Ligt dit aan mij? Voel me gebroken.

23-05-2020 09:12 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, lees al tijden mee en nu toch maar eens een account aangemaakt. Misschien dat jullie me even willen aanhoren en tips hebben.

Ik ben 39 en afgelopen woensdag heeft mijn vriend van 51 een punt achter onze 10 jarige relatie gezet. Er zijn wel kinderen in het spel, alleen niet gezamenlijk. Dit even voor de beeldvorming. Het ging de laatste tijd al een beetje moeizaam allemaal, hij heeft nogal de neiging alles op zijn manier te willen. We wonen vlakbij elkaar en hij wil absoluut samenwonen en ik vind, zolang de kids thuiswonen, latten prima. Maar in plaats van dat hij hier over praat gaat hij me negeren en wordt hij boos. Voorbeeld; vorige week ben ik 2 dagen bij hem geweest en hebben we vrijdag nog 2 uren gebeld. Zondag belt hij me kwaad op dat ik niets heb laten horen. Hij ook niet hé!? Dan voel ik me gewoon weer even 16...dit is toch niet normaal. En terwijl ik tot voor kort (volgens hem) de liefde van zijn leven was, heeft hij het woensdag uitgemaakt. Is donderdag op een datingsite gegaan. Ik ben er echt kapot van! Helemaal omdat ik zojuist van zijn dochter hoor dat hij vanmiddag een date heeft... diep in mijn hart denk ik dat het beter is zo zonder hem, maar wat doet dit pijn!! Iemand vergelijkbare ervaring of tips? Sorry voor het lange verhaal.
Ik heb er geen ervaring mee want ik val sowieso niet op 51-jarige mannen maar hij klinkt nogal als een lul.
Alle reacties Link kopieren
Heel dwingend, manipulatief en kinderachtig als hij zijn zin niet krijgt dus..
Dat daten doet hij alleen maar om jou lullig te laten voelen, laat het lekker gaan, beter dat dan dat hij je gaat stalken.
Alle reacties Link kopieren
2020Suzuki schreef:
23-05-2020 10:24
Heel dwingend, manipulatief en kinderachtig als hij zijn zin niet krijgt dus..
Dat daten doet hij alleen maar om jou lullig te laten voelen, laat het lekker gaan, beter dat dan dat hij je gaat stalken.
Dan beweer je ook meteen dat vader en dochter onder één hoedje spelen want het is door dochter dat to weet dat hij date. Want had zij van niets geweten dan kon het haar ook niet raken.

Als hij wil samenwonen en jij niet stopt het sowieso. Maar hadden jullie dat dan in die 10 jaar nog niet besproken?
Alle reacties Link kopieren
We hebben het uiteraard wel over samenwonen gehad. Maar ik durfde het niet zo goed aan... Hij is best wel heel dominant en ik was bang dat ik compleet onder zou sneeuwen bij hem in huis. Maar ja, het gevoel is er dus wel en wanneer we samen waren was het altijd wel heel fijn. Ook met de kids. Zijn dochter woont volledig bij hem en met haar bespreekt hij veel. Niet echt gezond in mijn ogen. Het was niet de bedoeling dat ze het me vertelde maar ze versprak zich per ongeluk.
anoniem_398286 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 11:21
Reden: Typefout
0.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo te horen mag je blij zijn dat je van hem af bent.
Ga wat leuks met je kinderen doen en maak het gezellig in huis.
Alle reacties Link kopieren
2020Suzuki schreef:
23-05-2020 10:24
Heel dwingend, manipulatief en kinderachtig als hij zijn zin niet krijgt dus..
Dat daten doet hij alleen maar om jou lullig te laten voelen, laat het lekker gaan, beter dat dan dat hij je gaat stalken.
Dit !!
Jij moet het doen zoals hij dat wil en als je daar niet aan mee werkt word je aan de kant geschoven.
Kom op 51 jaar en dan zo kinderachtig.
Wees blij dat je van deze man af bent.
En ga zelf leven.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Evi81 schreef:
23-05-2020 11:20
We hebben het uiteraard wel over samenwonen gehad. Maar ik durfde het niet zo goed aan... Hij is best wel heel dominant en ik was bang dat ik compleet onder zou sneeuwen bij hem in huis. Maar ja, het gevoel is er dus wel en wanneer we samen waren was het altijd wel heel fijn. Ook met de kids. Zijn dochter woont volledig bij hem en met haar bespreekt hij veel. Niet echt gezond in mijn ogen. Het was niet de bedoeling dat ze het me vertelde maar ze versprak zich per ongeluk.
Maar dat zegt toch al genoeg dat jezelf zegt ben bang om ondergesneeuwd te gaan worden.
Je kan dus niet jezelf zijn en moet op je tenen gaan lopen.
Dominant in de zin van mijn wil is wet?
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
23-05-2020 10:41
Dan beweer je ook meteen dat vader en dochter onder één hoedje spelen want het is door dochter dat to weet dat hij date. Want had zij van niets geweten dan kon het haar ook niet raken.
Nee dat beweer ik helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
ik snap dat het nu even heel zeer doet en daar mag je ook echt verdrietig over zijn. Later zul je zien dat dit het beste is wat je nu kan overkomen, want deze man is duidelijk geen relatiemateriaal, iig niet voor jou.

Dus, neem de tijd om even uit te huilen en ga dan weer door met leven. Dat is het beste wat je voor jezelf en je kinderen kunt doen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
In deze korte schets lijkt hij nogal dwingend en manipulatief. Het is best mogelijk dat jullie met deze achtergrond toch veel mooie momenten samen beleefden. Wel dikke chapeau dat je niet eerder ging samenwonen want dat lijkt me de hel. Deze vent lijkt me leuk voor eventjes maar niet voor een volwaardig gezinsleven onder 1 dak.
Misschien gaat hij nu daten, niet om jou doelgericht te kwetsen, maar wel uit wanhoop. Laat je niet misleiden! Hou het bij een lat-relatie of ga je eigen weg. Alleen of met een nieuwe liefde, want je bent nog in de fleur van je leven.
Maar als hij wil samenwonen en jij wil blijven latten, dan is het toch logisch dat dat tot een breuk kan leiden? En dat is vervelend, maar kennelijk pas je dan niet bij elkaar.

Eigenlijk heb je het dan nog lang volgehouden.
Alle reacties Link kopieren
Hij is heel lief en charmant wanneer hij wil, maar hij wil wel echt het heertje zijn zeg maar. En idd: zijn wil is wet en dat is met de jaren alleen maar erger geworden. Ik zou zeker wel weer willen samenwonen. Alleen ik denk dat een samengesteld gezin keihard werken is en daarbij heb ik nu een fijn plekje waar mijn kids zich heel veilig en gelukkig voelen. Ze hebben al een scheiding meegemaakt. Wanneer ik dit nu opgeef, is de kans zeer klein dat ik iets vergelijkbaars kan vinden. En het geluk van mijn kids staat voorop! Maar goed, je bent niet voor niets 10 jaar samen, dus dit doet wel ongelofelijk veel pijn.
Zo, daar ben je mooi vanaf gekomen.

Ook al voelt dat nu niet zo. Echt, wat een raar en naar gemanipuleer en gedram als jij iets niet wil. Iets volkomen logisch ook nog.


:hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hij verbreekt wel heel makkelijk een 10 jaar durende relatie.. gokt hij erop dat jij nu inbindt? Dat zou ik iig niet doen
Poeszie schreef:
23-05-2020 14:55
Hij verbreekt wel heel makkelijk een 10 jaar durende relatie.. gokt hij erop dat jij nu inbindt? Dat zou ik iig niet doen
Ja, zou je wel denken he?
Alle reacties Link kopieren
Allereerst :hug: 10 jaar is niet niks!
En dat zal de komende tijd echt wel even pijn doen.

Toch heb je niet voor niks dat gevoel gehad (ondergesneeuwd raken)..
En ws had je daarin ook nog gelijk gekregen..
Vind zeker dat hij in gesprek had moeten gaan ipv zo rigoreus te handelen..
Dat je er dan niet uit was gekomen, had gekund, maar hoeft niet per se.

Vind dat hij jou hierin duidelijk niet serieus neemt (incl jullie relatie)
Mikiniki schreef:
23-05-2020 15:07
Allereerst :hug: 10 jaar is niet niks!
En dat zal de komende tijd echt wel even pijn doen.

Toch heb je niet voor niks dat gevoel gehad (ondergesneeuwd raken)..
En ws had je daarin ook nog gelijk gekregen..
Vind zeker dat hij in gesprek had moeten gaan ipv zo rigoreus te handelen..
Dat je er dan niet uit was gekomen, had gekund, maar hoeft niet per se.

Vind dat hij jou hierin duidelijk niet serieus neemt (incl jullie relatie)

Dat TO, lees dat goed.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte!
(En wees blij dat dit weggewaaide dakraam er zelf voor gekozen heeft om er een punt achter te zetten. Heel goed dat jij het geluk van de kinderen voorop stelt!)
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Lief, bedankt voor jullie woorden. Doet me goed!

Ik denk ook dat hij zich nu helemaal gaat storten op deze nieuwe vrouw. En dat voelt nu echt nog niet zo, maar waarschijnlijk maar beter.
You dodged a bullet. Deze man had je leven tot een hel gemaakt als jullie waren gaan samenwonen, met dat voortdurend gecontroleer en gemanipuleer.. gelukkig werken je voelsprieten prima.
Alle reacties Link kopieren
Evi81 schreef:
23-05-2020 09:12
Hallo, lees al tijden mee en nu toch maar eens een account aangemaakt. Misschien dat jullie me even willen aanhoren en tips hebben.

Ik ben 39 en afgelopen woensdag heeft mijn vriend van 51 een punt achter onze 10 jarige relatie gezet. Er zijn wel kinderen in het spel, alleen niet gezamenlijk. Dit even voor de beeldvorming. Het ging de laatste tijd al een beetje moeizaam allemaal, hij heeft nogal de neiging alles op zijn manier te willen. We wonen vlakbij elkaar en hij wil absoluut samenwonen en ik vind, zolang de kids thuiswonen, latten prima. Maar in plaats van dat hij hier over praat gaat hij me negeren en wordt hij boos. Voorbeeld; vorige week ben ik 2 dagen bij hem geweest en hebben we vrijdag nog 2 uren gebeld. Zondag belt hij me kwaad op dat ik niets heb laten horen. Hij ook niet hé!? Dan voel ik me gewoon weer even 16...dit is toch niet normaal. En terwijl ik tot voor kort (volgens hem) de liefde van zijn leven was, heeft hij het woensdag uitgemaakt. Is donderdag op een datingsite gegaan. Ik ben er echt kapot van! Helemaal omdat ik zojuist van zijn dochter hoor dat hij vanmiddag een date heeft... diep in mijn hart denk ik dat het beter is zo zonder hem, maar wat doet dit pijn!! Iemand vergelijkbare ervaring of tips? Sorry voor het lange verhaal.
het is beter zo en het doet verschrikkelijk pijn :redrose:

ik denk ook niet dat iemand die echt van je houdt het uit kan maken en een week later een date heeft

doodzwijg acties zijn totale manipulatie, dat is geen liefde
inderdaad, kindjesgedrag

maar het doet pijn, en je hebt er 10 jaar op zitten
gaat nog lang pijn doen
het is niet anders :redrose:

probeer ook te lezen/studeren over narcisme, gaslighting etc.
dan bij jezelf uitpluizen waarom iemand jou kan manipuleren met een stiltebehandeling (en hij heeft vast nog wat andere tactieken in petto)
https://www.melanietoniaevans.com/
ik vind haar videos goed uitgelegd, maar weet niet hoe goed je engels is
je zult veel herkennen
Alle reacties Link kopieren
Je berichtje komt even heel hard binnen Neasoi. Ik had nog niet eerder over gaslightning gehoord. Ik heb altijd gedacht dat hij wel wat narcistische trekken had. Maar in het gaslightning verhaal herken ik mijn situatie enorm.

Hij is een keer vreemdgegaan met een andere vrouw. Weliswaar alleen gezoend, maar dat is ook vreemdgaan. Na veel praten heb ik me daar uiteindelijk overheen kunnen zetten. Toen hij afgelopen week een punt achter onze relatie zette, begon hij daar ook weer over. Hij zei hierover dat het mijn eigen schuld is geweest dat hij is vreemdgegaan. Omdat ik niet met hem wilde samenwonen, of daar een beslissing over wilde nemen.

Ik ga die filmpjes zeker bekijken, bedankt voor de tip!
Oke dan. Die durft.
Alle reacties Link kopieren
Daar ben je mooi vanaf gekomen! :hug:
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven