Uit elkaar hoe er mee omgaan?

08-04-2020 12:45 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Mijn vriendin en ik hebben gisteren besloten dat het beter is dat we uit elkaar gaan, we hebben een relatie gekregen kort na een heftige periode in haar leven. In het jaar dat we samen waren hebben we veel gelachen en veel lief en leed gedeeld, wij waren voor elkaar bestemd en zo voelde het van beide kanten.

Het zag er allemaal goed uit en beetje bij beetje voelde zij zich ook beter, totdat de man met de hamer kwam. Zij werd in 1 keer geconfronteerd met allerlij dingen die ze niet goed heeft verwerkt, ze kwam in een zwart gat terecht waar ze niet binnen nu en een maand uit komt.
Achteraf gezien was het van ons beide heel naïef. Na van alles geprobeerd te hebben zijn we tot de conclusie gekomen dat het niet werkt.
Zij moet dit alleen doen en ik pas nu op het moment niet in haar leven.

Heel erg pijnlijk maar wel te begrijpen.
Het probleem is eigenlijk dat het gewoon niet goed getimed is, het komt niet omdat we niet bij elkaar passen.
We zijn gek op elkaar (nog steeds) en ik heb ook tegen haar gezegd dat ik de deur altijd op een kier zou laten.

We hebben besloten geen contact meer met elkaar te hebben zodat we dit allebij kunnen verwerken. Wat het voor mij moeilijk maakt is dat ik weet dat we niet uit elkaar zijn gegaan omdat het tussen ons niet werkt, maar omdat de situatie nu zo is. Het geeft me toch nog een beetje hoop dat het in de toekomst weer goed kan komen.

Zijn er mensen die in zo’n gelijkwaardige situatie hebben gezeten? Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? En wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Niets. Ik zou niets doen en het verwerken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heel eerlijk, ik denk niet dat jullie echt goed bij elkaar passen. Zat mensen maken hele nare dingen mee of hebben (erge) problemen en kunnen toch een relatie hebben.

Het klinkt alsof je hoopt dat het goed komt, als zij zich maar beter voelt. Zo werkt dat eigenlijk bijna nooit.

Uithuilen, geen contact inderdaad en geen hoop. Dan slijt dit verdriet het snelst.
Alle reacties Link kopieren
ze verschuilt zich achter wat er gebeurd is, maar eigenlijk is het een variant op de klassieker: het ligt niet aan jouuuu, het ligt aan mijjjjjj

en laat ze je op een lieve manier vertrekken
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
08-04-2020 12:51
Heel eerlijk, ik denk niet dat jullie echt goed bij elkaar passen. Zat mensen maken hele nare dingen mee of hebben (erge) problemen en kunnen toch een relatie hebben.

Het klinkt alsof je hoopt dat het goed komt, als zij zich maar beter voelt. Zo werkt dat eigenlijk bijna nooit.

Uithuilen, geen contact inderdaad en geen hoop. Dan slijt dit verdriet het snelst.
Wat je zegt is zeker waar.
Ik ben alleen wel van mening dat als je zo erg met je zelf in de knoop zit je geen nuchtere keuze maakt, maar een keuze die op het moment het beste voor je is.
Henk001 schreef:
08-04-2020 12:59
Wat je zegt is zeker waar.
Ik ben alleen wel van mening dat als je zo erg met je zelf in de knoop zit je geen nuchtere keuze maakt, maar een keuze die op het moment het beste voor je is.
Voor haar is dat blijkbaar een niet werkende relatie verlaten.
Alle reacties Link kopieren
Als je moeilijkheden niet samen het hoofd kan bieden, dan pas je mijne inziens niet goed bij elkaar. Als je wel goed bij elkaar past dan kun je degene die het moeilijk heeft binnen een relatie gewoon bieden wat nodig is; of dat nu rust of juist afleiding, ruimte of juist nabijheid, er veel over praten of juist over heel andere dingen.

Blijkbaar kan jij haar niet bieden wat ze nodig heeft als ze ergens doorheen moet. Dat is dan niet alleen nu een probleem, maar ook de volgende keer als er iets moeilijks op haar pad komt. En dan pas je niet genoeg bij elkaar dus.

Het is heel verdrietig, maar ik zou er vanuit gaan dat dit echt het einde is en niet een pauze. Uithuilen en je leven weer oppakken, want dat is zij ook aan het doen.
Eens met mijn voorgangers.

Je probeert voor jezelf een verklaring te vinden waarom het uit is gegaan.

Het enige feit dat telt, is dat de relatie voorbij is.

Geef jezelf de tijd om dat te verwerken en te accepteren.
Liefdesverdriet is kut. Jullie zullen best of wat vlakken klikken. Dat geloof ik heus wel. Maar niet goed genoeg. Als zij alles verwerkt heeft is ze ook weer verandert. Laat het los. Huil uit en door.
Lees ook nog even t advies dat je hebt gekregen in je andere topic.
Ik zou t loslaten. Ik heb m'n vriend juist op een slecht moment ontmoet, maar we werden hechter, maar lukt denk ik niet iedereen.
Alle reacties Link kopieren
De deur sluiten.
En dan verwerken, het mocht niet zo zijn.
Alle reacties Link kopieren
Haar verliefdheid is weg en het niet overgegaan in houden van. Dit komt niet meer goed. Hoe vaak jullie ook zeggen aan elkaar gehecht te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven