Daten met ex van een vroegere vriendin?

28-05-2020 10:27 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zoveelste “daten met een ex van..” topic. Maar ik kon het niet laten, het vreet aan mij..

Dus kom maar op met jullie ongezouten mening!

Kleine uitleg?
Vroeger, op het middelbaar, had ik een beste vriendin. Dikke mik en heel wat uren samen gespendeerd. Beide een eerste vriendje en heel wat dubbeldates met zijn vieren.
Na bijna 2.5 jaar samen zijn liep mijn relatie stuk... en niet veel later liep haar relatie na 3 jaar samen zijn ook stuk. Hij was haar eerste liefde en mijn ex was toen des tijds mijn eerste grote liefde.

En nu?
Nu, vier jaar later, nu we allemaal wat ouder en volwassen zijn (hopen we dan toch) spreek ik haar, mijn toenmalige beste vriendin, eigenlijk niet meer. Op wat “hoi, alles goed?” na. Wij zien elkaar niet meer, spreken elkaar niet meer en hebben ook geen idee wat er in elkaars leven afspeelt. Ieder is zijn eigen pad gegaan. Zij heeft geen contact met haar ex en ik ook niet meer met die van mij. Al lang niet meer overigens.

En nu de vraag,
Laatst kreeg ik een berichtje van haar ex, gewoon, hoe het met mij was, wat ik nu voor studie/werk deed etc. Het simpele koetjes en kalfjes gesprek.
Maar wat blijkt... het blijkt enorm te klikken ?! En ben ik meegevraagd om samen eens wat leuks te doen.

Maar ik zit met mijn handen in het haar want: GIRL CODE?!

Is het acceptabel om met hem er op uit te gaan? En... als het in het echt, na heel wat jaartjes, ook blijkt te klikken, is het dan verstandig om haar even een heads up te geven? Ookal spreken we elkaar niet meer?


Nou, kom maar op met jullie meningen! :)
Alle reacties Link kopieren
Ga ervoor. Er is geen girl code in jouw situatie. Je spreekt haar niet meer.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Middelbare school, waar hebben we het over. Plus de vriendschap is al over. Ik zeg doen. Ongezouten he?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor gewoon doen

de kans dat iemand iemand's ex is, is groot hoor
Gewoon doen. Waarom niet?
Jullie vriendschap is al lang voorbij, je bent haar geen loyaliteit meer verschuldigd.
Doen!
Alle reacties Link kopieren
Go for it!
Smile, it looks good on you.
Je bent gevraagd om samen wat leuks te doen, je bent (nog) niet ten huwelijk gevraagd!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen.
We used to be friends...
Er zal wel geroddeld worden.

Verder gewoon doen, kan jou dat wat schelen ze hebben immers geen contact meer.
Wat zou jij ervan vinden als zij met jouw ex een relatie gaat beginnen?
Nou ik vind het wel een lastige hoor. Ik spreek mijn beste vriendin van de middelbare school ook amper nog, maar ik zou echt niet iets met haar ex beginnen. Ze was er wel 8 jaar mee samen, maar ik heb begin tot eind van die relatie meegemaakt zeg maar. En ze heeft het echt heel zwaar gehad met de break-up.

Maar goed, afspreken kan natuurlijk gewoon, je weet nog niet hoe het gaat lopen.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
28-05-2020 10:36
Middelbare school, waar hebben we het over. Plus de vriendschap is al over. Ik zeg doen. Ongezouten he?
+1
Alle reacties Link kopieren
Zie het probleem niet aangezien je met de voormalige vriendin al jaren geen contact hebt.
Ik snap niet wat het probleem is. In mijn vriendenkring zijn meerdere mensen heel erg gelukkig met elkaars exen. Een vriendin was zelfs getuige op het huwelijk van haar BFF met haar ex.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
28-05-2020 10:48
Wat zou jij ervan vinden als zij met jouw ex een relatie gaat beginnen?
Ik weet niet of ik het erg zou vinden. Meer omdat wij met goede reden uit elkaar zijn gegaan. En als hij zijn geluk bij haar kan vinden en zij haar geluk bij hem, prima toch?
Ik zal wel een beetje raar opkijken... maar ik zou er zelf niet kapot van zijn.

Maar ik weet gewoon niet hoe zij er over denkt, wat zij er van vindt, hoe zij zich voelt..
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
28-05-2020 10:35
Ga ervoor. Er is geen girl code in jouw situatie. Je spreekt haar niet meer.
Dit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
28-05-2020 10:35
Ga ervoor. Er is geen girl code in jouw situatie. Je spreekt haar niet meer.
Dit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
28-05-2020 10:36
Middelbare school, waar hebben we het over. Plus de vriendschap is al over. Ik zeg doen. Ongezouten he?
Nou dit. Slotje maar?

En het is niet zo dat de relatie net uit is of dat hij nog helemaal niet uit zou zijn. Dan zou ik denken, nu even niet. Anders gewoon doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Hou het gewoon discreet en als het echt iets heel moois blijkt te worden dan licht je haar netjes in. Voor een beetje lafjes gedate hoef je haar niet lastig te vallen lijkt me, en als het echt liefde is zal iedereen begrijpen dat je dat niet opgeeft voor een middelbareschoolvriendin.
Alle reacties Link kopieren
Ik vertaal de girl code als volgt: als je met de ex van een vriendin gaat en zij heeft daar moeite mee, dan zet je je vriendschap op het spel. Als het een goede vriendschap was, dan kun je beter voor je vriendin kiezen dan voor deze hunk.

Als er al geen vriendschap meer is: who cares? Dan is ze misschien boos op je en zegt ze geen hoi meer. Zou je dat erg vinden?

Als haar mening je echt iets kan schelen, dan moet je die vragen en app je haar bijvoorbeeld: "Hé ik spreek jou niet veel meer, maar ik kwam X tegen en die heeft me uit gevraagd! Wat vind jij daar eigenlijk van?"
Alle reacties Link kopieren
Fiek_34 schreef:
28-05-2020 10:54
Ik weet niet of ik het erg zou vinden. Meer omdat wij met goede reden uit elkaar zijn gegaan. En als hij zijn geluk bij haar kan vinden en zij haar geluk bij hem, prima toch?
Ik zal wel een beetje raar opkijken... maar ik zou er zelf niet kapot van zijn.

Maar ik weet gewoon niet hoe zij er over denkt, wat zij er van vindt, hoe zij zich voelt..
Vragen dus.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo 'girlcode'? Je bent toch niet mee bevriend met je toenmalige vriendin? Je hebt haar al jaren niet meer gezien.
Die 'girlcode' wordt volgens mij meer gebruikt in huidige vriendschappen.

Daarnaast: het was een middelbareschoolverliefdheid. Kalverliefde dus.
Gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Fiek_34 schreef:
28-05-2020 10:54
Ik weet niet of ik het erg zou vinden. Meer omdat wij met goede reden uit elkaar zijn gegaan. En als hij zijn geluk bij haar kan vinden en zij haar geluk bij hem, prima toch?
Ik zal wel een beetje raar opkijken... maar ik zou er zelf niet kapot van zijn.

Maar ik weet gewoon niet hoe zij er over denkt, wat zij er van vindt, hoe zij zich voelt..
Je hebt geen contact meer met haar toch?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
28-05-2020 11:06
Je hebt geen contact meer met haar toch?
Nee, klopt. We hebben elkaar alleen nog op social media. Maar ja.. valt dat echt onder contact?

En we zien elkaar toevallig wel eens op wedstrijden. Omdat we dezelfde sport hebben. :)

Maar echt contact? Nee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven