Onzekerheid

23-05-2020 11:31 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik lees al een tijd mee zonder account, maar wil jullie graag wat voorleggen. Ik zit in een relatie, beiden twintigers. Vorige maand viel het mij op dat mijn vriend een appje kreeg van een collega, die hij nog niet zo lang kent, en daar ietwat vreemd op reageerde door een wegdraaiende beweging te maken. Uiteindelijk bleek dat zij bijna dagelijks contact hebben, waarbij ze vaker de dag begonnen en eindigen met elkaar. Over dagelijkse zaken, maar de types waar je op valt werden besproken en werd door de collega uitgesproken dat ik ook wel wat aandacht kon gebruiken.... Ik merk dat mij dat wel wat deed en heb dit uitgesproken. Mijn vriend spreekt over een duidelijke vriendschapsband, maar ik heb toch gevraagd of het contact wat minder kan en op wat gebruikelijkere tijdstippen.
Recent heb ik gevraagd of ze nog bijna dagelijks contact hadden. Mijn vriend gaf aan dat dit niet meer dagelijks was. Onlangs heb ik stiekem, ik weet het...ben er niets trots op, in de telefoon gekeken en zag ik dat ze deze maand bijna elke dag contact hebben gehad. Gelukkig wel niet meer zo vaak op de voor mij wat vreemde tijdstippen.

Vorige week hebben ze wat gewandeld en daarna iets op de vuist gegeten. De collega had vanalles meegenomen om het gezellig te maken. Ik probeer dit niet te verbieden, maar fijn voelt het niet aan. Ik heb dit naderhand ook uitgesproken en opnieuw krijg ik de fijne bevestiging dat het puur vriendschappelijk is en dat ik de ware ben. Een uur later hoor ik ze boven bellen, niet stiekem, maar toch niet fijn. Over 2 weken staat weer wat op de planning.

Ik merk dat ik er niet blij van wordt. Ik weet dat dit met mijn onzekerheid te maken heeft. Ik wil graag uitsluitsel hebben van iets, dat ik niet kan uitsluiten. Zie ik dingen die er niet zijn? Hoe kan ik zorgen dat ik niet als een kinderachtige puber in deze relatie ga zitten?
Vanaf het ogenblik dat er 'te' bij staat, is het verkeerd. En als dit een collega is (die hij dus dagelijks ziet) en er moet nog elke dag geappt worden, dan noem ik dat 'teveel'. Als je mekaar na de uren nog zoveel moet vertellen, dan klikt het op zijn minst geweldig goed en kan dit uitmonden in meer.
Ik voel - en jouw vriend is zich daarvan misschien to-taaaaaaaaaal nog niet bewust - dat dit verkeerd gaat aflopen. Ofwel krijgen ze een verhouding, ofwel zegt hij in al die talloze gesprekken teveel (zaken vertellen die iemand anders niet hoeft te weten, op welk gebied dan ook) wat later niet leuk gaat zijn, als zij dat allemaal weet.

Ik vind jou niet als een kinderachtige puber overkomen.
Je komt niet om mij over als een puberaal of buitenproportioneel bezitterig type.

Dat het jou geen fijn gevoel geeft, zou voor jouw vriend reden genoeg moeten zijn om het contact met die collega te beperken.

Dit is een middelvinger naar jouw gevoelens en ik snap helemaal dat dat je onzeker maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me totaal aan bij de meningen van mammezel en kindrebel.
Alle reacties Link kopieren
Doet hij die dingen zoals bellen, wandelen etc ook met mannelijke vrienden? Kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op een vriend die haast lijkt te daten met een andere vrouw, ondanks dat hij zegt dat er niks achter zit. Dat maakt je niet kinderachtig.
Alle reacties Link kopieren
Je bent helemaal niet kinderachtig. Alleen al het feit dat hij er niks over vertelt, zegt genoeg. Dit is helemaal niet fijn. Nu er nog geen kinderen zijn: ren!
Wat bedoel je met dat die collega zei dat jij ook wel wat aandacht kon gebruiken?

Als ik je goed begrijp werken ze samen en daarnaast is het ook nog nodig om elkaar te bellen, te appen én af te spreken om samen te gaan wandelen en eten.
Ik zou dat niet ok vinden, vriendschap is helemaal prima maar dit begint andere vormen aan te nemen.
gekopreizen schreef:
23-05-2020 13:17
Ik sluit me totaal aan bij de meningen van mammezel en kindrebel.
Ik ook. (scheelt weer typen ;) )
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet kinderachtig. Dit is niet normaal. Als het vriendschappelijk zou zijn, zou hij niet zo geheimzinnig doen. Vind haar opmerking over dat jij ook aandacht hoort te krijgen vals overkomen. Mocht hij zich inlaten met deze vrouw dan is hij jou en jouw tijd overduidelijk niet waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven