lange aftands relatie over- bedrogen, leugens

19-05-2020 10:48 444 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,
Ik wilde wat van mij afschrijven (heb maar 2 posts onder deze nick, omdat ik mijn inloggegevens kwijt was, maar ik kom al zeker 15 jaar op Viva forum :)... misschien dat jullie dit verhaal herkennen...
Disclaimer: long story ahead :) Ik zal proberen om het interessant te houden, schrijven is mijn vak

2 jaar heb ik in een lange afstands relatie gezeten. Hij voegde mij toe op facebook, ik ga meestal niet op vriendschapsverzoeken in, maar hier was iets wat mij interesseerde. Hij was bezig met een imigratie process naar het land waar ik woon (waar hij overigens geen papieren of huwelijk voor nodig heeft). Hij was op zoek naar infomatie, misschien een kennis waar hij mee af zou spreken als hij aan zou komen... wat begon als vriendschappelijk, werd al gauw uren facetimen, audio en video chatten (met een tijd verschil van 6 uur).... Dit ging een jaar zo door (op een gegeven moment wel frustrerend, want we wilden elkaar zien, maar hij had geen geld om te reizen en ik wilde niet alleen naar Zuid Amerika voor een man die ik nog nooit had ontmoet). Afijn, een jaar na onze eerste virtuele ontmoeting, kwam hij eindelijk, onze eerste blind date op het vliegveld, na zijn reis van rechtstreeks 15 uur vliegen. De klik was er meteen. Hij verbleef bij mij 2 weken lang en cancelde zijn hotel booking en het voelde alsof we elkaar al jaren kenden. Dit was het begin van onze "relatie" die 2 jaar duurde... 2 maanden daarna ging ik zijn kant op, we hebben elkaar nog een paar keer gezien, het ging ook op een gegeven moment uit en toen hebben we elkaar in het midden (Europa) ontmoet en waren we weer bij elkaar gekomen. Onze foto's samen, als ik die kon delen, zijn heel mooi en intiem, iedereen zei dat we voor elkaar gemaakt waren, dat dit richting bruiloft ging en dat ik zeker zou emigreren naar zijn land (wat zo gek niet is, ik werk in het wetenschappelijk onderwijs en ik houd me bezig met religies en rituelen in Latijns Amerika en in zijn land).. nu maak ik het wel een beetje herkenbaar, maar ik spreek ook Portugees (nu weten jullie dat het om Brazilie gaat). Ook wilden we voor een kind gaan, elke keer dat we bij elkaar waren geprobeerd, maar tevergeefs (ik ben 38 nu)...
Zijn migratie plannen schoven een beetje opzij omdat zijn vader was overleden (dat was een periode dat ik hem virtueel steunde, nog voor mij elkaar in het echt hadden ontmoet), hij heeft zijn zoon die hij niet zomaar achter kon laten... en financieel en mentaal gezien was hij er niet klaar voor. Aan de andere kant zit ik in het onderzoek en kon ik een post-doc functie vinden in zijn land.

Afgelopen Oktober heeft hij mij erg gekwetst en heb ik het uitgemaakt (hij is toen niet vreemdgegaan voor zover ik weet) maar het was iets anders waar hij niet eerlijk over was, zijn werk.... na een maand begon hij berichten te sturen en zich te verontschuldigen, hij wilde uitleggen wat er was gebeurt (in algemene lijnen, was hij met onfrisse figuren bezig in de horeca)...
We kregen weer contact en in die periode kreeg ik te horen dat mijn paper geaccepteerd was voor een conferentie in Brazilie, komende zomer. Hij stelde voor dat ik na de conferentie bij hem zou komen (andere stad) en alhoewel het zijn beurt was om naar mij te komen, vooral na het incident in Oktober dat ik een ticket naar Brazilie had gecancelled...Hij wilde het goedmaken, dat onze vorige plannen in het water waren gevallen. Hij kocht de tickets voor mijn domestic flights in Brazilie, boekte een hotel in de stad waar mijn conferentie was en kocht een motorhome (zijn droom) om o.a met zijn zoon te reizen en met mij te reizen naar Noord Brazilie wanneer ik er zou zijn (dit is allemaal pre-corona)...
Hij zei nog juli duurt niet zo heel lang, de tijd zal vliegen voordat ik je weer in mijn armen zal nemen (ik type dit met tranen in mijn ogen) hij zei : we moeten kalm blijven, alles komt goed tussen ons, als je hier bent in juli, gaan we het over mijn migratie hebben (hij heeft connecties en familie in mijn land en de economische situatie is beter). Hij zei dat het niet uitmaakt waar we het gaan proberen, Brazilie, mijn huidige land of Nederland, we zullen samen zijn en samen onze toekomst opbouwen.
Nog even tussen haakjes, ik ben op vakantie geweest met zijn zoontje, en met zijn moeder, en met ons vieren- oma, hij, ik en zoon. Ik heb al zijn vrienden ontmoet. Hij heeft al mijn familie en vrienden ook ontmoet. Dit zag er belovend uit. Er waren hier en daar wat rode vlaggen (slecht contact met moeder van kind, veel vrouwelijke vriendinnen op Facebook en Insta die al zijn posts liken, hij likede posts van vrouwen in verhullende kleding, piepkleine bikinis, lingerie en provocatieve poses...ik zei een aantal keren dat ik dat niet zo leuk vond...meestal was het een like, heel af en toe een smiley met hartjes... hebben we ook een paar keer ruzie over gehad, nog rode vlaggen waren zijn depresssie, dat hij soms afstandelijk deed, maar zei dat het door zijn ziekte kwam en het veranderen van medicatie...) ons contact verwaterde af en toe we chatten ook minder, maar wel elke dag of bijna elke dag...
Ik heb dus dat ticket voor Juli... toen gebeurde Corona, mijn conferentie werd geannuleerd en hij en ik beiden in quarentine, groeiden meer naar elkaar toe... de situatie in Brazilie was toen nog niet zo slecht en hij zei "kom toch maar, dan gaan wij gewoon 3 weken samen zijn"....
Op zijn facebook zag ik een bepaalde vrouw telkens reageren op zijn posts, even in haar facebook gekeken en daar stond een doorverbinding naar haar Insta. Het is een Transvrouw die heel open over haar process verteld op haar (soms wat provocatieve) posts... Op een gegeven moment zag ik op haar story een screenshot van haar en hem! video bellend in bed (hij half naakt) met hartjes getekend door de poster en ook nog een relatie status (niemand was getagged).
Hem meteen geconfronteerd, hij zei dat het niks was, en dat ze gek is dat ze dat in haar story deelt. Ik stuurde haar foto's van ons en zei dat dit mijn vriend was en vroeg of ze mij meer informatie kon geven over wat er tussen hun afspeelt (heeft ze niet op gereageerd maar wel de foto en de relatie status verwijderd) wie weet wat hij haar allemaal heeft wijsgemaakt dat ze een relatie status plaatse....
Ik wilde met hem in dialoog gaan, ik weet dat hij transvrouwen leuk vind, ik heb daar natuurlijk geen probleem mee, maar dit was kwetsend omdat we de daag daarvoor onze plannen bespraken. Hij voelde zich betrapt en schaamde zich, probeerde het te onderdrukken en negeren (omdat hij niet toegeeft dat hij interesse heeft voor transvrouwen)... voor mij voelde dit als virtueel vreemdgaan. Even geen contact gehad en daarna smeekte hij om vergevenis... het uitgepraat en we begonnen mijn komst weer te bespreken..Ik kan niet op reis in juli, maar zou misschien mijn ticket wijzigen naar september (en de conferentie is uitgesteld naar februari en omdat ik daar een functie heb, is februari ook op de planning en hij zou tussen door naar mijn land komen in december voor mijn verjaardag)...
Hij begon posts te plaatsen over relaties (voorbeeld: sex kun je met iedereen hebben, maar een echte connectie gebeurt zelden, of een meme met een plaatje van de Adams family en de text dat de man zijn vrouw moet aanbidden en nog veel meer van die posts en ook "grappige" en humoristische dingen)..... weer zag ik likes en shares van een bepaalde facebook vriendin wiens naam ik al langer op zijn time line zag.. Ik keek, zag een aantal likes op haar foto's (maar dat stelt niks voor). ik scrolde een beetje naar beneden en zag reacties van hem op haar posts die als een mes in mijn hart voelden (voorbeeld: hij reageert: ik wil met je daten en zij reageert daarop : wow, ik zal je uitnodiging om wijn te drinken accepteren, hij: accepteer dan)...
Ik was zo gekwetst en besloot dat ik genoeg had, wilde hem niet confronteren zoals met de vorige vrouw die ik had ontdekt... dus negeerde ik hem... Hij stuurde tientallen berichten en smeekte mij om met hem te praten.... op een gegeven moment antwoorde ik : ik weet dat je iemand anders wilt, waarop hij zei: ik wil helemaal niemand, alleen jou... Ik quote die reacties over de uitnodiging voor een glaasje wijn en vroeg of hij soms de screenshots wilde om zijn geheugen te verfrissen.... Hij verontschuldige zich, zei sorry, vergeef me... Ik heb niet gereageerd, ik was nog aan het na denken wat ik het beste kon doen...Hij bleef maar berichten sturen en al mijn foto's liken...2 dagen daarna (gisteren) weer op haar profiel gekeken (ergens had ik nog hoop dat hij er mee zou stoppen, dat het echt niks voorstelde) en ja hoor, daar stond een comment op een cynische meme over Braziliaanse valentijndag "Date me". Nu is het ook een beetje raar dat een man iemand op zo'n manier uitvraagd, misschien reageert ze niet op zijn prive berichtjes....
Ik heb hem meeteen overal op geblokkeerd en haar heb ik een screenshot gestuurd van ons gesprek, dat ze zelf kon zien hoevaak hij mij benaderde en tegen mij zei dat hij alleen wij wilde en niemand anders, en nog meer berichten, gisteren, op de dag dat hij "date me" bij haar reageerde... Ook deelde ik de screenshots van mijn vliegticket en zoals ik al zei, zijn hele Facebook staat vol met onze foto's van toen we bij elkaar op bezoek waren in elkaars landen en op vakantie in andere landen, vakantie met zijn zoon, enz...

Zij heeft het gelezen en niet gereageerd... Misschien is hij wel een van de velen die virtueel met haar flirt, Brazilie is nu in een lockdown en ze wonen in verschillende steden.
Dit is zo onrespectvol naar mij toe... Ik ben gebroken, al voel ik me wel sterk dit keer, want ik zie dat hij gewoon een debiel is, als hij mij zo behandeld...
Maar ik voel me in de maling genomen, alsof alles een leugen was, en wie weet met hoeveel andere vrouwen hij contact had (ik heb er 2 ontdekt) terwijl hij met mij over onze toekomst sprak...

Ik heb een gevoel dat hij mij gaat mailen (enige communicatie middel dat ik hem niet kon blokkeren) dat ging zo ook de vorige keer dat ik gekwetst was en het uit had gemaakt en toen hij Hi bleef sturen, had ik hem geblokkeerd... na een tijdje (paar dagen) begonnen de emails, de verontschuldigen, de verhalen..

Ik weet dat ik zo iemand als hij liever kwijt dan rijk ben..maar dit heeft mij zo ontzettend beschadigd, het vertrouwen (ik heb al eens een ex gehad die vreemd was gegaan en hij wist het)...
met mijn Braziliaanse ex zitten ook (soft) drugs, anti depressi pillen, kalmeeringspillen in het spel, naast al zijn leugens. Ik weet niet hoe ik hier overheen ga komen... Ik denk ook nog telkens aan hem... hoe heeft hij de tijd met mij en alles wat we hebben meegemaakt en alles wat gepland was zo weggegooid?

Bedankt voor het lezen en eventuele reacties... Het schrijven lucht echt op
Samenvatting?
Als hij je mailt gooi je die mail direct ongelezen weg. Lees je je prullenmand en ga je door met je leven. Hij is niet leuk. Echt niet.
Maud*de*Braose schreef:
19-05-2020 10:52
Samenvatting?
Hij gaat vreemd met een transvrouw.
Maud*de*Braose schreef:
19-05-2020 10:52
Samenvatting?
Verkering met een vreemdgaande eikel in een heel ver buitenland.
Nu wil hij haar terug.
Zij hem niet dus alles geblokkeerd dat kan.
Alleen mail kan niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat is nu concreet je vraag?
Hoe ga je hier overeen heen komen? Wat moet je nu doen? Een mening over zijn gedrag?

Edit: mail kun je ook blokkeren hoor. Elk mailprogramma heeft wel de mogelijkheid om een adres te blokkeren of je kunt regels aanmaken dat alle mails met zijn aders gelijk verwijderd worden. Is soms even zoeken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Kind wat een drama, het is wat, een groots en meeslepend leven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
*2020* schreef:
19-05-2020 10:54
Hij gaat vreemd met een transvrouw.
Waarschijnlijk wel meer.
Niet leuk voor to.
Ik vind het heel naar voor je. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Korte samenvatting:
Ik zou in Juli naar hem toe gaan, hij gaat (virtueel, iniedergeval nu) vreemd. Ik heb 2 vrouwen ontdekt, een transvrouw en een cis gender vrouw... wie weet hoeveel meer het er zijn...
Hij blijft mij maar berichten sturen en op die vrouwen reageren en nu ben ik het zat, dus heb overal op geblokkeerd..

geen concrete vraag, maar ik vraag me af waarom iemand dit zou doen, na 2 jaar.... een maand voordat we elkaar weer zouden zien
whitewolves schreef:
19-05-2020 10:59
Waarschijnlijk wel meer.
Niet leuk voor to.
Maud vroeg om een korte uitleg.
Alle reacties Link kopieren
MariaDeJong schreef:
19-05-2020 10:54
Verkering met een vreemdgaande eikel in een heel ver buitenland.
Nu wil hij haar terug.
Zij hem niet dus alles geblokkeerd dat kan.
Alleen mail kan niet.
Ja, dat is het zo'n beetje :)
Het is niet dat ik hem niet terug wil, ben gewoon verward en gekwetst nu, heb nog gevoelens natuurlijk... alle plannen vallen in het roer.... we hadden zeker 4 plannen om elkaar te zien komend halfjaar, hebben het over onze toekomst gehad...zijn migratie process was afgerond... en nu voelt alles als 1 groot leugen... als een nachtmerrie
Kan dat proces nog worden ingetrokken op de een of ander manier?
*2020* schreef:
19-05-2020 11:01
Maud vroeg om een korte uitleg.
Ja, weet ik. Mag ik toch wel op je reageren en kort dingen toevoegen? :huh:
Schrijven is mijn vak. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Dit soort relaties waarbij men uit verschillende culturen komt, drug en leugens in het spel zijn houden zelden stand. Je wist al dat hij loog toen hij met die foute horeca zaak bezig was en misschien waren de tekenen er al eerder. Wanneer je een eerlijke vriend wil dan moet je iemand kiezen die niet liegt, die emotioneel/psychisch stabiel en die zich niet in het criminele circuit begeeft. Zeker wanneer je allebei op verschillende continten woont dan heb je feitelijk geen idee waar de ander zich mee bezig houdt. Iemand kan dan alleen laten zien wat hij wil laten zien.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zonnebrillie schreef:
19-05-2020 11:00
geen concrete vraag, maar ik vraag me af waarom iemand dit zou doen, na 2 jaar.... een maand voordat we elkaar weer zouden zien
Sommige mensen zijn gewoon stom, dit is er 1 van :hug:
Alle reacties Link kopieren
Fae_ schreef:
19-05-2020 11:07
Schrijven is mijn vak. :rofl:
waarom lag je mij uit? Heb een boek uitgegeven en meerdere artiekelen, wel in het Engels. Ben al 20 jaar weg uit Nederland
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
19-05-2020 11:04
Kan dat proces nog worden ingetrokken op de een of ander manier?
migratie process? geen idee.... Hij heeft alles al klaar, had ook al een datum en die heeft hij gewijzigd... Status is nu: wacht op antwoord van de applicant
wanneer hij (ex) groen licht geeft, dan zal er een nieuwe datum gegeven worden.
Geen idee of hij dit nog in de planning heeft staan...nu hij bezig is met al die vrouwen daar
Zonnebrillie schreef:
19-05-2020 11:00

geen concrete vraag, maar ik vraag me af waarom iemand dit zou doen, na 2 jaar.... een maand voordat we elkaar weer zouden zien
Dit heeft niks met jou te maken maar met hem. Hij zou dit ook bij een ander hebben gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Zonnebrillie schreef:
19-05-2020 11:00
Korte samenvatting:
Ik zou in Juli naar hem toe gaan, hij gaat (virtueel, iniedergeval nu) vreemd. Ik heb 2 vrouwen ontdekt, een transvrouw en een cis gender vrouw... wie weet hoeveel meer het er zijn...
Hij blijft mij maar berichten sturen en op die vrouwen reageren en nu ben ik het zat, dus heb overal op geblokkeerd..

geen concrete vraag, maar ik vraag me af waarom iemand dit zou doen, na 2 jaar.... een maand voordat we elkaar weer zouden zien
Omdat het kan. Omdat jij het toelaat.
Je kunt dit gewoon blokken en je niet laten lenen voor dergelijke spelletjes.
Ik vind je erg openminded, maar je graaft te eigen graf als je dit laat voort duren.

Denk ik dan.
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
Zonnebrillie schreef:
19-05-2020 11:09
waarom lag je mij uit? Heb een boek uitgegeven en meerdere artiekelen, wel in het Engels. Ben al 20 jaar weg uit Nederland
Tuurlijk meid...
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-05-2020 11:07
Dit soort relaties waarbij men uit verschillende culturen komt, drug en leugens in het spel zijn houden zelden stand. Je wist al dat hij loog toen hij met die foute horeca zaak bezig was en misschien waren de tekenen er al eerder. Wanneer je een eerlijke vriend wil dan moet je iemand kiezen die niet liegt, die emotioneel/psychisch stabiel en die zich niet in het criminele circuit begeeft. Zeker wanneer je allebei op verschillende continten woont dan heb je feitelijk geen idee waar de ander zich mee bezig houdt. Iemand kan dan alleen laten zien wat hij wil laten zien.
Bedankt voor deze reactie... Je hebt gelijk.... alleen een puntje, hij is dan wel geboren en opgegroeid in Brazilie en ik in Nederland, we komen uit dezelfde cultuur (we zijn allebei een soort van minderheid, diaspora in de landen waar we wonen).... maar verder heb je gelijk, 15 uur vliegen van elkaar, andere continenten en tijdverschillen en zijn drugs, mentale gezondheid af en toe (ik heb hem een keer "gered" vanuit mijn land, hij sliep 24 uur lang, verdoofd door pillen, omdat ik zijn ritme kende, heb ik zijn huisgenoot benaderd die niet thuis was en toen zijn zus en zijn moeder en ik heb hem wakker gemaakt omdat we hem alle drie non stop belden, tot hij bij mij opnam...wie weet hoe lang hij zou slapen als ik dat niet doorhad)
Als je een goede schrijver bent zou je het toch echt een stuk korter hebben kunnen maken. Gooi Brazilie er gelijk in i.p.v. een opbouw tot, om het zogenaamd leuker te maken voor ons om te lezen.

Nu ga ik weer even verder lezen...
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
19-05-2020 11:14
Tuurlijk meid...
is echt waar, ik snap niet waarom jullie deze gemene reacties plaatsen. ik wil graag anoniem blijven, of wil je mijn academia.edu profiel of we website van mijn universiteit ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven