Luidruchtige man, wat te doen

22-05-2020 13:40 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
chamonix wijzigde dit bericht op 20-03-2021 22:16
99.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
22-05-2020 14:40
Ja het is ook een oncharmant, je mag je best gedragen ook al voel je je nog zo vrij, het is niet sexy, zelfde categorie als je bil optillen op de bank en keihard scheten laten en iets roepen over je bruine ster, zulke grenzen van sociaal gedrag mag je eigenlijk nooit overgaan, dan kun je het er toch niet meer op..
Beetje kinderachtig gedoe.
Dit vind ik toch nog wel even iets anders.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
22-05-2020 14:21
Fjuw, want dat gaat anders van kwaad tot erger en is heel gênant..als er ook maar 1 iemand om lacht beschouwd hij het als geslaagd, maar goed jullie hebben dat als 1 front tegengehouden dus daar ligt je antwoordt, jullie staan samen sterk en Ik ben nieuw hier, mijn vriend en ik gaan naar 15 jaar uit elkaar streng zijn tegen hem :whip:
Beschouwt
Antwoord
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
22-05-2020 14:29
Stuur hem even langs Beter Horen. Al gedaan zie ik.

Ik zal de enige wel zijn maar ik lees wel wat verontrustende dingen en zou hem wat gerichter gaan observeren.
Zeg dan ook wat je insinueert. Dit is twee keer niks.
Ik vind eigenlijk dat to een ongelooflijke zeur is. Ik lees werkelijk niets schokkends.
Ik zit me rot te lachen hier. Wat een geweldig topic. :-D
En als hij een uur Russisch praat , zit je er dan naast of loop je erbij weg ?
Alle reacties Link kopieren
forumdame2011 schreef:
22-05-2020 14:52
Beschouwt
Antwoord
Vergeet naar = na niet...
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
22-05-2020 14:57
Ik vind eigenlijk dat to een ongelooflijke zeur is. Ik lees werkelijk niets schokkends.
Ja tot je in een rijtjeshuis woont en de buren komen klagen dat iedereen in je huis zo hard praat. Elke dag...
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
22-05-2020 14:40
Ja het is ook een oncharmant, je mag je best gedragen ook al voel je je nog zo vrij, het is niet sexy, zelfde categorie als je bil optillen op de bank en keihard scheten laten en iets roepen over je bruine ster, zulke grenzen van sociaal gedrag mag je eigenlijk nooit overgaan, dan kun je het er toch niet meer op..
Beetje kinderachtig gedoe.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-05-2020 14:58
Ik zit me rot te lachen hier. Wat een geweldig topic. :-D
Dit ja. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Sabbieehhhh schreef:
22-05-2020 15:05
Vergeet naar = na niet...
Ja, als je toch kinderachtig fouten gaat lopen verbeteren, doe het dan op zijn minst goed.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
DontYouHatePants schreef:
22-05-2020 14:30
Beetje het 'lompe boer met hart op goeie plaats' type dus?
Jaren met zo'n zelfde type samen gewoond ooit.
Praatte niet per se hard, maar vertoonde wel zelfde soort lompe gedrag.
Ik knapte er wel op af moet ik zeggen, vond dat gedrag bepaald niet sexy en op termijn kreeg ik steeds meer moeite om mijn partner door gedrag te zien als een aantrekkelijk wezen.
Hij vond dat ik blij moest zijn dat hij zo zichzelf was en het zo comfortabel was tussen ons.
Is dat ook een beetje hoe jouw partner denkt?
Waarom loopt een gesprek hierover uit op ruzie?
Ja, goede vraag waarom een gesprek uitloopt op ruzie. In het begin was zijn antwoord “ik praat helemaal niet hard”. Of dan zei hij boos: houd je commentaar bij je, of iets in die trant. Hij vond vooral dat ik overgevoelig was voor geluid. Inmiddels krijgt hij ook diezelfde commentaar van onze puberkinderen over het luide praten. Ik moet zeggen dat hij sindsdien meer rekening houdt met zijn stemvolume.
Maar het dichtslaan van deuren en lades blijft. Ik wil het eigenlijk ook niet meer aankaarten want zoals ik hem ken, gaat het niet goed vallen.
Over het opzetten van stemmetjes en typetjes durf ik niet eens te beginnen. En ergens snap ik ook wel dat het niet leuk is om steeds commentaar te krijgen.
Twee jaar geleden waren we in Amerika. Vanaf het moment dat we landden ging hij in de komische stand, met nasale stem en al. Op gegeven moment hield ik het echt niet uit en flapte ik iets onvriendelijks eruit. Ging het een paar dagen goed, maar daarna begon het weer. Maar toen ging over in een plagerige sfeer.. :evil:
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft het af en toe als hij enthousiast is. Ik kijk hem dan altijd een beetje verbaasd aan en maak de opmerking 'ik zit gewoon naast je, hé'. Ook dat slaan met deuren kan hij wel, dus doorgaans staan hier de meeste deuren open :p
Hij kan ook best stampen en ik woon in een flat, dus let daar extra op i.v.m. onderburen. Hij heeft hier nu sloffen staan :biggrin: Laatst probeerde hij even voor de te doen hoe zacht hij wel niet deed, maar dat mislukte en toen had hij het zelf ook wat meer door. :applause:
leather wijzigde dit bericht op 22-05-2020 15:22
1.82% gewijzigd
... high heels and a bad attitude
MissMaran schreef:
22-05-2020 14:40
Ja het is ook een oncharmant, je mag je best gedragen ook al voel je je nog zo vrij, het is niet sexy, zelfde categorie als je bil optillen op de bank en keihard scheten laten en iets roepen over je bruine ster, zulke grenzen van sociaal gedrag mag je eigenlijk nooit overgaan, dan kun je het er toch niet meer op..
Beetje kinderachtig gedoe.
Die ex van mij kwam mij altijd melden wat voor prachtige bruine trui hij nu weer had gebreid. Hoe groot ie was en hoe dik. Echt smerig.
Als ik er dan wat van zei was ie keer op keer verbaasd dat ik die info niet wilde, ik werk namelijk in de zorg en dat is voor mij toch normaal :facepalm:
Toen ie vervolgens ging zitten poepen met de deur open was ik er wel echt klaar mee.
Hij deed ook stemmetjes en accenten. Steeds hetzelfde ook, op dezelfde momenten, dus ik zag ze in ieder geval aankomen.
Toen hij in Italie zijn ontbijt bestelde bij de ober in het engels met een zwaar italiaans accent wist ik niet of ik nou moest lachen of me dood generen.
Alle reacties Link kopieren
Chamonix schreef:
22-05-2020 15:15
Ja, goede vraag waarom een gesprek uitloopt op ruzie. In het begin was zijn antwoord “ik praat helemaal niet hard”. Of dan zei hij boos: houd je commentaar bij je, of iets in die trant. Hij vond vooral dat ik overgevoelig was voor geluid. Inmiddels krijgt hij ook diezelfde commentaar van onze puberkinderen over het luide praten. Ik moet zeggen dat hij sindsdien meer rekening houdt met zijn stemvolume.
Maar het dichtslaan van deuren en lades blijft. Ik wil het eigenlijk ook niet meer aankaarten want zoals ik hem ken, gaat het niet goed vallen.
Over het opzetten van stemmetjes en typetjes durf ik niet eens te beginnen. En ergens snap ik ook wel dat het niet leuk is om steeds commentaar te krijgen.
Twee jaar geleden waren we in Amerika. Vanaf het moment dat we landden ging hij in de komische stand, met nasale stem en al. Op gegeven moment hield ik het echt niet uit en flapte ik iets onvriendelijks eruit. Ging het een paar dagen goed, maar daarna begon het weer. Maar toen ging over in een plagerige sfeer.. :evil:
Maar dat moet toch vanaf het begin van jullie relatie zijn geweest?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft ook een aardig stemvolume (gaat niet lopen bleren door huis heen of stemmetjes nadoen) maar heeft zelf ook niet altijd door dat hij op hoog volume staat.

Gelukkig kan ik dat wel zeggen en dan is het weer op niet gehoor beschadigend niveau.
DontYouHatePants schreef:
22-05-2020 15:17
Hij deed ook stemmetjes en accenten. Steeds hetzelfde ook, op dezelfde momenten, dus ik zag ze in ieder geval aankomen.
Toen hij in Italie zijn ontbijt bestelde bij de ober in het engels met een zwaar italiaans accent wist ik niet of ik nou moest lachen of me dood generen.

Die ken ik ook ja. Waren we in Londen, ging ze met zo'n overdreven Brits accent praten. Echt, doe normaal.
Chamonix schreef:
22-05-2020 15:15
Ja, goede vraag waarom een gesprek uitloopt op ruzie. In het begin was zijn antwoord “ik praat helemaal niet hard”. Of dan zei hij boos: houd je commentaar bij je, of iets in die trant. Hij vond vooral dat ik overgevoelig was voor geluid. Inmiddels krijgt hij ook diezelfde commentaar van onze puberkinderen over het luide praten. Ik moet zeggen dat hij sindsdien meer rekening houdt met zijn stemvolume.
Maar het dichtslaan van deuren en lades blijft. Ik wil het eigenlijk ook niet meer aankaarten want zoals ik hem ken, gaat het niet goed vallen.
Over het opzetten van stemmetjes en typetjes durf ik niet eens te beginnen. En ergens snap ik ook wel dat het niet leuk is om steeds commentaar te krijgen.
Twee jaar geleden waren we in Amerika. Vanaf het moment dat we landden ging hij in de komische stand, met nasale stem en al. Op gegeven moment hield ik het echt niet uit en flapte ik iets onvriendelijks eruit. Ging het een paar dagen goed, maar daarna begon het weer. Maar toen ging over in een plagerige sfeer.. :evil:
Kunnen jullie over andere zaken wel praten zonder ruzie te krijgen?
Fijn dat ie probeert te letten op zijn stemvolume, maar jammer dat dat komt omdat de kinderen er wat van zeiden. Het zou prettig zijn als hij jou daar ook wat serieuzer in zou nemen.
Vraag is hoe belangrijk jij dit gedrag vindt. Als hij niet wil luisteren, ligt de vraag wat je er verder nog mee wil doen bij jou.
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
22-05-2020 15:23
Maar dat moet toch vanaf het begin van jullie relatie zijn geweest?
Nee, met die stemmetjes en typetjes is iets van de laatste 2 jaar. Hij is nooit een heel bescheiden iemand geweest, maar het wordt wel steeds erger heb ik het idee. Of misschien kan ik er steeds minder goed tegen. Of beide.
Alle reacties Link kopieren
Jamaarhoe schreef:
22-05-2020 14:21
Mijn man is luid. Maar niet zo luid als mijn oudste. Álles wat er uit komt is op standje 500. We hebben z’n gehoor laten testen (in het ziekenhuis, het hele scala). Maar niets aan de hand.
Op school noemen ze het Enthousiasme.
Ik word er helemaal gek van. Zodra er iets uit komt knalt het de kamer door.
Ik loop de hele dag sssssst, stil nou, niet zo luid, fluister het anders, eerst denken voordat je wat zegt. De HELE dag. En dat valt met de Corona extra op.
Geen leuke dagen dus want als je de hele dag door je moeder gecorrigeerd wordt wordt je daar als kind niet gezelliger door, en dat snap ik.
Enige momenten van rust zijn als kind een boek leest of op de tablet speelt.
Dus als er goede tips komen, ik houd me aanbevolen.

Met een kind/puber zou ik gewoon een keer gaan zitten om samen wat strategieen te bedenken die voor hem zouden kunnen werken om het volume wat omlaag te brengen. En dan credits laten verdienen voor een afgesproken tijdseenheid (klein beginnen) waarin het rustig was . En dan na 3 credits een ijsje of zo. Dan langzaam de tijd per credit wat opvoeren en iets langer laten 'sparen', eventueel dan voor wat grotere dingen. Een nieuw shirt, extra mooie sneakers, keertje uit eten of bioscoop, dat soort dingen. Ik kan me voorstellen dat positieve motivatie beter werkt dan corrigeren van jouw kant. En dan kun jij je ook meer richten op het positieve als het wel lukt in plaats van alleen maar ergeren en mopperen. Met een beetje geluk en oefening wordt het dan uiteindelijk onderdeel van zijn skillset om op verzoek een beetje te dimmen.

Voor de man van TO lijkt zo'n aanpak me een gepasseerd station, hoewel je het natuurlijk altijd kunt proberen.
Chamonix schreef:
22-05-2020 15:30
Nee, met die stemmetjes en typetjes is iets van de laatste 2 jaar. Hij is nooit een heel bescheiden iemand geweest, maar het wordt wel steeds erger heb ik het idee. Of misschien kan ik er steeds minder goed tegen. Of beide.
De penopauze?
Alle reacties Link kopieren
DontYouHatePants schreef:
22-05-2020 15:17
Die ex van mij kwam mij altijd melden wat voor prachtige bruine trui hij nu weer had gebreid. Hoe groot ie was en hoe dik. Echt smerig.
Als ik er dan wat van zei was ie keer op keer verbaasd dat ik die info niet wilde, ik werk namelijk in de zorg en dat is voor mij toch normaal :facepalm:
Toen ie vervolgens ging zitten poepen met de deur open was ik er wel echt klaar mee.
Hij deed ook stemmetjes en accenten. Steeds hetzelfde ook, op dezelfde momenten, dus ik zag ze in ieder geval aankomen.
Toen hij in Italie zijn ontbijt bestelde bij de ober in het engels met een zwaar italiaans accent wist ik niet of ik nou moest lachen of me dood generen.
Zo herkenbaar.. :'( en ze vinden het zelf zo grappig.
Herkenbaar, die van mij heeft een hele zware stem en zegt dingen graag op een bulderende manier. Engels sprekende familie en vrienden, die hem dus niet woordelijk verstaan, vragen me regelmatig waarom hij zo boos is als ik met hen een skype gesprek voer. Hij staat dan vrolijk iets te vertellen maar zijn toon, intonatie en volume passen er totaal niet bij. Tegenover de buren schaam ik me ook wel eens, die horen ook enkel zijn toon maar niet wat hij zegt. Flauwe humor heeft hij gelukkig niet, maar die van mij loopt de hele dag knallende winden te laten.

Een tip heb ik niet, ik heb al zoveel gesprekken met partner gevoerd, het is zoals hij is. Ik heb nu aangegeven dat ik de plantenspuit op een harde straal zet en hem recht in t gezicht spuit als hij ermee door blijft gaan. Vind het ook vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft nogal adhd en kan ook met momenten ontzettend veel lawaai maken. Ik kan daar ook niet goed tegen en zeg dan ook gewoon 'niet zo HARD.' Meestal houdt hij dan ook op, soms lukt het hem echt niet. Maar een verschil is wel dat het hier echt maar af en toe is en dat ik ook zie dat hij gewoon op zo'n moment super impulsief is en het niet persé tegen kan houden.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd een beetje sneu om een man die humoristisch probeert te zijn af te kappen. Maarja, je wil het gedrag ook niet aanmoedigen door te gaan neplachen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven