgevoed omdat ik, als we dieper op het geloof in gaan, er weinig vertrouwen in heb dat het ook voor mijn eventuele dochter een leuk bestaan zal zijn. Maar goed daarin ben ik misschien wat kortzichtig.
Er zijn zoveel manieren om de islam in te vullen als er moslims zijn. Wat dat betreft is het net het christendom. Lees bijvoorbeeld (als je toch zoveel aan het lezen bent) iets over feministische koranexegese.

Zolang jullie blijven communiceren en duidelijk is dat JULLIE normen en waarden de norm zijn en niemand zich mag verschuilen achter een mufti in Saudi-Arabië, kan het niet misgaan.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Ja, stel je voor, waar zouden we zijn als we onze partner op zijn woord zouden geloven. Is dat wantrouwen ook een pijler van jouw geloof?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_396914 wijzigde dit bericht op 08-04-2020 08:59
99.52% gewijzigd
Marana schreef:
08-04-2020 07:06
Belachelijke reactie. In jouw definitie mankeert iedere praktiserende gelovige geestelijk iets?
Dan lees je niet zo heel goed hoor.
Ab_Normaal schreef:
08-04-2020 07:14
dit toont aan dat je mentaal wat mankeert
zoek psychische hulp.

Handig zo copy past op zo een post.
Eens met Marana dus
Jij vindt dwangmatig bezig zijn geen teken van dat er iets niet helemaal in balans is?
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
08-04-2020 08:15
Jij vindt dwangmatig bezig zijn geen teken van dat er iets niet helemaal in balans is?
Waar lees je iets over dwangmatig bezig zijn dan?
Alle reacties Link kopieren
sparkles009 schreef:
07-04-2020 22:37
Nou dat lijkt me sterk? Moslims die van oudsher in NL wonen? Gewoon interesse hoor. Ben zelf moslim.
In de jaren '60 waren er al migranten in NL. Die hadden ook gewoon gezinnen en kregen in die 60 jaar tijd ook kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen. Niet van oudsher, maar wel al verschillende generaties.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik was daar überhaupt al niet aan begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Sarza schreef:
08-04-2020 07:35
Mijn vriend is inderdaad niet geboren in een islamitisch gezien. Hij is bekeerd en heeft inderdaad niet gekozen voor een islamitische vrouw.

Ik heb een hele lange tijd veel met jongens geflirt, uitgegaan, drinken. Echter werd ik hier totaal niet gelukkig van en had ik juist behoefte aan een simpeler leven. Niet iedereen word gelukkig van een sociaal en uitbundig leven.

Ik lees hier voornamelijk veel kritiek over het opvoeden van kinderen met een sterk geloof aanwezig in het huishouden. Gelukkig kan iedereen er zelf voor kiezen wat hij/zij mee wilt geven in de opvoeding. De reden dat ik steeds ‘strenger’ word is dus omdat ik merk dat ik geen behoefte heb aan onbelangrijke zaken als feesten, met vrienden weg gaan enz.

Om even wat helderheid te brengen :)
Voor een sober leven, hoef je niet hele dagen de bijbel oid te lezen hoor. Kan ook prima zonder geloof.
Alle reacties Link kopieren
Sarza schreef:
08-04-2020 08:17
Waar lees je iets over dwangmatig bezig zijn dan?
'Ik merk dat ik steeds strenger begin te worden in mijn geloof. Nu ik thuis zit doe ik eigenlijk niks anders dan lezen over het geloof en alles er om heen.'

Dit is toch echt dwangmatig. Al je 'vrije tijd' gaat naar de verdieping van je geloof.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
08-04-2020 07:06
Belachelijke reactie. In jouw definitie mankeert iedere praktiserende gelovige geestelijk iets?

In mijn definitie ook. Het is blijkbaar verrassend voor jou maar zo denken meer mensen over gelovigen.

Ze zijn op zijn minst erg behoeftig aan houvast en sturing.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
08-04-2020 08:22
'Ik merk dat ik steeds strenger begin te worden in mijn geloof. Nu ik thuis zit doe ik eigenlijk niks anders dan lezen over het geloof en alles er om heen.'

Dit is toch echt dwangmatig. Al je 'vrije tijd' gaat naar de verdieping van je geloof.
Idd. Lijkt mij toch ook niet in lijn tot het geloof?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_396914 wijzigde dit bericht op 08-04-2020 08:59
99.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sarza schreef:
08-04-2020 07:49
Ik wil niet dat mijn kinderen islamitisch worden opgevoed omdat ik, als we dieper op het geloof in gaan, er weinig vertrouwen in heb dat het ook voor mijn eventuele dochter een leuk bestaan zal zijn. Maar goed daarin ben ik misschien wat kortzichtig.

Nee, jouw bestaan is leuk... je krijgt na weken opsluiting de volkomen natuurlijke behoefte aan wat meer dynamiek (en dat vertaalt zich bij jou blijkbaar naar feestjes), en dat is dan slecht en moet streng met het geloof de kop in worden gedrukt.

Je bent een mens, met natuurlijke behoeftes, je zou ook met mildheid naar jezelf kunnen kijken en die behoeftes binnen je normen invullen. Maar nee, oordelen, oordelen met de bijbel in de hand. Leuk joh, om kinderen zo op te voeden.

Ja, ik denk dus dat een rondje therapie goed voor je zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oh en zoek een hobby. Je bent nu problemen aan het zoeken die er helemaal niet zijn, je bent aan het doemdenken en piekeren. Volkomen natuurlijk hoor, tijdens deze quarantaine, maar zie het voor wat het is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven