Vriend is boos

06-06-2020 20:52 95 berichten
Lieve lezers,

Ik zit met een klein dingetje.

Mijn beste vriendin is binnenkort jarig en dat viert ze op een speciale manier. Wat precies is geheim, maar het wordt iets bijzonders, alleen voor naaste vrienden. In ben uitgenodigd en ze vroeg me de uitnodiging ook over te brengen aan mijn vriend.

Ik vertelde hem van het feest en dat hij ook is uitgenodigd.

Hij reageerde met "leuk, maar ik kom niet". Geen echte verassing, hij houdt niet van feestjes en nieuwe mensen ontmoeten.

Ik reageerde met "jammer"

En dan komt het

Hij werd boos.

Boos dat ik naar het feestje ga, en dat we elkaar dan niet kunnen zien .

Maar vooral boos omdat ik reageerde met "jammer". Ik moest toch weten dat hij niet mee zou gaan, ik zou dan toch geen oog voor hem hebben en hij zou geen leuke avond hebben. Door "jammer" te zeggen praatte ik hem een schuldgevoel aan. Dat vond hij gemeen van mij.

Ik wil even wat meningen horen.

Reageren met "jammer" vind ik doodnormaal. Wat zouden jullie zeggen in zo'n situatie?

Wat doen jullie op een feestje, sta je dan de hele avond naast je partner? Ik heb super sociale vrienden, ik verwacht dat hij zelf aanhaakt en een praatje gaat maken met mensen. Ik ben er niet om hem te entertainen. Is dat verkeerd van mij?
Alle reacties Link kopieren
Is hij 12?
Alle reacties Link kopieren
Is hij een kleuter die niet een avondje alleen kan zijn?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Getver, doet me denken aan een ex die ook altijd zo mijn woorden wist te verdraaien alsof het aan mij lag in plaats van hemzelf.
Die hield mij liever thuis dan dat ik iets leuks zou doen.

Ik zou zeggen jammer joh, maar ik ga lekker!
Je vriend hoeft niet hetzelfde als jou te zijn. Mijn vriend is ook niet echt sociaal Ofzo. Maar het woordje jammer wat is daar mis mee? Je mag toch jammer vinden dat hij niet komt
Alle reacties Link kopieren
ehm. Hij klinkt niet leuk. Manipulatief. Onzeker. Blah.

Twijfel niet aan jezelf. Wat je doet en vraagt is doodnormaal.
Dan zal hij wel helemaal boos worden als je het binnenkort uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
06-06-2020 21:13
Is hij 12?
Ik denk dat een 12-jarige volwassener zou reageren...

TO wat een aansteller joh! Dat hij niet mee wil prima, maar waarom zo zielig doen? En wat is er mis mee als je “jammer” zegt? Hij kan meegaan of thuisblijven, bij beide opties zal de wereld niet vergaan, wat een kleuter..
Doet hij vaker zo? Hoe lang zijn jullie samen?

Ik zou hier korte metten mee maken, wat een kleuter!
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoe je het zegt. Je wist immers dat hij niet mee zou gaan.

Mijn partner gaat ook nooit mee. Dan zeg ik ‘hey, Piet is jarig daar ga ik naar toe, wil je mee?’ en dan zegt partner ‘nee’ en dan zeg ik ‘ok dacht ik al’

Want ik dacht het al.

Als ik zeg ‘dat vind ik echt heel jammer’ dan zou partner ook vreemd opkijken.

Waarom is het eigenlijk relevant dat je beste vriendin een superspeciaaluniekalleenvoorspecialemensen-feestje geeft? En dat je vindt dat je vriend met iedereen zou moeten praten? Daar gaat het toch niet om? Of heb je toch een beetje vervelend gereageerd toen je ‘jammer’ zei.
'Jammer' is ook wel hate speech
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-06-2020 21:22
'Jammer' is ook wel hate speech
Wat denk je, Murr? Is het ...?
Cookielover schreef:
06-06-2020 21:23
Wat denk je, Murr? Is het ...?
ik mag geen diagnoses geven maar ja dat denk ik wel
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-06-2020 21:24
ik mag geen diagnoses geven maar ja dat denk ik wel
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Op 't moment dat ik van in begin "jammer" zeg bij zo'n vraag, weet mijn man ook wel dat ik hem eigenlijk van in begin al niet mee wou.
Maar de vraag eigenlijk stelde zonder dat ik een echt antwoord wou.

Anders weet ie dat ik meer moeite doe om hem toch nog te proberen overhalen om mee te gaan.

Dan kan ik altijd nog "jammer" als 3de reactie geven ofzo, maar niet van in begin.


Ik snap hem dus wel.
Je stelt een vraag, maar eigenlijk weet je 't antwoord al en kan het je nauwelijks een bal schelen dat ie niet meegaat.
wissewis wijzigde dit bericht op 06-06-2020 21:29
16.19% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
06-06-2020 21:25
Op 't moment dat ik van in begin "jammer" zeg bij zo'n vraag, weet mijn man ook wel dat ik hem eigenlijk van in begin al niet mee wou.
Maar de vraag eigenlijk stelde zonder dat ik een echt antwoord wou.

Anders weet ie dat ik meer moeide doe om hem toch nog te proberen overhalen om mee te gaan.


Dan kan ik altijd nog "jammer" als 3de reactie geven ofzo, maar niet van in begin.
Maar dan kun je toch net zo goed lesbisch worden als je dit allemaal zo moet strategiseren? Hoeveel lagen kunnen er in een jammer zitten?
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zegt je vriend ‘ik vind het niet leuk om met jou naar een feestje te gaan want je laat me aan mijn lot over’

Dat mag. En daarom gaat hij niet mee. Dat mag ook.

Jij zegt ‘ ik vind het niet leuk om mijn vriend op sleeptouw te nemen’

Dat mag ook.

Dan zeg je ‘en mijn vrienden zijn superleuk’

Ja, uh, het zijn jouw vrienden he, niet de zijne, dus dat hoeft voor hem toch helemaal niet leuk te zijn? Een goede vriendin van mij heeft een nieuwe vriendengroep en die vinden elkaar allemaal helemaal fantastisch maar ik pas er Echt Niet tussen. Haar feestjes sla ik nu ook over, want beste vriendin kan mij niet op sleeptouw nemen en ik vind haar supersociale vrienden niet leuk.
“Ik moest toch weten dat hij niet mee zou gaan, ik zou dan toch geen oog voor hem hebben en hij zou geen leuke avond hebben.”

Dit vind ik eerlijk gezegd zorgwekkender dan boos worden over ‘jammer’ (wat al stom is). Wat is dit voor manipulatie?!
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
06-06-2020 21:25
Op 't moment dat ik van in begin "jammer" zeg bij zo'n vraag, weet mijn man ook wel dat ik hem eigenlijk van in begin al niet mee wou.
Maar de vraag eigenlijk stelde zonder dat ik een echt antwoord wou.

Anders weet ie dat ik meer moeide doe om hem toch nog te proberen overhalen om mee te gaan.

Dan kan ik altijd nog "jammer" als 3de reactie geven ofzo, maar niet van in begin.


Ik snap hem dus wel.
Je stelt een vraag, maar eigenlijk weet je 't antwoord al en kan het je nauwelijks een bal schelen dat ie niet meegaat.
Hij vindt juist dat ze hem een schuldgevoel aanpraat.

Overigens vind ik zowel denken dat ze hem toch al niet mee wilde als vinden dat ze hem een schuldgevoel aanpraat echt overdreven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-06-2020 21:22
'Jammer' is ook wel hate speech
'Goh ik had het leuk gevonden als je toevallig toch in een bui was geweest om mee te gaan, maar ik ga natuurlijk nog niet vooraf beslissen dat jij niet komt zonder het zelfs te vragen. En ik respecteer je beslissing. Jammer'.

Als dat al hatespeech is ben je echt wel op zoek naar al het negatieve in de wereld.
anoniem_376390 wijzigde dit bericht op 06-06-2020 21:31
6.23% gewijzigd
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-06-2020 21:26
Maar dan kun je toch net zo goed lesbisch worden als je dit allemaal zo moet strategiseren? Hoeveel lagen kunnen er in een jammer zitten?
Inderdaad. Wat een gezeur, zeg.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-06-2020 21:26
Maar dan kun je toch net zo goed lesbisch worden als je dit allemaal zo moet strategiseren? Hoeveel lagen kunnen er in een jammer zitten?
‘Ok jammer’ - over tot de orde van de dag. Jammer = niet meer dan dat

Ok jammer..........’ - eigenlijk vind ik dat mijn vriend zich heel stom gedraagt op feestjes met mijn vrienden en nu gaat hij nooit mee maar het is een SuperSpeciaalGeheimUniekFeest van mijn Beste Vriendin dus hij moet toch gewoon snappen dat hij nu ja had moeten zeggen. Jammer = ik wil zeiken over mijn vriend
Het kan ook nog omgekeerde psychologie van hem zijn, dat 'ie het zogenaamd opvat als 'jammer dat je niet mee gaat' zodat hij een schuldgevoel krijgt, maar eigenlijk weet hij best dat ze juist blij is dat hij niet mee gaat en dat jammer dus liegen is en daarover juist echt boos is, maar hij doet alsof hij boos is dat hem een schuldgevoel werd aangepraat en ook: 'jammer' is andersom 'remmaj' en dat klinkt een beetje als 'red me' als je net je tanden kwijt bent en daar heeft hij dus geen zin in!
Alle reacties Link kopieren
En jep, als ik hem dan toch overtuigd krijg om mee te gaan naar iets van mijn vrienden / collega's hou ik me op dat feestje toch ook écht wel bezig met hem.

En laat hem niet maar verloren lopen.

Want anders kan ik het de volgende keer wel schudden en gaat ie niet meer mee.


Bij "zijn feestjes" waar ik mee ben doet hij dat dan weer ook.
wissewis wijzigde dit bericht op 06-06-2020 21:35
10.53% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
SteunEndeToeverlaet schreef:
06-06-2020 21:28
'Goh ik had het leuk gevonden als je toevallig toch in een bui was geweest om mee te gaan, maar ik ga natuurlijk nog niet vooraf beslissen dat jij niet komt zonder het zelfs te vragen. En ik respecteer je beslissing. Jammer'.

Als dat al hatespeech is ben je echt wel op zoek naar al het negatieve in de wereld.
Jij leest Murr zeker niet zo vaak?
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven