Luidruchtige man, wat te doen

22-05-2020 13:40 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
chamonix wijzigde dit bericht op 20-03-2021 22:16
99.81% gewijzigd
Daveotion schreef:
23-05-2020 11:25
Hiermee heb ik het niet geprobeerd. Maar het werkt zeker wel met opmerkingen à la, wat ben je toch handig/sterk/mannelijk/slim.

Oké. Ik kan natuurlijk niet voor andere mannen spreken maar dit zou bij mij niet werken. Doe me dan die borsten maar.


lindaatje1900 schreef:
23-05-2020 11:29
Ben ik niet met je eens RikM. Ik denk dat ieder mens het fijn vindt om ook een compliment te krijgen i.p.v. steeds kritiek.
Het heeft een negatieve weerslag op je relatie en je kan er als persoon van uit balans raken.
Daarom zijn vaak nieuwe relaties zo fijn. Dan speelt vaak het positieve de boventoon.

Ben ik met je eens hoor (en anderen die het schreven) dat het niet leuk is om hem altijd af te zeiken en dat het goed is om ook eens een compliment te geven, maar hier werd gesteld dat je zijn goede gedrag moet belonen. Dat gaat me echt een beetje ver, als het om een volwassene gaat.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
23-05-2020 12:02
Oké. Ik kan natuurlijk niet voor andere mannen spreken maar dit zou bij mij niet werken. Doe me dan die borsten maar.






Ben ik met je eens hoor (en anderen die het schreven) dat het niet leuk is om hem altijd af te zeiken en dat het goed is om ook eens een compliment te geven, maar hier werd gesteld dat je zijn goede gedrag moet belonen. Dat gaat me echt een beetje ver, als het om een volwassene gaat.

Waar werd dat gesteld dan?
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
23-05-2020 11:57
Je kan een mens niet veranderen. En als dat zijn enige Manco is zou je wel gek zijn om hem daarom te verlaten.
Dit ja.

Het valt mij op dat TO geen antwoord geeft op vragen als; 'hou je nog van hem, is er nog intimiteit' ?
EssentialBliss schreef:
23-05-2020 12:22
Waar werd dat gesteld dan?

Door jou:

EssentialBliss schreef:
23-05-2020 09:26
Benoem je het ook weleens als jullie het gezellig hebben gehad en wanneer je man zich tijdens een uitje 'gewoon' heeft gedragen of als je merkt dat je man zachtjes probeert te doen? Of geef je alleen feedback als er een verbeterpunt is?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
23-05-2020 12:02
Oké. Ik kan natuurlijk niet voor andere mannen spreken maar dit zou bij mij niet werken. Doe me dan die borsten maar.






Ben ik met je eens hoor (en anderen die het schreven) dat het niet leuk is om hem altijd af te zeiken en dat het goed is om ook eens een compliment te geven, maar hier werd gesteld dat je zijn goede gedrag moet belonen. Dat gaat me echt een beetje ver, als het om een volwassene gaat.
Misschien bedoelt ze het ook meer in de zin van: 'fijn dat je er rekening mee houdt'.
Alle reacties Link kopieren
Rik, ah andere perceptie dan ;-) Ik vind dat niet belonen, maar vind je waardering uitspreken naar elkaar (ook over gewone dingen) een normaal onderdeel van een fijne relatie.

TO, wat ben je van plan met de situatie verder te doen?
I choose happy!
beetjegek schreef:
23-05-2020 11:57
Je kan een mens niet veranderen. En als dat zijn enige Manco is zou je wel gek zijn om hem daarom te verlaten.
Klinkt alsof ze gewoon geen lompe boer meer als partner wil
beetjegek schreef:
23-05-2020 11:57
Je kan een mens niet veranderen. En als dat zijn enige Manco is zou je wel gek zijn om hem daarom te verlaten.
Naar jouw standaarden misschien. Voor mij zou het een prima reden zijn voor een scheiding als hij dat gedrag niet weet aan te passen.
Alle reacties Link kopieren
froufrou80 schreef:
23-05-2020 12:58
Naar jouw standaarden misschien. Voor mij zou het een prima reden zijn voor een scheiding als hij dat gedrag niet weet aan te passen.
Dan wens ik je veel succes.
Alle reacties Link kopieren
froufrou80 schreef:
23-05-2020 12:58
Naar jouw standaarden misschien. Voor mij zou het een prima reden zijn voor een scheiding als hij dat gedrag niet weet aan te passen.
Zo hee. Er zijn ook nog andere alternatieven. Praten met een relatietherapeut bijvoorbeeld.
Er zit vaak veel meer achter gedrag. We weten niet waarom hij het ineens doet. To geeft aan dat het sinds enkele jaren is.
Alle reacties Link kopieren
EssentialBliss schreef:
23-05-2020 12:31
Rik, ah andere perceptie dan ;-) Ik vind dat niet belonen, maar vind je waardering uitspreken naar elkaar (ook over gewone dingen) een normaal onderdeel van een fijne relatie.

TO, wat ben je van plan met de situatie verder te doen?
Waardering uitspreken ter compensatie en als onderdeel van een strategie om iemand te conditioneren vind ik niet gewoon je waardering uitspreken.

Meer alsof je op een gegeven moment de woordelijke beloning gaat vervangen met een klikje van de clicker. Clickertraining dus.
LaverneB schreef:
23-05-2020 09:42
Raar dat hij zich speciaal thuis extra luid en irritant gedraagt. Waarom zou je steeds met irritante stemmetjes praten als er niemand is die dat leuk vindt?
Ik herken het wel. Jongste doet het ook.
Zelfde effect van wat sommige kinderen doen, die zijn dan verlegen en gaan met de tong uit de mond middenin de kamer Heel Erg Verlegen staan zijn.
Soort van je geen houding weten te geven en maar wat doen.
Ik roep meestal de naam van een huisgenoot heel vaak (ja. Inderdaad. Why??), of zet heel overdreven een lied van Andre hazes in.
Zoon zingt meestal een heel ergerlijk pokemon liedje of iets van Andre van Duin.
En nee. Niemand vind dat leuk. Ik vind het zelf niet eens bijzonder leuk.
Het is omdat het stil is en er een rare sfeer hangt en dan doe je maar wat.
Roseaux schreef:
23-05-2020 13:24
Waardering uitspreken ter compensatie en als onderdeel van een strategie om iemand te conditioneren vind ik niet gewoon je waardering uitspreken.

Meer alsof je op een gegeven moment de woordelijke beloning gaat vervangen met een klikje van de clicker. Clickertraining dus.
Toch als ikzelf man irritant vind helpt het mijzelf wel te zien wat er allemaal wel leuk is. Dus ook een trianing van mezelf.
Roseaux schreef:
23-05-2020 13:24
Waardering uitspreken ter compensatie en als onderdeel van een strategie om iemand te conditioneren vind ik niet gewoon je waardering uitspreken.

Meer alsof je op een gegeven moment de woordelijke beloning gaat vervangen met een klikje van de clicker. Clickertraining dus.

Pavlov is er groot mee geworden. :D
RikM schreef:
22-05-2020 17:08
Is je humor stuk?

Je hebt gelijk: erop los meppen is eigenlijk gewoon lachuuuh.
LaverneB schreef:
23-05-2020 09:42
Raar dat hij zich speciaal thuis extra luid en irritant gedraagt. Waarom zou je steeds met irritante stemmetjes praten als er niemand is die dat leuk vindt?

Dit vraag ik me dus ook af. TO heeft aangegeven dat ze niet lacht om zijn 'grapjes'. Je zou toch zeggen dat je dan op een gegeven moment wel snapt dat je geintjes niet gewaardeerd worden en dan houdt je daarmee op. Waarom hij niet?
Roseaux schreef:
23-05-2020 13:24
Waardering uitspreken ter compensatie en als onderdeel van een strategie om iemand te conditioneren vind ik niet gewoon je waardering uitspreken.

Meer alsof je op een gegeven moment de woordelijke beloning gaat vervangen met een klikje van de clicker. Clickertraining dus.
Precies. En zo werd het ook gebracht.
Blijenvrij schreef:
23-05-2020 15:10
Dit vraag ik me dus ook af. TO heeft aangegeven dat ze niet lacht om zijn 'grapjes'. Je zou toch zeggen dat je dan op een gegeven moment wel snapt dat je geintjes niet gewaardeerd worden en dan houdt je daarmee op. Waarom hij niet?
Er zijn mensen die juist expres die grapjes blijven maken terwijl ze weten dat je het niet waardeert en daarom niet reageert.
Alle reacties Link kopieren
Roseaux schreef:
23-05-2020 13:24
Waardering uitspreken ter compensatie en als onderdeel van een strategie om iemand te conditioneren vind ik niet gewoon je waardering uitspreken.

Meer alsof je op een gegeven moment de woordelijke beloning gaat vervangen met een klikje van de clicker. Clickertraining dus.
De clicker training is mijn volgende advies 😂
I choose happy!
Luci_Morgenster schreef:
23-05-2020 15:12
Er zijn mensen die juist expres die grapjes blijven maken terwijl ze weten dat je het niet waardeert en daarom niet reageert.
Pestkoppen dus.
Lillybit schreef:
23-05-2020 15:44
Pestkoppen dus.
Of een uiting van onmacht in een situatie. Passief-agressief gedrag als reactie op de irritatie van de ander. Beetje “loopgravenoorlog” dan eigenlijk...
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
22-05-2020 18:31
Ik was met mijn vriendin op vakantie een tijd geleden. Waren we ooit dolle spontane meiden, nu hoorden we onze te lawaaiige en praatzieke moeders terug.
Ik praat als ik enthousiast ben te hard, mijn stem is van een vrouw van middelbare leeftijd en ik geef ongevraagde details.
Na een keer van een student een compliment over mijn sneakers te hebben gekregen en ik:
"JA DAT WAS ZO RAAR, IK HAD ZE BESTELD EN DEZE WAREN 70 EN NOG EEN PAAR 50, IK WEET NIET MEER HOE DUUR DEZE WAREN. MAAR DIE ANDERE ZATEN HELEMAAAAAAL NIET LEKKER EN..etc etc'
Vermoeide student:'juf, ik vond uw sneakers echt mooi, verder kunt u van uw rust genieten, is goed ok'.
Soms zijn dingen ook gewoon niet meer leuk of cute als je ouder bent.
Maar ik vind to wel erg zuur.
En als ik jou zo lees, komt het besef dat de tijd dit ook met mij geflikt heeft. Wat schrijf je geweldig :rofl:
apiejapie schreef:
23-05-2020 18:43
En als ik jou zo lees, komt het besef dat de tijd dit ook met mij geflikt heeft. Wat schrijf je geweldig :rofl:
Ik herkende het ook en achteraf denk ik dan: "Mens, wanneer leer je nou eens om je mond te houden?"
Oriander schreef:
23-05-2020 21:07
Ik herkende het ook en achteraf denk ik dan: "Mens, wanneer leer je nou eens om je mond te houden?"
Ik hoop nooit.

Mijn jongste kind (16) vindt het geweldig als mijn iets te luidruchtige middelbare vriendinnen hier zijn en er wordt veel en hard gelachen. Dan komt hij naderhand even vertellen hoe grappig we waren. Mijn matties en ik. (Hij noemt ze ook echt nog "jouw matties")
YagaBaba schreef:
23-05-2020 21:13
Ik hoop nooit.

Mijn jongste kind (16) vindt het geweldig als mijn iets te luidruchtige middelbare vriendinnen hier zijn en er wordt veel en hard gelachen. Dan komt hij naderhand even vertellen hoe grappig we waren. Mijn matties en ik. (Hij noemt ze ook echt nog "jouw matties")
Dat is allemaal heel lief!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven