Einde maken aan relatie?

14-06-2020 23:31 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Vanavond een account aangemaakt op dit forum. In de hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt kan, en wat lucht hierdoor kan krijgen.

Ik woon samen met mijn vriend en dochtertje van 6 jaar. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en is daar erg druk mee. Elke dag van 7:00 tot zeker 22:00 is hij bezig. Dit is altijd al zo geweest en ik wist dan ook waar ik aan begon toen we gingen samen wonen.

Ik werk 24 uur in de zorg en zorg voornamelijk voor onze dochter en het huishouden. Helemaal prima.

Helaas is mijn vriend naast zijn drukke werk in de weekenden nog veel bij zijn vrienden. In de plaatselijke kroeg of bij iemand thuis biertjes drinken. Hier stoor ik me steeds meer aan omdat er op deze manier weinig tot geen tijd meer overblijft voor ons als gezin. Ik heb hier al meerdere keren wat van gezegd en gevraagd of hij ook tijd aan zijn gezin wil gaan besteden. En elke keer beloofd hij dit te gaan doen, en houd dit 2 weken vol om vervolgens weer met zijn vrienden af te spreken.

Afgelopen vrijdag had hij ook bij vrienden gezeten en hadden we afgesproken dat we gisteravond samen wat zouden doen. Onze dochter was uit logeren en zo hadden we het huis voor ons samen. Ik had lekkere hapjes gehaald, een drankje voor ons samen en keer er helemaal naar uit.

Tot mijn vriend thuis kwam van zijn werk, hij deed zijn werkkleding niet uit maar kwam heel leuk vertellen dat hij even een biertje ging drinken met een oud collega. Want die was onverwacht langs gekomen. Nog voordat ik iets kon zeggen was mijn vriend al weg.

Om 1:30 in de nacht kwam hij pas thuis. Ik had nog geen oog dichtgedaan en vroeg waarom hij me zo kon laten zitten. Mijn vriend noemde dat ik niet zo moest zeuren en dat deze oud collega onverwacht kwam, mijn vriend kon er dus niks aan doen.

Vervolgens kregen we ruzie, en blijf mijn vriend volhouden dat ik niet zo moet zeiken en dat ik hem met rust moest laten. Omdat hij gedronken heb ik hem maar gelaten, en probeerde vandaag weer het gesprek aan te gang. Maar mijn vriend moest er niks van weten. Hij gaf aan dat hij geen zin had om bij een zeikwijf te gaan zitten.

Volgens mijn vriend heb ik de afgelopen maanden niks anders gedaan dan zeiken. En dan zeiken over dat we als gezin niks samen doen, dat mijn vriend zoveel van huis is.

Ik ben helemaal ondersteboven van deze uitspraken en ben ontzettend teleurgesteld in mijn vriend. Hij heeft me echt gekwetst. Op deze manier wil ik niet met mijn vriend verder en denk erover deze relatie te beëindigen.

Het is een lang verhaal geworden, maar het lucht wel op om dit kwijt te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk, maar ga eerst eens in relatietherapie als hij zo slecht luistert. Hij heeft geen respect voor jou en het gezin op deze manier. Aan de andere kant is het ook gezond om vrienden te zien naast je relatie en je werk. Maar je hebt een kind en je bent het aan je kind verplicht om hier uit te komen en beide aan de relatie te werken voor je de handdoek in de ring gooit. Een relatie is een werkwoord. Jij en je dochter hangen er nu maar wat bij in het leven van je vriend. Dat kan niet. Veel mannen denken dat ze hun bijdrage aan het gezin leveren door hard te werken maar dat hebben ze mis. Dat is niet wat een gezin primair nodig heeft.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je hem al eens gezegd dat je overweegt om weg te gaan?
Ik zou alleszins ook geen zin hebben om samen te leven met een man die geen behoefte heeft om gewoon gezellig met mij samen te zijn en.me een zeikwijf vindt. Je lijkt wel zijn huishoudster with benefits.
heb je wel het gevoel dat hij van je houdt?
Alle reacties Link kopieren
Kun je ergens naar toe? Ik zou zonder iets te zeggen of alleen een briefje met je kind ergens een paar dagen gaan logeren.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt toch zo geen relatie? Je dochter ziet haar vader nooit.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ben concreet en spreek vaste avonden af dat hij op stap kan.
Daarnaast zou ik ook zeker kijken of er qua werktijden bij hemzelf efficiënter gewerkt kan worden want zo'n schema is ook niet geschikt voor jarenlang.
Alle reacties Link kopieren
Advocaat van de duivel: gedraag je je als een zeikwijf of zijn de momenten die jullie voor deze periode hadden wel leuk?

Hebben jullie hetzelfde idee van een leuke avond? Of is hij bijv meer een kroegdier en jij een huismus?
Alle reacties Link kopieren
Dat je tijd maakt voor je vrienden vind ik zeker belangrijk. Ik spreek ook af met vriendinnen. Maar dit gaat niet ten koste van mijn relatie. Ik spreek niet elke vrijdagavond en zaterdagavond af.

Ik heb al eerder geprobeerd een gesprek met hem te voeren en gezegd dat ik op deze manier onze relatie niet meer zie zitten. Dan beloofd hij beterschap, maar na een tijdje is het weer elk weekend raak.

En als ik daardoor in zijn ogen een zeikwijf ben...dat vind ik niet correct. We hebben wel een kind samen en als papa elke vrijdagavond en zaterdagavond aangeschoten van de drank thuis komt, hou ik me daar zeker niet stil over.

Daarnaast hadden we voor afgelopen zaterdagavond echt duidelijk afgesproken, ik voel me enorm aan de kant gezet. Dat ik niet belangrijk genoeg voor hem ben. En wanneer ik dit aangeef wordt er niet op in gegaan of het wordt zo gedraaid dat ik aan mezelf begin te twijfelen.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat voor vader is hij voor jullie dochter als ze hem overdag of ‘s avonds niet ziet? Doet hij wel iets met haar of met jullie in het weekend?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Relatietherapie is geen optie voor mijn vriend, dat is alleen voor gekken....aldus mijn vriend.
Ik zou eens hetzelfde gedrag laten zien. Zodra vriendlief thuiskomt, ga jij direct de hort op. Een hele week lang. Eens kijken of hij dat leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Vlindertje00000001 schreef:
15-06-2020 07:18

Dat je tijd maakt voor je vrienden vind ik zeker belangrijk. Ik spreek ook af met vriendinnen. Maar dit gaat niet ten koste van mijn relatie. Ik spreek niet elke vrijdagavond en zaterdagavond af.


Ik heb al eerder geprobeerd een gesprek met hem te voeren en gezegd dat ik op deze manier onze relatie niet meer zie zitten. Dan beloofd hij beterschap, maar na een tijdje is het weer elk weekend raak.

En als ik daardoor in zijn ogen een zeikwijf ben...dat vind ik niet correct. We hebben wel een kind samen en als papa elke vrijdagavond en zaterdagavond aangeschoten van de drank thuis komt, hou ik me daar zeker niet stil over.

Daarnaast hadden we voor afgelopen zaterdagavond echt duidelijk afgesproken, ik voel me enorm aan de kant gezet. Dat ik niet belangrijk genoeg voor hem ben. En wanneer ik dit aangeef wordt er niet op in gegaan of het wordt zo gedraaid dat ik aan mezelf begin te twijfelen.

Maar jij werkt 24u en hoeft dus niet op vrijdag- of zaterdagavond af te spreken om je vriendinnen te zien. Is hij zaterdag en zondag overdag wel met het gezin?

Waarom val je er zo over dat 'papa' aangeschoten thuis komt terwijl kind dan al lang op bed ligt? Waarom hou je je zo vast aan die avonden?

Hoe dan ook, jullie hebben een stevig communicatieprobleem, daar zou ik hulp bij zoeken.
Uit de openingspost.

Helaas is mijn vriend naast zijn drukke werk in de weekenden nog veel bij zijn vrienden. In de plaatselijke kroeg of bij iemand thuis biertjes drinken. Hier stoor ik me steeds meer aan omdat er op deze manier weinig tot geen tijd meer overblijft voor ons als gezin. Ik heb hier al meerdere keren wat van gezegd en gevraagd of hij ook tijd aan zijn gezin wil gaan besteden. En elke keer beloofd hij dit te gaan doen, en houd dit 2 weken vol om vervolgens weer met zijn vrienden af te spreken.
----

Dat blijf thuis van wat iedereen een 3 maanden terug moest doen heeft hij zich totaal niet aan gehouden?
En die kroeg was voor de corona tijdperk?
Alle reacties Link kopieren
Vlindertje00000001 schreef:
14-06-2020 23:31
Ik woon samen met mijn vriend en dochtertje van 6 jaar. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en is daar erg druk mee. Elke dag van 7:00 tot zeker 22:00 is hij bezig. Dit is altijd al zo geweest en ik wist dan ook waar ik aan begon toen we gingen samen wonen.

Eet hij wel mee 's avonds? Of is hij al die tijd (ver) van huis?
Is vriend tevreden met jullie "relatie"? Wat ontvlucht hij eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Hij eet s’avonds mee met ons. En gaat dan rond 19:00 nog naar de zaak.

Tijdens de blijf thuis periode, had mijn vriend heel veel moeite mee. En dan echt moeite om niet met zijn vrienden een biertje te gaan drinken. Na een tijdje hebben ze zich er ook niet meer aan gehouden, hij heeft nog een boete ontvangen hierdoor. Ze zaten met een groepje van 5 bij iemand in de tuin en vervolgens heeft iemand de politie gebeld. 400 euro boete. Ik schaamde me kapot!

Nogmaals, ik vind het ook belangrijk om met je vrienden af te spreken. Maar elk weekend vind ik wel ver gaan. En elk weekend aangeschoten thuis komen is ook niet bepaald gezellig. Hij komt dan thuis, heeft honger en valt daarna snurkend op de bank in slaap.
Je zeurt ook. Maar terecht.

En hij doet er niks mee. Sterker nog, hij ziet geen enkel probleem in zijn gedrag naar jullie toe als gezin. Jij bent een zeurpiet, klaar.

Dan zou ik er ook wel klaar mee zijn opgegeven moment.
Alle reacties Link kopieren
Vlindertje00000001 schreef:
15-06-2020 07:22
Relatietherapie is geen optie voor mijn vriend, dat is alleen voor gekken....aldus mijn vriend.

Dan ga je zelf.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
15-06-2020 07:28
Is vriend tevreden met jullie "relatie"? Wat ontvlucht hij eigenlijk?

Zolang ik nergens over praat of mijn mening over heb gaat het goed in zijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
Ja doei zeg, tegen je man dan.

Je bent met een egoïstische lul die alleen aan zichzelf denkt en niet aan jullie. Ook vanwege die boete, wat erg. Wordt niet meer beter. Ik zou nu inderdaad de relatie maar verbreken. Je bent hotel moeder de vrouw op deze manier. Volgens mij kun je dit niet eens meer een relatie noemen.

Sterkte.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Vlindertje00000001 schreef:
15-06-2020 07:35
Hij eet s’avonds mee met ons. En gaat dan rond 19:00 nog naar de zaak.

Tijdens de blijf thuis periode, had mijn vriend heel veel moeite mee. En dan echt moeite om niet met zijn vrienden een biertje te gaan drinken. Na een tijdje hebben ze zich er ook niet meer aan gehouden, hij heeft nog een boete ontvangen hierdoor. Ze zaten met een groepje van 5 bij iemand in de tuin en vervolgens heeft iemand de politie gebeld. 400 euro boete. Ik schaamde me kapot!

Nogmaals, ik vind het ook belangrijk om met je vrienden af te spreken. Maar elk weekend vind ik wel ver gaan. En elk weekend aangeschoten thuis komen is ook niet bepaald gezellig. Hij komt dan thuis, heeft honger en valt daarna snurkend op de bank in slaap.
Heeft hij een horeca bedrijf?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een minnaar nemen want ik denk dat er ook niet veel tussen de lakens gebeurd als vriend altijd weg is en dronken thuis komt.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rotsituatie zeg. Hij maakt gewoon misbruik van je. Lekker makkelijk dat het huis schoon is en er eten klaar staat elke avond en vervolgens je vriendin behandelen als stront. Ik zou een briefje achterlaten met: 'Ik wil dit zo niet meer. We gaan naar relatietherapie of ik ben bij je weg.' En dan een paar dagen met dochter naar ouders/vriendin of de camping.

Veel sterkte!
hij vindt zijn vrienden belangrijker en hij wil geen kritiek van jou. Dat is hoe hij is
Alle reacties Link kopieren
Door jou als zeikwijf weg te zetten zegt hij gewoom dat jouw gevoel hierover er niet toe doet. Het boeit hem niet wat jij hier van vindt. Hij wil gewoon zijn leventje leiden. Hij is liever bij zijn vrienden of collefas dan bij jou.

ik heb ook ooit zo een relatie gehad. Ex was altijd aan het werk of weg met vrienden en als ik er wat van zei dan was ik een zeikwijf. Dit doe ik nooit meer. Als iemand geen tijd met me wil doorbrengen dan hoef ik geen relatie met diegene.

Ik zou hek vragen voorlopig even bij zijn ouders te gaan zitten zodat jij kan nadenken en eventueel de scheiding voorbereiden. Eens kijken war hij er dan van vindt.

sowieso... mannen die liever hun relatie (met kinderen) laten klappen dan relatietherapie te nemen... laat maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven